Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 20-01-2016, 01:00   #1
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
oneworld Romjulstur med BA og AA til Puerto Rico

Kom over billige billetter til Puerto Rico i romjulen. Mye billigere enn med Norwegian så jeg slo til. Min største betenkelighet var at Det kunne komme snefall i Philadelphia og slikt gir raskt store forsinkelser i USA.

Endte til slutt opp med:
07:25-09:00 OSL-LHR T5 BA761 14F A320 i S
12:05-15:40 LHR T3-PHL AA729 33H A330-300 i O
18:05-23:01 PHL-SJU AA741 16F A321 i O

15:50-18:44 SJU TD-CLT AA463 28A A321 i O
21:15-10:00 CLT-LHR T3 AA732 31H A330-300 i O
12:40-15:55 LHR T5-OSL BA766 13A A320 i S

Setereservasjon

Det var enkelt å reservere seter inne på siten til AA, men seter for flightene til BA kunne ikke bookes der. På siten til BA fikk jeg tilbud om setebooking til nesten 200 NOK per flight, eller gjøre det gratis uken før siden jeg hadde bronse-status. Det var aldri mulig å se eller velge setebooking på tvers av sitene til AA og BA. BA listet også kun 5 av de 6 flightene som jo ikke er så veldig betryggende. For 2 senere bookinger har jeg sett samme feil.

Kanseleringer og endringer
Siden jeg av erfaring har lært at jeg av og til må sjekke bookinger fikk jeg med meg at AA hadde kansellert den opprinnelige flighten ned til Puerto Rico og satt meg opp for et senere fly. Returen hadde også blitt kanselert og jeg var satt opp på et tidligere fly. Det betød tapt tid på destinasjonen og med strammere program kunne det blitt et problem. Jeg fikk ikke noe SMS eller mail som varslet om dette. På websiden der jeg fikk opp bestillingen stod det at jeg måtte kontakte de jeg hadde bestilt billetten av.

Ringte AA kundeservice og fikk opp en veldig avslappet type som leste opp de endringene jeg allerede hadde fått meg meg og jeg spurte om det var noe mere jeg måtte gjøre, neida nå var alt i orden. Sjekket så bookingen igjen og den kansellerte flighten lå fortsatt der med beskjed om å kontakte de jeg hadde kjøpt billett av. Hadde den avslappede kundebehandleren glemt å krysse av noe? De kansellerte flightene forsvant aldri fra siden og rett før innsjekking sjekket jeg at jeg kunne endre sete på den kansellerte flighten, men ikke på den det så ut til at jeg skulle ta. Ikke betryggende.

Innsjekking
Online innsjekking kunne ikke gjøres hos AA og feilet hos BA. Måtte ringe AA kundeservice igjen som bare kunne si at jeg måtte sjekke inn på flyplassen. Spurte om når jeg måtte møte opp og at han sa at normalt var det minst 2 timer før avgang, men siden det var problemer med min booking så måtte jeg møte opp myyyyyye tidligere.

Kom veldig tidlig til Gardermoen og etter visning av pass fikk jeg raskt boardingkort helt frem til Puerto Rico uten noe spørsmål. Hva skulle være et problem liksom? Jeg ble riktignok spurt om bagasjen skulle helt frem. Jeg håper da det, sa jeg.

Det ble lang ventetid uten lounge-aksess på OSL.

OSL-LHR
Med litt kulde og avisning kom vi oss avgårde vel en halvtime forsinket. Skjønte etter hvert at det kunne bli travelt på Heathrow til tross for at tiden opprinnelig skulle være tilstrekkelig. Ikke noe spesielt å melde om flighten. Greit med inkludert mat og drikke for alle. Og man får noe ordentlig og velsmakende hos BA. Kom en halvtime forsinket til terminal 5.

