Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 07-04-2018, 00:05   #1
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,011
Lufthansa Alene på biz hos Privilege Style's B767-300ER

Interesse for TR, yay or nay?
Düsseldorf-Jerez, 3 timers flytur. Tilfeldig wetlease for Condor Flugdienst GmbH. Billett kjøpt hos Condor. 18C / 225Y seter.
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2018, 00:09   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
Default Re: Alene på biz hos Privilege Style's B767-300ER

Ja, noen grunn til ikke?
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 07-04-2018, 00:14   #3
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,011
Default Re: Alene på biz hos Privilege Style's B767-300ER

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Ja, noen grunn til ikke?
Hvis det ikke er interesse gidder jeg ikke bruke tid på det, nemlig Burde muliggens hatt en poll, men får se det litt an på responsen
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2018, 00:53   #4
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,916
Default Re: Alene på biz hos Privilege Style's B767-300ER

Enhver tr med uvanlig materiell er interessant. Enhver tr som er godt skrevet er interessant uansett. Køyr!
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2018, 19:11   #5
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Alene på biz hos Privilege Style's B767-300ER

Go ahead please.."
SQ 777 is online now   Reply With Quote
Old 07-04-2018, 19:34   #6
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: Alene på biz hos Privilege Style's B767-300ER

Gjerne! Kjøyr på!
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2018, 21:25   #7
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,011
Default Re: Alene på biz hos Privilege Style's B767-300ER

OKda!

På forsinket påsketur havna jeg noe tilfeldig opp med en flybillett hos Condor. Siden min supermann kjøpte den så het det seg at jeg, sogar, hadde en Premium Class flybillett. Hos Condor betyr dette en rekke fordeler som fritt midtsete, fast track, mer baggasje og måltid ombord. Énvegs Düsseldorf-Jerez kostet dette 199€ som jo slettes ikke er noen "upris", noe som virkelig skulle vise seg å stemme på denne flighten!

En liten digresjon før jeg begynner: For å komme meg til Düsseldorf er det ca 2-3 timers kjøring med egen bil, hvor 98% av strekka er autobahn med fri fart. Nu vel, dessverre var 14km av denne vegen "baustelle", altså vegarbeid. Dette medførte innsnevring av veg, fartsredusering til 80km/t og kjedelig stemning i og med at jeg var alene på vegen kl 03:00. Hadde det egentlig ikke så travelt, så jeg slang cruise control'en på 95km/t og humpa nedover. Plutselig kom det en bil i høy fart bak meg, og ble liggende tett oppi ræva på meg. Tenkte "hah, sucks to be you siden vi har 11km igjen av vegarbeid og jeg har ikke tenkt å endre cruise controllen min!". Kjente igjen kjørelysene som en litt nygammel Mercedes. Når vi kom ut av vegarbeidssonen var det fri fart igjen: lot V6'en i Audien vår løpe fritt, gira meg over i sportsmodus, gasspedalen i bånn, lot bilen revve opp til nesten 5000 omdreininger og suste vekk fra den gæmle Merca. 220km/t rakk jeg på ca 10 sekunder før det plutselig kom et skilt med 120km/t. Det var da som f.... Bremsa ned og tenkte at det var like greit å ikke ta noen sjanser i tilfelle fotoboks. Mercedesen kom da plutselig opp bak meg i en enorm fart, med... blålys. Det var en politibil. Hadde altså kjørt 15km/t for raskt over 11km i en vegarbeidsstrekke + regelrett møkkakjørt vekk fra dem på en dragrace-aktig måte etter vi kom ut av vegarbeidsstrekka. Angsten spredte seg til fingertuppene, nu jävlar.. Nå får jeg første prat med die Polizei.

Men hva skjedde? De kjørte bare forbi meg.
Jeg ELSKER tysk politi Må være at jeg fulgte reglene sånn "nogenlunde", og det var godt nok for dem. Avgårde for å finne noen større trafikksyndere. Klappet Audien på dashboardet og lo litt for meg selv. Ikke hver dag du grisekjører vekk fra politibiler...

Nuvel. Tilbake til Düsseldorf flyplass. Køa var laaaaaang når jeg kom inn, skikkelig charterh*lvette med baggasjevogner og 4 kofferter per pax. Heldigvis betyr Premium Class at du har Premium Innsjekk. #denfølelsen når du bare går forbi hele den grufulle køa og rett til check-in desken med 0 sekunder ventetid. Ekstremt hyggelig bakkepersonale. Kan ikke rose de nok. Der fikk jeg også beskjed om at dagens flyvning var "operated by" Privilege Style. I et kort øyeblikk fikk jeg komplett meltdown og så for meg Primera Air. Men så sa den hyggelige mannen bak desken at dette betydde "ekte" businessclass-sete for meg. Hodet begynte å kverne, hvem er egentlig privilege style? Det kan jo ikke være de der B737-800'ene til primera? Hæ?



