Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 07-06-2018, 11:41   #521
Edvard
一期一会
 
Edvard's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Zürich, Switzerland.
Posts: 1,312
Star Alliance Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Merk: For å få tilgang til SAS Lounge med EuroBonus Gull-, Diamant- eller Star Alliance Gull-kortet ditt, må medlemsnummeret ditt registreres på reisen.

Please note: To get access to SAS Lounge with your EuroBonus Gold card, Diamond card or Star Alliance Gold card, your membership number must be registered on the trip.
Vi forstår hva SAS mener (sluser), men upresist beskrevet. Ingen endring hos Star Alliance.

https://portal.staralliance.com/cms/...1201b.pdf/view

Quote:
Star Alliance Gold customers have access to any member carriers' owned lounge that displays the Star Alliance Gold logo. Customers will need to present a boarding pass for a Star Alliance flight departing from the local airport. If the boarding pass does not carry the Star Alliance Gold indicator XX*G, the customer will need to also show a valid Star Alliance Gold card.

Customers are entitled to a maximum of one guest. In cases of discrepancy between the loyalty status level displayed on any form of identification presented for lounge access by the customer and what is displayed in the Star Alliance Premium Customer Database, the highest displayed level will be honoured for lounge access and billing purposes.

If no XX*G indicator is displayed on the boarding pass and a manual PCD validation of the Frequent Flyer Number is performed by the lounge staff, the status displayed in the PCD will be honoured for access and billing purposes. In the event no manual PCD validation can be performed, the status displayed on the FFP card will be honoured.
Edvard is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2018, 21:15   #522
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,253
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Insomnia4u View Post
Lufthansa er vel fremdeles manuell og ikke automater? Fikk du ikke komme inn hos Lufthansa altså?



Bare for å klargjøre: Min situasjon var med opptjening til TG som statusløs på billetten, men med Eurobonus Gull.


Jo, slapp inn endel ganger i LH lounger, men jeg ble alltid spurt om å vise kort der i tillegg til at det var registrert i billetten. Jeg sa flere ganger ifra at jeg synes det var unødvendig så lenge det var registrert i bestillingen. De delte ikke synspunktet. Jeg tror det særlig gjelder når det ikke er gull i Miles & More. M&M er så dårlig at jeg aldri vil la det være mitt hovedprogram i Star Alliance.


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
APR WMI-EIN FR 738, AMS-ARN SK 32N, BMA-HEL AY A72, HEL-OSL AY 320, OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738, MAY WAW-OSL DY 738, OSL-ARN DY 738, ARN-AMS 738, EIN-WAW W6 321, WAW-VIE OS E95, VIE-KLU OS A72
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2018, 05:50   #523
Insomnia4u
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by jb1 View Post
Jo, slapp inn endel ganger i LH lounger, men jeg ble alltid spurt om å vise kort der i tillegg til at det var registrert i billetten. Jeg sa flere ganger ifra at jeg synes det var unødvendig så lenge det var registrert i bestillingen. De delte ikke synspunktet.
Mange lounger i Asia spør også om kort i tillegg til billett. Enkelte krever vouchers. Så er vel mer en vanesak å ha kortet klart, selv om jeg ser poenget ditt
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2018, 09:08   #524
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,253
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Insomnia4u View Post
Mange lounger i Asia spør også om kort i tillegg til billett. Enkelte krever vouchers. Så er vel mer en vanesak å ha kortet klart, selv om jeg ser poenget ditt


Jo, men det er noe tull, det er ikke alltid man har kortet med seg, det kan ha blitt mistet eller det kan gå lang tid før man får et fysisk kort. Det er blitt noe bedre etter at man kan ha kort i apper. Men Lufthansa er det suverent mest rigide og lite kundevennlige nettverksselskap når det gjelder bonusprogrammer.