Transit #1 LHR
Kom meg raskt til bussen til Terminal 3. De spilte vinteren av Vivaldi over høyttalerne for den korte køen, men det passet liksom ikke med regnværet utenfor. Bussen kjørte så langt at den må ha tatt minst 2 runder på alle veier på flyplassen. Etter å ha kommet opp i terminal 3 begynte moroa. køen dit alle med forbindelser skulle stod helt stille i over 20 minutter og det fyltes helt opp i gangen bakover.



Da køen sakte begynte å bevege seg igjen kom folk inn fra alle retninger fra den stappfulle gangen og det kom nesten til håndgemeng flere steder i køen.

Nede i etasjen under sa skilt og opprop at alle som skulle reise med AA måtte snakke med representantene fra AA og holde køen til venstre videre. Stilte meg opp for å snakke med de som hadde skilt om at de var fra AA og da jeg endelig slapp til kunne de fortelle meg at jeg skulle holde til venstre i køen videre.

Litt senere til venstre var det et rom hvor det stod noe om Secuity og som var stappfullt av folk som stod i kø. Så ut til å kunne ta noen timer. Ble der fortalt at vi bare måtte fortsette i gangen da det var fullt og snakke med AA etter sikkerhetskontrollen. Sikkerhetskontrollen så ut til å ha mange som reiste for første gang så det tok tid. Etter sikkerhetskontrollen ble alle som skulle reise med AA bedt om å snakke med de i servicedesken der. Det var ca. 1 time i kø. Ville det kommet i tillegg til køen i det andre rommet for de som slapp inn der?

Ble spurt om hvor jeg skulle bo da jeg slapp til. "Miramar? Oh, that sounds nice". Og så ble jeg fortalt at jeg skulle lagt inn hotell og slikt på forhånd. Men jeg fortalte at det ikke var så enkelt da online innsjekking ikke virket for meg. Og hvorfor hadde det ikke virket lurte jeg på. "Is it an international flight?". Jo, det måtte jeg da innrømme. "Well, thats why it failed".

Vel 2 timer etter at jeg slapp ut av flyet var jeg ved gate. I Philadelphia var det meldt 18 plussgrader så det ville i alle fall ikke bli forsinkelser der pga. sne.

Statusnivåer
Det var prioritert boarding, men statusnivåene i One World kan forvirre. Hos BA kommer man med status til Bronse(Prioritert boarding og biz innsjekking), sølv (Biz-lounge) og Gull (First-lounge), men hos AA kalles de tilsvarende nivåene Gold, Platinum og Executive Platinum. AA har ikke inkludert lounger hos seg selv, der må man betale for Admirals Club i tillegg, men får rabatt etter status. For å gjøre forvirringen komplett kaller de i One World også nivåene Ruby, Sapphire og Emerald også indikert med fargene blå, grønn og rød.

Vilkårene hos BA Executive sier at jeg skal ha prioritert boarding og skiltene ved gaten sier at jeg skal ha det, men ifølge opprop er det bare det aller høyeste nivået som skal ha prioritert boarding. Da jeg hørte de gjorde seg klare til å slippe inn almuen spurte jeg om det ikke var prioritert boarding for Ruby. Joda, det var det de allerede hadde hatt.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_6229.jpg
Views:	1803
Size:	129.3 KB
ID:	40065  
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL

Last edited by robertaas; 20-01-2016 at 01:43.
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2016, 01:12   #2
Fredrik74
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Apr 2010
Location: Mellan Stockholm och Arlanda
Posts: 621
Default Re: Romjulstur med BA og AA til Puerto Rico

Bra början på resan. Låter som att AA har en del förbättringar att göra med sina system...
Fredrik74 is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2016, 01:39   #3
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Romjulstur med BA og AA til Puerto Rico

Kom til et ganske standard økonomi-sete.



Det var mat, men ikke stort å skryte av. Kaldt brød med gummi-konsistens.


Ingen spektakulært utsikt til Grønland, men endel is å se lengere vest.


Trodde jeg skulle få sett Atlantic City da vi kom inn over landet, men vi var litt for langt nord for det på min side.


Kunne se pre-columbianske figurer på bakken innenfor.


