Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 26-11-2015, 01:39   #1
Flying
Newcomer
 
Join Date: Nov 2015
Location: Ålesund
Posts: 26
Kamera Argentina, Uruguay og Chile + Easter Island

Etter å vært i Asia, Amerika og stort sett hele Europa er det på tide med en tur til Sør-Amerika. Turen går til Argentina, Uruguay og Chile samt en svipptur innom Easter Island (Påskeøya).

Reisen går over totalt 12 dager og avreise er kommende søndag, 29. november med hjemreise torsdag 10. desember.

Reiseruten:
29. nov: Ålesund (AES) - København (CPH) SAS CRJ 900
29. nov: København (CPH) - Frankfurt (FRA) SAS A320
29. nov: Frankfurt (FRA) - Buenos Aires (EZE) Lufthansa 747-8

2. des: Buenos Aires - Montevideo (Buquebus/båt)
4. des: Montevideo - Buenos Aires (Buquebus/båt)

5. des: Buenos Aires (EZE) - Santiago (SCL) KLM 777-300
6. des: Santiago (SCL) - Easter Island (IPC) LAN Chile 787-9
8. des: Easter Island (IPC) - Santiago (SCL) LAN Chile 787-8

10. des: Santiago (SCL) - Buenos Aires (EZE) KLM 777-300
10. des: Buenos Aires (EZE) - Frankfurt (FRA) Lufthansa 747-8
10. des: Frankfurt (FRA) - København (CPH) SAS A321
10. des: København (CPH) - Oslo (OSL) SAS A321
10. des: Oslo (OSL) - Ålesund (AES) SAS 737-800

Fortsettelse med bilder kommer etterhvert!

(Dersom noen har "ønsker" om noe jeg må ta bilde av, sjekke ut, skrive om eller har spm - rop ut )
Flying is offline   Reply With Quote
Old 26-11-2015, 07:39   #2
ATC-flyradar
Traveler
 
ATC-flyradar's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Location: Oslo
Posts: 4,822
OBB 19 Re: Argentina, Uruguay og Chile + Easter Island

Her kan du fritt legge ut bilder av de flyene du benytter, gjerne denne båtene du skal farte med. Lag en reportasje eller lignede som forteller om servicen on Board - mat og annet tilbehør som du får servert om bord i flyene og båt osv.

Kom gjerne med bilder fra steder du besøker underveis osv.

Ha en god tur.

Jan
__________________


Next flight:
ATC-flyradar is offline   Reply With Quote
Old 26-11-2015, 14:17   #3
oskarflekkefjord
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2014
Posts: 189
Default Re: Argentina, Uruguay og Chile + Easter Island

Wow, dette gleder jeg meg veldig til! Gjerne bilder av flyene du flyr med og de ferjene du skal med. Hvis du skal reise med gamle Silvia Ana hadde det vært utrolig gøy med noen bilder fra interiøret ombord.

God tur, kos deg!
oskarflekkefjord is offline   Reply With Quote
Old 26-11-2015, 15:35   #4
ln-bre
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2007
Location: Sola
Posts: 247
Default Re: Argentina, Uruguay og Chile + Easter Island

En tilsvarende tur frister meg også, så jeg ser fram til reiserapport.
ln-bre is offline   Reply With Quote
Old 28-11-2015, 21:25   #5
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,827
Default Re: Argentina, Uruguay og Chile + Easter Island

Bon voyage Tror ikke døgnet har nok timer den 10 desember
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 28-11-2015, 23:57   #6
Fokker-50
Litt overalt
 
Fokker-50's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Location: MAD/ALC/OSL
Posts: 117
Default Re: Argentina, Uruguay og Chile + Easter Island

Dette blir bra, ser fram til å følge med. God tur !
__________________
Let's fly !
Fokker-50 is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2015, 12:14   #7
vbirk
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 741
Default Re: Argentina, Uruguay og Chile + Easter Island

Du har jo ikke så mange dagene i BsAs, men dette kan ikke sies for ofte:
Om du bruker kreditt/debetkort får du kanskje 10 AR$ pr. US$.
Har du med deg dollar (eller euro for den saks skyld) i kontanter og veksler på gråmarkedet (ikke skummelt) så får du kanskje 15.
__________________

148 tonn CO2
vbirk is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2015, 13:18   #8
Flying
Newcomer
 
Join Date: Nov 2015
Location: Ålesund
Posts: 26
Default Re: Argentina, Uruguay og Chile + Easter Island

Quote:
Originally Posted by ATC-flyradar View Post
Her kan du fritt legge ut bilder av de flyene du benytter, gjerne denne båtene du skal farte med. Lag en reportasje eller lignede som forteller om servicen on Board - mat og annet tilbehør som du får servert om bord i flyene og båt osv.

