Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 26-06-2011, 23:00   #1
Peterfsx
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2010
Location: Norway
Posts: 80
Widerøe Dårlig karma!

Da er jeg her igjen med min tredje rapport så langt
Jeg går rett på sak.

Jeg sto opp klokka hall 9 om morgenen onsdag 22.06.11. var helt spenna klar til å dra på min første tur med Widerøe. Bagasjen sto klar og billetten som var kjøpt hos Berg Hansen nesten 5 måneder i forveien var i hånden. Formålet for turen var Foo Fighters konsert i telenor arena på fredagen, men jeg og min reisekamerat bestemte oss for å være noen dager i Oslo city!


Ørsta/Volda lufthavn Hovden.

Dato: 22.06.11
Fra:HOV
Til:OSL
Fly: Dash 8-103 LN-WIA
Sete:Første mann til mølla
Rutenr:WF0148

Da vi kom inn i terminalen fikk vi beskjed om at flighten var kansellert dette er bare starten på denne (unnskyld ordbruken) helvetesturen!


Terminalbygget


Stor flyplass

Det hele endte med buss til Vigra 1,5 timer og mat kupong på 250kr greit nok.


Busstur!

Vi kom oss omsider til AES Vigra der vi fikk levert bagasjen alt gikk fort unna, og security uten ett pip Slenger med et bilde av terminalen.



Vi hadde litt tid til å skaffe mat på Vigra så det ble både burger, drikke og pølse på meg, men jeg klarte ikke alt



Dato:22.06.11
Fra:AES
Til:OSL
Fly:737-700 LN-RPK
Sete:23 B
Rutenr: ?

Boarding startet i god tid før avgang som var satt til 14.25. Vi kom oss ut til flyet og jeg knipset noen bilder.






Jeg satte stumpen ned på sete 23 B, men den greie damen som skulle ha sete A kunne bare ta C så vi flyttet oss ett hakk ut, så jeg endte opp med vinduet



Knyttneve testen bestått med glans.
Vi kom oss i lufta i god tid før oppsatt og det var helt rolig i lufta i dag.


Den storslåtte naturen vi har her på sunnmøre.

Kabinen var helt full så jeg vil si 100%


Vi landet 5 minutter før tiden på Gardermoen der det var litt risting i skyene. Vi fikk bagasjen først så det gikk kjemperaskt og vi gikk ned til flytoget og tok det til Lysaker der vi ble hentet.

Vi hadde 5 fine dager i Oslo med shopping og konsert nå var det på tide å reise opp igjen.
Peterfsx is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2011, 23:33   #2
RWY 24
Legal Eagle
 
RWY 24's Avatar
 
Join Date: Feb 2010
Location: Rygge
Posts: 1,557
Default

Fin rapport! Men hvor ble det av helvetesturen? Og hva var det med det dårlige karmaet? Eller kommer det mer? Det ser jo ut som du hadde en fin tur og rakk alt du skulle oppleve. Bussturen din var ikke lenger enn den jeg vanligvis må ta for å komme meg til flyplassen. Oslo City er forresten et kjøpesenter.
RWY 24 is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2011, 23:45   #3
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: Dårlig karma!

Herlig å se skikkelig brus i kafeen på Vigra ! (Og i "stollommen foran Dem"). Og ellers interessant. Har enda til gode å fly fra eller til Hovden.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2011, 23:47   #4
starheim
Newcomer
 
Join Date: May 2010
Location: Oslo
Posts: 48
Default Re: Dårlig karma!

Quote:
Originally Posted by RWY 24 View Post
Oslo City er forresten et kjøpesenter.
Snakker vi maratonshopping?
starheim is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2011, 23:48   #5
Peterfsx
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2010
Location: Norway
Posts: 80
Default Re: Dårlig karma!

det kommer mer, og jeg vet oslo city er et kjøpesenter men jeg mente det som som storbyen oslo
Peterfsx is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2011, 00:35   #6
Peterfsx
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2010
Location: Norway
Posts: 80
Widerøe Re: Dårlig karma!