Rett før landing kunne man også se spor etter vikinger i vesterled.


I Philadelphia er det vanlig ankomst i USA med immigration, sikkerhetskontroll og bagasje gjennom tollen. Venting på bagasje tok mest tid. Tok ganske nøyaktig 2 timer fra fly til gate. Flere sitter og spiser philly cheesesteak ved gaten. Traff også på en norsk par som også hadde funnet billige billetter hos AA.

PHL-SJU
Gammelt fly uten underholdningssystem. Kun softdrinks var inkludert. Vi kunne se lysene fra Punta Cana nordøst på Hispaniola og San Juan så ut til å strekke seg et godt stykke vestover på Puerto Rico.

Ankomst
Man flyr jo internt i USA så er er det ikke mere styr ved ankomst. Ved taxiholdeplass spør en agent hvor man skal og krysser av hotelletnavnet på et skjema man skal vise sjåfør og kriver på pris. Det er fast pris etter soner. Fungerte veldig greit.

Ved hotellet blir jeg tildelt et rom som ikke er det jeg har bestilt. Spør hvorfor jeg ikke får rommet jeg har bestilt og betalt for, og blir fortalt at det er fullbooket og at det kun er et rom igjen. Spør om hvorfor noen andre har fått rommet mitt, men hun gjentar bare at det er fullbooket. Skjønner hun ikke har så mange valg, men hun nekter plent på at de har gjort noe galt og er alt annet enn beklagende til tross for at jeg holder en høflig tone. Ingen vits i å prøve få noe mer ut av henne.

Kommer endelig inn på rommet. i 7. med utsikt mot intern kanal og havet utenfor. Det er strand ved begge. Det var slutten på en veldig lang dag.


Datert innredning for rommet, men det er rent og det fungerer. Ikkenoe basseng, men noen strender i gangavstand. Solsenger på taket og god beliggenhet for utforskning av lokalområdet. Noen gode restaurenter og butikker i nærheten. Tenkte det var greit å bo her mens jeg brukte dagene til utflukter den første delen av oppholdet.

Får rett rom dagen etter og ser ikke igjen dama fra dagen før. Alle andre på hotellet var veldig hyggelige og service-minded.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_6231.jpg
Views:	1774
Size:	81.2 KB
ID:	40066   Click image for larger version

Name:	IMG_6234.jpg
Views:	1786
Size:	117.9 KB
ID:	40067   Click image for larger version

Name:	IMG_6236.jpg
Views:	1793
Size:	151.2 KB
ID:	40068   Click image for larger version

Name:	IMG_6266.jpg
Views:	1798
Size:	81.7 KB
ID:	40069   Click image for larger version

Name:	IMG_6269.jpg
Views:	997
Size:	117.8 KB
ID:	40070  

Click image for larger version

Name:	IMG_6282.jpg
Views:	992
Size:	93.0 KB
ID:	40071   Click image for larger version

Name:	IMG_6289.jpg
Views:	996
Size:	81.7 KB
ID:	40072  
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL

Last edited by robertaas; 20-01-2016 at 11:35.
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2016, 03:21   #4
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Romjulstur med BA og AA til Puerto Rico

Første dag tok jeg en tur til gamlebyen etter en veldig god frokost på hotellet. Den var ikke inkludert ifølge bestillingen, men de fant vist ut at jeg skulle få det inkludert likevel.

Det går busser rett forbi hotellet. Man må ha 75 cents i mynter. De sa det var umulig å gå til gamlebyen da det ville ta minst halvannen time. Gikk dit på tre kvarter. Da jeg kom tilbake merket jeg at jeg antagelig burde hatt noe mer enn flip flops på føttene.

Litt kolonialstil.


Følte at det kunne vært en by i Florida.




El Capitolio, minner litt om den i Havanna




Man bør besøke festningsverkene på nordsiden av gamlebyen. Billetten er gyldig i en uke og man kommer inn på flere lokasjoner.










