Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 22-12-2015, 20:57   #41
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: Argentina, Uruguay og Chile + Easter Island

Fortsatt veldig veldig veldig bra!!!


Quote:
Originally Posted by OttoL View Post
Tøft!

Den 789en til LAN ser jaggu trang ut, er det samme config til MAD fra SCL?
Ser ikke sånn ut. Har ikke sett bak gardina, men foran er de ulike



__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 24-12-2015, 02:26   #42
Flying
Newcomer
 
Join Date: Nov 2015
Location: Ålesund
Posts: 26
Default Re: Argentina, Uruguay og Chile + Easter Island

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Fortsatt veldig veldig veldig bra!!!
Takker Fnate!! setter veldig stor pris på det
Flying is offline   Reply With Quote
Old 24-12-2015, 03:27   #43
Flying
Newcomer
 
Join Date: Nov 2015
Location: Ålesund
Posts: 26
Default Re: Argentina, Uruguay og Chile + Easter Island

DEL 11 (Easter Island/Påskeøya - Santiago, Chile)

Da var dagen her og det var på tide å si adjø til Påskeøya for denne gang.

Flight: (Pape'ete PPT) - Easter Island Matavari Intl (IPC) - Santiago (SCL)
Rute: LA 836
Flyselskap: Lan Chile
Klasse: Økonomi
Sete: 20H
Flytype: Boeing Dreamliner 787-8
Reg: CC-BBC


Hotellet jeg bodde på hadde ordnet transport tilbake til flyplassen og dette fungerte utmerket og presist. Flyplassen på Påskeøya er veldig liten, så det skal mye til for å ikke finne frem her. Det er kun LAN Chile som flyr til Øya og flyplassene du kan reise fra for å komme deg hit er: Santiago, Lima og Pape'ete.

Inne på flyplassen må bagasjen sjekkes før man etterhvert stiller seg i kø for å levere den inn. Her er det 3 alternativ:

- Business innsjekk (for de med business billett eller One World Emerald/Sapphire),
- Økonomi,
- Bag drop,

Men.... konklusjonen ble vel til at det ikke spiller noe rolle hvilken kø du går til. De plukker ut neste mann av alle de 3 køene samtidig alt etter hvem som kom først. Så om du står på bag drop-køen, kan du plutselig bli vinket frem til Business skranken. Står du i økonomi-køen kan du bli vinket bort til bag drop-skranken. ROT.

Ikke nok med det. Kommer det en og en annen som har business-billett måtte de ha minst 2 fra LAN som jobbet i skranken for å sjekke inn og skrive ut boardingkortet hans. Og dermed ble plutselig en annen skranke stengt inntil de var ferdig med å hjelpe businesspassasjeren. Hva i allverden? Legg merke til skiltet oppå skranken i midten der fremme...



Etter en god stund venting innsjekkingsterminalen var det videre inn en dør og igjennom en sikkerhetskontroll (eller mente du det området man legger alt på et bånd for å vise de andre passasjerene hva jeg har med?). Det er ingen av vaktene som faktisk bryr seg om hva du tar med (skulle man tro... mer om det straks). Er nesten som at de ikke gidder å sjekke deg ordentlig bare fordi at "du kan jo neppe ha med deg noe ufarlig fra Påskeøya, du ble jo sjekket før du landet her?".



Etter å ha kommet igjennom sikkerhetskontrollen kommer man til et veldig lite (?) område hvor man venter. Skulle tro det var litt bedre plass til 300 passasjerer.



De hadde riktig nok et uteområde også. Hvor kult er ikke det? Man kan gå ut i frisk luft og sitte å vente.



Her har vi "gull-stua" for top level OW og Business:



"Da var det bare å vente til boarding da, skal vi se, hvordan ser boardingkortet ut da?" en papirlapp/bussbillett. "Godt jeg forhåndsvalgte sete for 3 uker siden, skal vi se, det var vel 13L jeg skulle sitte på?". Eller???



"Hva skal dette bety?" var min umiddelbare reaksjon. Jeg gikk ut fra venteområdet, ut fra sikkerhetskontrollen og helt på utsiden der med innsjekkskranken og stilte meg i kø. Når det ble min tur spurte jeg om hvorfor det ikke sto 13L på boardingkortet mitt da jeg hadde forehåndsvalgt det for 3 uker siden.