Etter å ha gått gjennom fast track security som også er inkludert i premium class, googla jeg Privilege Style. Gjenkjente livery'en med en gang, de har flydd mange fotball-lag oppigjennom årene, bl.a tok jeg bilde av de i Tromsø en gang med fotballcharter. Da var det en B757-200. De flynerdete hjernecellene begynte å ta fyr. B757? Den sexy livery'en?! Hæ? Sjekket dagens flightnummer oppmot flightradar24, hvor EC-LZO lå inne. Angst ble til glede Dagens flyvning var operert med en B767-300ER og jeg skulle sitte på ekte business class-seter intra Europa! Wheeeeeeeee!!!!

Med billettklassen min tilhørte egentlig priority boarding - men det var bare å glemme. Elendig priority boarding er ikke isolert til SAS PLUS-kunder, Oslo Lufthavn eller Norge. Her levde ikke tyskerene opp til sin lovlydighet, det var helt katastrofe med saueflokking foran gaten leeeeenge før boarding var klart. Når de endelig åpnet for boarding (med spesifikasjon om priority boarding) så stod det så mange folk foran gate og trykka at de bare slapp alle gjennom. Det er sinnsykt irriterende, alle kommer jo med, hvorfor stå å trøkke panisk ved gate? jises christ.

__________________
Spoiler mixer

Last edited by Polaris; 07-04-2018 at 21:28.
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2018, 21:39   #8
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,011
Default Re: Alene på biz hos Privilege Style's B767-300ER


Et selskap stolt av sin ISO-sertifisering.... Ikke ofte man ser dette ved døra

Vel ombord tok et hyggelig spansk crew i mot meg. Privilege Style er et spansk selskap med 4 fly i flåta; 2x 757-200, 1x 767-300ER & 1x 777-200ER. De flyr mye wetlease og charter. Hvorfor de fløy for Condor vet jeg helt ærlig ikke, kanskje condor har noen problemer med A320'ene sine? Flyvningen min var originalt satt opp med A321. Ombord var også én representant fra Condor, en hyggelig mannlig flyvert/purser. Jeg ble vist til plassen min, og ble møtt av en ekte business-class kabin med 2+2+2. Den er utdatert og gammel, den er ikke noe du har lyst å fly 7-12 timer med til Asia eller USA med. Men herregud så artig det er å få den når du skal fly et lite hopp i Europa! Det viste seg raskt at jeg var alene i den 18 seter store businessclass-kabinen. Alle som passerte sa de skulle ønske de hadde brukt de 25€ekstra på premium class. Jepp. Det skulle de ha gjort a gitt



Jeg fikk pre departure drink, appelsinjuice, pute, pledd, amenity kit, ørten ukeblader, og egen sikkerhetsdemonstrasjon bare for meg. Sistnevnte er alltid litt kleint for du må sitte der og se på mens du forsøker å unngå øyekontakt. Businesskabinen var deilig stille, noen meter bak meg var economy-avdelinga stappfull av feriereisende. Herlig feeling. Tut og kjør



__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2018, 21:53   #9
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,011
Default Re: Alene på biz hos Privilege Style's B767-300ER

Setet var av den gode, gamle, myke typen. "Nesten" lieflat. Eneste som trakk ned var at setet var ganske ekkelt og skittent i sprekkene mellom setene. Men ellers var kabinen ren og grei. Setene i seg selv var også i helt ok stand, ikke skitne i stoffet. Flyet i seg selv var ei 23 år gammel Boeing-fru med sine barneår i LOT-air før det gikk over til Privilege Style. Bar preg av godt vedlikehold til tross for den modne alderen. Morsomt å se de virkelig eldgamle firkantvinduene og de gulna lys/luftdusene oppe i taket. Firkanta baggasjehylle-lokk. Motorene hvinet seg igang, det er noe betryggende med å være i en widebody. Personlig tiltaler B767 meg meget godt; det er et mykt fly som demper mye turbulens, og som har behagelige bevegelser i lufta. Meg som passasjer er storfornøyd. Satt meg til rette og nøt utsikten.



Når setebelte-skiltet ble skrudd av gikk de spanske damene til verks med servering, jeg ble isolert med gardiner vekk fra economy class og alle som kom gjennom på søk etter toaletter ble sendt sporenstreks ut. Herregud, så herlig av crewet <3 Følte meg som i et privatfly.


Ganske tydelig at flyet nylig hadde vært chartret av Brüssels, da denne servietten kom på bordet mitt


Maten var utmerket, frokostinspirert (klokka var trossalt 07:00). Og metallbestikk... METALL! Den tyske purseren var helt OUTSTANDING. Gi den mannen mer lønn, asap. Han kom hele tiden bort til meg; vil du ha noe? Vil du ha vin? Øl? Kanskje en gin & tonic? Hva med en varm croissant? Tar 2 minutter! Jeg synes du skal ha en pute til, her! Ønsker du å sove litt, ta dette setet! Med slik service kunne man jo faktisk flydd til USA selv i en utdatert kabin!