Dette bildet var faktisk tatt fra balkongen inne på toalettet. Føltes litt uvant å ha oppe kamera inne på toalettet.






Man bør gå litt på kryss og tvers inne i gamlebyen.






Skikkelig pyntet forran den lyseblå La Fortaleza som er guvernøresn residens. Skal en tur in der senere.


Kommer ikke inn nå.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2016, 03:22   #5
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Romjulstur med BA og AA til Puerto Rico

Hmmm.. ikke mer enn 20 bilder i en posting.


Dette rådhuset har faktisk 3 vise menn






Mange komplekse skulpturer.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2016, 04:04   #6
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Romjulstur med BA og AA til Puerto Rico

Ahh!
Nok en meget bra, saklig og infomativ TR.
Tenkte meg til samme trakter neste senhøst, så dette passet bra.

'Det ble lang ventetid uten lounge-aksess på OSL.' ?
Det er da fint mulig å kjøpe seg inn på begge lounger. Med BA er vel Osl-loungen mest aktuell, og den er også den beste.

Takk for turen og at du gidder å dele!
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2016, 10:44   #7
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: Romjulstur med BA og AA til Puerto Rico

Takk for en flott rapport så langt.

Hvordan er det å bytte fra T3 til T5? Skal fly AA fra LAX om litt over en måned, greit å være forberedt.
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2016, 10:54   #8
sexten
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2013
Location: BGO
Posts: 289
Default Re: Romjulstur med BA og AA til Puerto Rico

Kva for eit hotell budde du på?
PHL-SJO = PHL-SJU btw
sexten is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2016, 22:08   #9
SBT
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2010
Location: Drammen
Posts: 774
Default Re: Romjulstur med BA og AA til Puerto Rico

Miramar er vel det gamle Marriott. Benyttes av cruisepax på en natts stop.
United har heller ingen melding når de endrer eller kansellerer. Og flight nummeret blir ofte endret.
SBT is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2016, 23:50   #10
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Romjulstur med BA og AA til Puerto Rico

Quote:
Originally Posted by SBT View Post
Miramar er vel det gamle Marriott. Benyttes av cruisepax på en natts stop.
Du tenker på Courtyard San Juan Miramar som ligger nedi gaten. Endel taxier tar feil og kjører dit istedenfor Miramar Hotel.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2016, 01:27   #11
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Romjulstur med BA og AA til Puerto Rico

Musikk
Endel av researchen jeg bruker gjøre før jeg reiser er å lytte på lokale radioer. Det kan gi info om aktiviteter jeg ellers ikke får med meg, det lar en bli vant med lokal aksent og kan også gi litt lokal koloritt med at jeg får med meg hva av musikk som er populært i området. Puerto Rico er definitivt Reggaeton-land. Man kan for eksempel høre på La Nueva 94 på web eller i app. Der kan man bli kjent med lokale storheter som Baby Rasta y Gringo, Plan B, Wisin eller Daddy Yankee. Mye av musikken passer bra for trening/jogging. Noen andre lokale artister har gått helt Zumba.

Ved strendene kunne man komme over "halve salsaorkestre" som tailgatet mens de spilte litt til playback. Det så veldig ut som om de prøvde lage fotomulighet for turister så jeg bet ikke på.

Dag 2
Tid for den obligatoriske katamaran-turen med mat, drikke, sol og snorkling. Etter en veldig kort regnskur på starten klarnet det opp.


Snorklingen var sånn midt på treet. Jeg var den eneste som hadde med eget utstyr.














Noen droppet seil på katamaranene, men det så ikke så morsomt ut.


Stopp på stranden på Icacos.



På båten slapp vi unna flaue leker og sesjoner med at alle skulle danse. De kjørte også safe på musikkfronten med gammel reggae slik at de ikke skremte folk fra USA med uvante toner.

Tilbake i asfaltjungelen.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2016, 02:13   #12
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Romjulstur med BA og AA til Puerto Rico

Dag 3
Hadde planlagt en tur til den kjente observatoriet i Arecibo, men det var uheldigvis stengt for et par måneder.

