Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 04-06-2012, 08:50   #1
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Disse tre klisjé honey moon stedene – Sychellene, Mauritius og Maldivene.

Vi ser på noen turer til en av disse tre stedene, som tidligere ikke har vært interessant for oss, men er nå en kjapp flytur ned i gata og et alternativ til en ukes Europa ferier. Håper noen av dere reisevante her inne kan gi noen gladtips..

Vi ser for oss to perioder av aaret – August/September og midten av Januar.

Hvem av disse øyene / øygruppene gir mest sjarm og komfort for pengene? Vi ser ikke for oss noen hytter på påler i vannet (vi reiser med to barn) og jeg orker ikke at Bloody Maryen koster 150 kroner i bassenget.

Igjen – det er med barn, vi er ikke ute etter harryluksus, men mer type Thailand følelsen.

Råd mottas med takk.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 04-06-2012, 10:21   #2
nime
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 865
Default Re: Disse tre klisjé honey moon stedene – Sychellene, Mauritius og Maldivene.

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Vi ser på noen turer til en av disse tre stedene, som tidligere ikke har vært interessant for oss, men er nå en kjapp flytur ned i gata og et alternativ til en ukes Europa ferier. Håper noen av dere reisevante her inne kan gi noen gladtips..

Vi ser for oss to perioder av aaret – August/September og midten av Januar.

Hvem av disse øyene / øygruppene gir mest sjarm og komfort for pengene? Vi ser ikke for oss noen hytter på påler i vannet (vi reiser med to barn) og jeg orker ikke at Bloody Maryen koster 150 kroner i bassenget.

Igjen – det er med barn, vi er ikke ute etter harryluksus, men mer type Thailand følelsen.

Råd mottas med takk.
Har vært 2 ganger på Seychellene, med tur nr 3 booket.
Skal du dit, så anbefales øyene Praslin og La Digue fremfor Mahé.
Hoteller og gjestehus finnes i alle prisklasser, fra vanvittig dyrt og nedover.
Det kan hende du må påregne siste natt på hovedøya Mahé pga flytider.
Skal du ha "mest for pengene", så vil jeg tro at Mauritius kommer noe bedre ut. Muligens noe mer barnevennlig også siden du slipper å hoppe mellom øyene.
nime is offline   Reply With Quote
Old 04-06-2012, 11:33   #3
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Disse tre klisjé honey moon stedene – Sychellene, Mauritius og Maldivene.

Har bodd på Le Meridien Fisherman's cove på Mahe (om det er hovedøya på Seychellene). Ikke altfor langt til flyplassen. Det var en butikk ikke altfor langt ifra hotellet, og på stranden var det et par restauranter.

Nest billigste vin i bufferestaurant kostet ca 400 kr og smakte parafin. Eurokursen var latterlig høy da vi var der, så prisene er nok litt hyggeligere nå om du er på norsk lønn enda.

Greit å ha vært der, men Thailand har vel så bra klima, koster 1/3 for sammenlignbart hotell.

Seychellene var mindre utviklet enn jeg var forberedt på.

Det er åpent bad og bare bambusdør inn til toalettet.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 04-06-2012, 16:41   #4
Basse-HAU
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
Default

Når vi undersøkte bryllupsreise til en av disse 3,så var nesten samtlige anbefalinger, utenom Mauritius, at en burde velge all inklusive, da prisene på mat og drikke kunne være hinsides på disse små atolløyer. Og en del aktiviteter er inkludert og noen koster ekstra. Det blir som å være i en norsk fornøyelsespark noen dager, DYRT.

Noelunde det samme erfarte vi på Frasier Island(sandøya) i Australia, da alt måtte fraktes ut med 4x4 lastebiler, i tillegg til ferje. Så var vel nesten dobbel pris i forhold til fastlandet på det meste der.

Edit: forresten så ble bryllupsreisen utsatt pga husbygging

Last edited by Basse-HAU; 04-06-2012 at 16:55.
Basse-HAU is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2012, 11:14   #5
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Disse tre klisjé honey moon stedene – Sychellene, Mauritius og Maldivene.

Takk for tilbakemeldinger.

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Nest billigste vin i bufferestaurant kostet ca 400 kr og smakte parafin. Eurokursen var latterlig høy da vi var der, så prisene er nok litt hyggeligere nå om du er på norsk lønn enda.