LAN Chile: Det er barn som sitter der og du har blitt flyttet.
Jeg: Hva? men jeg har da booket dette setet for lenge siden..
LAN Chile: Nei, det står at de valgte dette setet i dag.
Jeg: Nei??
LAN Chile: Husket du å sjekke inn når dette åpnet for 24 timer siden?
Jeg: "ooooii..."
LAN Chile: Du får vite hvilket sete du skal ha når du boarder, god tur.
Jeg:

Jeg gikk dermed tilbake til vente området, men først, sikkerhetskontroll på nytt. Det begynte å bli en del kø nå så jeg sto der litt. Når det var 4-5 personer fremfor meg vinker han ene vakten på meg. Jeg sier til han at jeg har saker som må legges opp på båndet først. Han rister på hodet og vinker på meg igjen. Jeg vifter med blant annet mobilen og noen greier. Han blir irretert og vinker igjen.... Jeg går igjennom med mobil og annet og det piper. Han vinker meg bare videre uten å sjekke noe som helst. For alt han vet kunne jo jeg ha vært på utsiden av flyplassen og hentet litt av hvert som ikke var lov å ta med igjennom sikkerhetskontrollen. jaja

Gate 1, hvor boardingen skulle foregå (de har kun 1 gate)...



Når jeg hadde boardet ble det skrevet ut et nytt boardingkort med engang ved gaten. Og nå vettu, her står det sete og jeg fikk 20F. "Vent nå litt, er ikke det midtsetet i midten??" jo... "F" er midtsetet på den midterste rekka.. flott.

Lærepenge: Husk å sjekk inn/bekrefte ditt forhondsvalgte sete 24 timer før avgang - ellers står de andre fritt til å velge dette og du får et tilfeldig sete (99% et midtsete da disse blir valgt sist).





Når jeg kom ombord ble jeg møtt av en veldig hyggelig mann på nabosetet 20H (mot midtgangen). Han sa det ikke spiller noe rolle hvor han sitter siden han reiser alene og dermed bytta han sete med meg uten å nøle. Fantastisk gjort av han.

Freden senket seg ombord og det gikk fint an å sove et par timer. Etter noen timer søvn våknet jeg og sjekket kartet... bare 20 minutter unna Santiago og flyturen gikk unna på 4 timer !! wow tenkte jeg.



Siden det var midt på natten var det bare å komme seg ut av flyet og inn på flyplasshotellet og sove noen timer til før jeg skulle hjemover dagen etter.

Fikk tatt noen bilder av Business avdelingen på vei ut. Ikke helt likt 787-9 som jeg tok på vei ut:








Flyplassen i Santiago er ikke så stor. Vi ble skiltet og guidet frem til bagasjebåndet hvor vi skulle plukke opp bagasjen vår, ventet noen minutter men ingenting skjedde. Så noen av passasjerene begynte å lese på skjermen over hvilket bånd bagasjen skulle komme på og da ropte de plutselig ut: "vi er på feil område, vår bagasje er på en annen terminal (?)". Riktig nok, bakkepersonalet hadde skiltet oss helt feil vei, så det ble en liten spasertur bort til riktig bagasjehall.



Jeg tror forvirringen på bakken skyldes at dette LAN Chile flyet er registrert at det kommer fra Pape'ete og at det derfor har blitt noe kluss... For flyet jeg tok fra Påskeøya til Santiago hadde en mellomlanding på Påskeøya. Så flertallet ombord kom egentlig fra Pape'ete til Santiago.



Legg merke til at min "navnelapp" i oransje kan muligens svært lett forveksles med "priority"-lapper (de 2 andre koffertene der fremme) som er oransje/røde, for dem som lemper ut bagasjen fra et mørkt lasterom inn i et fly. Det er flere ganger jeg har fått bagasjen min raskt, uten at jeg har noe business eller "gullkort" i One World. Muligens at de som lemper ut bagasjen såg feil viss min bagasje lå langt bak eller noe også bare tar de den på hengeren selv om det viser seg at jeg ikke hadde priority. HOT TIPS å skaffe seg for de som vil ha bagasjen raskt



Alt i alt synes jeg det var veldig greit å fly med LAN Chile. Veldig variert service og språkkunskaper men det var nok ikke det værste. Det jeg bekymrer meg mest for er hvordan de som kom med dette flyet fra Pape'ete klarte å sitte i denne TRANGE kabinen i 9-10 timer??. 787-8 og 787-9 med Lan Chile var sykt trangt i økonomiklassen.

