Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 16-01-2018, 21:47   #21
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
USA Chicago

Sorry for den lille forsinkelsen i resten av tripreporten, men hverdagen kom over meg etter juleferien, sånn plutselig.

På Park Hyatt hadde jeg bestilt et kingsize-rom med utsikt mot innsjøen, Lake Michigan. Og det var akkurat det jeg fikk også. Jeg booket via Hotels.com hvor jeg hadde en gratisnatt til rundt en tusenlapp til gode, så da fikk jeg ned prisen fra ca 2700 NOK til 1700 NOK. Rommet var stort og fint, og hadde flott utsikt mot både Water Tower og Lake Michigan.







Etter å ha sjekket inn og tatt meg en dusj, gikk jeg ut en tur og tuslet litt i nabolaget, langs Magnificent Mile. Jeg fant meg en park like i nærheten og satt meg ned med en bok og nøt den fine og varme augustkvelden.





Men, siden jeg bare skulle være i Chicago én natt, så ville jeg ikke snu helt om på døgnet. Jeg tok derfor tidlig kvelden, bestilte chicken noodle soup til roomservice middag og la meg i 21-tiden. Zzz.

Neste morgen våknet jeg opp til en fantastisk soloppgang utenfor vinduet mitt.





Jeg tok en rask dusj, gikk ned i lobbyen og bestilte en Uber ned til mitt stamsted for frokost, Wildberries. Det ble en skikkelig cowboyfrokost, som bare amerikanere kan lage.



En cowboyfrokost hvor jeg bare fikk skvisa inn deler av glasset med appelsinjuice i bildet. Jaja.

Mett og fornøyd, gikk jeg over gaten og inn i Millenium park, og til Cloud gate, eller ”The Bean” som den skulpturen kanskje er best kjent som.



Det var ikke akkurat folksomt der, litt over sju på morran, så jeg fikk masse blinkskudd uten for mange personer i gjenspeilet.

Fra bønna, tok jeg turen oppover mot hotellet igjen, til fots. Jeg tok turen innom en Starbucks og kjøpte med meg en Chicago-kopp. Det er min variant av kjøleskapsmagnet, shotglass eller Hard Rock Café-tskjorter. Ruta mi tok meg også forbi Trump tower, hvor det var skrevet med kritt på bakken foran tårnet, protestord mot Trump.





Sånn utover det, så er det jo ganske fint i Chicago – både langs veier og kanaler.





Tilbake på hotellet, plukka jeg med meg et håndklede, en vannflaske og boka mi, og satte kursen mot Oak Street Beach like ved. Klokka var så vidt rukket å bli 09.30 på morningen, så det var ikke akkurat folksomt på stranda. En og annen luring hadde dog forvillet seg ut dit. Pluss meg.





Jeg fant meg en plass ved vannet, hvor det var en form for betongbrygge (?) og dyppa tærne uti vannet. Ikke så veldig varmt. Men heller ikke så veldig kaldt. Jeg ble sittende der og nyte tilværelsen og boka mi i et par timer før jeg gikk tilbake til hotellet og skiftet og sjekket ut.

Deretter tok jeg en Uber tilbake til Chicago O’Hare.

På vei til flyplassen sjekket jeg setekartet for returflyvningen, og det så ikke ut som om det skulle bli trangt om plassen om bord på vei hjemover.




Ah, Chicago er og forblir min absolutte favorittby i heeeele Amerika.
__________________
Cecilie is online now   Reply With Quote
Old 17-01-2018, 00:32   #22
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,054
Default Re: Førstereis på første klasse

Flotters, har ventet på fortsettelsen. Keep it up young lady!

Og er det bare min skitne fantasi, eller ser den Trump-kaka vitterlig ut som en "up-yours" finger..?
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2018, 23:02   #23
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
USA Chicago O’Hare og United Polaris Lounge

Denne utsikten fra baksetet i Ubern til kall'n fra Vietnam, betød av vi nærmet oss O'Hare. Eller at AA har bommet på ILS'n.



Vel fremme på Chicago O’Hare ble jeg sluppet av ved United-terminalen, hvor Lufthansa har sine avganger fra, i stedet for den begredelige terminal 5, hvor vi ankom dagen i forveien. Jeg måtte stå og vente i nesten 5 minutter før First-skranken ble bemannet, grunnet noen dataproblemer. Egentlig ganske uakseptabelt for en premium innsjekking. Men, jeg fikk etterhvert boardingkort i hånden og bagasjen ble sjekket helt til Kjevik.


