Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 15-10-2009, 19:21   #1
gardkarlsen
ScanFlyer Silver
 
gardkarlsen's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: Stavanger
Posts: 579
Spørsmål Kata beach, Phuket - hva kan jeg forvente?

Hei

Kona og jeg fikk tak i noen ganske billige SAS billetter og vi drar til Thailand i november - turen denne gang går til Phuket :-) Vi var der for mange, mange år siden som dere kan se av dette tidlige reisebrevet http://gardkarlsen.com/thailand.htm men etter dette har vi kun vært på andre plasser i Thailand. Vi har bestemt oss for å bo på et hotell som heter Avista (http://www.avistaphuket.com/) som ligger mellom strendene Kata og Karon ettersom vi fikk det ganske billig. Jeg antar at vi kan brenne oss litt ettersom hotellet ikke åpner før 1. november og vi skal der i midten av november men vi får satse på at de er ferdige med det grøvste av arbeidet før vi kommer ;-) Jeg ble litt overrasket da jeg sjekket prisen på et rom på hotellets hjemmeside og der var det notert til ca 5000 Baht. Men da jeg sjekket på hotellsiden Agoda så var rommet priset til 3000 Baht. På bakgrunn av dette tok jeg kontakt med hotellet og spurte om jeg ikke kunne få booke direkte hos dem men til en pris som lignet litt på Agoda - men de bare sendte mail tilbake med den offisiell prislisten. Så da booket jeg på Agoda og fikk rommet for ca 500 kroner inkludert frokost og skatter/avgifter

Men over til mitt spørsmål: hva kan jeg forvente av Kata beach? Er det enkelt å komme seg rundt til de andre strendene? Hva koster en taxi til Patong beach? Hvordan er det med restaurant på Kata beach? Noen som dere kan anbefale? Er området mellom Kata og Karon beach en god lokasjon? Været i november pleier vel å være ganske bra eller? Vel, jeg tar imot all info med takk :-)
__________________
Mvh<br>Gard<br>gardkarlsen.com - reisebrev og bilder<br>
<br><b>Upcoming flights:</b><br>
gardkarlsen is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2009, 20:37   #2
Tally-Ho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: May 2009
Posts: 1,523
Thomas Cook Re: Kata beach, Phuket - hva kan jeg forvente?

Vedr. Kata:
For det første, hvorfor dra via BKK med SAS, når du kan fly rett ned til stranda med skandinavisk charter;-)? Nok om det...

Kata regnes fortsatt som en trivelig plass helt syd på Phuket. En tuk-tuk opp til Patong koster nok rundt 400 Baht (80-90 kroner), så det er til å leve med.
Karon (nord av Kata) har litt mer strøm i tidevannet, så pass på.

November kan være litt lunefull, det virkelig stabile været kommer normalt først inn i desember. Men du overlever vel en regnskur. Dessuten har du litt bedre plass på stranda såpass tidlig i sesongen.

Gode strender rundt Kata. Vurder speedboat / longtail ut til "Bounty-Island", der den kjente Bounte-sjokolade-reklamen ble tatt opp - rett sør av Kata.

Hvis du går lei av thaimat (nesten umulig å bli lei av det da) så vurder den skandinavisk eide "Buffalo steak house i Karon". Eller prøv eksklusive "The Rock", helt ute på pynten...

Happy holiday!

Tally-Ho
Tally-Ho is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2009, 21:49   #3
gardkarlsen
ScanFlyer Silver
 
gardkarlsen's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: Stavanger
Posts: 579
Default Re: Kata beach, Phuket - hva kan jeg forvente?

Hei

Takk for feedback. Når det gjelder SAS kontra charter...jeg har aldri tenkt over det men denne turen er med SAS ettersom vi fikk en bra pris. 5200 kroner fra Stavanger til Bangkok er jo en grei pris - hvor mye vil det koste med charter fra Stavanger? Og jeg liker å dra innom Bangkok...det er en av mine favorittbyer ;-)

Ellers takk for tilbakemelding om Kata og Phuket. Det blir spennende å besøke øya igjen :-)
__________________
Mvh<br>Gard<br>gardkarlsen.com - reisebrev og bilder<br>
<br><b>Upcoming flights:</b><br>
gardkarlsen is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2009, 09:11   #4
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,172
Default Re: Kata beach, Phuket - hva kan jeg forvente?