Etter et trivelig opphold i Oslo er det på tide å komme seg hjem igjen. Vi måtte først ta buss til Lillestrøm så flytog til OSL pga det er stengt i Oslo i helga. Vi kom oss til Gardermoen i høvelig tid, men nå begynner helvete! Vi gikk bort til automatene for å taste inn bookingnummeret. Det fungere ikke! Vi kommer bort til en skranke som skal hjelpe oss, der sier de at Berg Hansen har kanselert flygningen vår klokken 14.05. Jeg tar å ringer Berg Hansen og prater med en hjelpsom dame der som kan fortelle meg at det er Widerøe som har slettet billetten vår. Vi blir henvist til billett skranken til Widerøe. Jeg stiller meg i kø og kommer fram og sier det er en hastesak, flyet går om under 30 minutter og vi er to gutter på 15 og 16 år som står her alene. Mannen bak skranken har null forsåelse og sender oss bak i køen og ber oss trekke kølapp. TAKK FOR DEN WIDERØE! Da satt vi der da, og venta på å slippe til i skranken, med en illsint dame fra Berg Hansen (ikke på oss) på den ene siden og en hjelpesløs snøvlete tufs i Widerøe skranken, vi deler oss og jeg går rundt på flyplassen å prøver å få hjelp. Mamma som er hjemme ringer febrilsk rundt til alle hun kan både til Hovden, Florø og Oslo. klokken nermer seg neste flight som går klokken 16.00. Jeg får endelig etter å bli vist fra person til person og skranke til skranke i over en time hjelp av noen fra SAS. Feilen som har hendt er att Widerøe på Hovden har vært så tullete at når de ombooket oss på Onsdag så har de glemt returen, men de hadde sett oss på en senere flyvning, som de i Oslo etter mye om og men hadde funnet frem til. Endelig kommer det en mann til oss med nye boarding-card i hånden 30 minutter før avgang på neste flight, og det syke er at mannen som var i billettkontoret har ikke kommet til oss enda etter nesten 2 timer venting!!!! Vi får levert bagasjen i Business og får priority tag. Vi kommer oss igjennom sikkerhetskontrollen fort som F og bort til Gate 9. Heldigvis har vi litt tid til gode her. Puhhh pust ut!

den ytterste piren ser slik ut.




Dato: 26.06.11
Fra:OSL
Til:HOV
Fly: Dash 8-103 LN-WIT
Sete:Første mann til mølla.
Rutenr:WF0149

Vi går til gate 9 og registrerer boarding-card.


Vi kom oss ombord og push var på tid. Alt var endelig i rute og vi skulle hjem. Det gikk veldig rolig og fint med flyet på veg opp, selv om det ble annonsert at det kunne bli turbulens var det nesten helt rolig. Vi kom oss på cruse på 18.000 fot. En helt fantastisk cruse må jeg si, man får med seg så mye mer enn i jet fly. Betjeningen ombord føles mye mer personelig og intim, det er veldig hærlig å fly Widerøe må jeg si!



knyttnevetesten bestått med kjempeglans! Må si meg imponert over plassen i disse små flyene.

Her kommer litt bilder.







Jeg var ganske sulten, men vi hadde ikke hatt tid til å kjøpe varm mat så det ble kjeks å iste på flyplassen og cola og pringles på flyet, et skikkelig måltid.


Vi begynte nedstigning rolig ca 15min før landing. Her kommer noen flere bilder av naturen.









Vi gikk inn for en rolig landing, men det var litt bevegelse i flyet får vi smøg oss over fjelltoppene.





Endelig var vi fremme, men jeg rakk å ta noen bilder av flyet på bakken også.





Da vi kom inn hadde vi fått nyss om at vi skulle kontakte skranken på Hovden, og det gjorde vi, og der fikk vi en beklagelse for den dårlige behandlingen vi hadde fått og alt surret de hadde laget, så fikk vi litt som plaster på såret 500kr cash, det var ikke så verst
Peterfsx is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2011, 01:13   #7
NZ83
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2011
Posts: 71
Default Re: Dårlig karma!

Artige bilder fra en flyplass jeg neppe får kommet til!

Ellers lo jeg godt nå jeg så "middagen" du hadde.

Is-te, Maryland cookies, Potetgull og Cola.................. Sunt og godt!
NZ83 is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2011, 01:53   #8
RWY 24
Legal Eagle
 
RWY 24's Avatar
 
Join Date: Feb 2010
Location: Rygge
Posts: 1,557
Default

Der kom det, ja! Godt dere fikk beklagelse og penger på såret. Håper dere ikke ble skremt fra å reise igjen, ikke minst for å forsyne oss med flere interessante historier og bilder.
RWY 24 is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2011, 13:07   #9
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,445
Default Re: Dårlig karma!