Kom gjerne med bilder fra steder du besøker underveis osv.

Ha en god tur.

Jan
Det skal jeg få ordnet. Takker!

Quote:
Originally Posted by oskarflekkefjord View Post
Wow, dette gleder jeg meg veldig til! Gjerne bilder av flyene du flyr med og de ferjene du skal med. Hvis du skal reise med gamle Silvia Ana hadde det vært utrolig gøy med noen bilder fra interiøret ombord.

God tur, kos deg!
Takker! Det ser ut som "Silvia Ana" trafikkerte Buenos Aires - Montevideo tidligere, men er nå byttet ut mot "Francisco"

Quote:
Originally Posted by MountainDew View Post
Bon voyage Tror ikke døgnet har nok timer den 10 desember
Takk for rettelsen, det skal selvfølgelig være 11. desember de 3 siste flightsa fra FRA - CHP - OSL - AES.

Quote:
Originally Posted by Fokker-50 View Post
Dette blir bra, ser fram til å følge med. God tur !
Takker

Quote:
Originally Posted by vbirk View Post
Du har jo ikke så mange dagene i BsAs, men dette kan ikke sies for ofte:
Om du bruker kreditt/debetkort får du kanskje 10 AR$ pr. US$.
Har du med deg dollar (eller euro for den saks skyld) i kontanter og veksler på gråmarkedet (ikke skummelt) så får du kanskje 15.
Takk for info!!
Flying is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2015, 20:24   #9
Flying
Newcomer
 
Join Date: Nov 2015
Location: Ålesund
Posts: 26
Default Re: Argentina, Uruguay og Chile + Easter Island

DEL 1:

Dagen startet på Ålesund lufthavn Vigra med kursen mot København Kastrup som var første stopp.





Ålesund lufthavn er ikke så stort med totalt 6 gater innland og 2 gater utland. De har akkurat pusset opp, så den ble ca dobbelt så stor nå enn hva den var tidligere.

Flight: Ålesund - København
Rute: SK 2893
Flyselskap: SAS
Klasse: SAS GO
Sete: 9F
Flytype: CRJ 900
Reg: OY-KFH





Om flyet:
Flyet som skulle ta oss til København var en CRJ 900. Personlig må det være et av mine favoritter innen flytypen "småfly". Gode stoffseter med 2-2 konfigurasjon, vinduene er ikke plassert langt nede og de er stillegående.

Min opplevelse på denne flighten (positivt +, negativt -)
+ Vi fikk boarde 5 min før oppsatt boarding time,
+ ingen forsinkelser ut og med avgang før tiden,
+ bra service ombord. De spurte hyggelig om det skulle være noe å spise eller drikke, jeg tok 2 drikker og fikk tilbudet om jeg ville ha ennå mer (har diamant kort = gratis drikke hos SAS). Ingen sure miner fra crewet.

Vi landet på København Kastrup i god tid før vi skulle (brukte rundt 1 time og 5 min fra AES - CPH).

Neste flight:

Flight: København - Frankfurt
Rute: SK 675
Flyselskap: SAS
Klasse: SAS GO
Sete: 7F
Flytype: Airbus A320
Reg: OY-KAP



Om flyet:
Airbus A320 med 3-3 konfigurasjon. Mellomlander du i Danmark og skal videre med SAS er det veldig vanlig at det blir en Airbus i motsetning til Oslo/Gardermoen og Stockholm/Arlanda som har mesteparten av sine SAS flights innenfor Europa med Boeing

Min opplevelse på denne flighten (positivt +, negativt -)
+ VELDIG prioritert boarding og til riktig tid... (de tok til og med stikk-kontroll på meg om jeg hadde med meg EBG/EBD kortet og jeg fikk ikke gå ombord før det ble vist frem, i tillegg til at boardingkort måtte skannes).
+ Landet i Frankfurt i henhold til oppsatt tid.
- Forsinket ut fra CPH med 25 minutter.
- Servicen ombord var variert. Ingen smil fra kabinansatte og hun ene dama ombord ble sur da en passasjer ikke tok på flightmode 25 min (!) før avgang...

