Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 14-07-2013, 16:40   #21
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: Turbulent tur til Taiwan

Bukker dypt for flott rapport! Veldig morsomt, ledig og litt ironisk morsomt hele veien. Mye gode matbilder. Spesielt ANA og biffen. Synd med ananaskakene, de så imponerede ut. Taiwan frister absolutt!
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2013, 18:54   #22
Ruby
Tomleskolt
 
Ruby's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Location: Stavanger
Posts: 1,843
Default Re: Turbulent tur til Taiwan

Takk for en kjempe rapport. Jeg liker veldig godt å reise til Asia og ser nå et Taiwan er et reisemål som bør vurderes besøkt, det ser ut til å være et moderne land. Ser at de tilogmed har like avanserte toaletter som i Japan... Hehe
Ser du henviser til Eva air dersom noen har tenkt seg dit på en enkel og rask måte, men jeg har alltid sett på Eva air som et noe rufsete selskap uten at dette er forsøkt eller opplevd.
Uansett, tusen takk for innholdsrik lesing på en søndags ettermiddag.
__________________
Ruby is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2013, 19:38   #23
Insomnia4u
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
Default Re: Turbulent tur til Taiwan

Takk for en underholdende og informativ rapport
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2013, 19:44   #24
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Turbulent tur til Taiwan

Absolutt glimrende rapport!
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 14-07-2013, 20:27   #25
Fly med oss
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,523
Default Re: Turbulent tur til Taiwan

Tusen takk for kjempehyggelige tilbakemeldinger, alle sammen Jeg setter pris på å lese trip reports, så da er det bare rettferdig at jeg også bidrar selv.

Quote:
Originally Posted by kimmam View Post
Måtte du velge? Da jeg reiste fikk jeg begge to! Synd det er magnet i den visittkort-holderen. Ellers hadde vært fin som bankkort-holder
Ja, jeg fikk "bare" én gave. Ender nok som visittkortholder på jobb. Fikk du parfyme i tillegg? Var den for han, hun eller hin?

Quote:
Originally Posted by LCH View Post
Morsom TR! Der ut som om cateringen til ANA ex-Japan er bedre enn i motsatt retning.
Ja, jeg har hørt/lest at ikke alle er like fornøyde med maten i ANA F, dessverre.

Quote:
Originally Posted by ruby1968l View Post
Takk for en kjempe rapport. Jeg liker veldig godt å reise til Asia og ser nå et Taiwan er et reisemål som bør vurderes besøkt, det ser ut til å være et moderne land. Ser at de tilogmed har like avanserte toaletter som i Japan... Hehe
Ser du henviser til Eva air dersom noen har tenkt seg dit på en enkel og rask måte, men jeg har alltid sett på Eva air som et noe rufsete selskap uten at dette er forsøkt eller opplevd.
Uansett, tusen takk for innholdsrik lesing på en søndags ettermiddag.
På grunn av historiske hendelser så finner du litt av både Japan og Frankrike i Taiwan. Japanske toaletter og franske makroner så store som planeter

Jeg har inntrykk av at både EVA Air og China Airlines begge har tatt seg kraftig sammen de seneste årene, så jeg ville ikke vært bekymret for å prøve noen av de.
Fly med oss is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2013, 20:34   #26
vetlefo
Newcomer
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 36
Default Re: Turbulent tur til Taiwan

Takk for rapporten, ser enda mer frem til å fly samme streking/klasse med ANA neste uke!
vetlefo is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2013, 20:43   #27
G346
ScanFlyer Blue
 
G346's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: Oslo
Posts: 91
Default Re: Turbulent tur til Taiwan

Takk for flott rapport! Ser at EVA air har masse ledige seter i C fra Europa til Taiwan (og tilbake), så skal ikke se bort fra at det blir en aldri så liten test
G346 is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2013, 21:56   #28
Islending
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Nov 2009
Location: LHR
Posts: 854
Default Re: Turbulent tur til Taiwan

Takk for super rapport, Fly med oss! Har ventet på denne. Si ifra (i god tid) når du skal prøve EVA. Da joiner jeg kanskje på en svipptur.
__________________
Islending is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2013, 22:22   #29
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: Turbulent tur til Taiwan

Superfin rapport!
Ser at dine opplevelser med Asiana var ganske lik mine. Jeg reiste samme ruta (FRA-ICN-TPE) dagen før deg (fortsatte til BKK).

Slapp de deg inn i F loungen på ICN mellom flightene?

Nesten så jeg ikke behøver å skrive trip-report selv lenger, etter at du har dekket det riktig så bra, hehe!

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2013, 23:05   #30
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: Turbulent tur til Taiwan

Hm bookingfingeren klør og jeg har nok US DM poeng. Fin rapport, hoho tenker jeg gjør noe i løpet av morradagen.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2013, 23:09   #31
Helikopter
ScanFlyer Blue
 
Helikopter's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 306
Default Re: Turbulent tur til Taiwan

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Hm bookingfingeren klør og jeg har nok US DM poeng. Fin rapport, hoho tenker jeg gjør noe i løpet av morradagen.
Kjenner det rykker her også! Damn you!

Flott rapport, humret meg gjennom hele
Helikopter is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2013, 23:10   #32
KLM 1200
EuroBonus Gold
 
KLM 1200's Avatar
 
Join Date: Jan 2013
Location: Stavanger/Bergen
Posts: 395
Default Re: Turbulent tur til Taiwan

Meget bra rapport, frister og reise til Taiwan!
__________________
EuroBonus Diamond, Flying Blue Silver and Turkish Airlines Miles And Smiles Gold!
*SVG-BGO-TRD-OSL-SVG* SK Plus
*SVG-CPH-ZUR-CPH-OSL-SVG* SK Go
*SVG-BGO-SVG* SK Go x5
*SVG-LHR-SVG* SK Go

Last edited by KLM 1200; 15-07-2013 at 00:02.
KLM 1200 is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2013, 23:52   #33
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator
 
jcnorway's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,651
Default Re: Turbulent tur til Taiwan

Takk for super rapport!

