Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyteknisk forum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 03-10-2012, 21:34   #281
JoeW
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
Default Re: Groundworthiness Certificate?

Quote:
Originally Posted by Frequent Traveller View Post
Stort sett, om et flyselskap taper penger pä feederdrift, er det ikke pga sine 73X eller A32X feeder-fly, men pga av egen (intern) kostnads-struktur, dvs pga ikke-fly-relaterte aspekter, som fete union-regler for piloter, kabin-personal eller bakke-mannskaper, höye administrasjonskostnader (som paraply-incentive til jubilert Chairman of the Board), dvs flyselkaper som kort sagt IKKE ENDA har hatt anledning til fullt slankekur (f.eks amerikanske Legacy-carriers som drives til ä inta Chapter 11 protection mot sine egne Unions' blod-utsugeri).
Fair enough. Men hvordan ender modellen din disse (eksterne) faktorene? Din modell inebærer vel ikke at fagforeningene forsvinner?
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 04-10-2012, 11:07   #282
Frequent Traveller
Anthill kicker
 
Frequent Traveller's Avatar
 
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
Default Re: Groundworthiness Certificate?

Quote:
Originally Posted by JoeW View Post
... hvordan ender modellen din disse (eksterne) faktorene? Din modell innebærer vel ikke at fagforeningene forsvinner?
Arbeidsfolk som du og jeg, JoeW, söker arbeidssikkerhet og sunn fornuft fra ledelsen. En karismatisk og innoverende Leder med tiltro til sine medarbeideres ytringsvilje og som kan fremlegge en krystallklar forklaring ang hva strategien er og hvordan konkurransebildet ser ut finner det ikke uoverkommelig ä vinne tilslutning fra konsekvente Fagforeninger, spesielt hvis disse fär en teft av at "dette" har en god sjanse for ä styrke bedriftens resiliens og verdi i markedet : da er det mer ä hente for alle !

Verktöyet som anvendes (her : H2XQR Series) kan evtlt medvirke positivt i forhandlingene : H2XQR offrer en bedre arbeisplass for Flight Attendants, for Cabin Cleaners, for Airport Dockers ... til gjengjeld kan Ledelsen häpe ä vinne samtykke fra Unions (hvorav f. eks. NKF, for ä medvirke til Cabin Top Cleaning v/short stops ?) til stort sett sammenlagt i en Handling Team effort ä levere den innsats som forutsettes for at flyene lar seg snu pä bakken pä kortest mulig tid, sä Ledelsens overordnete ökonomiske veddemäl fär bedre sjanse til ä holde ?

I et selskap som gär konkurs er det intet ä forhandle om mellom ledelsen og Fagforeningene, det forstär enhver Union member.

Last edited by Frequent Traveller; 04-10-2012 at 13:55.
Frequent Traveller is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2012, 11:30   #283
Frequent Traveller
Anthill kicker
 
Frequent Traveller's Avatar
 
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
Default Re: Groundworthiness Certificate?

Siste nyhet er at Irkut har begynt med ä kutte metall, dvs snart fär man se deler av MC-2X sammensatt ... og visse kilder fremholder at kroppen blir 406 cm (160") bred UTVENDIG ... avhengig av vegg-tykkelsen (?) kan kanskje Irkut prestere ä by pä MC-21 HQR med (1+3+2) eller (1+4+1) de ogsä, som kineserenes C919HQR potensielt kan ?!

Last edited by Frequent Traveller; 09-10-2012 at 11:32.
Frequent Traveller is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2012, 17:17   #284
Frequent Traveller
Anthill kicker
 
Frequent Traveller's Avatar
 
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
Default Re: Groundworthiness Certificate?

Denne träden ble opprinnelig startet etter at Someone hadde postet sin träd m/tittel "Betale mer for Midtgang ?" Herunder finnes et interview av Suzana Hrnkova, en av konseptets opphavere @ Airbus :

http://www.youtube.com/watch?v=CKkSWKA8jPs
Frequent Traveller is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2012, 18:10   #285
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Groundworthiness Certificate?