Plastikktanksen er innsjekket og klar for HON-treatment i buken på 747

Allerede i innsjekkingen er jo opplevelsen ganske så annerledes enn den var dagen i forveien ut fra Frankfurt og First-terminalen. Jeg kom meg gjennom sikkerhetskontrollen ganske raskt, og uten hjelp fra noen assistent (wæææ). Jeg hadde tilgang til en premiumkø som var helt tom så det var fort gjort på egenhånd.



Cirka 15 minutter etter at jeg hadde sjekket inn kofferten, ankom jeg Polaris-loungen som er den nye premiumloungen til United. Den ligger i en annen pir enn den Lufthansa bruker, men det er nok verdt å ta turen til Polaris-loungen kontra den vanlige United Cluben, særlig hvis man har 3 timer før avgang.

I denne nye loungen har man tilgang dersom man har billett i internasjonal business class, first class eller United Polaris. Det var en mann som sjekket boardingkort på utsiden av loungen før man kommer inn i resepsjonen, for å sjekke om man har tilgang. Med Lufthansa F-billett kommer man inn, og jeg ble sjekket inn i resepsjonen og fikk bekreftet at det ville komme noen fra Lufthansa og hente meg før boarding.

Inne i loungen var det mange sitteplasser, et stort buffetområde, bar og spisegrupper med a la carte meny. Det var en lang korridor med bad/toalett og små kontorer.


Fint med et toalett hvor døra ikke går INNOVER i avlukket, eller hvor såpen lukter kirsebær.





Jeg fant meg en plass borte ved vinduene og plukket med meg noe mat fra buffeten. Jeg hadde ikke spist siden cowboyfrokosten, men ville selvfølgelig spare plass til middagen om bord. Jeg tok derfor noen småretter og en Cola.



Utsikten fra loungen er det ikke noe å si på, fantastisk utsikt med store vindusflater ut mot en gate og rullebanene.







Etter lunsjen gikk jeg til dusjområdet og bestilte et dusjrom. De hadde et ledig umiddelbart som jeg takket ja til. Greit å få skylt av seg sanden fra stranda Håndkledene var fra Saks Fifth Avenue. Dusjen hadde både dusjhode montert på veggen, samt regndusj i taket. Stort og romlig bad, med fine fliser og det man trenger av ting og tang (jeg nevner i fleng: dusjhette, slippers og tannbørste).





Ren og pen, tuslet jeg ut i loungen igjen og slappet av frem til jeg ble plukket opp av en Lufthansa-representant som geleidet meg til gaten hvor D-ABYP og sete 2A ventet på meg.
Vel fremme ved gaten lot boarding vente litt på seg, men etter hvert ble jeg sluppet om bord.

Jeg var første mann (kvinne) om bord i First, og Vera ønsket meg velkommen i døra. ”Miss Larsen, welcome back, we look forward to serve you today. It will only be two of you in First today.”



Og med kun to pax i First denne aftenen fra Chicago til Frankfurt, så kunne Unge Larsen boltre seg litt alene foran i nesetuppen på jumboen.


1K som jeg hadde på utreisen



”You can sit wherever you like, except from 1A.” sa Vera, men jeg fant meg til rette i 2A som jeg hadde valgt på forhånd. Mulig jeg er rar eller vanedyr, men jeg velger alltid sete på babord side på østgående flyvninger og på styrbord på vestgående.

Det var ikke før jeg hadde rukket å sette meg ned, før Vera kommer frem til meg, og griper etter en Taittinger Comtes de Champagne Brut Rosé 2006 som allerede ligger til kjøling i bøtta i "baren".

”We have your favorite Champagne, Miss Larsen”, *pop*, og så var festen i gang.