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
APR WMI-EIN FR 738, AMS-ARN SK 32N, BMA-HEL AY A72, HEL-OSL AY 320, OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738, MAY WAW-OSL DY 738, OSL-ARN DY 738, ARN-AMS 738, EIN-WAW W6 321, WAW-VIE OS E95, VIE-KLU OS A72
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2018, 13:10   #525
3cseat
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 572
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by jb1 View Post
Jo, men det er noe tull, det er ikke alltid man har kortet med seg, det kan ha blitt mistet eller det kan gå lang tid før man får et fysisk kort. Det er blitt noe bedre etter at man kan ha kort i apper. Men Lufthansa er det suverent mest rigide og lite kundevennlige nettverksselskap når det gjelder bonusprogrammer.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Om man er medlem i EB og samler poeng er vel ikke dette noe problem? Man har jo muligheten for co-branded kort, da enten DC, MC eller Amex, so alle gir EB poeng, og det vil vi jo ha. Personlig har jeg alle 3, men ett av de holder da de jo viser EB nummer og *A status. Derfor har jeg aldri oppfattet det som et problem, da jeg uansett har med kredittkort når jeg reiser.

Videre kan man jo også legge inn kortet i for eks Wallet appen, og mobilen er vel også med uansett?
3cseat is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2018, 16:05   #526
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,238
SAS Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by SpotOn View Post

"As a Gold member, you enjoy many benefits that make your travel easier, including guaranteed seats on fully booked flights. This summer, many of our flights are already fully booked. To provide the best service possible to our travelers, we've made some temporary adjustments to our guaranteed seat benefit.
Unfortunately, for you as a Gold member, this means that from 6 July to 31 August, we won't be able to guarantee you seats on fully booked flights within Scandinavia or Europe. On routes to/from USA and Asia, the guaranteed seat benefit will remain unchanged and as a EuroBonus Gold member, you'll still be guaranteed a seat as usual.
"
Samme opplegget denne sommeren, men litt annen periode:
I sommermånedene ønsker mange å reise med oss. Reiser du som EuroBonus Gullmedlem mellom 15. juni og 15. august, kan vi derfor dessverre ikke garantere plass på fulle fly på reiser innen Skandinavia og til resten av Europa. For å sikre en smidig reise, anbefaler vi derfor at du bestiller så snart som mulig.
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2018, 14:45   #527
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,253
Default Re: Eurobonus 3.0

Booking med Star partnere er tilgjengelig paa nett. Saann ca.

https://insideflyer.no/na-kan-du-boo...9959-419947333
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
APR WMI-EIN FR 738, AMS-ARN SK 32N, BMA-HEL AY A72, HEL-OSL AY 320, OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738, MAY WAW-OSL DY 738, OSL-ARN DY 738, ARN-AMS 738, EIN-WAW W6 321, WAW-VIE OS E95, VIE-KLU OS A72
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2018, 19:40   #528
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,445
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by jb1 View Post
Booking med Star partnere er tilgjengelig paa nett.
Allerede omtalt her: https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=142703&page=3


Og direktelink til SAS er: https://www.sas.no/eurobonus/star-alliance-award-trips/
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2018, 21:56   #529
roy
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 192
Vin Re: Eurobonus 3.0

Når jeg flyt med Brussel Airways fra Roma med Sas gullkort.. kan jeg ta med to gjester som flyr Lufthansa inn i gulloungen til Star Alliance ?
roy is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2018, 22:20   #530
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,714
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by roy View Post
Når jeg flyt med Brussel Airways fra Roma med Sas gullkort.. kan jeg ta med to gjester som flyr Lufthansa inn i gulloungen til Star Alliance ?
Nei, 1 gjest
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 19-10-2018, 14:42   #531
TLS at OSL
Flyer
 