Når jeg ankom Frankfurt Airport var det viktig å huske å hente baggasjen for og så gå igjennom tollen, sjekke inn bagasjen på nytt sikkerhetskontroll (nei man må vanligvis ikke det dersom du har en gjennomgående billett / samme PNR). Men siden totalsummen på billettene ble billigere ved å booke reisen ned til Frankfurt og videre til Buenos Aires seperat, gjorde jeg selvfølgelig dette da jeg uansett hadde 6 timer å slå i hel i Frankfurt før neste flight.



Etter å ha sjekket inn bagasjen og fått boardingkort var det en laaang gåtur til gate C16 og senator/first loungen.





Senator / first loungen på C-terminalen har en veldig kul funksjon, nemlig boarding direkte fra lounge. Dvs du kan gå rett i loungen å slappe av i noen timer for å så slippe å følge med på tavlen over hvilken gate du må løpe til når det er boarding. Denne loungen har connection direkte til gate C14, 15 og 16.









Jeg ankom loungen ca 4 timer før avgang, så her var bare 5-6 personer og veldig fredelig atmosfære. Helt greit utvalg av mat, drikke og snacks. De som jobber her rydder opp etter deg så snart du har spist opp og det er et veldig strøkent førsteinntrykk av loungen.



Her er et bilde av flyet, Boeing 747-8l tatt rett fra godstolen i loungen. Fin utsikt over flyplassen. Fortsatt et par timer til boarding, og da er det bare å gå rett bort her og ombord, behagelig å tenke på.

(for å ikke lage for høye forventninger til del 2: jeg flyr ikke First Class videre på neste flight ).

Fortsettelse fra loungen og ombord i flyet kommer.

Last edited by Flying; 30-11-2015 at 15:24.
Flying is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2015, 23:22   #10
oskarflekkefjord
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2014
Posts: 189
Default Re: Argentina, Uruguay og Chile + Easter Island

Hvis du fortsetter slik videre i rapporten blir dette VELDIG BRA! God tur videre, bra start!
oskarflekkefjord is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2015, 12:52   #11
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,011
Default Re: Argentina, Uruguay og Chile + Easter Island

Kanon! Gleder meg til fortsettelsen
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2015, 20:39   #12
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,181
Default Re: Argentina, Uruguay og Chile + Easter Island

Ser veldig bra ut. Håper du får en fenomenal tur i 748'en.

En minikorreksjon: Senator er Gold lounge. Ikke First. Vet ikke forskjellen på service og sånt da jeg aldri har fløyet Lufthansa First. Men det er uansett bare pirk.

Gleder meg til å lese videre og følge deg på tur.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2015, 03:38   #13
Flying
Newcomer
 
Join Date: Nov 2015
Location: Ålesund
Posts: 26
Default Re: Argentina, Uruguay og Chile + Easter Island

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Ser veldig bra ut. Håper du får en fenomenal tur i 748'en.

En minikorreksjon: Senator er Gold lounge. Ikke First. Vet ikke forskjellen på service og sånt da jeg aldri har fløyet Lufthansa First. Men det er uansett bare pirk.

Gleder meg til å lese videre og følge deg på tur.
Takk for tilbakemelding. Jeg er sannelig ikke sikker på hvorfor de opplyser om "First" her... men jeg vet at Senator er Gold og Hon Circle er "top level aka diamond" (i SAS-style).

Men på skiltet i heisen opp til loungen sto det nemlig "First Class og SA Gold Senator lounge" på skiltet (som forøvrig er avbildet i posten). Og nabo-loungen som ligger side om side var skiltet som "Business og SA Gold lounge". Så jeg skrev bare det den var opplyst som

Kan legge ved at Lufthansa har selvsagt en annen First lounge (også) som man kan bli kjørt til og fra dersom man booker LH First billett

Last edited by Flying; 01-12-2015 at 03:47.
Flying is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2015, 03:53   #14
Glean EBG
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2011
Location: Norge/ litt omkring
Posts: 1,290
Lufthansa Re: Argentina, Uruguay og Chile + Easter Island

Quote:
Originally Posted by Flying View Post
Takk for tilbakemelding. Jeg er sannelig ikke sikker på hvorfor de opplyser om "First" her... men jeg vet at Senator er Gold og Hon Circle er "top level aka diamond" (i SAS-style). Men på skiltet i heisen opp til loungen sto det nemlig "First Class" og "SA Gold" Senator lounge på skiltet (som forøvrig er avbildet i posten). Så skrev bare det den var opplyst som

