Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 19-07-2018, 22:07   #1
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Thumbs up United Polaris First - Frankfurt-Chicago

Lenge siden jeg har skrevet en tripreport, men så er det også lenge siden jeg har gjort noe utenom det 'vanlige'. Slik holdt det på å gå denne gangen også, men grunnet trangst tidsvindu for reisen, måtte man improvisere litt.

Jeg var på 'poppfæstival' - Night Of The Prog - i Loreley sist helg, og måtte hjem rett i etterkant for å komme meg på jobb. Flyleiligheten hjem til Atlanta denne mandagen var begrenset, det var fullt i alle retninger, og jeg spanet derfor diverse sites for gode løsninger. Det ble tidlig klart at det var mange muligheter til å få økonomi for 70.000 UA-miles, men det synes jeg var litt i overkant. Spanet etter Business Saver uten hell, men dagen før dukket det plutselig opp en mulighet med F Saver via Chicago til 80k. Forbindelsesflighten var ikke før morgenen etter, men det regnet jeg med at jeg kunne fikse underveis. Også fristende å teste Polaris F, som ville være første gang for meg. Og trolig siste også, siden UA har bestemt seg for å droppe produktet.

Det var nå under 24 timer til avreise, så jeg booket fornøyd billetten, scannet passet i appen og prøvde å sjekke inn. Det gikk ikke så bra - gå direkte i fengsel til flyplass.

Så det gjorde jeg neste morgen. Gikk til UA-skranken, hvor det var mye folk, men fikk sjekket inn raskt og greit. Og da så jeg hvorfor jeg ikke fikk sjekket inn på appen. Siden jeg booket en enveis førsteklasse under 24 timer før avreise, ble jeg belønnet med fire flotte S'er på boardingkortet. Loyalty pays ... Spurte så om ventelisting på første connectionflight til Atlanta, og det ble greit ordnet på billettskranken. Dermed var jeg førstemann på lista og det viste seg å holde med god margin.

Men det var senere. Nå skulle jeg fly. Siden jeg hadde god tid, måtte jeg jo innom og sjekke kantina på Z-gates. Kom kjapt gjennom security, stoppet hios Heinemann og kjøpte litt marsipansjokolade og ruslet til loungen. UA sa at jeg hadde adgang til Businessloungen, men jeg ble uten dikkedarer pekt inn i Senatorloungen. Stor og luftig, mye folk, men fant meg likevel en god plass. Godt utvalg av det meste, men jeg nøyde meg med eplejuice, en kaffe og no' småsnacks.

Etterhvert nærmet det seg boardingtid, og før jeg kunne gå til gaten måtte jeg innom Z15 for å få fjernet mine venner SSSS'ene .. Der traff jeg et par hyggelige tyskere, som tørket svetten min og kjørte den inn i en maskin. Det gikk åpenbart greit, siden de ønsket meg lykke på ferden. Sperra sto allerede åpen da jeg nådde gaten, så det var bare å gå ned trappen og videre ned venstre korridor til fremre inngang. Jeg hadde 2A og ifølge seteplanen var jeg eneste passasjer booket da jeg valgte sete. Det ble imidlertid fullt, så det var nok en del oppgraderinger. Sjekket setekartet i appen, og det var kun et par ledige seter helt bakerst.

Døra ble stengt, men vi ble sittende litt og vente på slottid. Ikkeno stress for mitt vedkommende - jeg satt og hygget meg med mitt (plast-)champagneglass.



Til slutt tøffet vi avgårde og uten nevneverdig ventetid stakk vi til værs.

Som vanlig hos UA blir man vartet opp av bestemødre, og denne dagen var ikke noe unntak.



Nøtter og en stoor GT kom forskriftsmessig rett etter avgang, og den holdt helt til forretten kom. Eller forrettene. Det var to. Og ingen av dem inneholdt laks. En salat og en liten kyllingtallerken smakte fortreffelig.



Til hovedrett valgte jeg torsk i hummersaus - og det var godt. FRYKTELIG godt.



Deretter kom dagens høydepunkt - iskrem. Godt bedekt med jordbær, skokoladesaus og nøtter, utgjorde det en fortreffelig avslutning på måltidet.



Da tok jeg også en kaffe, og droppet mer alkohol, siden jeg tross alt skulle kjøre bil ved ankomst.

Deretter var det bare å få tiden til å gå. Bruker sjelden underholdningstilbudet ombord, jeg foretrekker egen musikkspiller og Kindle, og halvveis spanderte jeg på meg en times internett for å fortelle folk hvor bra jeg hadde det.

Innimellom måtte man jo også på do - eller fjøset, som det ble kalt ombord. Åraken var valget av produktmerke der inne ...



Konfig'en er 1-2-1, imotsetning til Business hvor det er 2-4-2, så forskjellen er merkbar. På Business sitter man også delvis feil vei. Snålt arrangement.





Egentlig er det ikke mer å fortelle. Crewet har hele tiden i nærheten, og fylte opp med det man måtte ønske. En herlig tur, ganske enkelt.