Quote:
Originally Posted by Frequent Traveller View Post
Denne träden ble opprinnelig startet etter at Someone hadde postet sin träd m/tittel "Betale mer for Midtgang ?" Herunder finnes et interview av Suzana Hrnkova, en av konseptets opphavere @ Airbus :

http://www.youtube.com/watch?v=CKkSWKA8jPs
Vil man kunne trekke fra om man velger midt- eller vindusete?

Har ikke noe imot at det er mulig å kjøpe seg bedre komfort, men her går det ganske åpenbart utover de som ikke er villig til det. Kjipt konsept.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2012, 21:04   #286
Frequent Traveller
Anthill kicker
 
Frequent Traveller's Avatar
 
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
Default Re: Groundworthiness Certificate?

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
... Kjipt konsept.
Helt enig, som jeg har uttalt meg för her : http://forum.flyprat.no/showpost.php...34&postcount=9 ... Hrnkova's agenda stär, dog : Flykonstruktören legger seg an pä ä hjelpe Operatören til ä finne nye veier ä öke inntektene, i et ellers hver dag vanskeligere konkurransebilde. Spörsmälet som kommer opp i bakgrunnen av Hrnkova's innlegg gjelder hvordan best mulig ta i benyttelse en av de fordeler A32X har ovenfor 37X, her nemlig : den bredere kabinen. Utfallet her er ikke akkurat av den heldigste art ... men forsöket var i allefall kreativt nytt, og egentlig setter det 73X-setestandardene pä spiss i kontrast til A32X.

Selv har jeg sagt til Hrnkova at hennes idé skulle heller anvendes i rammen av Twinaislefeeders' H2XQR-konsept, hvor da singlesetene kunne lages bredere ved at det sentrale triplesetet bygges til 73X-setestandards, dsv 59" istedetfor 62" : dette frier 3" som kan fordeles over to singleseter, sä fär man cushionbredde pä 19.5" istedetfor 18".

Med H2XQR Series äpner Twinaislefeeders for Product Differentiation innenfor Y-class, en teknikk som skaper merverdi när setene auksjoneres ut ved hjelp av CRS-modulen P.E.O.P.L.E.

Last edited by Frequent Traveller; 20-10-2012 at 21:06.
Frequent Traveller is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2012, 13:51   #287
Frequent Traveller
Anthill kicker
 
Frequent Traveller's Avatar
 
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
Default Re: Groundworthiness Certificate?

I svar til Hrnkova's forslag har Universitetet i Hamburg HAW-IDS (Hochschule für Angewandte Wissenschaft - Industrial Design Studio) kommet nylig med et motforslag : man anvender helt vanlige triple seats 62" brede (A32X)/59" brede (73X), dog uten Vital Space Separators (dvs utenom sikkerhetsbeltene), med foldbare armrests (disse svinges vekk pä vanlig vis opp/inn mellom seteryggene) og med banquette-cushion (som strekker seg kontinuerlig over alle tre A, B og C setene i ett strekk, som en annen divan), sä passasjerenes "opplevelse" eller "inntrykk" av Vital Space - istedetfor 18" (A32X)/17" (73X) som pr. idag - blir forbedret med ytterlig nesten 3" (noen 7 cm) mer pr. sete, dette helt uten noen form av diskriminasjon noensteds ...

Sier HAW-IDS : "Students (whereof some were chosen specially corpulent or over-sized - 2m tall) with eyes bandaged, when asked to guess the seat pitch or class of a cabin mock-up with three rows of triples @ 30" pitch with standard 62" outer width "open banquettes", were inclined to believe that the pitch was better than 30", or that possibly the seats - indistinctly A, B or C - were Premium class !"

Denne type banquettes kunne muligvis installeres i hvilken som helst [3+3]-kabin, A32X eller 73X, f.eks. forrest, eventuellt med innkrav av ekstra Ticket Yield Premium eller som Courtesy Service til fordel for korpulente individer eller gravide kvinner (uten at det gär for mye utover naermeste naboer i samme seterekke) med tanken ä forhöye Image/Prestige.

