Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 11-04-2007, 21:48   #1
ENTO
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 526
Default Tur til Sola Airshow 2007

Er det noen som har kontakter på Torp med Widerøe som kunne ta opp hansken for å kunne få satt opp en charter, Widerøemaskin, Torp/Stavanger/Torp lørdag eller søndag ? Det hadde jo vært supert og fyllt opp et fly med flyfrelste til dette stevnet. Avgang litt tidlig morgen og retur på kvelden.
ENTO is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2007, 21:58   #2
GF1
ScanFlyer Gold
 
GF1's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
Default Re: Tur til Sola Airshow 2007

Det hadde vært noe, ja!
__________________
Gunnar
Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner
GF1 is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2007, 22:13   #3
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,825
Default Re: Tur til Sola Airshow 2007

Jeg er med
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2007, 22:14   #4
ENTO
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 526
Default Re: Tur til Sola Airshow 2007

KennethGS !!

Er det du som er inside på Torp !!??
ENTO is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2007, 00:03   #5
osatco
Newcomer
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 6
Default Re: Tur til Sola Airshow 2007

Hei!

jeg har en kjenning i buss bransjen, som vurderer å sette opp en moderne turbuss mellom Østlandet og Sola, med avgang fredag og retur på søndag.

Vedkommende vurderer å få satt sammen en pakke med buss t/r, inngang, hotell, samt en mini konferanse/seminar på lørdag kveld med folk med innsikt og kunnskap og kan foretelle om det som foregår bak scenen, eller andre relaterte temaer.

Vedkommende må ha min 35 gjester for å kunne gjennomføre, pris ukjent.

I will keep you updated.

osatco

PS
Send gjerne en pm så skal jeg formidle kontakt
osatco is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2007, 01:40   #6
KennethGS
N/A
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
Default Re: Tur til Sola Airshow 2007

Quote:
Originally posted by ENTO

KennethGS !!

Er det du som er inside på Torp !!??
Joda, stemmer det... Er sikkert en del som leser her som har bedre kontakter enn meg på den fronten, men det er jo ikke verre enn at jeg kan sparke forslaget videre...

Er jo en del maskiner her som ikke er på vingene i helgene, spesiellt på lørdagene, så en skulle tro det var kapasitet for en slik tur på lørdagen om ikke annet...

Skal sende det videre jeg, så får vi se hva som skjer...
KennethGS is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2007, 02:08   #7
DeHaveland
Newcomer
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 29
Default Re: Tur til Sola Airshow 2007

Quote:
Originally posted by KennethGS

Quote:
Originally posted by ENTO

KennethGS !!

Er det du som er inside på Torp !!??
Joda, stemmer det... Er sikkert en del som leser her som har bedre kontakter enn meg på den fronten, men det er jo ikke verre enn at jeg kan sparke forslaget videre...

Er jo en del maskiner her som ikke er på vingene i helgene, spesiellt på lørdagene, så en skulle tro det var kapasitet for en slik tur på lørdagen om ikke annet...

Skal sende det videre jeg, så får vi se hva som skjer...
Widerøe har satt ut "charter-koordinering" til AirContact. Sjekk linken :

http://www.aircontact.no/wideroee-flyveselskap.76806.en.html
DeHaveland is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2007, 09:27   #8
ATC-flyradar
Traveler
 
ATC-flyradar's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Location: Oslo
Posts: 4,822
Default Re: Tur til Sola Airshow 2007

Jeg har bestilt følgende tur:

020607 SK 4017 -osl -stv (Sola Flystevne)
020607 SK 4038 stv - osl (Sola Flystevne)

__________________


Next flight:
ATC-flyradar is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2007, 09:58   #9
OJB
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 6,230
Default Re: Tur til Sola Airshow 2007