Kan legge ved at Lufthansa har selvsagt en annen First lounge (også) som man kan bli kjørt til og fra dersom man booker LH First billett
Grunnen til at det står first er at man må ha first billetter for adgang dersom man ikke er *gold og den benyttes som First lounge for andre *alliance partnere da de ikke har adgang til LH sine First lounger/terminal.
LH firstlounge er det heftigeste jeg har vert på av lounger, terningkast 6.
Takker med det samme for en flott rapport så langt og gleder meg til å lese fortsettelsen.
Glean EBG is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2015, 04:48   #15
Flying
Newcomer
 
Join Date: Nov 2015
Location: Ålesund
Posts: 26
Default Re: Argentina, Uruguay og Chile + Easter Island

DEL 2:


Flight: Frankfurt - Buenos Aires
Rute: LH 510
Flyselskap: Lufthansa
Klasse: Premium Economy
Sete: 25G
Flytype: 747-8l
Reg: D-ABYS

Etter noen timer i loungen var det på tide med boarding. Dette var som sagt en lounge med direkte boarding fra gate og ombord. Selve konseptet er kult men det fungerer ikke så bra dersom du ikke har first eller business-class sete ombord. Noe jeg fikk erfare siden jeg hadde premium-eco.

For når boarding starter i loungen, starter den også for eco/premium eco som ligger i etasjen under. Når man kommer ned rulletrappen som går fra loungen er det er 2 "innganger" til flyet, forskjellen på disse er at den til venstre er first/biz og den til høyre er eco/premium-eco. Og når jeg da hadde premium-eco fikk jeg boardet i loungen, men når jeg kom ned rulletrappen måtte jeg stille meg i kø ombord sammen med resten av eco/premium-eco passasjerene mens first/biz gikk fint ombord i sin egen korridor.




Før jeg fortsetter å skrive noe mer må jeg informere om at jeg ikke har noe erfaring med økonomiklasse på long-houl så jeg oppdaget raskt at jeg hadde en tendens til å sammenligne hendelser opp mot business class.

Det var litt kaos når man var kommet ombord i flyet, folk var ufattelig trege med å finne plassene sine og sette seg ned - så her må man ha tålmodighet. Flyet var også ganske stappet når jeg kom ombord, selv om jeg kom i køen så raskt det var boarding.




Drink før take-off. Faktisk veldig god. Appelsinjuice med mint.




Sete 25G. Helt OK med plass helt til.... han fremfor deg slenger bak med sitt sete. Da går man fra en smule nesten-business-class til eco igjen...




Helt fullt fly til Buenos Aires den kvelden.












Veldig bra skjermer i Premium Economy klassen. Rask responstid (mye raskere enn Thai Airways og Turkish Airline sine biz-skjermer...) Klare farger, bra utvalg med filmer og underholdning.







Første måltid ombord ble servert ca litt over 1 time etter take off.




Etter maten var spist opp (før jeg greide å spise opp min..) var det opp og full rush trafikk til toalettene. I midten av flyet finner man 2 toaletter som deles på eco og premium-eco passasjerene. Det var ikke uvanlig med 7-8 personer i kø pr dass og ventetiden for den bakerste personen i køen ble da på vel raskt 20 min i gjennomsnittet. Så her må man planlegge litt.




Midt mellom Azorene og Madeira ble lyset slokket og det ble ro ombord på LH 510. Og med sete i premium-eco var man vel sikret seg en ganske så god søvn i noen timer? (eller...)




Sete 25G som jeg hadde var jo det siste setet i min klasse og i vanlig eco klasse er konfigurasjonen 3-4-3 sammenlignet med 2-4-2 som er i premium-eco. Dette skulle vise seg å være et dårlig valg. Ihvertfall dersom du ikke ønsker følgende:

- å bli vekket 10 ganger,
- ikke liker å få "mat-tralla" dunket inni ryggen på setet ditt hver gang de serverer, samler søppel og bare flytter den fram og tilbake.
- ikke liker at folk som runder "hjørnet" lener seg på sete ditt..

Nok om irritasjoner under den livsviktige søvnen.




Neste morgen våknet jeg opp til dette. Frokost blir servert ca 2 timer før landing. Husk å vær våken om du vil ha frokost, de vekker ikke deg og mater deg dersom du sover.