Istedet blir jeg hentet for en tur til regnskogen og nasjonalparken El Yunque. Det er standardutflukten "alle" tar.


Vi tar route 66 dit. Et par fra USA spør om vi er tilbake før 6. Det er vi vanligvis sier guiden. "Fint, for da går flyet". Guide ser sjokkert ut. Det blir altså en litt stresset tur. Paret var også de som vi måtte vente lenge på ved hotellet og de som var tregest ved alle stoppene. Ved den første stoppen bestilte de stekt kylling som de med største selvfølgelighet tok med inn i bilen. "Vi spiser vanligvis ikke i bilen, men idag er visst ingenting som vanlig", sa guiden.


Det er regnskog så de som ikke har vært borti sllikt før får seg en overralsklse over at det stadig regner der.


En skikkelig landkrabbe




Den største attraksjonen er visst å ta en smal sti langs en elv ned til en liten kulp hvor det er mulig å bli enda våtere. Det var 2 cruise-skip inne i San Juan så det var skikkelig køgåing.


Fuglefjell










Og tilbake til asfaltjungelen.


Det er flere restauranter ved hotellet. Anbefaler å prøve Casita Miramar. Man bør enten reservere bord der eller stå i kø når de åpner. Dagens menyer er på tavler som de bærer rundt.


Forretten Buñuelos de Malanga med chorizo-skum.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_6927.jpg
Views:	758
Size:	140.4 KB
ID:	40115   Click image for larger version

Name:	IMG_6928.jpg
Views:	757
Size:	88.2 KB
ID:	40116  
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL

Last edited by robertaas; 21-01-2016 at 03:37.
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2016, 03:26   #13
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Romjulstur med BA og AA til Puerto Rico

Dag 4
Etter å ha gjort med meste av utflukter unna var planen å slappe av på stranden. Skulle da også gå opp i pris og standard.

Hadde lest mye forskjellig i anmeldelsene av Caribe Hilton. Det var stor uenighet om hvilke fløyer som var helt utdaterte og hvilke som var greie. Alle rom hadde uansett mer eller mindre havutsikt. Mange hadde visst blitt skuffet og mente det de opplevde ikke stod i forhold til prisen. Det er vel noen som har fått sjokk når de har bestilt rom for "top dollar" og så fått lagt til både skatter og så en "resort fee" som i seg selv var nok til et greit rom et annet sted. Det var også mange som ikke hadde fått rommet før godt etter 18:00 til tross for at innsjekking skal begynne 16:00.

Jeg fikk tilbud om online innsjekking dagen før, men ble kun tilbudt rom 610 hvor et "teknisk tak" med luftkondisjonerings-instrallasjoner dominerte utsikten. Jeg kunne også velge når jeg skulle ankomme, men det var ikke mulig å velge noe før 16:00. Jeg bet ikke på.

Sjekket sent ut og tuslet over til Caribe Hilton. Det var jo bare noen minutter unna Miramar Hotel. Fikk forbi den lille stranden inni kanalen.


Kom til resepsjonen litt før 14:00 og viste gullkortet mitt. Var forberedt på det verste og lang venting. Fikk straks sjekket inn og ble anbefalt rom 1868 i Hilton Honor Tower. Fikk også vouchere for frokost og voucher for to flasker vann i en restaurant.

Frokostvalgene med voucher var:
-kaffe + bakevare hos Starbucks (det var også en liten Starbucks ved stranden)
-en frityrstekt frokost-greie hos Quizno's (folk refererte til den som "Subway")
-continental frokost på Il Gardinio La Tratoria (12++dollar for oppgradering til stekevarer)
-12++ dollar for oppgradering til frokostuffet på Palmeras
Klarte meg med kontinental frokost selv om frokosten var bedre på Miramar.