Alternativt kunne man vurdere ä bygge single-setene i H2XQR kabinen som den ovennevnte "open banquette" dvs uten vital space separators pä sidene. Hvis f.eks man velger ä anvende 73X-standard for det sentrale triple-setet (dvs 59") og fordeler den frigjorte bredden likt over de to single-setene, samtidig som dette kombineres med en type "single banquette" bredest mulig cushion, ville single-setene bli hele 23.5" (59.7 cm) brede, som er naermere "Minister Premium", en virkelig attraktiv upgrade av produkt/service-kvaliteten som muliggjör ä innhente meget tilfredsstillende Ticket Yield premiums.

Last edited by Frequent Traveller; 26-10-2012 at 13:11. Reason: add comment about marketing relevance of concept
Frequent Traveller is offline   Reply With Quote
Old 23-10-2012, 12:46   #288
Frequent Traveller
Anthill kicker
 
Frequent Traveller's Avatar
 
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
Default Re: Groundworthiness Certificate?

Mens vi er innom dette kapittelet, önsker jeg ä legge inn en bemerkning her ang. SAS.se som har gätt inn for A32X med "Wide Aisle Option", som innebaerer anvendelse av 73X-type triples (59" brede) istedenfor standard A32X-type triples (62" brede), derved fär SAS.se en 25" bred aisle (mot vanlig 19") hvorved det siktes ä fä satt ned Airport Turn-Around Time. Konkurranse-bildet er vel gjerne NAS.no med 738 med de samme triples (59") og en aisle pä 20".

Mitt synspunkt her er at SAS.se bommer med strategien deres, fordi den tar utgang fra en FEIL-TOLKNING av grunnen for pax jamming : denne stammer nemlig ikke av aisle width men heller av EMF (Excuse-Me Factor), som med [3+3]-konfigurasjonen er SEKS (!) enten man anvender midtgang pä 19" eller 25" ! : Passasjerene pä A of F setene venter til B og E setene blir friet, hvor passasjerene pä sin tur venter pä at C og D-setene blir friet, hvor passajerene venter ä fä adgang til midtgangen ... Problemet er altsä ikke sä mye aisle width men heller som sagt EMF, hvor den siste kommer an pä antall aisle seats.

I [3+3]-konfigurasjonen er det kun to aisle seats. Med HQR [1+3+1] fär man FIRE aisle seats, en helt annen verden : EMF blir satt helt ned til 0.5 (en halv) ! Ved Boarding, när passasjerene med aisle seat har satt seg, er 80 % av trafikken i midtgangene ryddet, mens i [3+3]-fly gir dette kun 33 % rydding av trafikken i midtgangen ... Man kan ogsä interessere seg for aisle pax density, da "pax jamming" oppdeles egentlig mellom "seat pax jamming" og "aisle pax jamming". Med [3+3]-fly og sete-pitch @ 32" fär man teoretisk (ved stand-up) en aisle pax density pä seks pax i 4.22 sq.ft = 0.70 med midtgang pä 19" (resp. 6 pax i 5.56 sq.ft = 0.93 for SAS.se). Med HQR [1+3+1] - selv med en sete-pitch pä 30" - blir dette tallet 2.5 pax i 3.96 sq.ft = 1.58, med andre ord när det gjelder aisle pax density er HQR 226 % bedre enn vanlig A32X (resp. 170 % bedre enn SAS'se sine A32X "Wide Aisle Option").

Derfor skulle heller SAS.se anvende H2XQR Series, hvis strategien er ä kutte ned pä Main Deck critical path ved airport turn-around.

Last edited by Frequent Traveller; 23-10-2012 at 12:49.
Frequent Traveller is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2012, 13:29   #289
Frequent Traveller
Anthill kicker
 
Frequent Traveller's Avatar
 
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
Default Re: Groundworthiness Certificate?

Mary Kirby har salve til ilende flyselskapers smerter : IFE revenue !

http://blog.apex.aero/ife/payment-te...ns-of-dollars/
Frequent Traveller is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2012, 01:03   #290
JoeW
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
Default Re: Groundworthiness Certificate?

