Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 05-03-2019, 09:54   #561
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Har noen oversikt over hvilke selskaper som i *A som har reiser som gir null opptjening i Eurobonus.

Jeg kjenner til: Austrian, Brussels, Thai, Widerøe(i den grad man kan kalle dem medlemmer)

Er det andre medlemmer man bør passe på når man bestiller?
Widerøe gir jo opptjening så lenge det ikke er anbudsruter..
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2019, 10:15   #562
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,638
Default Re: Eurobonus 3.0

Singapore Aitlines har vel det. Mener vel LOT også har en skummel businessclass kategori som ikke gir poeng, men mulig det er endret.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2019, 10:17   #563
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,637
Default Re: Eurobonus 3.0

Turkish og Swiss har vel også 0 poengs-klasser
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 05-03-2019, 10:23   #564
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by OttoL View Post
Widerøe gir jo opptjening så lenge det ikke er anbudsruter..
Ja, og det var nettopp derfor jeg tok dem med. Noen som ikke er våkne kan tro at man får poenger for alle flighter med Widerøe..
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2019, 11:59   #565
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,232
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Ja, og det var nettopp derfor jeg tok dem med. Noen som ikke er våkne kan tro at man får poenger for alle flighter med Widerøe..
Blir jo uansett helt feil å ta med Widerøe så lenge du snakker om *A

Widerøe er medlem av EuroBonus , men ikke på noen måte *A

Det er jo en rekke *A selskaper hvor det står at du (bare) opptjener poeng i utvalgte bestillingsklasser.
Om det da er klasser som er ekskludert nå eller i framtiden er jammen ikke godt å si.
__________________
Bare en passasjer...

Last edited by TG923; 05-03-2019 at 12:05.
TG923 is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2019, 12:52   #566
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by TG923 View Post
Blir jo uansett helt feil å ta med Widerøe så lenge du snakker om *A

Widerøe er medlem av EuroBonus , men ikke på noen måte *A
Det er jo det jeg skriver, men jeg skjønner at jeg kunne formulert meg bedre. Man må være våken for på noen ruter tjener man poeng og på andre ikke.


Quote:
Det er jo en rekke *A selskaper hvor det står at du (bare) opptjener poeng i utvalgte bestillingsklasser.
Om det da er klasser som er ekskludert nå eller i framtiden er jammen ikke godt å si.
Og det er disse jeg spør om. Kan ikke se at jeg uttalte meg for uklart der.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2019, 17:00   #567
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,232
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Og det er disse jeg spør om. Kan ikke se at jeg uttalte meg for uklart der.
Det skjønner jeg, men det skal vel noe til å få konkrete og pålitelige svar for alle selskapene som har slike (udefinerte) begrensninger - i alle fall hvis du ikke vet bookingklassen på forhånd.
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2019, 17:13   #568
ToreD
Flydiot
 
Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,288
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Det er jo det jeg skriver, men jeg skjønner at jeg kunne formulert meg bedre. Man må være våken for på noen ruter tjener man poeng og på andre ikke.



Og det er disse jeg spør om. Kan ikke se at jeg uttalte meg for uklart der.


Det er ikke spesifike *A ruter man ikke tjener poeng, men typiske billige bookingklasser


Sent from my iPhone using Tapatalk
ToreD is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2019, 17:34   #569
vbirk
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 741
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by ToreD View Post
Det er ikke spesifike *A ruter man ikke tjener poeng, men typiske billige bookingklasser
Nja? F. eks. på Austrian så er vel alle ruter med numre OS2000–OS2999 og OS7000–OS9999 (bl. a. codeshare og charter?) diskvalifiserte uansett bookingklasse?
__________________

148 tonn CO2
vbirk is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2019, 18:43   #570
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by TG923 View Post
Det skjønner jeg, men det skal vel noe til å få konkrete og pålitelige svar for alle selskapene som har slike (udefinerte) begrensninger - i alle fall hvis du ikke vet bookingklassen på forhånd.
Selskapene har en rekke bookingklasser som er vanskelig å finne før man har booket og Eurobonus har lister med klasser hos disse selskapene som man ikke får noen opptjening for. Det er vanskelig å finne ut av om noen har klasser som Eurobonus ikke gir poeng for før man har vært gjennom prosessen og det er derfor jeg spør om det her.


Quote:
Originally Posted by ToreD View Post
Det er ikke spesifike *A ruter man ikke tjener poeng, men typiske billige bookingklasser
Det kan faktisk være begge deler hos noen selskaper.


Quote:
Originally Posted by vbirk View Post
Nja? F. eks. på Austrian så er vel alle ruter med numre OS2000–OS2999 og OS7000–OS9999 (bl. a. codeshare og charter?) diskvalifiserte uansett bookingklasse?
Mulig jeg husker feil, men jeg fikk ikke poeng da hadde booket til Maldivene gjennom Swiss. Mener et ikke var mulig i noen bookingklasser. Det var deres datterselskap Edelwiess som fløy videre fra Zurich. Fikk kun poeng mellom Oslo og Zurich.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2019, 18:48   #571
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,637
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post

Mulig jeg husker feil, men jeg fikk ikke poeng da hadde booket til Maldivene gjennom Swiss. Mener et ikke var mulig i noen bookingklasser. Det var deres datterselskap Edelwiess som fløy videre fra Zurich. Fikk kun poeng mellom Oslo og Zurich.