Landing i Chicago var på tid, og da vi kom ut av flyet ble vi møtt av den største folkeansamlingen jeg har sett på noen flyplass. Det sto kø. 6-7 i bredden, i minst 200 meter før vi nådde immigrasjonshallen. Både med US citizens og utlendinger. Heldigvis dro de oss med Global Entry ut av køen, så vi fikk fortsette. Ellers hadde jeg nok stått der i minst to timer. Ca halvparten av automatene var imidlertid ute av drift eller kranglete, så hvis det var like ille på ESTA-automatene, var kanskje det noe av årsaken til korken.

Vel, jeg kom meg heldigvis ut og fant at ATS-toget var erstattet med 'buss-for-tog' .. Vi ble sendt til et telt, hvor det var flere køer uten at det noe st sto hva som var hva, så jeg valgte en tom rekke og kunne bare gå rett ombord i bussen. Sikkert ikke slik det var tenkt, men det funket for meg.

Terminal 1 var også rimelig busy, men over i 1C var det litt mer avslappet. Klubben var heller ikke full. Så etter kaffe, brus og litt snacks var det på tide å gå til min CR9. Der var det masse noshow pga kaoset i passkontrollen, så jeg fikk meg en behagelig toseter den siste halvannen timen ned til Atlanta.

Hjemme ved ellvetiden, etter å ha forsert et voldsomt skybrudd, så da var det godt å kunne stupe i sin egen seng etter en lang dag.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL

Last edited by LN-MOW; 19-07-2018 at 22:09.
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2018, 01:01   #2
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: United Polaris First - Frankfurt-Chicago

Takk for rapport!!

Men er ikke Polaris det nye business produktet deres, eller er jeg helt mongo?
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2018, 01:05   #3
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: United Polaris First - Frankfurt-Chicago

Mongo er du ikke, men det står United Polaris First Class på boardingkortet ..

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2018, 08:15   #4
Concorde98
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2011
Location: Lillestrøm
Posts: 2,021
Default Re: United Polaris First - Frankfurt-Chicago

Takk for super rapport før man må sette i gang å jobbe litt.
Concorde98 is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2018, 10:31   #5
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: United Polaris First - Frankfurt-Chicago

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Mongo er du ikke, men det står United Polaris First Class på boardingkortet ..

Snedig... Nå har jeg det svart på hvitt at jeg ikke har kromosomfeil. Det er fint.

I tillegg har jeg lært noe nytt om Polaris.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2018, 12:10   #6
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: United Polaris First - Frankfurt-Chicago

Super rapport
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2018, 12:25   #7
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: United Polaris First - Frankfurt-Chicago

Takk for rapport. Ikke så rart dette produktet forsvinner, var min dom etter en rur i fjor.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2018, 15:29   #8
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: United Polaris First - Frankfurt-Chicago

Dette er vel ikke det nye Polaris produktet men det gamle produktet deres. De 2-4-2 i biz er jo ikke det Polaris tilbyr.

Synes jo den First Class'en lignet mer på Lufthansas Biz class. Ikke noe jeg ville betalt for når jeg vet hvilke andre produkter man får for samme pris.

Når det gjelder lounge trodde jeg UA hadde gjort avtale med LH om at deres First gjester fikk benytte LH F lounger, dog ikke FCT?

Men takk for du delte!
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2018, 17:39   #9
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: United Polaris First - Frankfurt-Chicago

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post

Synes jo den First Class'en lignet mer på Lufthansas Biz class. Ikke noe jeg ville betalt for når jeg vet hvilke andre produkter man får for samme pris.
Ikke i det hele tatt. Fløy den over på torsdag - den er jo 2-2-2. UA-setet er større og langt behageligere, samt masse hemmelige rom som en liten elefnat garantert hadde funnet uimotståelig.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2018, 23:54   #10
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: United Polaris First - Frankfurt-Chicago

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Landing i Chicago var på tid, og da vi kom ut av flyet ble vi møtt av den største folkeansamlingen jeg har sett på noen flyplass. Det sto kø. 6-7 i bredden, i minst 200 meter før vi nådde immigrasjonshallen. Både med US citizens og utlendinger. Heldigvis dro de oss med Global Entry ut av køen, så vi fikk fortsette. Ellers hadde jeg nok stått der i minst to timer. Ca halvparten av automatene var imidlertid ute av drift eller kranglete, så hvis det var like ille på ESTA-automatene, var kanskje det noe av årsaken til korken.

Opplevde mye kranglete ESTA-automater på JFK forrige uke - midt i prosessen kom det sånn standard Windows-feil "This program is not responding. Do you want to continue to wait? Do you want to terminate the program? ..." Komplett kaos.



Forøvrig - takk for rapport!
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 14-08-2018, 09:11   #11
RIBRO
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,501
Default Re: United Polaris First - Frankfurt-Chicago

Takk for fin rapport.
Hvordan var servicen ombord? Jeg vil så gjerne like amerikanske flyselskaper, men synes at de hver gang failer på service, så dermed unngår jeg å fly longhaul med de.
RIBRO is offline   Reply With Quote
Old 14-08-2018, 09:13   #12
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: United Polaris First - Frankfurt-Chicago

Helt super. Ingenting å klage på.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Ny United Business Class - POLARIS Fnate Reiseforum 14 19-09-2017 10:46
United - hva slags seter Frankfurt til Chicago? Klette Reiseforum 11 02-07-2013 20:03
Frankfurt - Houston, LH eller United? Klette Reiseforum 13 18-04-2013 00:03


All times are GMT +2. The time now is 01:30.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.