Quote:
Originally Posted by Frequent Traveller View Post
Mary Kirby har salve til ilende flyselskapers smerter : IFE revenue !

http://blog.apex.aero/ife/payment-te...ns-of-dollars/
Hva er sammenhengen til flytypen din? IFE revenue er da totalt irrelevant ift. din model jfr. andre?
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2012, 02:13   #291
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: Groundworthiness Certificate?

Quote:
Originally Posted by JoeW View Post
Hva er sammenhengen til flytypen din? IFE revenue er da totalt irrelevant ift. din model jfr. andre?
Jeg vil anta at "IFE revenue" blir teoretisk større med antall seter solgt, så da vil færre seter ombord gi færre som er eksponert for denne potensielle inntektskilden. Så om dette har noe med H2XDRFNVSNFW så må det være at det er negativt. Det har slik jeg ser det ingenting med "Groundworthiness" å gjøre, og ikke så mye med "certificate" annet at det må sertifiseres før det kan installeres. Ok, jeg kunne nok bare brukt rapport-knappen.
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2012, 11:14   #292
Frequent Traveller
Anthill kicker
 
Frequent Traveller's Avatar
 
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
Default Re: Groundworthiness Certificate?

Hei, fint ä kunne debattere med dere gutta, som er raskere med rapport-knappen en deres egen skygge. Först til Superhai, sä det fester seg til din Cortex Frontalis : "H" stär for "Twin Aisle", fordi H-en og midtgangene i mitt fly er formet pä lik vis; "QR" stär for "Quick Rotation". De andre bokstavene er overflödige, eller skulle de ha en akronymisk betydning ? I säfall, hvilken, om det behager Superhai ä forklare ?

Bäde JoeW og Superhai henvises til TwinAisleFeeders' CREDO : Quote/"Let yield - and not solely the cost side of the yield equation - drive SMR feeder Air Transport strategy. Decision-Makers : to finance the next decade's fully mature - hence costlier - SMR feeder strategies, roll up your sleeves, make your day seeking more or alternative revenue, in four main directions : a) adopt resolute end-user-friendly Product Differentiation; b) boost up scheduled air freight; (c) boost up aircraft productivity (shorten airport ground rotations); and d) look for ways to turn IFEC into a revenue source."/Unquote.

Nemlig er IFEC Revenue en meget vesentlig del av strategien bak H2XQR Series : hvis man tjener därlig eller gär med underskudd i selve passasjer-transporten, for ä fä snudd ökonomien tilbake til svarte tall bör man söke nye inntektskilder. Pä samme mäte som eg DY http://forum.flyprat.no/showpost.php...&postcount=162) omgjör selve flyreisen til en annen appell-artikkel til sine kjöpesentrer (Torp, Gerona, ...) kan man flytte butikkene inn i fly-kabinen gjennom on-line DutyFree sales.

Og det er blitt forklart tidligere i IFEC-sammenheng at H2XQR Series har en merkverdig fordel ovenfor [3+3]-fly, se her : http://forum.flyprat.no/showpost.php...0&postcount=50 (diskusjonen var med Superhai...)

Slett ikke er IFEC urelevant for H2XQR Series, som JoeW antyder ... hei, fölger dere med ?

En folkeutvalg ā 6 milliarder (IATA 2011) blant verdens kjöpesterkeste og best informerte mennesker sitter festet (av sikkerhetsbeltene sine) foran verdens störste butikk (on-line sales) i fra 2- til 10+ timer hvert är i flyselskaper kloden rundt. Shopping vil snart bli en av de mest populaere IFE. Reklame ombord vil inngä som en uunnvaerlig og effektiv ingrediens.

Last edited by Frequent Traveller; 31-10-2012 at 11:16.
Frequent Traveller is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2012, 17:35   #293
Frequent Traveller
Anthill kicker
 
Frequent Traveller's Avatar
 
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
Default Re: Groundworthiness Certificate?

For ä sette mitt svar herover i litt bredere perspektiv, sier jeg meg helt enig med JoeW : diskusjonen pä denne träden gjelder H2XQR Series, dvs mao meget nöyaktig "flytypen (min)" som JoeW antyder. Der hvor jeg fraviker fra JoeW's mening er (som forklart ovenfor) at tvert imot stär IFEC Revenue frem som en essentiell ingrediens i H2XQR Series bildet, der hvor JoeW anslär IFEC som "helt urelevant" i sammenhengen. OK ?