__________________
Cecilie is online now   Reply With Quote
Old 19-01-2018, 11:17   #24
viking01
Newcomer
 
Join Date: Sep 2012
Location: OSLO
Posts: 49
Default Re: Førstereis på første klasse

"We have your favorite champagne..." Nesten som man skulle ønsket at det var fullt i F når man hører sånn hehehe. Tipp topp rapport dette!
viking01 is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2018, 17:31   #25
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,054
Default Re: Førstereis på første klasse

Flying POSH are we, miss Larsen? Det er nettopp det ordet posh kommer fra, den gangen britene tok båten østover i imperiet; Port Out, Starbord Home. Slik at man unngikk solvarmen på sydsiden av båten. Blir jo motsatt i vesterled, men Hansaen hadde vel kontroll på temperaturen likevel.
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2018, 19:25   #26
firsttimer
Newcomer
 
Join Date: Jan 2018
Location: NordNorge
Posts: 21
Default Re: Førstereis på første klasse

Veldig gøy å lese en førsteklasses rapport ^^
firsttimer is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2018, 23:17   #27
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Lufthansa Lufthansa LH431 Chicago-Frankfurt First Class

Jeg var strålende fornøyd med Stephanie som jobbet i kabinen på utreisen, og som hadde sin første F-tur. Hun la virkelig flid i detaljene og var virkelig helt herlig. Entusiasmen og humøret til Stephanie var med på å gjøre utreisen til den nest beste flyvningen jeg har hatt, noen sinne.

Men den beste flyvningen min i livet, av over 500 til nå, er returen til Frankfurt, med Vera i kabinen.

Lufthansa LH431 Chicago-Frankfurt First Class, sete 02A

Altså, det skadet jo ikke at det kun var to av oss i F på denne flyvningen tilbake til Frankfurt. Det var en eldre kar fra USA i 1A. Og meg i 2A. Vera var på ”top of her game” helt fra boarding og til landing i Frankfurt.
Vera er noe eldre enn Stephanie, og jeg merket virkelig godt rutinen og erfaringen hun har i alt hun gjorde. Den lille praten med oss to passasjerer i nesetippen før dørene lukkes, tryggheten i alt hun foretok seg, hun var på pletten med en gang jeg omtrent strakk fingeren bort til call-knappen. Veldig proaktiv, uten at det føltes ut som om de overvåket meg.

Vera, altså. En rå dame av en flyvertinne. Hun kunne forøvrig fortelle meg at et par uker tidligere på sommeren, så hadde hun hatt en flyvning i F med kun kvinnelige passasjerer. Hun hadde aldri hatt så lite å gjøre når det gjeler renhold på lavatory, som den på flyvningen

Men, uansett. Tilbake til flyvningen. Det ble tid til både en og to påfyllinger av Champagne-glasset før pushback. Vera lurte også på om jeg ville ha noe lesestoff, noe jeg høflig takket nei til.
”I just want to fully enjoy this flight. I can ready newspapers when I get home!”
Amenity kit og pysjamas ble også utdelt. Jeg fikk også med meg et ekstra amenity kit til mamma. Pysjamas i riktig størrelse denne gang.

Baren om bord er dekket fint til, før avgang og pre-departure drikke ligger til kjøling.



Vi fikk en god rundtur på O’Hare på vei til rullebanen for avgang, og vi krysset til og med en vei!





Ikke spør meg hvilken rullebane vi tok av fra, har ikke peiling, men vi kom oss i lufta i allefall.



Jeg fikk også utdelt meny, som på utreisen, bare at nå husket jeg å ta bilde av et par av sidene i det minste.





Drikkemenyen var visst ikke helt oppdatert, da de hadde lastet en del drikkevarer som ikke var oppført i menyen, og en del i menyen var ikke lastet. De hadde heldigvis lastet plenty av Champagnen "min" så ingen fare for at noen kom til å tørste i hjel.



Jeg takket ja til litt mer Champagne, og festen fortsatte mens vi krysset Lake Michigan.



Amuse bouche som i dag bestod av melon og sitrondressing, smakte friskt og godt.



Etterhvert kom kaviartralla forbi, og Vera serverte meg en generøs porsjon.
”It’s only for you today, Miss Larsen. ”
Amerikanern på første rad hadde tydeligvis takket nei.



Før jeg fikk lov å gafle i meg fiskeeggene, insisterte Vera nok en gang på å ta bilder av meg. Haha. Noe kleint, men fine minner å ha.