Join Date: Sep 2011
Location: Oslo
Posts: 1,466
SAS Re: Eurobonus 3.0

Jeg har tenkt å reise OSL-HND t/r med SAS våren 2019. Jeg skal fly business class til HND og økonomi tilbake.
Når jeg søker på SAS' hjemmesider, får jeg opp 13 000 EB-poeng på business class til HND, men når jeg velger økonomi på hjemveien, blir plutselig ant. poeng på business class redusert til 10 000 poeng!
Er det noen som vet/skjønner hvorfor?
TLS at OSL is offline   Reply With Quote
Old 19-10-2018, 20:09   #532
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,758
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by TLS at OSL View Post
Jeg har tenkt å reise OSL-HND t/r med SAS våren 2019.
Ehhh... du mener vel Narita?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 19-10-2018, 20:29   #533
TLS at OSL
Flyer
 
Join Date: Sep 2011
Location: Oslo
Posts: 1,466
SAS Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Ehhh... du mener vel Narita?
Ja, selvfølgelig er det Narita...

Etter å ha forsøkt flere ganger, beholdt jeg alle bonuspoengene. Hva som skjedde og hvorfor, vet jeg ikke.
TLS at OSL is offline   Reply With Quote
Old 19-10-2018, 22:35   #534
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,684
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by TLS at OSL View Post
Ja, selvfølgelig er det Narita...

Etter å ha forsøkt flere ganger, beholdt jeg alle bonuspoengene. Hva som skjedde og hvorfor, vet jeg ikke.
Hvordan klarte du finne business til Tokyo? Bare det indikerer jo at det må være en bug.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 19-10-2018, 22:42   #535
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,752
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Hvordan klarte du finne business til Tokyo? Bare det indikerer jo at det må være en bug.
Er vel ikke fullbooket på noen ruter så langt frem i tid?
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2018, 07:16   #536
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,684
Default Re: Eurobonus 3.0

Ah, trodde han skulle betale med poeng. At opptjeningen endret hadde vel med bookingklassen å gjøre. I business ble sikkert den endret til z-klasse da økonomi ble valgt på tilbakeveien. Har lagt merke til noe lignende på sk codeshare til Singapore operert av Sq.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2018, 10:54   #537
TLS at OSL
Flyer
 
Join Date: Sep 2011
Location: Oslo
Posts: 1,466
SAS Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Hvordan klarte du finne business til Tokyo? Bare det indikerer jo at det må være en bug.
Som Dag Viking sier, betalte jeg ikke med poeng (men med kredittkort).

Det ble Z-klasse på vei til NRT og H tilbake.
TLS at OSL is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2018, 22:35   #538
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: Eurobonus 3.0

Jeg har bestilt noen billetter i SAS Go (privatreise) med avreise om noen måneder. Det går ikke å reservere seter, selv om jeg har gullkort. Hvorfor er ikke dette mulig? På jobbreiser er ikke dette noe problem, men da flyr jeg SAS Plus.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2018, 23:03   #539
ma-are
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2015
Posts: 71
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Jeg har bestilt noen billetter i SAS Go (privatreise) med avreise om noen måneder. Det går ikke å reservere seter, selv om jeg har gullkort. Hvorfor er ikke dette mulig? På jobbreiser er ikke dette noe problem, men da flyr jeg SAS Plus.


Har du lagt til EB-nummer? Evt forsøkt via classic.sas.no?


Sent from my iPhone using Tapatalk
ma-are is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2018, 23:22   #540
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,752
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Jeg har bestilt noen billetter i SAS Go (privatreise) med avreise om noen måneder. Det går ikke å reservere seter, selv om jeg har gullkort. Hvorfor er ikke dette mulig? På jobbreiser er ikke dette noe problem, men da flyr jeg SAS Plus.
Gjorde dette senest i går. Funket fint, klikket på travel extras i appen og kom direkte til siden der jeg kunne klikke på setevalg.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Eurobonus-poeng når man bestiller reise med Eurobonus-poeng? chaglen Reiseforum 2 20-07-2011 17:00
Eurobonus S. Holberg Reiseforum 33 20-09-2009 13:19
EuroBonus på LH kristian Flyforum 5 12-05-2008 15:38
EuroBonus SQ 777 Flyforum 2 13-01-2007 09:11
Eurobonus storg Flyforum 3 07-10-2005 12:43


All times are GMT +2. The time now is 09:14.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.