Siden det var mye "ødemark" og lite tilbud i nærheten av hotellet var det flere serveringstilbud der. De var ikkno problem å bli kvitt penger der. Verstingen var Morton's Steakhouse som hadde hovedretter til rundt 80 dollar, nettopriser altså. Prøvde meg en dag på lunch på snackbaren ved bassenget. Fikk straks regning før maten kom og da jeg skulle til å bla opp med sedler lurte de på om jeg ikke hadde med kredittkort. Bruker liksom ikke ha det med på stranden. Ikkeno kredittkort, ikkeno servering.

Rommet hadde et tomt kjøleskap og det var en souvenirbutikk i resepsjonsområdet som også hadde litt snacks og drikke. Kjøpte en liten is der, 8 dollar.

Grei utsikt fra rommet. Der til venstre ned på det som visstnok er den eneste private stranden på Puerto Rico.


Til høyre ser man et lite festningsverk og over til landtungen Condado hvor det ligger mange andre hoteller. Mens man er ganske isolert og øde rundt Caribe Hilton er det masse forskjelige tilbud langs gatene der.



https://www.youtube.com/watch?v=MxUU3_O7En4

Innredningen på rommet var litt slitt og datert. Kan ikke skjønne at de skal ha mer enn 3 stjerners rating. I klesskapet var det en luke til det som antagelig var en luftsjakt. Når jeg åpnet døren til balkongen begynte luken å slamre og bråke infernalskt. Måtte sette papir i klem i luken og sette strykebrettet i spenn mot den for å stoppe bråket. Det beste inni rommet var den store dusjen. Meldte om et lys som ikke fugnerte og det ble raskt fikset.

Steelband som spiller nevergreens for badegjestene.


Måtte sjekke hva jeg kunne se i vannet ved hotellstranden.




Hengekøyer


Spøkelseshotell like ved.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL

Last edited by robertaas; 21-01-2016 at 03:30.
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2016, 20:10   #14
Bjelle
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 88
Default Re: Romjulstur med BA og AA til Puerto Rico

Takk for en fyldig og innholdsrik rapport
Bjelle is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2016, 21:14   #15
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Romjulstur med BA og AA til Puerto Rico

Mere fra San Juan
Aner ikke hvem jeg prøvde å lure med å slappe av på hotellstrand i flere dager, går jo på veggen etter pare noen minutters sløving og en dag uten program. Prøvde snorkle litt på hotellstranden i alle fall. "Snuba" til samme pris som en dykketur fristet ikke.






Til høyre tårnet jeg bor i.






Enda en tur innom gamlebyen. De sier man må ha med pass for å slippe inn i guvernørend residen, men de sjekket ikke at man hadde det.


Polulære med bryllupsbilder utenfor. her en variant med bløtekake.






Pepperkakehus i kolonialstil




Litt uanighet om hvem som hadde oppfunnet Piña Colada. Utenfor Barrachina i gamlebyen heng denne beskjedem om at den ble oppfunnet her i 1963. På HCaribe ilton sa de at de fant opp drikken i 1954.




__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2016, 21:25   #16
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Romjulstur med BA og AA til Puerto Rico

Dro til Plaza las Américas eller bare Plaza som de kalte det for. Det skal være det største shoppingsenteret i Karibien og det var først der man virkelig merket at det faktisk var ca. 2 millioner som hadde San Juan som sitt nærområde.

Reiste kollektivt dit som var en utfordring med ingen info om hva som stoppet når og hvor. De som reiste med buss har jo gjort det før og da trenger de ikke informasjon.




Litt småkryp ved hotellet:


Man måtte passe seg litt for de så ut til å ha interesse for tær som dinglet over kanten og det ble jo litt størrelse på de største.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2016, 22:24   #17
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Romjulstur med BA og AA til Puerto Rico

Returen
Online innsjekking virket selvsagt ikke så jeg ble igjen bedt om å komme tidlig til flyplassen. Fikk kun 1 times senere utsjekking fra Caribe Hilton, men hadde ikke mulighet til å bruke mere om jeg skulle møte opp så tidlig som jeg ble bed tom.