Last edited by Flying; 24-12-2015 at 03:33.
Flying is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2015, 20:16   #44
Flying
Newcomer
 
Join Date: Nov 2015
Location: Ålesund
Posts: 26
Default Re: Argentina, Uruguay og Chile + Easter Island

DEL 12 (Santiago - Buenos Aires)

Siste dagen min i Sør-Amerika har kommet og turen nærmer seg slutten. Jeg har nå vært på reisefot i 10 dager og det er på tide å vende snuten hjemover. Turen min har bestått av 4 PNR (4 ulike bookinger når det gjelder fly og min reise med KLM tur / retur Buenos Aires - Santiago, er 1 av dem).

Opprinnelig hadde jeg Business Class EZE - SCL, og Eco comfort tilbake, SCL - EZE. Men når jeg kom på flyplassen i Santiago spurte jeg om pris på oppgradering til Business Class. Det viste seg at det var mye ledig i BIZ og jeg var sistemann til å sjekke inn bagasjen, de skulle ha 1000 kr, så jeg slo til.

Flight: Santiago (SCL) - Buenos Aires (EZE)
Rute: KL 702
Flyselskap: KLM
Klasse: Business Class
Sete: 3J
Flytype: 777-300ER
Reg: PH-BVA
Navn: National Park De Hoge Veluwe

Dette er da akkurat samme rute som jeg tok da jeg reiste til Santiago noen dager tidligere. Men jeg legger likevel med noen bilder og info til dere

Det var KLM sin "National Park De Hoge Veluwe" som skulle ta oss over Andesfjellene og over til Buneos Aires i dag.



Riktignok, mye ledig i business på denne flyvningen. Total 5 personer. Så det var godt med plass (regner med det kommer flere ombord fra Buenos Aires - Amsterdam).







Også denne gangen fikk jeg den gamle business class. 2-3-2 konfigurasjon og litt slitte "fasiliteter".





Strøm-uttak til å lade laptop, mobil, ipad, barbermaskin eller hva du enn måtte ønske.



Serveringen startet straks vi hadde tatt av. Det er en kort tur så de er effektive og raske, uten å stresse oss passasjerer. Riktignok var vi kun 5 stk i business denne turen så det var gooood tid til å slå av en prat og få ekstra drikke, mat og det vi måtte ønske.



Utrolig god mat og den beste juicen man får ombord på et fly. ferskpresset og frisk.





Kort flyvning, ca 1.5 time.



Før vi landet i Argentina gikk crewet rundt å sprayet med insektmiddel rundt omkring i hele flyet.



Har ikke prøvd den nye KLM world class business, men jeg synes ikke den gamle er noe dårlig i det hele tatt.



Som nevn tidligere. Reiser 2 ukjente sammen blir det automatisk seat-block på 3-er raden med blokkert midtsete. Reiser du og en kompis/kjæreste etc sammen blir det ikke seat-block, dersom dere reiser på samme PNR.







Vi landet trygt før tiden. Noe som passet meg veldig bra siden jeg måtte hente ut bagasjen min og sjekke inn på nytt i Buenos Aires, og hele den prosessen der...





Bagasjen ble levert utrolig tregt denne gangen, selv om jeg har både FB Platinum og Business Class. Ventet ca 20 minutter. Men heldigvis hadde jeg god tid før jeg skulle på neste fly, som skulle ta meg hjem til Europa.
Flying is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2015, 20:49   #45
Flying
Newcomer
 
Join Date: Nov 2015
Location: Ålesund
Posts: 26
Default Re: Argentina, Uruguay og Chile + Easter Island

DEL 13 (Buenos Aires - Frankfurt)

Etter å ha ventet 20 min på bagasjen min fra KLM var det på tide å sjekke den inn på nytt og ombord på Lufthansa LH 511 til Frankfurt!!