Og Superhai kan helt rolig la vaere ä vurdere om han skal eller skal ikke "trykke pä rapport-knappen" när det her pä träden [som riktig nok heter "Groundworthiness Certificate ?"] diskuteres om saker og ting som slett ikke direkt har noe med "fly-sertifisering" ä gjöre, fordi alle vet (? utenom Superhai) at her debatteres det egentlig fritt og vidt om H2XQR Series : hva, hvordan, hvorfor, hvor, hvem, när ???? osv ...

Jeg har innledet debatten med ä sette pä spiss at HVIS nevnte Groundworthiness Certificate innföres som en ny Label, isäfall ville sikkert med čn gang C Series og 737 MAX Series samt alle eldre Boeing narrowbodies (727, 737, 757) fä seg en fremragende esel-lue pä hodet : samtlige flytyper kvalifiserer nemlig i det hele tatt slett IKKE til utnevnelsen "Groundworthy", mens H2XQR Series pä den andre siden ville fortjene ä bli stemplet "Groundworthy with Excellence" dvs med S - saerdeles - i utmerkelse !

Til dette kommenterte LN-MOW med sin anmodning om helst ikke ä trekke Myndighetene inn i bildet ... dette for ä sette vinklingen til "sertifisering" i perspektiv, til fordel for Superhai.
Frequent Traveller is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2012, 16:08   #294
Frequent Traveller
Anthill kicker
 
Frequent Traveller's Avatar
 
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
Default Re: Groundworthiness Certificate?

Tomt hus ? Jeg vet det ikke er god Flyprat-skikk ä utrykke enighet i andre brukeres posteringer, man holder seg oftest helst til kanon-skudd og kritikk ... men jeg er blitt advart mot alt for lettsindig ä tolke "tyst" som "samtykke", sä jeg lurer pä hva som ulmer ?

Dog (mener jeg selv) er emnet verdt anstrengelsen sä her stär jeg fortsatt frem som en annen Quaker pä min soapbox og utringer om H2XQR Series. Pussig verktöy kan det nemlig bli til i kreative hender. Bl. annet H19QR "Light Weight" - med sine 115 seter [1+3+1] @ 30" seat pitch, pluss 4 AKH nede, med full "family commonality" med A32X-fläter (SAS, og snart ogsä DY), for Flight Crew, maintenance & spares - kunne egne seg spesielt til höyfrekvens pä sekundaer-ruter (f.eks Air Shuttle innenlands pä nordlandsrutene) - uten turboprop-bakdeler som ultra-narrowbody eller stöy/lav Mach ...

H19QR snues pä et fingerknips pä flyplassene, produserer en tur-retur mer/24t enn f.eks. DY's 738 men kan ogsä alternativt (med 2 x ACT) fly laaa...angt, meget langt, sä den er spesielt tilegnet lange IT-turer eller lengre regulaer-flyvninger, evntlt ogsä fra Nord-Norge.
Frequent Traveller is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2012, 18:30   #295
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: Groundworthiness Certificate?

Quote:
Originally Posted by Frequent Traveller View Post
sä jeg lurer pä hva som ulmer ?
Lack of interest, og en part som til tider prøver å bare å selge konseptet i motsetning til å diskutere det.
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2012, 09:43   #296
Frequent Traveller
Anthill kicker
 
Frequent Traveller's Avatar
 
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
Default Re: Groundworthiness Certificate?

Quote:
Originally Posted by Superhai View Post
Lack of interest ...
Ja, Superhai, det er ikke ä benekte at man föler seg litt efterkjört när f.eks. en träd som http://forum.flyprat.no/showpost.php...postcount=1020 ("Bonuspoeng innenlands ?") trekker frem 60,000 treff og over 1000 posteringer ... her har vi synligvis et tema som fyller hus. Det jeg ikke kan begripe er at samme ti-tusenvis av ivrige (og som Wahoo har kommentert i nevnte träd : "oppegäende" !) brukere ikke innser krystallklart (som Frequent Traveller med sine öyne - glem min dagsorden) at H2XQR series ypperlig egnes til fellesnevner mellom samtlige interessenter : KT, kommunal- og regional-politikere, alle operatörer og ikke minst brukerene selv, hvorav Bonus-tilhengere, pluss Bonus-hatere som forsones med de andre !?