Greit å ha vært der, men Thailand har vel så bra klima, koster 1/3 for sammenlignbart hotell.

Seychellene var mindre utviklet enn jeg var forberedt på.

.
Det er nemmelig dilemmaet…. Ethiad flyr direkte til Phuket fra AUH som er 55 minutter kjøring fra der vi bor (mot 35-40 minutter til DXB) – og da kommer en hyggelig 9 dager på ca 30.000 NOK mot 55.000 NOK på en av disse øyene, samt sikkert en brøkdel i lommepenger.

Flytiden til Phuket er litt over 6 timer og med Ethiad så er nok ikke det noe særlig mindre komfortabelt en disse turene vi har hatt med barn til Tenerife med charter.

Hmm…
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2012, 14:19   #6
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Disse tre klisjé honey moon stedene – Sychellene, Mauritius og Maldivene.

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
og da kommer en hyggelig 9 dager på ca 30.000 NOK mot 55.000 NOK på en av disse øyene, samt sikkert en brøkdel i lommepenger.
Yikes, jeg brukte en brøkdel av det for Seychellene.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2012, 16:18   #7
Basse-HAU
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
Default

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Yikes, jeg brukte en brøkdel av det for Seychellene.
De er 4 stk...
Hadde vært kjekt, for trådstarter og oss andre, om du delte hvor du bestilte, hvilken pris, hva du synes om oppholdet osv:
Basse-HAU is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2012, 16:23   #8
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Disse tre klisjé honey moon stedene – Sychellene, Mauritius og Maldivene.

Quote:
Originally Posted by Basse-HAU View Post
De er 4 stk...
Hadde vært kjekt, for trådstarter og oss andre, om du delte hvor du bestilte, hvilken pris, hva du synes om oppholdet osv:
Vi er faktisk 5 med maiden - saa det er litt av grunnen til den noe hoeye prisen, men uansett en markant prisforskjell.

Vi har sett paa "normale" fem stjerners, og det kommer jo rimelig ut i Thailand - ikke noen av de virkelig dyre.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2012, 21:49   #9
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Disse tre klisjé honey moon stedene – Sychellene, Mauritius og Maldivene.

Quote:
Originally Posted by Basse-HAU View Post
De er 4 stk...
Hadde vært kjekt, for trådstarter og oss andre, om du delte hvor du bestilte, hvilken pris, hva du synes om oppholdet osv:
Husker ikke alle detaljene, og jeg satset på ikke for dyr overnatting på denne turen. Billig blir det uansett ikke på Seychellene. Har du ikke overnatting ferdigbooket alt når du ankommer må du booke det hos et selskap som har stand i internasjonal sone før du slipper inn i landet.

Jeg boket før jeg kom:
-transport med http://catcocos.com/ til Praslin. Husk å kjøpe en polo av dem om de fortsatt har det.
-transport med http://seychelles.net/iif/start.htm videre til La Digue
-Birgo Guest House på La digue. Ligger i "innlandet", men det er en liten øy og alle har leid sykkel for å komme seg rundt. Dette var øya jeg likte best.
-Chalets Cote Mer på Praslin. Trodde det var gode forhold for snokling der, men det var null sikt... og jeg visste allerede at det var null strand. Ligger nært kaia. En tur til Vallée de Mai hvor alle de digre kokosnøtt-treene og andre eksotiske planter på Praslin er et must for et besøk på Seychellene.
-På Mahe bodde jeg på et mer tradisjonelt hotell, Berjaya Beau Vallon som lå rett på en stor strand. Husker ikke så mye av det, men på den øya virker det mere som en vanlig sydendestinasjon i den grad det er det på Seychellene.

Coco de mer er en fin souvenir å ta med. Fant best utvalg og pris på Praslin.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2013, 17:47   #10
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Disse tre klisjé honey moon stedene – Sychellene, Mauritius og Maldivene.

Da falt valget på Maldivene i April

Det ble Sri Lankan Business på en blanding av A343, A332 og A320 samt Hilton tilbud på dette rommet:

http://www.hiltonmaldivesresortandsp...n-water-villa/

Muttern blir flydd ned til DXB for barnevakt-rolle mens The Suds koser seg.

17 mil fra Male med sjøfly.