Jeg sparer selvsagt det BESTE til slutt og dette er definitivt en av de flyturene jeg har gledd meg mest til å teste ut. Spesielt siden det var snakk om Lufthansa sin splitter nye 747-8l i Business Class i "upper deck"

Som de fleste er kjent med er ikke dette en billig flybillett. Jeg brukte verken bonuspoeng eller CT. Men jeg fant nemlig ut at dersom jeg booker FRA - EZE tur /retur i en egen PNR, så sparer man mange tusen. Kontra å booke AES - OSL - FRA - EZE tur /retur (som ble mye mye dyrere)... Dette var grunnen til at turen min ble på 4 PNR. Og siden jeg tok Premium Eco nedover og Business Class hjem, ble ikke prisen så veldig ille, selv om den fortsatt ligger i øvre klassen, vil jeg påstå. Og derfor måtte det bare prøves.

OBS OBS! Minuset er jo at dersom du booker denne turen i en egen PNR og du skal videre til Norge, så må du ta ut bagasjen din i Frankfurt og sjekke den inn på nytt. Du kan dermed ikke (logisk nok) gå rett ombord i neste fly og du må beregne god tid i Frankfurt for passkontroll, hente ut bagasjen, sjekke det inn på nytt, sikkerhetskontroll og finne frem til gaten din. Du vet heller ikke om flyet du kommer med lander i tide så 3 timer fra du ankommer til neste fly går, er et minimum vil jeg si.

Flight: Buenos Aires (EZE) - Frankfurt (FRA)
Rute: LH 511
Flyselskap: Lufthansa
Klasse: Business Class
Sete: 85K
Flytype: 747-8l
Reg: D-ABYN

Innsjekkingen av bagasje og utskrift av boardingkort gikk veldig fint. Ingen problemer og du ble godt tatt i mot.



Siden det var en liten time til boarding tok jeg meg en tur innom Star-Alliance loungen. Her var det reint og ryddlig, OK utvalg med mat og drikke, gratis Wifi og ikke noe tull.





Boardingen startet ca 1 time før avgangstid. Dermed fikk både First og Business gå ombord samtidig, etterfølgt av Star Alliance Gold, og til slutt økonomiklassen.





Det var en lang kø ved business-skranken så det lå an til at det skulle bli helt fullt i Business Class denne turen. Glad jeg ikke skulle sitte nede blant "strikke-klubben" og bråket.



Opp trappen...



og strake vegen til sete 85K.





Imponerende god plass og veldig gode seter!! Det er også en "boks" nedenfor vinduet som er veldig praktisk til å legge laptop, veske, pute osv i istedenfor å ha det oppe i hyllen eller nedenfor setet.







Turen skulle ta knappe 13 timer hjem.





Rett etter take-off var det på tide med utdeling av snacks og drikke.

Flying is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2015, 21:16   #46
Flying
Newcomer
 
Join Date: Nov 2015
Location: Ålesund
Posts: 26
Default Re: Argentina, Uruguay og Chile + Easter Island

Litt senere var det på tide med forretten.



Campagne var veldig god!



Etterfølgt av hovedretten.



Til slutt fikk vi servert dessert.



Det var 5-6 seter ledig i Businss Class i "upper deck" så de som satt sammen med en ukjent eller forsåvidt sammen med noen de kjente, men likevel ønsket å sitte med vinduet, så fikk man fritt velge blant de ledige setene slik at alle fikk god plass når man skulle sove.



Gikk meg en liten spasertur rundt å tok noen bilder etter at freden hadde senket seg og folk hadde kommet til ro etter middagen.

Dersom du aldri har flydd 747 eller A380 har det aldri vært mer morro å gå i trapper, hehe





Det var stille og rolig i "upper deck" avdelingen. Følelsen av å sitte der er nesten som å ta en privat-jet med bare Business Class seter. Man tenker ikke på at det sitter 450 passasjerer i samme flyet. Med andre ord en meget privat følelse av å sitte oppe.







En ting som nesten kan være litt irriterende for enkelte er at flyvertinnene går rundt med juice, vann, kaffe og alkohol hvert 20 minutt igjennom hele natta. Så når det er helt mørkt i kabinen og de fleste sover, kommer hun rundt å spør de som er våken "skal det være noe å drikke". Men, det er jo bare god service, så jeg klager ikke!!