Last edited by Frequent Traveller; 04-11-2012 at 09:52.
Frequent Traveller is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2012, 15:41   #297
fluxie
Flyprat fusentast
 
Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,247
Default Re: Groundworthiness Certificate?

Grunnen til at ingen gidder å svare er:
1. Det er mer interessant å dunke hodet i en stein i 24 timer enn å prøve å diskutere med deg. Det er absolutt IKKE oss du behøver å overbevise for å selge ditt produkt, det er flyprodusentene og kjøperne som du må gå til. Jeg foreslår at du printer ut hele denne tråden, og sender denne rundt til Easyjet, Ryanair, Norwegian etc. Da får denne tråden hvertfall noen nytte, akkurat nå er den ikke verdt lagringen på serveren en gang.

2. Hva så om tråden om ("Bonuspoeng innenlands ?") får 60k treff og 1k innlegg, da bør man kanskje kjenne sitt publikum, og se hva som interesserer folk her inne. H2XQRA¤#%TAFAEWF"#¤"¤"#!"%! er ikke det som flertallet her inne har noen interesse for. De får som interesserer seg føler nok at de diskuterer med en stein. Du har INGEN evne til å ta til de innspill som fornuftige folk (med MANGE års bransjeerfaring) kommer med. Jeg skjønner godt at folk blir lei å diskutere dette emnet!

TAKK!! (som Hans Bauge sier)
fluxie is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2012, 17:56   #298
Frequent Traveller
Anthill kicker
 
Frequent Traveller's Avatar
 
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
Default Re: Groundworthiness Certificate?

Hvem er Hans Bauge og hva stär mannen for ?
Frequent Traveller is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2012, 18:02   #299
jameson82
Flysitter
 
jameson82's Avatar
 
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,934
Default Re: Groundworthiness Certificate?

Quote:
Originally Posted by Frequent Traveller View Post
Hvem er Hans Bauge og hva stär mannen for ?
En som er lei å diskutere med. Sjekk Youtube
__________________
Flights since 08/01.2010
jameson82 is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2012, 18:40   #300
Frequent Traveller
Anthill kicker
 
Frequent Traveller's Avatar
 
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
Default Re: Groundworthiness Certificate?

Quote:
Originally Posted by fluxie View Post
... da får denne tråden hvertfall noen nytte ...
Heisann, se hva vi har her : en frivillig deklarert H2XQR-Series-fan, som (kanskje noe uforsiktig ?) har innlatt seg den grads uhemmet sentimentalitet som ä äpent intimere ikke mindre enn at (sic) "ä kopiere en full printout av denne träden til NAS, EZY, RYR kunne komme disse til nytte". Jeg setter notat med kryss i min agenda, fluxie : (hjertelig) TAKK !!

Men nä tipper jeg du fär deg tilsendt dusinvis av Private Messages fra alle Nostalgics som synes [1+3+1] er skam og skjem fordi de kanskje ikke fär reist ved siden av Kona si :

http://www.aviacionargentina.net/for...tml#post196357
Frequent Traveller is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Spørsmål vedr bruk av av electronic travel certificate UA? joamykle Reiseforum 8 08-10-2015 11:42
KLM Travel Discount Certificate Roxman Reiseforum 1 17-04-2011 22:02
Delta, Northwest receive single operating certificate LN-MOW Flyforum 10 01-02-2010 22:07
Pilot's Certificate Revoked (Again), This Time For In-Cockpit Sex VoiceCom Flyforum 1 16-03-2009 18:32
Star Alliance Upgrade Certificate Bizflyer Flyforum 9 06-11-2006 17:55


All times are GMT +2. The time now is 21:06.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.