Noen erfaringer med dette hotellet?
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2013, 18:44   #11
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Disse tre klisjé honey moon stedene – Sychellene, Mauritius og Maldivene.

Jeg var på Maldivene i høst, men på en annen resort. Litt luksus må man jo unne seg.


Den øyen du har valgt er ganske langt unna flyplassen så du må nok ta sjøfly opp dit. Ellers er båt greit for det som ligger nærmere, ble møtt av en stor flokk delfiner på vei dit.

Problemet med Maldivene er at hver øy kun har en resort med sine egne restauranter. Om du ikke har en omfattende all-inclusive og klarer holde seg til den så kan det fort bli mye dyrere enn hva du hadde planlagt. Man har jo ikke noen muligheter til å bruke annet enn tilbudet til selskapet som leier øya. Et par jeg kjenner hadde inkludert alle måltider, men klarte likevel å bruke 50.000 ekstra i "bar-regning" på sitt opphold i Maldivene.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2013, 08:55   #12
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Disse tre klisjé honey moon stedene – Sychellene, Mauritius og Maldivene.

Etter aa ha lest igjennom Tripadvisor sine kommentarer og foelelsen av at dette kom til a bli litt "amerikansk" fikk vi avbestilt Hilton (paa naere nippet) og fikk booket en meget spennende 200 kvm villa i sjoeen med eget basseng fra vaar nye favoritt kjede Jumeirah:

http://www.jumeirah.com/en/Hotels-an...Lagoon-Villas/

Vi fikk en komplimentaer rabatt paa 1500 USD og slapp unna 1100 USD i sjoefly saa denne oppgraderingen kostet oss marginalt mer enn Hilton. (men det ligger ann til aa bli en kostbar helg for det )

Hilton skulle ogsaa ha 1600 USD for 4 dager (etter Gold rabatt) for a ha samme rom men med "sunset" som Jumeriah trenger 450 USD for.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	lagoon-villa-infinity.jpg
Views:	1194
Size:	35.4 KB
ID:	33808  
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2013, 09:45   #13
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Disse tre klisjé honey moon stedene – Sychellene, Mauritius og Maldivene.

Tidene endrer seg.. He he, fløy hit med SQ DC 10 direkte fra CPH i 1984. Bodde på Furana, selvfølgelig ikke lenger, med saltvann i dusjen.

Baren hadde nesten kun Foster(vann), les øl. Visste om dette og fylte opp to store hårshampoo flasker på CPH med whisky og la i håndbagasjen. La Playboy øverst over dem . På MLE. Tollerene gliste , konfiskerte Playboy og sjekket ikke "hårshampooen" ....
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 21-04-2013, 07:19   #14
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Disse tre klisjé honey moon stedene – Sychellene, Mauritius og Maldivene.

Vi ble såpass bitt av denne type ferie så vi booker nå en tur og nå med hele husholdningen til Mauritius i mars.

På grunn av Hiltons 30% salg samt HH gold er vi veldig nære på å velge Hilton Flic en Flac http://www3.hilton.com/en/hotels/mau...IHI/index.html

Hva mener dere? Noen som har bodd der? – Er livredd for å få den litt Hilton airport hotell følelsen samt tonnevis med poengkunder med tennissokker.

Er det verdt å hoppe på denne på grunn av gullfordelene og 30%?

Vi må bo på vestsiden av øya da vi forstår at det er faktisk ganske kaldt på østsiden i september.

På forhånd takk.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 21-04-2013, 10:04   #15
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Disse tre klisjé honey moon stedene – Sychellene, Mauritius og Maldivene.

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Vi må bo på vestsiden av øya da vi forstår at det er faktisk ganske kaldt på østsiden i september.
Har bodd litt lengere nord ved Albion. Forskjellen er at det er mye mere vind på østkysten, temperaturen ver den samme. Om du skal kite bør du bo på østkysten.

Ellers vil du ha en fin strand og grei temperatur, men ikke for mye å se og gjøre utenfor hotellet. Drar du på utflukt helt opp til hovedstaden er det ikke noe særlig å se eller gjøre der heller. Syntes egentlig Mauritius var skuffende som destinasjon som ga lite mer enn stranden og hotellet.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2013, 11:43   #16
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Disse tre klisjé honey moon stedene – Sychellene, Mauritius og Maldivene.