Champagneglasset ble nok en gang toppet opp og jeg skjønte fort hvor dette ville ende. Jeg hadde ikke kontroll på hvor mange glass jeg hadde fått i meg på dette tidspunktet, men merket at jeg nærmet meg en slags peak-tilstand hvor alt bare er fint og flott. Så gjelder det bare å holde den tilstanden, og ikke bikke over. Jeg prøvde mitt beste, men når Vera er mer interessert i å få tømt den første Taittinger Comtes de Champagne Brut Rosé-flaska, enn å etterfylle vannglasset mitt, så gikk det som det måtte gå.

(Knapt før vi hadde krysset inn over Canada var jeg på flaske nummer 2.)

Vel, det kom heldigvis litt mer mat på bordet også. Jeg tok til takke med kun én forrett denne gangen, da Vera hadde anbefalt meg suppen lobster bisque som en mellomrett før hovedretten. Lobster bisquen stod oppført som en hovedrett men hun sa hun gjerne ville at jeg skulle prøve den, og at hun ville servere den i en mindre porsjon.

Forretten, kylling med gulbeter (?), var ikke spesielt minneverdig.



Lobster bisquen, som kom på bordet like etter, WOW, den var helt himmelsk. Det var rett før jeg tok opp tallerken og slikket den ren. Namnamnam. Den desidert beste retten på hele turen.



Til hovedrett gikk jeg for indrefileten. Grønnsakene var så-som-så, men kjøttet var godt. Til hovedretten skiftet jeg fra Champagne til rødvin, etter en liten runde med vinsmaking. Jeg gikk for en chilensk rødvin til kjøttet og det var en god match.



Mens jeg ventet på desserten, begynte solen å gå ned på utsiden og lampa som lyser ned på rosa ved setet kom til sin rett.





Jeg valgte iskrem med nøtter til dessert, og den var sånn passe god. Foretrakk nok desserten på utreisen med bær på, istedet.



Etter måltidet gikk jeg til lavatory for å skifte og pusse gebisset. Da jeg kom tilbake, hadde Stephanie gjort klar sengen i 3A, setet bak det jeg hadde middag i.
”It’s plenty of space here tonight, I thought you’d like a separate seat for your bed”

I senga i 3A hadde de funnet frem Sophie og tatt et bilde av henne i senga, med et Polaroid-kamera. Sophie fikk seg et minne for livet! Haha.



__________________
Cecilie is online now   Reply With Quote
Old 22-01-2018, 23:18   #28
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Lufthansa Lufthansa LH431 Chicago-Frankfurt First Class

Jeg fikk meg gode 4 timer på øyet før det var tid for frokost. Selv med madrass, en god pute og dyne, så synes jeg det er vanskelig å sove dypt nok på fly. Jeg våknet nok et par ganger i løpet av natten, men fikk en grei nok hvile.

Da jeg våknet litt før 06, og gikk en tur på lavatory for å få litt vann i trynet, så tilbød Vera meg frokost. Jo takk, det skulle smake godt.

Tilbake i setet mitt så skulle jeg til å rette seteryggen opp, men da stormer Vera frem fra galley.
”But Miss Larsen, how does breakfast in bed sound?”
”Not too awful, I guess!”
”Please, have a seat, and I will serve you breakfast in bed!”

Hun reiste opp seteryggen min litt, sånn at jeg kunne sitte oppe i senga, og så dekket hun på bordet.

”What would you like for breakfast? We have scrambled eggs, bacon, fruit plate, yoghurt....”

”A little bit of everything, thank you! I want to try everything but I am still full from that delicious meal last night.. or should I say a couple of hours ago.”

Først ble jeg servert en potte med te og appelsinjuice.



Deretter kom en skål med frukt og yoghurt med bær på bordet.



Like etter fulgte hovedretten, eggerøre med bacon! Det smakte veldig godt, til å være laget om bord.



Beklager de litt mørke bildene, men kabinen var fortsatt mørk under min frokostseanse i senga. Amerikaneren purka og sov omtrent til vi lå på finalen i Frankfurt.



Etter frokosten nærmet vi oss dessverre Frankfurt. Dette var en flytur jeg virkelig ikke ville skulle ende. Vera og Stephanie var helt fantastiske, jeg kunne virkelig ikke vært mer heldig med crewet.

Kabinen ble ryddet og klargjort for landing. Stephanie, Vera og purser kom bortom og takket for seg og for turene. De synes det var veldig moro å ha meg med begge veier, og særlig at jeg satte så stor pris på detaljene i arbeidet deres.