Som ryktene sa så bruker det å være veldig urolig vær over Atlanteren og dette stemte også ikveld. Det var veldig mye turbulens og hopping, og det ser man også på kartet. Det varte vel i godt over 1 time totalt før det begynte å bli rolig.



Etter en KORT natt (sov over 6 timer sammenhengende og har aldri gjort dette tidligere ombord på et fly...) kunne vi se ut vinduet og ned på Spania og Frankrike, været var grått og det var kaldt. Frokost ble servert 1.5 time før landing.



Veldig god frokost og ingenting å klage på der.

Jeg glemte nesten å ta bilde av innholdet i "goodie-bagen".. Så jeg kastet alt utover bordet like før landing - slik at de som er interessert kunne se hva man vil få dersom man reiser i Business Class:



Etter 13 timer i lufta landet vi i Frankfurt, nøyaktig 10 minutter etter oppsatt tid. Det er akseptabelt for min del og jeg var veldig fornøyd med turen.







Vakkert fly og uten tvil en av mine favoritter.

Dette var den siste delen i min trip report og dette var også min første trip report noen gang. Så jeg håper dere fikk litt nyttig informasjon ut av dette og at dere likte den.

Jeg ønsker svært gjerne at alle som har "følgt med meg på turen" kunne gitt en liten tilbakemelding på hva som ble gjort bra og hva som kan bli bedre til neste gang. Jeg tar ikke noe ille opp, så jeg håper på mange forslag til hva som kan gjøres bedre. En ting som jeg er fullt klar over er at jeg har lagt ut oppdateringen litt tregt. Dette skal jeg bli flinkere på til neste gang slik at dere blir oppdatert så snart jeg har gjennomført flyvningene. Denne gangen får jeg skylde på meg selv og litt på at det har vært jul.

Da gjenstår det bare for meg å si godt nytt år til alle sammen her på forumet!

Last edited by Flying; 30-12-2015 at 21:26.
Flying is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2015, 21:35   #47
vbirk
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 741
Default Re: Argentina, Uruguay og Chile + Easter Island

Quote:
Originally Posted by Flying View Post
DEL 13 (Buenos Aires - Frankfurt)

Minuset er jo at dersom du booker denne turen i en egen PNR og du skal videre til Norge, så må du ta ut bagasjen din i Frankfurt og sjekke den inn på nytt. Du kan dermed ikke (logisk nok) gå rett ombord i neste fly og du må beregne god tid i Frankfurt for passkontroll, hente ut bagasjen, sjekke det inn på nytt, sikkerhetskontroll og finne frem til gaten din.
Hmmm.. spurte du på EZE om dette og fikk nei? Jeg har hatt minst to forskjellige PNR og fått tagget hele veien. Spørs kanskje om du skal videre med et selskap som ikke LH har interline med?
__________________

148 tonn CO2

Last edited by vbirk; 30-12-2015 at 21:59.
vbirk is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2015, 22:58   #48
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Argentina, Uruguay og Chile + Easter Island

Ojojoj! For en tur og for en rapport!
Meget bra lesestoff dette her altså.
Tusen takk for at du gidder
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 31-12-2015, 01:45   #49
ln-bre
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2007
Location: Sola
Posts: 247
Default Re: Argentina, Uruguay og Chile + Easter Island

Takk for en interessant og spennende rapport. Det frister å ta en liknende tur, så flott med mye info. Også mange bra bilder.
ln-bre is offline   Reply With Quote
Old 31-12-2015, 02:29   #50
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,825
Default Re: Argentina, Uruguay og Chile + Easter Island

Herlig lesestoff i romjula
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 31-12-2015, 11:50   #51
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Argentina, Uruguay og Chile + Easter Island

Takk for fin rapport!
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 31-12-2015, 21:59   #52
hanswest
SAS Customer
 
Join Date: Dec 2010
Location: Stjørdal
Posts: 510
Default Re: Argentina, Uruguay og Chile + Easter Island

Flott rapport, takk skal du ha!
hanswest is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2016, 15:30   #53
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Argentina, Uruguay og Chile + Easter Island

Helt topp! Her var det både kjente og ukjente steder
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2016, 00:44   #54
Fokker-50
Litt overalt
 