La meg til slutt til rette i pute og pledd-slottet med bilbladet, kosa meg med artikkel om den vakre vakre Aston Martin DB11 Volante. Sovna etterhvert da jeg hadde vært våken i over 24 timer på dette tidspunkt.



Våknet med rolig tilsnakk om at vi var på approach til Jerez de la Frontera, XRY. Et nytt land og ny verdensdel lå for meg, og jeg må si jeg ble helt frelst av denne turen. For et makaløst crew både på bakken og i lufta. Jeg hadde flydd Condor uten å nøle, igjen og igjen! Opplevelsen hadde antakeligvis ikke vært like fantastisk hos Condors A321 med de harde slimline-stolene på dagens moderne airbuser, med harde grå toner og tette luft, skrikende feriebabyer og dokø rundt rad 1-3.... Men de gjorde noe med meg på denne turen. Det var som en retroreise tilbake til 1990-2000-tallet. Hjelper litt på at Privilege Style har et ganske kult livery på flyene sine. Takk for turen Condor! Dette var moro!





__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2018, 21:59   #10
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,011
Default Re: Alene på biz hos Privilege Style's B767-300ER

Enda ett bilde av den vakre damen, som stakkars har vært en tur i Lagos for Air France i dag...

__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2018, 22:48   #11
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,916
Default Re: Alene på biz hos Privilege Style's B767-300ER

Takk! Håper ikke nedturen blir altfor voldsom når du skal tilbake.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2018, 23:40   #12
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,011
Default Re: Alene på biz hos Privilege Style's B767-300ER

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Takk! Håper ikke nedturen blir altfor voldsom når du skal tilbake.
Takk sjæl! Det er den uansett, i og med at jeg drar fra supermann og ikke får sett han på 7uker...
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2018, 23:45   #13
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Alene på biz hos Privilege Style's B767-300ER

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Et nytt land og ny verdensdel lå for meg
Usikker på om jeg gikk glipp av noe, men Jerez ligger vel i Spania som ligger vel i Europa?
Martin is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2018, 23:56   #14
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,011
Default Re: Alene på biz hos Privilege Style's B767-300ER

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Usikker på om jeg gikk glipp av noe, men Jerez ligger vel i Spania som ligger vel i Europa?
Nja, jeg tenkte mer verdensdel som i kulturelle definisjoner. Mulig "verdensDEL" er feil å bruke da. Verdens..kultur? Jeg har aldri vært i Spania (med unntak av Puerto Rico men det er mer norsk enn spansk etter min mening) og den arkitekturen, språket, historien og utseendet til Cádiz (som jeg besøkte) var ganske annerledes enn jeg noen sinne har besøkt og opplevd
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2018, 02:11   #15
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,910
Default Re: Alene på biz hos Privilege Style's B767-300ER

Knallbra rapport! Takk for at du tok deg tid til å skrive og dele!!!!
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2018, 02:27   #16
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,054
Default Re: Alene på biz hos Privilege Style's B767-300ER

Bra rapport og artig tur! Noen ganger har man litt flaks midt i alt slimline-rælet og go/plus fjaset. Også godt å høre at Polizeien klarer å bruke fornuften.
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2018, 12:43   #17
kekker
Onkel reisende kekker
 
kekker's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
Default Re: Alene på biz hos Privilege Style's B767-300ER

Herlich!

Artig når frk. Karma spiller på lag innimellom, takk for velskrevet rapport!

Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
- Toni Morrison
kekker is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2018, 14:25   #18
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: Alene på biz hos Privilege Style's B767-300ER

Herlig rapport Jeg synes 767 er et utrolig flott fly selv. Artig løsning på hvordan dørene på flyet åpnes og lukkes Nostalgisk med disse gamle business-setene.
Takk for at du delte!
__________________
Cecilie is online now   Reply With Quote
Old 08-04-2018, 15:53   #19
RJon
ScanFlyer Dusty
 
RJon's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,466
Default Re: Alene på biz hos Privilege Style's B767-300ER

Takker for en flott rapport! :-)

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
RJon is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2018, 16:35   #20
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Alene på biz hos Privilege Style's B767-300ER

Helt topp, takk
SQ 777 is online now   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
KRS B757 Privilege Style 18.Mai TheEirikK Spotteralerts 3 25-05-2013 15:15
KRS: B757 Privilege Style TheEirikK Bilder & foto 5 21-05-2013 14:47
TRD Privilege Style fjasebase Spotteralerts 0 22-09-2011 17:00
OSL EC-HDS Privilege Style TobyAllan Spotteralerts 0 03-08-2011 12:37
Privilege Style på BGO 22. mai AleksanderM Flyforum 2 22-05-2009 00:08


All times are GMT +2. The time now is 10:30.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.