Nogenlunde ordnede forhold på flyplassen. Etter sikkerhetssjekket var det flere lounger i området, én var visst tilgjenglig med Diners Club. Jeg ville uansett sjekke om det var noen overraskelser på vei til gaten før jeg gikk dit. Det var mye lengere enn jeg trodde til gaten, litt kronglete og trangt i forhold til menneskestrømmen som bare gikk én vei. Å gå så langt tilbake mot strømmen var ikke aktuelt da jeg hadde kommet frem. Og der ved gaten var det kun en nedlagt Admirals Club.






På en lang øy utenfor San Juan ligger gamlebyen i den ene enden og Caribe Hilton i den andre enden.


Returen gikk via Charlotte som ligger såpass langt nord at det kan være usikkert for sne som de jo ikke takler så langt sør, men det gikk bra denne gangen. På flyplassen var det gyngestoler. Synes det alltid er morsomt å se slikt i sydstatene. Og på returen er det jo bare å gå fra gate til gate helt uten sjekkpunkt og køer.


Sikret meg siste pretzel dog hos Auntie Anne på flyplassen. Mini-ene var det tomt for.

Noe annet spesielt på denne flyplkassen var toalett-hjelpere eller "Airport restrooom attendants" hadde blå vester på seg og hjalpet velvillig til der inne. Da jeg kom inn på toalettet ble akkurat et avlukke ledig og han hoppet til og skulle "klargjøre" avlukket for meg. Heldigvis ble et annet avlukke ledig rett etter og jeg stakk inn dit istedenfor. Da jeg hadde vasket hendene stod han der og rakk meg papirtørk. Kleint.

Fly inne på gaten.


LHR var også returen enklere. Det var likevel kø slik at det gikk 3-4 busser før jeg kom meg med en fra terminal 3 til terminal 5 og i terminal 5 var det som vanlig sikkerhetssjekk. Tok i alt 40-50 minutter fra fly til sentralt venteområde på terminal 5. De oppgir på Heathrow ikke gate før i siste øyeblikk for å sikre at folk bli værende i "shoppingsenteret" og bruker penger der.

BA tilbake var grei, og godt med noe skikkelig å sette tennenei på overfarten.

Det var den turen. Ga 60 Tiers points for de 6 segmentene mens ba.com listet bookingen med 65 tiers points for 5 viste segmenter. Mine beregninger på landing på 600 poeng og sølv om kort tid hos BA Executive Club ser derfor ut til å ville feile uten ekstra tiltak.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_8086.jpg
Views:	478
Size:	125.2 KB
ID:	40162   Click image for larger version

Name:	IMG_8098.jpg
Views:	487
Size:	144.5 KB
ID:	40163   Click image for larger version

Name:	IMG_8120.jpg
Views:	496
Size:	61.5 KB
ID:	40164   Click image for larger version

Name:	IMG_8147.jpg
Views:	495
Size:	163.1 KB
ID:	40165   Click image for larger version

Name:	IMG_8149.jpg
Views:	499
Size:	147.4 KB
ID:	40166  

__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2016, 12:10   #18
-Sindre
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 147
Default Re: Romjulstur med BA og AA til Puerto Rico

Fine bilder!
-Sindre is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Når legges billetter til Puerto Rico og St Croix med DY ut? Mugnas Småprat 0 13-03-2017 12:12
Finnair med sesongruter til Puerto Vallarta, Goa, Havanna og Puerto Plata Someone Flyforum 13 24-01-2017 18:33
Buss Las Palmas Airport/Puerto Rico Cessna182 Reiseforum 4 26-02-2013 17:23
San Juan, Puerto Rico - Shopping, aktiviteter, serverdigheter ? Ståle Reiseforum 2 29-03-2012 15:47
Puerto Rico - Kanarieholmene SudCaravelle Reiseforum 11 07-01-2010 08:38


All times are GMT +2. The time now is 07:45.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.