Vi landet på 25C, samme rullebanen som vi tok av fra ca 44 timer tidligere, litt over klokken 07.

Etter landing oppdaget jeg til min forskrekkelse at jeg fortsatt satt i pysjamasen. Så etter at vi hadde parkert ved gate, så kom jeg meg inn på lavatory og fikk skiftet om, selv om jeg i retrospekt selvfølgelig skulle ha foretatt transfer på Frankfurt iført pysj!

Jeg takket så hjertelig for meg da jeg gikk av flyet, og la i vei mot passkontroll, tollpassering og utgang. Jeg hadde nemlig 9 timers layover i Frankfurt, og de skulle jeg jo selvfølgelig tilbringe i FCT.

Det som er elendig med Lufthansa F, er ankomst og transfer på FRA fra F til intra-Europe C. Man blir ikke møtt ved døra, kjørt til FCT eller First Class Lounge. Man må GÅ. Som en VANLIG flypassasjer. Makan.

Men jeg kom meg tilslutt gjennom passkontrollen og ut gjennom tollen. Like etter tollpasseringen møter jeg på Vera, hun takker nok en gang for turen og ønsker meg en fin layover i FCT.

Jeg kom meg forbi taxikøen og bort til FCT. 9 timer i FCT for å sove og dusje av meg den verste brodden av hodepinen. Det skulle bli finfint.

__________________
Cecilie is online now   Reply With Quote
Old 23-01-2018, 03:26   #29
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,054
Default Re: Førstereis på første klasse

Steike, nå ble jeg både sulten og tørst! Finfin rapport, men F-service er tydligvis slutt når man lander etter siste runde i F? Nix skyss til FCT ved ankomst i F på IC blir litt vel stusslig.
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2018, 03:58   #30
Millemor
ScanFlyer Blue
 
Millemor's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Location: Drammen
Posts: 335
Default Re: Førstereis på første klasse

Super rapport! :-)

Kjenner meg forresten igjen den litt kleine følelsen av crew som insisterer på å ta bilde. Da jeg var på vei til Sør Afrika med Emirates i mars i fjor og "avslørte" at det var første gang jeg fløy Business (og ikke Economy som jeg vanligvis gjør) insisterte crewet jeg snakket litt med da jeg "hang" i baren på A380'en på vei til JNB på at de bare MÅTTE ta bilde av meg bak bardisken. Det var et minne som måtte foreviges mente de. Jeg syntes det var dritpinlig da, men i ettertid må jeg innrømme at det er artig ha det bildet da.
__________________


Kommende reiser:
JUL: ✈️: SK4713 OSL-FCO 07.07 - SK4714 FCO-OSL 13.07
Millemor is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2018, 11:02   #31
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Førstereis på første klasse

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Takk for flott rapport!

Hadde selv 2 turer med LH F her i høst, og det største aberet jeg har med turene er at de aldri får til en hovedrett av F klasse. Begge veier var det katastrofalt. Og skal jeg være helt ærlig synes jeg ikke den hovedretten du fikk så det spor bedre ut. Ingen F over den. Med så mye bra de får til, bør de absolutt sette alle kluter til for å skape bedre hovedretter i First. Billettene koster jo skjorta, så her bør forventningene innfris.
Synet kan bedra. Spiste samme hovedrett som Cecilie et par dager tidligere, og den var god. God på Lufthansavis, dvs ikke jålete og fancy , men gode smaker.

Ellers takk for en knall rapport. Jeg digga også Taittinger Comtes Rose, mulig den beste jeg har smakt. Vi ble tomme på hjemreisen i august .Topp at Lufthansa bytter champagne hver mnd når nivået er så høyt. Denne mnd har de Henriot 1998, spent på hva de har i februar .
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2018, 11:12   #32
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Lufthansa LH431 Chicago-Frankfurt First Class

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
Like etter fulgte hovedretten, eggerøre med bacon! Det smakte veldig godt, til å være laget om bord.
Det skyldes vel at den faktisk er laget ombord, og ikke på bakken for så å bli varmet opp. Slik var det ihvertfall før, men kun i First
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2018, 19:43   #33
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Førstereis på første klasse