Er jo operating carrier som teller, uavhengig hvor billetten bookes. Og siden Edelweiss ikke er med i Star Alliance går man jo naturligvis ikke poeng
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 05-03-2019, 18:56   #572
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Er jo operating carrier som teller, uavhengig hvor billetten bookes. Og siden Edelweiss ikke er med i Star Alliance går man jo naturligvis ikke poeng
Jeg booket gjennom Swizz og det var flightnummer LX8066. La først senere merke til at det stod et annet navn utenpå flyene.

Og jeg kunne tjent poeng i Miles&More på den flighten.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2019, 19:05   #573
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,232
Default Re: Eurobonus 3.0

Det sto nok et eller annet sted i bestillingsdialogen også at det var noe annet en Swiss som opererte flyvningen.

At man kunne opptjene Miles & More blir jo på samme måte som en Swisskunde havner på en Widerøeflight med SK-nummer.
Han får jo ikke MM, men kunne sannsynligvis tjent opp EuroBonuspoeng.

For en helgeturekstremist burde det jo også ringe en bjelle når du får et slikt flightnummer (LX8066) høyt oppe i serien.
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2019, 19:23   #574
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,919
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Er jo operating carrier som teller, uavhengig hvor billetten bookes. Og siden Edelweiss ikke er med i Star Alliance går man jo naturligvis ikke poeng
er din venn ...

Quote:
Can I collect Miles & More miles on Edelweiss flights?

Yes. Miles & More is the frequent flyer programme of SWISS. You can collect your premium miles and status miles, HON Circle miles and Executive Bonus on selected LX codeshare flights in the following range: LX8000-LX8499 (all Edelweiss flights).
https://www.flyedelweiss.com/EN/cust...x?cat=swiss_mm
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2019, 19:54   #575
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by TG923 View Post
Det sto nok et eller annet sted i bestillingsdialogen også at det var noe annet en Swiss som opererte flyvningen.
Joda, det stod sikkert et sted, men når det også står hvor mange poeng man vil tjene(i M&M) så gjelder det å være våken.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2019, 14:25   #576
Kimmo
Newcomer
 
Join Date: Jan 2017
Posts: 6
Default Re: Eurobonus 3.0

Hei.

Flight med mellomlanding booket på poeng innlands.
Returen ble forsinket slik at jeg mistet fly nr 2 og da muligheten for å komme hjem den dagen. Ble booket om på fly neste morgen og plassert på hotell. Noen som vet om man da kan få registrert points for fly og hotell dagen etterpå ettersom det ikke var en del av bookingen? Eller har de en sperre for dette når de booker i eget system selv?
Kimmo is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2019, 22:01   #577
chrisljo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Kimmo View Post
Hei.

Flight med mellomlanding booket på poeng innlands.
Returen ble forsinket slik at jeg mistet fly nr 2 og da muligheten for å komme hjem den dagen. Ble booket om på fly neste morgen og plassert på hotell. Noen som vet om man da kan få registrert points for fly og hotell dagen etterpå ettersom det ikke var en del av bookingen? Eller har de en sperre for dette når de booker i eget system selv?
Regner med at den nye flighten var på samme booking? Da tror jeg det er lagt inn sperre, MEN til neste gang, det er mulig å ligge inn EBB nr i app på bonusbilletter etter check in er åpnet, og da får man poeng hvis man bookes inn på en betalt klasse (min erfaring i hvert fall).
chrisljo is offline   Reply With Quote
Old 09-03-2019, 15:49   #578
3cseat
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 572
Default Re: Eurobonus 3.0

Air New Zealand har flighter som gir 0 i opptjening. Gjelder innelands turer. Usikker på om det gjelder alle klasser, men fikk i alle fall ingen ting på full flex innelands med de i Desember 2018
3cseat is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2019, 19:00   #579
Jon_Noj
Newcomer
 
Join Date: Sep 2018
Posts: 25
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by ToreD View Post
Det er ikke spesifike *A ruter man ikke tjener poeng, men typiske billige bookingklasser
Jeg reiste nettopp med en Brussels Airline rute hvor jeg fikk beskjed at rute-nummeret ikke kvalifiserte for EB poeng (SN 2815 og 2284).
Jon_Noj is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2019, 20:45   #580
vbirk
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 741
Default Re: Eurobonus 3.0

Kvakk? En hederlig tur OSL-BRU? Står ingen unntak om dette hos SAS. Hvilken bestillingsklasse hadde du?

https://www.sas.no/eurobonus/partner...sels-airlines/
vbirk is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Eurobonus-poeng når man bestiller reise med Eurobonus-poeng? chaglen Reiseforum 2 20-07-2011 18:00
Eurobonus S. Holberg Reiseforum 33 20-09-2009 14:19
EuroBonus på LH kristian Flyforum 5 12-05-2008 16:38
EuroBonus SQ 777 Flyforum 2 13-01-2007 10:11
Eurobonus storg Flyforum 3 07-10-2005 13:43


All times are GMT +2. The time now is 18:01.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.