Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 22-07-2017, 07:58   #1
Concorde98
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2011
Location: Lillestrøm
Posts: 2,021
Default God lørdag fra Lillestrøm!

God morgen! Da var det lørdag og ferie. Dagen i dag skal brukes til indretjeneste, handling og pakking for morgendagens første tur i ferien. Da venter en Neo og en Crj på oss. Digg med to ukers ferie med 10 flyturer som kommer etterhvert.
Ha en fin lørdag og helg!
Concorde98 is offline   Reply With Quote
Old 22-07-2017, 08:39   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default God lørdag fra Lillestrøm!

God morgen fra Tjøme. Ser ut som gårsdagens regn er over, hvilket passer bra da vi har barnefri i kveld og skal ut på fest. Ha en fin dag
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 22-07-2017, 08:41   #3
darkcho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,679
Default Re: God lørdag fra Lillestrøm!

God morgen fra Vestlandet. Siste dag på jobb før 3 uker med etterlengtet ferie.

Ha en fin helg!
__________________
darkcho is offline   Reply With Quote
Old 22-07-2017, 10:27   #4
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,142
Default Re: God lørdag fra Lillestrøm!

God morgen fra Lillestrøm... Ikke sååååå innmari happy med å skulle opp til OSL for å grabbe AA6630-AA107-AA951 til jobb nå, etter en fin uke hjemme.
Det trekker litt opp at jeg tjener 710TP og en skog av Avios på tur/returen.

Men men... får nok skikkelig ferie igjen en dag

Ha en fin dag, alle sammen

UPDATE og tips

Det var snag i computerosaurusene i dag. Check in hos BA på OSL mente at billettnummer ikke var assosiert med bookingen når jeg kom for å sjekke inn. Eneste løsning var å ringe American Airlines, som det er booket via.

Da er det veldig praktisk å ha alle ting printet og sortert. Ikke like kult å ha booking ref og billettnummer etc i en app på den telefonen du skal ringe med.

Så jeg ringte, med alle papirer i hånda. Traff en innmari hyggelig fyr som mente at innsjekkpersonalet var "f***ing crazy and didn't know what the f**k they were doing.". Liker sånne hjelpere, selv om han kanskje var ufortjent nådeløs.

Anyway, løpende frem og tilbake med kofferter, bag, store pappkasser, telefon og papirer frem og tilbake fra checkin desk til BA billettsalg på OSL, mente til slutt innsjekkpersonalet og billettsalget at: "nei, problemet er sikkert at du ikke har ESTA fyllt ut.

Og DAAAAAA, mine kjære venner, kommer mitt hel-analoge system til sin rett igjen. Jeg flerret opp min ny-oppdaterte ESTA og kunne svare at - "I don't think so, sir".

AA-personen som jeg hele tiden hadde på øret begynte å humre.

Og med ESTA, billettnummer, Bookingref og samtlige dokumenter viste det seg at Billettkontoret på OSL bare måtte trykke på et par knapper selv for å assosiere tingene. Problem solved, kassene mine sjekket inn og 1 time til departure.

Det som ikke er poenget her
Er å hassle innsjekkpersonalet på OSL. De så sikkert bare ikke umiddelbart hva som var galt. De var veldig hyggelige og ønsket meg god tur når alt hadde løst seg. Jeg var også hyggelig, må vite.

Det som er poenget og TIPSET
Er å skrive ut alle dokumenter å ha med deg på tur. Trip-it og apper er fine helt til telefonen går tom for batteri eller du faktisk må bruke dem til noe.

Om du trenger å lese deg opp på mitt analoge system:
http://fnate.blogg.no/1364920696_fna...eiseapper.html

Andy Out

PS - Qatar opererer AA6630/BA763 idag... knis knis
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind

Last edited by Fnate; 22-07-2017 at 11:49.
Fnate is online now   Reply With Quote
Old 22-07-2017, 12:05   #5
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,054
Default Re: God lørdag fra Lillestrøm!

Sanne ord fra Fnate. Veldig greit å ha papir når det går skeis. Og det blir litt som med alt annet sikringsutstyr; jo mer du har, desto mindre får du bruk for. God lørdag!
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 22-07-2017, 12:49   #6
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: God lørdag fra Lillestrøm!

Veldig enig, Fnate. Jeg har alltid viktige papirer printet ut. På siste USA-tur betød det; ESTA-bekreftelse, flybilletten, reservasjon for første hotellovernatting, og reservasjonen av leiebilen. Fikk ikke bruk for noen av dem, med unntak av hotellbekreftelsen, hvor adressa til hotellet er grei å ha når man skal fylle ut tollkortet. Uansett hvor digital hverdagen vår er, så er slike dokumenter kjekke å ha for hånden, analogt.

Uuuuansett, god lørdag. Solen begynner å titte frem mellom skyene og jeg fortsetter prosjektet med å sortere alle bildene fra USA-turen forrige måned. Planen er å snekre sammen et lite reisebrev med tid og stunder. Helst før studiestart i august. Ellers blir det en rolig lørdag, men en god skogstur med hundene skal jeg da alltids få tid til. Ha en fin lørdag
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 22-07-2017, 12:52   #7
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default Re: God lørdag fra Lillestrøm!