Maten var helt ok, verken veldig bra eller dårlig. Som man må forvente.






Vel fremme i Buenos Aires landet vi 07:59, imponerende nøyaktig siden tiden som er satt opp er kl 08:00. Imigrasjonkontrollen på flyplassen i Buenos Aires kan til tider være veldig lang og siden vi fløy en 747-8l så benyttet jeg sjansen til å sitte ombord til alle var gått ut av flyet sann jeg fikk se meg litt omkring og ta noen bilder:





Økonomiklasse.



Premium Økonomi. Ingen gardin eller noe som skiller mellom eco (for utenom en liten netting-aktig greie som henger opp i taket.

Last edited by Flying; 01-12-2015 at 14:42.
Flying is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2015, 05:13   #16
Flying
Newcomer
 
Join Date: Nov 2015
Location: Ålesund
Posts: 26
Default Re: Argentina, Uruguay og Chile + Easter Island

Fikk også gå igjennom Business class for å ta noen bilder, hyggelig gjort av crewet ombord.





Og de kabinansatte sa at jeg måtte selvsagt komme fram og se på det som var mest interessant, LH First:
















Sol, blå himmel og 30 varmegrader i Buenos denne fine mandags morgenen 30 november

Som sagt:



Her gjelder det å være raskest mulig ut, ellers møter man på denne køen ved passkontroll/imigrasjonen... Jeg ble som sagt igjen i flyet og i tillegg satt jeg meg på en benk inne på terminalen og ventet 10-15 min til køen hadde blitt mindre, det gikk likevel 1 time og 10 min i køen før jeg var kommet igjennom og fikk plukke opp bagasjen min.

Inne på flyplassen ble jeg møtt av godt over 100 personer med skilt som skulle plukke opp folk som hadde landet med ulike fly, i tillegg møter du ivrige taxisjåfører som nesten drar deg inn i taxien og gir ikke slipp på deg før du har sagt ja. De hjelper deg gjerne bort til minibanken for å ta ut penger og de ønsker SVÆRT gjerne å få betalt i dollar. Han som kjørte meg fikk ikke sagt det nok at jeg sparte mye på å betale i dollar, hele 40 kr regnet jeg ut med dagens kurs. Men av meg fikk han pesos siden det var det jeg hadde for hånd



Innsiden av flyplassen ved innsjekkingsområdet.




Utsiden av flyplassen Buenos Aires EZE.

Min opplevelse på denne flighten (positivt +, negativt -)
+ Gode seter (bedre enn SAS plus sine i A330/A340).
+ Hyggelig crew (men noen negative kommentarer under her),
+ Bra skjerm,
+ OK matservering,
+ landet når vi skulle,

- ca 1 time forsinket ut fra Frankfurt,
- Det var lang kø på toaletter (gjorde ikke meg noe i grunnen da jeg kun måtte 1 gang på hele turen),
- Dårlig setevalg (som er min egen skyll, 25G ),
- Litt klønete av crew å smelle vognen inn i setet hver gang,
- Crewet var dårlig på engelsk og fortsette bare med å snakke tysk til deg (flaks jeg hadde tysk i 3 år på skolen, så jeg forsto dem vertfall),
- Bagatell: Safety video kunne vært tekstet på flere språk samtidig. Den ble først vist med tysk tale og tysk tekst, der etter med engelsk tale og spansk tekst (?). Kunne fint greid å tekstet tysk, spansk og engelsk samtidig med engelsk tale.

DEL 3: kommer.

Last edited by Flying; 01-12-2015 at 14:39.
Flying is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2015, 12:52   #17
Fredrik74
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Apr 2010
Location: Mellan Stockholm och Arlanda
Posts: 621
Default Re: Argentina, Uruguay og Chile + Easter Island

Mycket bra fortsättning på din rapport. Ser fram mot resten.
Fredrik74 is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2015, 15:03   #18
Flying
Newcomer
 
Join Date: Nov 2015
Location: Ålesund
Posts: 26
Default Re: Argentina, Uruguay og Chile + Easter Island

Quote:
Originally Posted by Glean EBG View Post
Grunnen til at det står first er at man må ha first billetter for adgang dersom man ikke er *gold og den benyttes som First lounge for andre *alliance partnere da de ikke har adgang til LH sine First lounger/terminal.
LH firstlounge er det heftigeste jeg har vert på av lounger, terningkast 6.
Takker med det samme for en flott rapport så langt og gleder meg til å lese fortsettelsen.
Dette hørtes meget logisk og oppklarende ut. Takker for informasjonen
Flying is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2015, 00:35   #19
Flying
Newcomer
 
Join Date: Nov 2015
Location: Ålesund
Posts: 26
Default Re: Argentina, Uruguay og Chile + Easter Island

DEL 3: (Buenos Aires)

Etter å ha kommet seg ut av flyplassen var det på tide å komme seg til byen og hotellet. Den internasjonale flyplassen i Buenos Aires "Ministro Pistarini" ligger ca 1 time (Taxi) fra selve sentrum. Buenos Aires har også en city airport som ligger nord i byen.

