Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 05-08-2013, 13:44   #1
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
OBB 5 Langweekend i gamlelandet med KLM og Lufthansa.

Dette er joe ne veldig typisk tur som egentlig ikke fortjener noen rapport, men fikk litt lyst da det ble en god ”Pepsi Challenge” mellom to store europeiske selskaper.

På vei til Oslo fra Dubai foregikk reisen med KLM via AMS. Sist gang jeg fløy KLM var faktisk hjem fra ferie i Dubai i 2007 og det var nok mer eller mindre samme maskinen på denne turen B772ER, men den gangen sete 1A.





Maken til kjip business class? 2+3+2 seating og noen seter som minnet om det vi opplevde for noen uker siden på Shanghai Airlines sin B767.

Maten var virkelig huggorm og menyen var satt – ingen valg?? Tok dessverre ingen bilder, men det var en virkelig stusselig opplevelse som jeg er VELDIG glad jeg ikke betalte vanlig fullpris for. Eneste positive var at crewet på AMS-OSL var svært profesjonelle og hyggelige – det bar preg av at sjefsvertinnen om bord var meget godt humør og virkelig en med tak i.

Oslo var rart å oppleve, fatter stod klar på OSL og deretter gikk det i ett… Mye gladtid med jentene (fikk bekreftet hos Smestad Klinikken at en tredje SudCaravelle Junior har ETA februar 2014), cabaret og godvin hos mor, middag med kolleager paa Lorry, samt en meget god middag på Sawan med noen fra gjengen. Sawan er som jeg tidligere har proklamert en av de få restaurantene jeg virkelig synes leverer i Oslo (og da spesielt med tanke på kvalitet for pris)







Senior hadde det mye moro med at vi hadde blitt straffet med en Skoda Superb Avant fra AVIS og hele repertoaret hans av Skodavitser flommet ut uten stopp.. ”Skoda har ikke speedometer, de har kallender”, ”varmetrådene i bakruten er for å unngå forfrysninger når du dytter bilen”, ”Med Skoda – alltid først i køen” osv. osv. osv. Det viktigste er vel at mor som bruker den er passe fornøyd, hun savnet dog 388 hester mot 130?

Fatter kjørte meg ut igjen til OSL hvor jeg etter en fin innsjekk, og litt treg tur gjennom fast tracken (jeg synes fast track folk ofte er ganske trege, mye dubbeditter og de har ofte god tid) havnet på loungen. Jeg var vel et ekte lounge-troll, da jeg snek meg inn på gullstuen (mistet gullet nå i sommer) og stjal med meg to aviser. Her var kvaliteten som vanlig, meget skuffende (jeg lærer nok snart) og jeg kan ikke fatte at de i det minste investerer et par hundre kroner i ferskt brød?

OSL-FRA var satt opp med en meget kort 737, og det var en meget deilig tur, med en overraskende varm og proff service.. God mat og de er på deg hele tiden.

FRA liker jeg mer og mer, jo bedre jeg blir kjent der. Måtte ”nøye” meg med Business Loungen hvor jeg koste meg med fly, bratwurst og sekt..

Så kom godflighten – B747 FRA-DXB sete 1K. Av alle businesskabinene jeg har reist med siste tiden, så er snuten til 747 uten tvil den jeg liker aller mest.. Det er en fantastisk stemning, private fine seter – og ikke minst en utsikt som er uslåelig.

En rar ting – det virket som de på en måte blokkerte ett og ett sete på business i snuten, nesten på samme måte som de gjør på gammel konfigurasjon 1st. på samme flyet? Setet ved siden av meg var markert som opptatt etter jeg valgte mitt, samt de fleste andre setene i snuten viste okkupert. – men for det så satt de stort sett bare en person per toseter?

Servicen var legendarisk og de kikket diskret bort i hjørnet ditt hvert femte minutt. Godt utvalg i mat, og de hadde et slags maritimt tema, hvor blant annet amenity kittet var en liten blåstripet sjøsekk. Maten smakte utmerket og de nektet å la meg unngå dessert. Dette var en flytur som ble ALT for kort og imponerte meg mye mer enn diverse første klasse turer jeg har hatt siste tiden. (selvfølgelig med tanke på forventinger osv.)




















Vi måtte ta seks strafferunder før vi landet på DXB og det er vilt å se hvor mange fly som sirkler rundt og venter på sin åpning. Rart det går bra? (har hørt noen rykter om folk som har sluttet i ”tårnet” på DXB da de mener det er uforsvarlig). Fra flyet stoppet til jeg satt i bilen til driveren tok det 28 minutter (inkluder tax free). Jeg bruker nå ”e-gate” som gjør at jeg sveiper kortet, viser en finger, og vips så er jeg hjemme.
Det er veldig godt å være tilbake i Dubai igjen, mangler bare jentene.