En grei rapport, men dere var jo litt uheldige da. Ser ut som WF løste opp i en del på tampen av turen.

Quote:
Jeg stiller meg i kø og kommer fram og sier det er en hastesak, flyet går om under 30 minutter og vi er to gutter på 15 og 16 år som står her alene. Mannen bak skranken har null forsåelse og sender oss bak i køen og ber oss trekke kølapp. TAKK FOR DEN WIDERØE!
Det kan jo hende de hadde en del andre hastesaker også, og da er jo kølapp det mest rettferdige.

Dere tenkte ikke på å forsøke Wideroe.no på chat mens dere satt der, da? Den er betjent på søndag ettermiddag
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2011, 13:43   #10
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: Dårlig karma!

Takk for rapporten! Dere hadde noen kjedelige opplevelser - og synd at selskapet ikke kan ordne bedre opp. Selv måtte jeg kjøre buss fra Sogndal til Oslo (7 timer) på grunn av kansellert Widerøe-flight for to uker siden. Kjeeeedelig!
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2011, 13:52   #11
Peterfsx
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2010
Location: Norway
Posts: 80
Default Re: Dårlig karma!

Føler egentlig det er mye styr med Widerøe, jeg har en bror som studerer i Bergen og han har alltid styr med Widerøe og aldri med SAS. Det kan jo hende att Widerøe ikke liker oss haha.
Peterfsx is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2011, 14:25   #12
Ståle
Amatør
 
Ståle's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Midt i gryta
Posts: 2,004
Default Re: Dårlig karma!

Sånn er det å reise, det går bra 9 av 10 gangene og når det går dårlig så er det bare å innse at slik er det. Må si at jeg ble overrasket at dere ville bruke litt tid i byn!

Fin rapport.
__________________
Reis og lev !

Since 01.02.2007
Ståle is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2011, 14:37   #13
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,445
Default Re: Dårlig karma!

Quote:
Originally Posted by Peterfsx View Post
Føler egentlig det er mye styr med Widerøe, jeg har en bror som studerer i Bergen og han har alltid styr med Widerøe og aldri med SAS. Det kan jo hende att Widerøe ikke liker oss haha.
Evt. hvis du kikker på været og rammebetingelsene på de flyplassene WF flyr på så er det overraskende hvor lite styr det er. De opererer opp mot grensen på vekt, det er dårlig instrumentert ifht. innflyging i årlig vær osv. osv. Alt dette medfører fort forsinkelser, overflyging, offloading av pax m.v. i langt større grad enn på trivielle ruter.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2011, 15:35   #14
Peterfsx
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2010
Location: Norway
Posts: 80
Default Re: Dårlig karma!

Widerøe er helt klart ett godt selskap som flyr plasser få andre flyr, men til nå har vi vært litt uheldige, men jeg flyr gledelig Widerøe igjen.
Peterfsx is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2011, 17:30   #15
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,445
Default Re: Dårlig karma!

Quote:
Originally Posted by Peterfsx View Post
Widerøe er helt klart ett godt selskap som flyr plasser få andre flyr, men til nå har vi vært litt uheldige, men jeg flyr gledelig Widerøe igjen.
Det er bra - hørte at crewet på WF149 har lest rapporten din, så det følges med der ute
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2011, 17:41   #16
Peterfsx
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2010
Location: Norway
Posts: 80
Default Re: Dårlig karma!

crewet var upåklagelig, meget god service og store smil mye info fra kapteinen, slikt liker vi
Peterfsx is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2011, 17:41   #17
pgaa
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2007
Location: Oslo
Posts: 2,537
Default Re: Dårlig karma!

Flott rapport, men kjip tur tydeligvis
__________________
Hjemme bra - borte best / You'll Never Walk Alone
pgaa is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2011, 17:43   #18
Peterfsx
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2010
Location: Norway
Posts: 80
Default Re: Dårlig karma!

takk takk : ordnet seg til slutt
Peterfsx is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Karma Royal og "holiday clubs" SeatBelt Reiseforum 0 23-11-2013 14:44
Rygge Basefly ( Dårlig kvalitet og Dårlig vær ) plane-spotter Bilder & foto 15 12-04-2010 21:43
Dårlig PA LN-MOW Flyforum 3 04-10-2008 01:43
Dårlig for CO KLMNordic Flyforum 1 17-02-2005 20:34


All times are GMT +2. The time now is 16:20.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.