Taxi fra flyplassen og til byen betalte jeg 450 ARG pesos som tilsvarer 400 norske kroner.

I Buenos Aires bodde jeg på NH Buenos Aires Tango. 4 stjerners hotell midt i den Argentinske "Karl Johan" med alle de kjente severdighetene rett rundt hvert hjørne.










Hotellnavn: NH Buenos Aires Tango
Hotellstjerner: 4
Etasje: 7 etg
Pris: 2600 NOK, 2 personer, 2 netter.

Min opplevelse av hotellet (fra 1 til 6 - hvor 6 er best)

Førsteinntrykk: 4
Innsjekk/utsjekk: 4 (ca 10 minutter)
Service: 5
Språk: 4 (mye spansk, men OK engelsk)
Renhold: 5
Frokost: 3 (veldig lite utvalg, kun 2 typer brød, ingen salat, mye søtsaker og ikke så koselig avdeling, ingen vindu..)
Room service: 4+

Ekstra info: ligger nært ALT det "viktige" og som er verdt å se. 5 min gange til hop on /hop off bus, vakker utsikt, ikke europeisk stikkontakt.

Utsikten fra rommet. Verdens bredeste gate har jeg hørt? Rett meg om det er feil. Opp til 8 gangfelt/veier på det bredeste.





Room service:



Kart over byen (får gratis i resepsjonen):









Tok bussen til "La Boca", ca 15 min fra hotellet jeg lå på. En liten landsby med fargerike hus, mange markeder, tango, restauranter, barer, butikker og mye å se (anbefales):









I Buenos Aires sniker ikke folk på bussen. Allerede 5-10 min før bussen i det hele tatt kommer står folk i en fin kø nedover veien og venter på bussen. Der etter går de fint ombord når den kommer og ingen dytting eller kjefting



Ikke bli overasket om alle restauranter er folketomme selv om klokken er 21-22.. folk i Argentina går ut og spiser veldig seint, fra 23 og utover dukker de fleste opp. Så klokken 20:00 så en av byens fineste sånn her ut:



På menyen sto Kanin, med ris og løk. Nydelig



Min opplevelse av byen Buenos Aires:
+ Veldig hyggelige folk,
+ Hop on/hop off bussen (denne anbefales om du ønsker å se mye av byen, 350 ARG pesos),
+ Man føler seg trygg når man går rundt,
+ Verdens beste biff,
+ Rikelig med gode spisesteder,
+ Ryddig og oversiktlig inntrykk av byen, lite søppel i gatene sammenlignet med byer i Asia,

- LITE engelsk talende i butikker, restauranter og faktisk på hotell,
- Det er en maks grense på 1000 ARG pesos pr person i minibanker (grenseuttak pr dag),
- Ikke særlig billig mat, drikke og is (samme prisnivå som Norge på det meste),
- Mye falske penger i omløp, trodde jeg hadde fått falske sedler men det viser seg at de minste valutaene ikke har den svarte stripen på sedlene (kun de største valutaene som har dette),

Fortsettelse...

Last edited by Flying; 03-12-2015 at 03:44.
Flying is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2015, 08:16   #20
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,011
Default Re: Argentina, Uruguay og Chile + Easter Island

Tipp topp tommelopp!
OttoL is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Argentina & Uruguay. valen Reiseforum 0 15-10-2011 22:41
Zurich Airport Easter Friday jameson82 Bilder & foto 1 04-10-2011 23:25
San Diego Easter Tour Savipix Reiseforum 21 07-02-2010 22:29
Brasil, Argentina, Chile paa sparket? Chaos Controller Reiseforum 5 17-12-2009 23:41
Charter Argentina og Chile Baktusbror Flyforum 5 02-02-2007 15:12


All times are GMT +2. The time now is 00:28.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.