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Vi ble såpass bitt av denne type ferie så vi booker nå en tur og nå med hele husholdningen til Mauritius i mars.

På grunn av Hiltons 30% salg samt HH gold er vi veldig nære på å velge Hilton Flic en Flac http://www3.hilton.com/en/hotels/mau...IHI/index.html

Hva mener dere? Noen som har bodd der? – Er livredd for å få den litt Hilton airport hotell følelsen samt tonnevis med poengkunder med tennissokker.

Er det verdt å hoppe på denne på grunn av gullfordelene og 30%?

Vi må bo på vestsiden av øya da vi forstår at det er faktisk ganske kaldt på østsiden i september.



På forhånd takk.
Da tok vi sjansen basert på mange hyggelige kommentarer på Tripadvisor og booket åtte dager i september for hele familien Caravelle. EK 773 direkte og to fine rom :-)
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2018, 10:56   #17
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: Disse tre klisjé honey moon stedene – Sychellene, Mauritius og Maldivene.

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Da tok vi sjansen basert på mange hyggelige kommentarer på Tripadvisor og booket åtte dager i september for hele familien Caravelle. EK 773 direkte og to fine rom :-)
Sykt gammel post, og det kan jo hende at åreforkalkninger nå demper alle minner om turen.

Men "oppdaget" nettopp Mauritius. Sjekker for Juli da regntiden skal være over, og det kommer faktisk relativt rimelig ut på hotell. Fly er vel en annen sak, men det løser seg.

Selv Shangri-La suite er rimeligere enn sjappa vi bodde på i Koh Samui i fjor.

Hva var deres inntrykk av Mauritius?
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2018, 17:00   #18
kaldal
Newcomer
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 20
Default Re: Disse tre klisjé honey moon stedene – Sychellene, Mauritius og Maldivene.

Venner som besøkte mauritius i juli sa de måtte varme seg under håndklærne etter bading. Det var rett og slett for kaldt til å kunne ligge komfortabelt, selv i solen, med våt kropp. Dermed droppet vi MRU til fordel for Gili/Lombok for familieturen for et par år siden.
Det blir heller MRU i påsken.
kaldal is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2018, 18:36   #19
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Disse tre klisjé honey moon stedene – Sychellene, Mauritius og Maldivene.

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Hva var deres inntrykk av Mauritius?
Ikke førstevalget i området. Ikke så spennende og variert kultur og natur som La Reunion, ikke eksklusivitten av de små resortøyene i Maldivene og ikke så instagrammable som Seychellene. En helt grei øy hvor de ikke bare levde av turisme, men fant ikke noe spesielt eller unikt der. Valg av resort er viktig, for resorten er antagelig det beste du vil oppleve på øya.

Var der i juli og temperaturen var jo grei, men 4-5 grader mere i luft og ikke minst vann hadde absolutt vært et pluss.

En tur i katamaran fx til Flat Island er et must. Mye flyvefisk under overfarten.


__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2018, 19:27   #20
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: Disse tre klisjé honey moon stedene – Sychellene, Mauritius og Maldivene.

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Ikke førstevalget i området. Ikke så spennende og variert kultur og natur som La Reunion, ikke eksklusivitten av de små resortøyene i Maldivene og ikke så instagrammable som Seychellene. En helt grei øy hvor de ikke bare levde av turisme, men fant ikke noe spesielt eller unikt der. Valg av resort er viktig, for resorten er antagelig det beste du vil oppleve på øya.

Var der i juli og temperaturen var jo grei, men 4-5 grader mere i luft og ikke minst vann hadde absolutt vært et pluss.

En tur i katamaran fx til Flat Island er et must. Mye flyvefisk under overfarten.
Tusen takk for detaljert feedback. Vil du anslå at det var sånn Norsk sommer i luften da eller?
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Tips til klisje øyene. SudCaravelle Reiseforum 1 03-03-2012 20:42
Fly me to the moon putzmeister Bilder & foto 20 03-04-2011 22:58
Fly me to the moon II kyrre Bilder & foto 2 02-11-2009 19:45
Fly me to the Moon! Wiggo Hovde Bilder & foto 2 31-10-2009 13:11
Fly me to the moon? Northrider Flyforum 2 17-05-2009 23:46


All times are GMT +2. The time now is 21:00.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.