Quote:
Etter landing oppdaget jeg til min forskrekkelse at jeg fortsatt satt i pysjamasen. Så etter at vi hadde parkert ved gate, så kom jeg meg inn på lavatory og fikk skiftet om, selv om jeg i retrospekt selvfølgelig skulle ha foretatt transfer på Frankfurt iført pysj!
Det ble nok bobler på Frk Cecilie ja Og takk for fortellingen.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2018, 01:02   #34
magnusant
EBG
 
Join Date: Dec 2015
Location: Copenhagen
Posts: 93
Default Re: Førstereis på første klasse

Super fortelling, fantastiske bilder.
De få turene jeg har sneket meg til i F, har jeg til tross for at jeg er glad i foto, bare sneket meg til noen bilder her og der.
Jeg får sørge for litt større baller neste gang.

Forresten, FCT er fantastisk, men FCL er ikke helt utenfor heller. Samme mat og greier, flott utsikt, litt mindre utvalg hvis man har tenkt å smake brennevin. Men for meg som klarte meg med vin og champagne, var det samme greia. Mindre stress, like mye enjoyment egentlig
magnusant is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2018, 16:53   #35
nime
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 865
Default Re: Førstereis på første klasse

Takk for flott tripreport!
Så ut som du hadde en kanonflott tur!
nime is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2018, 18:15   #36
SAJblue
ScanFlyer Blue
 
SAJblue's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 452
Default Re: Førstereis på første klasse

Tusen takk for at du deler, dette er uten tvil den beste trip report jeg har lest på lenge, den overgår det de proffe bloggerne lager med skyhøye kneløft, trompet og fanfare!
SAJblue is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2018, 12:23   #37
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Lufthansa Re: Førstereis på første klasse

Quote:
Originally Posted by nime View Post
Takk for flott tripreport!
Så ut som du hadde en kanonflott tur!
Tusen takk for at du leste

Quote:
Originally Posted by SAJblue View Post
Tusen takk for at du deler, dette er uten tvil den beste trip report jeg har lest på lenge, den overgår det de proffe bloggerne lager med skyhøye kneløft, trompet og fanfare!
Wow, tusen takk for en så flott tilbakemelding

Jeg skal få snekra sammen slutten (9 timer med fyllesjuke i FCT).
__________________
Cecilie is online now   Reply With Quote
Old 15-02-2018, 14:15   #38
kekker
Onkel reisende kekker
 
kekker's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
Default Re: Førstereis på første klasse

Kostelig lesning, ferdig snakka!

De beste gavene er jo som oftest av typen til meg selv, fra meg selv!

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
Jeg skal få snekra sammen slutten (9 timer med fyllesjuke i FCT).
OM man på død og liv skal være fyllesjuk, så kan jo ikke FCT være det værste stedet å være akkurat det!

Du må bli ferdig med TRen, så noen kan få nominert deg, om det ikke allerede er gjort.
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
- Toni Morrison
kekker is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2018, 14:18   #39
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,682
Default Re: Førstereis på første klasse

Quote:
Originally Posted by kekker View Post
Kostelig lesning, ferdig snakka!

De beste gavene er jo som oftest av typen til meg selv, fra meg selv!



OM man på død og liv skal være fyllesjuk, så kan jo ikke FCT være det værste stedet å være akkurat det!

Du må bli ferdig med TRen, så noen kan få nominert deg, om det ikke allerede er gjort.
Fyllesyk i FCT er jo greit det - man har jo reperasjonsvarene gratis og lett tilgjengelig.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2018, 15:17   #40
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,054
Default Re: Førstereis på første klasse

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Fyllesyk i FCT er jo greit det - man har jo reperasjonsvarene gratis og lett tilgjengelig.
Gratis?! Sist jeg sjekket var det slett ikke "gratis" å fly førsteklasse med Lufthansa...
KnutW is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Bangkok i første og andre klasse. SudCaravelle TripReports 26 14-03-2018 00:05
Nybegynnerspørsmål for første klasse Peppep Reiseforum 18 14-05-2013 20:29
Første dag i første klasse Hypern TripReports 34 11-09-2011 11:42
UffdAA - kAAkkerlakker på første klasse .. LN-MOW Flyforum 2 16-03-2010 21:46
Ensomt på første klasse LN-HAT Flyforum 21 22-05-2006 11:21


All times are GMT +2. The time now is 00:02.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.