Du kan forvente deg en av de beste restaurantene i Thailand:

http://www.boathouse.net/dining.htm

Denne er fantastisk... Spiste der i 1998 og i 2001..
Hvis denne ikke ar forfalt så kan den virkelig anbefales et besøk..

Edit:

Ser her at den er nok litt sliten ja, men bra - de bruker fatktisk Tavern On The Green NY som sammenligning på "Sliten lukus"
OT: Tror jeg er litt tacky, for Tavern on the Green digger jeg..

http://www.concierge.com/travelguide...taurants/17654
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL

Last edited by SudCaravelle; 16-10-2009 at 09:22.
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2009, 11:41   #5
gardkarlsen
ScanFlyer Silver
 
gardkarlsen's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: Stavanger
Posts: 579
Default Re: Kata beach, Phuket - hva kan jeg forvente?

Hører stadig om Boathouse så vi må nok kanskje stikke en tur dit :-)
__________________
Mvh<br>Gard<br>gardkarlsen.com - reisebrev og bilder<br>
<br><b>Upcoming flights:</b><br>
gardkarlsen is offline   Reply With Quote
Old 18-10-2009, 12:08   #6
HMWK
ScanFlyer Molded
 
HMWK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,002
Default Re: Kata beach, Phuket - hva kan jeg forvente?

Hei Gard,

Jeg kom hjem på fredag fra 2 uker i Thailand. 10 av dagene på Kata Beach. Kata Beach er fredligere enn Karon og Patong. Hvis man ønsker alt livet som Patong kan tilby etter mørkets fremtreden er det ikke mere enn ca 20-25 minutter unna. Her har du muligheten til late dager på stranda eller en tur til ett av de mange kjøpesentra. Øyhopping er også et fint alternativ, enten med ferge til PhiPhi, speedboat eller longtailbåt. Når det gjelder hoteller er det mye med god standard, men du finner også mange med dårlig standard der også. Vi har de siste gangene sverget til http://www.latestays.com får gode priser på hotell. Vi brukte før også Agoda, men prismessig har vi funnet ut at Latestays er billigere på de samme hotellene. Agoda tar som regel et gebyr per natt! Vi har de siste gangene bodd på Diamond Cottage som er mellom Karon og Kata. Sikkert ikke langt unna ditt hotell.

En siste advarsel: Siden turistene har uteblitt i lavsesongen dette året har det vært mange tilfeller av fordervet eller dårlig lagret/gamelt kjøtt på restaurantene. Dette har ført til mange tilfeller av akutt matforgiftning og sykehusopphold! Gå til godt besøkte restauranter så går dette bra. I november har sikkert en del turister vendt tilbake og forholdene har sikkert bedret seg!

Ellers vil jeg anbefale en Fransk restaurant som ligger ved Nai Harn/Rawai som heter Le Cederic. Det er vel verdt et besøk. Eieren er etter det jeg vet høyt respektert kokk fra Frankrike. Restauranten lå før på Karon Beach.

God Tur! Du får mye for pengene i Thailand nå!
HMWK is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hva kan jeg forvente meg på Plus innenriks? SVG-TOS-SVG KLM 1200 Reiseforum 17 10-07-2013 00:12
AirBaltic og RIX - hva kan vi forvente oss? FlightFrog Reiseforum 19 12-01-2010 13:31
UA til junaiten - hva kan man forvente? Isbamse Flyforum 14 18-06-2008 09:03
Salg hos Norwegian fra 3.1 - hva kan vi forvente? litt-amatør Flyforum 11 03-01-2008 12:08
Torsdag skal jeg ut å fly NAS for første gang. Hva kan jeg forvente..? morr Flyforum 12 01-06-2005 14:38


All times are GMT +2. The time now is 02:40.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.