Fokker-50's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Location: MAD/ALC/OSL
Posts: 117
Thumbs up Re: Argentina, Uruguay og Chile + Easter Island

Meget bra !
__________________
Let's fly !
Fokker-50 is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2016, 17:00   #55
RJon
ScanFlyer Dusty
 
RJon's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,467
Default Re: Argentina, Uruguay og Chile + Easter Island

Takk for en veldig bra og utfyllende rapport!
RJon is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2016, 22:56   #56
flugger
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2012
Location: Oslo
Posts: 143
Default Re: Argentina, Uruguay og Chile + Easter Island

Dette frister. Takk for titten.
flugger is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2016, 11:39   #57
-Sindre
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 147
Default Re: Argentina, Uruguay og Chile + Easter Island

Flott rapport og virker som en fantastisk tur!

Kunne tenkt meg noe lignende selv. Kjøpte du hver av flyturbolkene separat? Isåfall, var du ikke redd for forsinkelser? Hvis jeg kan spørre, hvor mye kostet billettene til sammen sånn ca?
-Sindre is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2016, 18:07   #58
Flying
Newcomer
 
Join Date: Nov 2015
Location: Ålesund
Posts: 26
Default Re: Argentina, Uruguay og Chile + Easter Island

Quote:
Originally Posted by vbirk View Post
Hmmm.. spurte du på EZE om dette og fikk nei? Jeg har hatt minst to forskjellige PNR og fått tagget hele veien. Spørs kanskje om du skal videre med et selskap som ikke LH har interline med?
Godt spørsmål om det ville funket her. Har spurt tidligere og alltid fått nei men på denne turen spurte jeg faktisk ikke, tester neste gang

Quote:
Originally Posted by -Sindre View Post
Flott rapport og virker som en fantastisk tur!

Kunne tenkt meg noe lignende selv. Kjøpte du hver av flyturbolkene separat? Isåfall, var du ikke redd for forsinkelser? Hvis jeg kan spørre, hvor mye kostet billettene til sammen sånn ca?
Billettene ble bestilt slik:
1. AES - CPH - FRA (tur /retur)
2. FRA - EZE (tur / retur med Premium Eco ned, Full Flex Business på hjem)
3. EZE - SCL (tur / retur)
4. SCL - IPC (tur / retur)

Man blir så klart litt "små-redd" for forsinkelser av å tenke på at det er så mye oppdelt innen så få reisedager.

For.eks på veien hjem: hadde jeg ikke rukket første flyet fra SCL - EZE med KLM, så hadde jeg ikke rukket EZE - FRA med Lufthansa og heller ikke neste der igjen. Da alle disse flightene var splittet og innen for det samme reisedøgnet.

Samme når jeg skulle fra EZE - SCL. Hadde jeg ikke kommet meg på flyet / om det skulle vært kansellert, hadde jeg fått problemer med å utforske Santiago da jeg hadde mistet den ene dagen der, og dermed måtte reist rett til Påskeøya.

Så denne turen var litt av et puzzlespill ved å planlegge og fyke igjennom alle landene på ca 10 dager med så mange forskjelliger hoteller og flights. Prisen ble langt over 100.000 for 2 pers - så jeg tørr ikke legge ut eksakt Men som nevnt, booker man flights litt oppdelt her og der sparer man veldig mange tusen. Minuset er jo der etter, null garanti ved forsinkelser og man kan risikere å få hele turen snudd på hodet om man har få dager å reise på



Til alle dere andre: TUSEN TAKK for alle tilbakemeldinger og skryt! dette settes stor pris på

Last edited by Flying; 08-01-2016 at 18:09.
Flying is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2016, 21:57   #59
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: Argentina, Uruguay og Chile + Easter Island

Sykt bra!!!

Ferdig snakka
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Argentina & Uruguay. valen Reiseforum 0 15-10-2011 23:41
Zurich Airport Easter Friday jameson82 Bilder & foto 1 05-10-2011 00:25
San Diego Easter Tour Savipix Reiseforum 21 07-02-2010 23:29
Brasil, Argentina, Chile paa sparket? Chaos Controller Reiseforum 5 18-12-2009 00:41
Charter Argentina og Chile Baktusbror Flyforum 5 02-02-2007 16:12


All times are GMT +2. The time now is 21:47.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.