Bra at flere får øynene opp for den lille øya utenfor Kina Ingen planlagte turer tilbake dit med det første, men det kommer
__________________
Upcoming flights: None

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2013, 00:14   #34
GinTonic
ScanFlyer Silver
 
GinTonic's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 541
Default Re: Turbulent tur til Taiwan

Herlig, fantastisk rapport!! Spennende med ANA sin hybel. Mulig dette var dråpen som får DM-begeret til å renne over, ryker på ny runde nå Setter og herved Taiwan på to-do-listen.
GinTonic is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2013, 10:47   #35
SeatBelt
ScanFlyer Gold
 
SeatBelt's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Brussels, Belgium
Posts: 1,024
Default Re: Turbulent tur til Taiwan

Fantastisk rapport! Takk for mange bra tips, jeg planlegger en reise til Taiwan i januar, og har billetter med Thai og EVA Air. Har du noen tips til andre steder på øya man bør se? Jeg har sett at den ene siden har en del mer fjell enn den andre, og kunne tenke meg å se litt av landsbygda også. Er Kaohsiung et godt utgangspunkt for dette?
__________________
SeatBelt is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2013, 12:10   #36
HS-TLD
ScanFlyer Silver
 
HS-TLD's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Location: Røyken, Buskerud
Posts: 670
Default Re: Turbulent tur til Taiwan

Meget, meget bra rapport Fly med oss - godt skrevet med flotte bilder i tillegg. Taiwan frister definitivt enda mer nå...

Takk skal du ha...
__________________


Upcoming: OSL-FRA, LH C FRA-DEL, LH F DEL-BKK, TG C BKK-HND, TG F HND-FRA, LH F FRA-OSL, LH C
HS-TLD is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2013, 12:56   #37
barca
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 577
Default Re: Turbulent tur til Taiwan

Takk for en glimrende rapport
barca is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2013, 14:46   #38
kimmam
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2009
Location: Oslo
Posts: 356
Default Re: Turbulent tur til Taiwan

Quote:
Originally Posted by Fly med oss View Post

Ja, jeg fikk "bare" én gave. Ender nok som visittkortholder på jobb. Fikk du parfyme i tillegg? Var den for han, hun eller hin?
Jeg har faktisk ikke åpnet den ennå, men det er vel "scented candle" og ikke parfyme tror jeg :P Ikke så nyttig for meg, men kofferten lukter hvertfall godt
__________________
kimmam is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2013, 18:47   #39
Fly med oss
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,523
Default Re: Turbulent tur til Taiwan

Tusen takk for flere tilbakemeldinger US Airways og turistnæringen i Taiwan aner ikke hvilken gratisreklame jeg har gitt de

Quote:
Originally Posted by Islending View Post
Si ifra (i god tid) når du skal prøve EVA. Da joiner jeg kanskje på en svipptur.
Det er en avtale

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Slapp de deg inn i F loungen på ICN mellom flightene?

Nesten så jeg ikke behøver å skrive trip-report selv lenger, etter at du har dekket det riktig så bra, hehe!
Jeg prøvde ikke å få tilgang til F-loungen på ICN, tenkte ikke på det. Og nei, du slipper nok ikke unna, TR ønskes og kreves

Quote:
Originally Posted by SeatBelt View Post
Fantastisk rapport! Takk for mange bra tips, jeg planlegger en reise til Taiwan i januar, og har billetter med Thai og EVA Air. Har du noen tips til andre steder på øya man bør se? Jeg har sett at den ene siden har en del mer fjell enn den andre, og kunne tenke meg å se litt av landsbygda også. Er Kaohsiung et godt utgangspunkt for dette?
Så heldig du er Uten at jeg har hatt muligheten til å reise for mye rundt, så har jeg skjønt at Sun Moon Lake helt klart er noe man bør få med seg. Hvis du gjør noen bildesøk på nettet, så ser du hva jeg mener Og hvis du fortsatt føler behov for å se mer av landsbygda, så går det an å ta tog opp og ned f.eks. østkysten. Dette er ikke hurtigtog, det er vel snarere snegletog som gir deg muligheten til å se masse natur og små landsbyer. Dette er heller ikke noe jeg har fått gjort, men har hørt at det skal være bra.

Hvis jeg skal gi deg bare ett tips i selve Taipei, så må det være National Palace Museum, hvor du kan se mye av det som tidligere var inne i Forbidden City i Beijing. God tur, vi gleder oss alle til å lese trip report!
Fly med oss is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2013, 18:59   #40
pgaa
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2007
Location: Oslo
Posts: 2,537
Default Re: Turbulent tur til Taiwan

Strålende rapport. Taiwan hadde vært verdt ett besøk, tenkt på det da en har skulle vært på de kanter av verden. Men blitt med tanken til nå.
__________________
Hjemme bra - borte best / You'll Never Walk Alone
pgaa is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Taiwan-tråden Upsaker Reiseforum 8 30-05-2018 11:08
Turbulent landing i Praha imm Småprat 6 10-10-2016 14:47
Høsttur til Sør Korea - Japan - Taiwan - Thailand med OZ,UA,TG(F) & LH,BR,SK(C) Jamesbond_ppk TripReports 15 09-01-2014 12:53
Kinesisk politikk ang. flygninger til Taiwan Mjolnir Flyforum 5 12-11-2011 18:30
En flott historie fra en turbulent Widerøe flyging! Farmer Flyforum 10 04-12-2009 00:35


All times are GMT +2. The time now is 22:18.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.