Ideen dere har er jo god med hensyn til å få til en charter fra Torp til Sola. Likevel tror jeg dere som jobber i Widerøe bør sjekke muligheten for å lage en "Own use charter" .
Skal dere gå via Aircontact må dere ha en selskapsoverbygning , være tilsluttet reisegarantifondet etc.etc. og det vil straks bety noe arbeid fra dem som skal arrangere.
Dessuten så vil Aircontact ta minst 10% på toppen av det som WF skal ha for oppdraget.
Det å få til en lønsom charter med WF er vel også heller tvilsomt via Aircontact gruppen. Da vil nok bussalternativet bli mer aktuelt prismessig.
Dersom dere som jobber i WF kan få tak i et entusiastisk crew som er villig til å fly på sin fritid uten omkostninger og som "own use charter" vil nok seteprisen muliggjøre en charter fra Torp til SVG.
Likevel tror jeg nok at dere må opp i en 735 størrelse for å gjøre turen attraktiv prismessig.
Her vil jeg foreslå for dere samme opplegg ; SASBraathens 735 eller tilsvarende OSL-Torp-SVG og retur.
"Own use charter" der noen av de ansatte i SK tar initiativ til å organisere en slik flight og det må starte nå. Det tar tid å fylle opp en kjerre.
I Metropolitan klubben har vi mye erfaring med å chartre inn materiell.
Blant annet så chartret vi 735 LN-BRF SVG-Gardermoen-SVG til flystevnet der i 1994. Vi hadde full maskin og vel så det. Klappsetene fyllt opp også.
Prisen vi fikk var direkte med Braathens Charter avdeling og ingen megler provisjon som gjorde turen til en rimelig penge for alle.
Til og med Stavanger pressen kjøpte seg billetter her og fulgte med slik at det ble mer enn bare flystevnet på Gardermoen for oss.
Fyll opp en kjerre delvis på OSL og fly ned til Torp der dere fyller opp resten før kursen settes vestover. En slik slynge kan gjøres interessant i seg selv og så kan jo -KOG skrive triprapport til Flynytt.
Ideene er mange , sett igang. Kanskje CK kan bidra med ekspertise også?
Dessuten skal vi på Flymuseet på Sola lage grillaften på lørdag kveld , så det kan jo bli en skikkelig interessant helg. Dakotaene fra Danmark, Sverige og Torp kommer og tradisjonelt så har vi grillaften med mye godsaker når de kommer på besøk. Mer info om dette og ScanairForum treff senere.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2007, 10:32   #10
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,486
Default Re: Tur til Sola Airshow 2007

charter er dyrt! Sats heller på å kjøpe billetter individuelt. Dere vil bli overrasket over hvor mye det koster å chartre en maskin, og fredag til søndag? Da skal jo enten maskinen flys tomk tilbake til TRF eller så må man betale for parkering på SVG og overnatting for crew. Jeg pleier å si at charter er noe man bør holde seg unna om du ikke skal til et spesielt sted eller har helt spesielle ønsker ombord.
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2007, 14:38   #11
ENTO
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 526
Default Re: Tur til Sola Airshow 2007

Ser på Wideroe.no at man kan reise bort til Stavanger lørdag 2.juni og hjem søndag kveld til Torp for 909,- kr.


ENTO is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2007, 14:44   #12
KennethGS
N/A
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
Default Re: Tur til Sola Airshow 2007

WF stillte jo ut WFS på flystevnet på Sola i -99, og flyet fløy fra Torp til Sola på morgenen som en ekstrarute, og dro hjem igjen på ettermiddagen som en ekstrarute...

Det var riktignok ingen som kjøpte billetter på turene (Den ble jo satt opp på kort varsel, så det var jo bare vi som jobbet på Torp som visste om flightene), så maskinen gikk t/r Sola med 7 ID-pax hver vei...
KennethGS is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2007, 17:02   #13
OJB
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 6,230
Default Re: Tur til Sola Airshow 2007

Quote:
Originally posted by KennethGS

WF stillte jo ut WFS på flystevnet på Sola i -99, og flyet fløy fra Torp til Sola på morgenen som en ekstrarute, og dro hjem igjen på ettermiddagen som en ekstrarute...

Det var riktignok ingen som kjøpte billetter på turene (Den ble jo satt opp på kort varsel, så det var jo bare vi som jobbet på Torp som visste om flightene), så maskinen gikk t/r Sola med 7 ID-pax hver vei...
Da er jo du rette mannen til å ta tak i saken og sørge for at det samme skjer i år også , men der WF fyller opp en kjerre med betalende pax. Da vil det bli lettere å få til noe så lenge WF ser de får noe penger i kassen samt at de får god PR/omtale.
Dette er gjort før.
Her på SVG har vi ved noen anledninger fått til slike avtaler med både HS(nå CHC) og Norsk Helikopter til stevner både i KRS og på Stord.
Det gjelder å få til en såpkalt vinn-vinn sak.
Gi beskjed om dere trenger hjelp. Jeg kan ta en prat med WF/Dag Bull Njå her på SVG for å sette han på saken og. Han vil være interessert i å få markedsført WF kjenner jeg han rett på stevnet.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 13-04-2007, 00:33   #14
Falcon
ÜberScanFlyer
 
Falcon's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,978
Default Re: Tur til Sola Airshow 2007

Quote:
Originally posted by OJB
(...)Jeg kan ta en prat med WF/Dag Bull Njå her på SVG for å sette han på saken og. Han vil være interessert i å få markedsført WF kjenner jeg han rett på stevnet.
Ja, snakk med ham. Så kan et par av oss på denne siden av fjellet høre med "rette vedkommende".
Falcon is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SOLA AIRSHOW 2007 MountainDew TripReports 23 17-08-2007 17:48
Sola Airshow 2007 LCH78 Flyforum 4 18-06-2007 23:58
Endå ein smakebit frå Sola Airshow 2007 S61N Bilder & foto 2 18-06-2007 23:06
Nytt fra Sola Airshow 2007 HaraldH Flyforum 13 09-02-2007 21:43
Sola Airshow 2007 S61N Flyforum 5 19-05-2006 11:34


All times are GMT +2. The time now is 17:38.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.