Det var det – og som vanlig, se bort fra skrivefeil og elendig oppbygning av setninger. Bruker ca 2 minutter på teksten..
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	photo 01.jpg
Views:	1761
Size:	51.3 KB
ID:	35442   Click image for larger version

Name:	photo 02.jpg
Views:	1758
Size:	57.2 KB
ID:	35443   Click image for larger version

Name:	photo 03.jpg
Views:	1756
Size:	53.4 KB
ID:	35444   Click image for larger version

Name:	photo 04.jpg
Views:	1751
Size:	111.9 KB
ID:	35445   Click image for larger version

Name:	photo 05.jpg
Views:	1752
Size:	61.9 KB
ID:	35446  

Click image for larger version

Name:	photo 11.jpg
Views:	917
Size:	39.0 KB
ID:	35447   Click image for larger version

Name:	photo 12.jpg
Views:	920
Size:	53.8 KB
ID:	35448   Click image for larger version

Name:	photo 13.jpg
Views:	918
Size:	31.3 KB
ID:	35449   Click image for larger version

Name:	photo 14.jpg
Views:	917
Size:	39.2 KB
ID:	35450   Click image for larger version

Name:	photo 15.jpg
Views:	918
Size:	42.8 KB
ID:	35451  

Click image for larger version

Name:	photo 21.jpg
Views:	919
Size:	53.3 KB
ID:	35452   Click image for larger version

Name:	photo 22.jpg
Views:	922
Size:	62.1 KB
ID:	35453   Click image for larger version

Name:	photo 23.jpg
Views:	915
Size:	46.7 KB
ID:	35454   Click image for larger version

Name:	photo 25.jpg
Views:	913
Size:	47.4 KB
ID:	35455  
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2013, 13:52   #2
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator
 
jcnorway's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,651
Default Langweekend i gamlelandet med KLM og Lufthansa.

Takk for rapport og gratulerer med kommende nytt familiemedlem i februar 2014
__________________
Upcoming flights: None

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2013, 13:54   #3
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Langweekend i gamlelandet med KLM og Lufthansa.

Ser ut som LH stakk av gårde med seieren der.

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Ah, der var det åttitallet gjemte seg. Men Montracheten der frister mest

Grattis med "produktiviteten"
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2013, 14:06   #4
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Langweekend i gamlelandet med KLM og Lufthansa.

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Ser ut som LH stakk av gårde med seieren der.



Ah, der var det åttitallet gjemte seg. Men Montracheten der frister mest

Grattis med "produktiviteten"
Takker,

Jeg henger nok litt etter, men cabaret er vel noe av det beste åttitallet ga oss.. Jeg har rett og slett dilla på det. Vinen var for øvrig meget god.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2013, 14:08   #5
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Langweekend i gamlelandet med KLM og Lufthansa.

Quote:
Originally Posted by jcnorway View Post
Takk for rapport og gratulerer med kommende nytt familiemedlem i februar 2014
Takker - men da holder det.. Dette med tre barn er noe fruen har vaert ganske bestemt paa og har solgt det inn veldig (les; riktig).
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2013, 14:33   #6
GinTonic
ScanFlyer Silver
 
GinTonic's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 541
Default Re: Langweekend i gamlelandet med KLM og Lufthansa.

Takk for titten! Ikke særlig objekt benchmarking for KLM sin del mtp bildene, men LH turen så jo veldig hyggelig ut. Veldig rart du ikke fikk velge mat? Har selv flere gode turer i KL biz bak meg, du kan lese om en av de her.

Anyways, grattis med nummer tre
GinTonic is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2013, 14:42   #7
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Langweekend i gamlelandet med KLM og Lufthansa.

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Takker - men da holder det.. Dette med tre barn er noe fruen har vaert ganske bestemt paa og har solgt det inn veldig (les; riktig).
Grattis! Da får vi håpe det blir en gutt, eller så kan du vel si farvel til baderommet de neste 20 årene ..
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2013, 18:17   #8
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Langweekend i gamlelandet med KLM og Lufthansa.

Takk for rapport, og grattis herfra også selv om jeg selv har satt foten ned for mer trøbbel.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2013, 21:59   #9
litt-amatør
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,363
Default Re: Langweekend i gamlelandet med KLM og Lufthansa.

Takk for meget bra og interessant rapport!! Og gratulerer så mye med den kommende utvidelsen av familien.
__________________
Neste flyvning:
24.01.23: OSL-LPA (DY 1816)
01.02.23: LPA-OSL (FS 1283)
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2013, 23:00   #10
LN-FHU
Superflyer
 
LN-FHU's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Barteland
Posts: 4,569
Default Re: Langweekend i gamlelandet med KLM og Lufthansa.

Artig rapport- antar KLM ikke blir det neste reisevalget
Grattis med nr.tre "Rex Rodney"
__________________
****************************************

****************************************
Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2013, 08:27   #11
Robbiedeluxe
ScanFlyer Silver
 
Robbiedeluxe's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Location: Marbella
Posts: 651
Default Re: Langweekend i gamlelandet med KLM og Lufthansa.

Gratulerer med trip reporten og godt levert mtp det nye familiemedlemmet! Eller var det omvendt...
Robbiedeluxe is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Kombinere langweekend i NYC m besøk vertsfamilie i New Mexico og avslutte i LA? Millemor Reiseforum 1 13-02-2017 19:23
TRD 03.04.11 -Lufthansa, KLM og Norwegian LTH Bilder & foto 3 04-04-2011 09:33
KLM vs. Lufthansa IC PhilipNH Reiseforum 21 06-07-2010 11:44
Langweekend i New York HS-TGA Reiseforum 4 10-08-2009 12:02
KLM vs. Lufthansa vs. JAL Stian Flyforum 17 03-02-2006 23:49


All times are GMT +2. The time now is 19:38.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.