Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 30-07-2013, 16:31   #1
Eirik S
ScanFlyer Blue
 
Eirik S's Avatar
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 103
Norwegian OSL-ALC med EI-LNA

Jeg oppdaget litt tidligere i sommer at Norwegian skulle fly inn sin nye 787 på ruter i Europa, og Alicante var en av destinasjonene. Da så jeg muligheten til å prøvefly denne herligheten. Det er ikke til å komme unna at dette flyet har blitt hypet en hel del, så da så jeg en mulighet til å se om det lever opp til denne hypen. Noen har begynt å referere til denne som 787 Fireliner etter noen incidenter med fyr og flamme, jeg har vel etter denne turen funnet frem til et annet passende navn...


Turen begynte fryktelig tidlig på Gardermoen (Unnskyld, jeg mener Oslo Lufthavn...) 29.7 Oppsatt avgang var kl 06:00, jeg reiste kun med håndbagasje, trenger ikke all verden når man skal til Spania på denne tiden av året. Installerte Norwegians Reiseassistent, så da fikk jeg billetten på mobil og trengte ikke å sjekke inn, bare spasere rett til gate 48 der herligheten stod.


Dessverre viste det seg at de var forsinket fra Gatwick dagen før, så de måtte utsette avgangen til 7:25, slik at crewet fikk sin lovpålagte hviletid. Boarding begynte ca 06:50, og ble annonsert som completed kl 07:14.


Jeg gadd ikke å betale for premium, så da ble det low fare på meg, sørget likevel for å få meg et vindussete med god benplass, valget falt på 24J. Var nok kanskje litt heldig her, for det satt ingen på hverken G eller H, bare den ene flyvertinna på 24G under take off og landing. Så jeg fikk noen stygge blikk fra de som satt "sild i tønne" andre steder...

Det blir dermed overflødig å påpeke at jeg hadde god benplass, men jeg kan vel gjøre det likevel. Ok, hadde jeg hatt en øl eller noe på det siste bildet kunne det kanskje blitt "Jewjetting, LCC-style"...




Brukte ikke IFE'n så mye, hadde med meg egen underholdning på MacBooken min, men jeg hadde stort sett kartet fremme:




Endte opp med å kjøpe meg litt mat, en tapasboks og en cola, ikke all verden, smakte ok, men ikke noe mer enn det. Massivt mye bedre enn det jeg fikk kjøpt på Ryanair (RYG-RIX) i fjor, men det var vel forventet. Kikket litt rundt meg, og jeg kunne ikke se noen som hadde tatt med seg medbrakt mat ombord, det virker som om det store flertallet kjøper noe ombord.

Når det gjelder servicen, så var den i og for seg ok. Dog vil jeg si i det store og det hele at ett inntrykk var ganske dominerende. I og med at jeg satt der jeg satt så jeg en hel del av kommunikasjonen mellom kabinpersonalet og det gav meg et solid inntrykk av at de var ganske urutinerte, mye uklare beskjeder frem og tilbake. Engelsken til thai-crewet var og ikke like god, da jeg skulle bestille mat mått jeg først simplifisere språket og snakke sakte, da det ikke hjalp måtte jeg finne frem menyen og peke. Engelskuttalen til den av dem som annonserte over callingen var til tider komisk.

Når det gjelder flyet i seg selv, så synes jeg det var et kjempeflott nytt fly, men den hypen om at det på alle mulige måter skal være mye bedre enn alt annet som er i rute i disse dager, den kjøper jeg ikke. Så for meg så ble den litt 787 Hypeliner...
Eirik S is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2013, 01:49   #2
petru26
evig optimist
 
petru26's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Location: Kolby gård
Posts: 1,551
Default Re: OSL-ALC med EI-LNA

jeg må si meg helt enig i de to siste linjene i rapporten din, det var vel tankene jeg satt igjen med og når jeg skulle oppsummere for meg sjøl.. jeg fortsetter nok med ay til bkk ja, ser vel ingen grunn til å på død og liv fly denne nedover.
__________________
When children cry and crows fly, you know its going to be a really good lowpass
petru26 is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2013, 11:09   #3
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: OSL-ALC med EI-LNA

Takk for kort og grei rapport.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
DY LN-LNA/EI-LNA - status LN-MOW Flyindivider 211 18-09-2023 00:29
OSL-AES og ALC-OSL Reg (SAS) Fokker-50 Register- og ATC-Forum 2 04-01-2015 12:20
30 juni på OSL, EI-LNA ankomst ohegge Bilder & foto 3 10-07-2013 20:45
OSL-CPH-BCN-ALC-OSL med JK og SK Scanflyer TripReports 13 20-04-2012 20:07
OSL(RYG)-ALC gottols Register- og ATC-Forum 2 07-07-2008 14:29


All times are GMT +2. The time now is 13:34.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.