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
Veldig enig, Fnate. Jeg har alltid viktige papirer printet ut. På siste USA-tur betød det; ESTA-bekreftelse, flybilletten, reservasjon for første hotellovernatting, og reservasjonen av leiebilen. Fikk ikke bruk for noen av dem, med unntak av hotellbekreftelsen, hvor adressa til hotellet er grei å ha når man skal fylle ut tollkortet. Uansett hvor digital hverdagen vår er, så er slike dokumenter kjekke å ha for hånden, analogt.

Fordelen med charter: Fikk alt unntatt parkeringen på OSL på et og samme A4 ark fra Ving
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 22-07-2017, 13:02   #8
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: God lørdag fra Lillestrøm!

God lørdag fra toget på vei til Pymouth. Etter regn av bibelske proporsjoner i Torquay igår og varsel om det samme idag tar jeg en litt urban destinasjon idag selv om Totnes ser mer spennende ut.

Er fortsatt ikke kommet helt over overraskelsen med engelsk TV i beste sendetid igår. Datingprogrammet "Naked attraction" hvor de viser og kommenterer på hverandres kjønnsorganer. I England?

Har glemt eksternt batteri på hotellrommet så jeg må spare på mobilen idag.

Ha en god en alle som ferdes i dannede strøk.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 22-07-2017, 15:11   #9
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,684
Default Re: God lørdag fra Lillestrøm!

Og for oss som ikke kan bruke ESTA slipper det styret fordi vi har visumet på papir i passet. Sjeldent jeg gidder å skrive ut ting men tror jeg skal gjøre det hvis jeg gidder å dra til USA igjen sånn med tanke på avhør.

God lørdag fra Ruters grå. Litt usikker på hva jeg skal gjøre. Men godt med en tur ut etter gårsdagens fyll. Formen i det minste langt bedre enn tidligere i dag.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 22-07-2017, 15:24   #10
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: God lørdag fra Lillestrøm!

Quote:
Det som er poenget og TIPSET
Er å skrive ut alle dokumenter å ha med deg på tur. Trip-it og apper er fine helt til telefonen går tom for batteri eller du faktisk må bruke dem til noe.
Batteri er langt fra det eneste som er isse her. Er det noen som har prøvd å gi mobilen til noen bak en luke?
"Hvor ble det av bildet?"
"Det kom noe annet opp her."
"Jeg trykket visst på noe."

Og om man er skikkelig heldig:
"Hvilken mobil?"
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 22-07-2017, 15:34   #11
wilhelm
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2010
Location: Oslo, Norway
Posts: 368
Default Re: God lørdag fra Lillestrøm!

Hadde alle bekreftelser o.l kun på nettbrett inntil jeg hadde booket et hotell i Hong Kong via agoda. De kunne ikke sjekke meg inn uten en papir-versjon av voucheren. Så da måtte jeg til ett "business centre" kl 2100 for å få skrevet ut dette. Tok en god time... men fikk en fin oppdatering av rommet i etterkant. Nå har jeg derfor alle slike bekreftelser også på papir, men har ikke hatt behov for det siden ��

God kveld fra Tokyo forresten. Kom inn med JAL i 787 i biz, ypperlig service!

w
wilhelm is offline   Reply With Quote
Old 22-07-2017, 16:54   #12
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,919
Default Re: God lørdag fra Lillestrøm!

Pøh - med amerikansk pass er det nok å si at jeg kjenner Donald, så åpner alle dører seg.

G'morgen. Vekkerbeaglen slo til til til vanlig tid, så da var det like greit å ta en tur på gymmen før jeg rakk å ombestemme meg. Var imidlertid godt med en lur etter frokost.

Nå blir det en tur på dynga før min John Deere skal bestiges. Dunkirk vurderes i ettermiddag.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 22-07-2017, 17:02   #13
pingo
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2010
Location: København
Posts: 569
Default Re: God lørdag fra Lillestrøm!

Jeg plejer også at printe en kopi af diverse bookinger, sådan for sikkerheds skyld. Til min forestående USA tur med 15 forskellige hoteller + fly og bil bliver det til en anseelig stabel papirer...desværre. Men én ting irriterer mig. Visse hotelkæder har en ide om at deres bookingbekræftelser helst skal indeholder reklamer og gerne fylde 2-3sider! Hold det kort og konsist på kun én A4 side, please!
pingo is offline   Reply With Quote
Old 22-07-2017, 17:16   #14
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,919
Default Re: God lørdag fra Lillestrøm!

Quote:
Originally Posted by pingo View Post
Jeg plejer også at printe en kopi af diverse bookinger, sådan for sikkerheds skyld. Til min forestående USA tur med 15 forskellige hoteller + fly og bil bliver det til en anseelig stabel papirer...desværre. Men én ting irriterer mig. Visse hotelkæder har en ide om at deres bookingbekræftelser helst skal indeholder reklamer og gerne fylde 2-3sider! Hold det kort og konsist på kun én A4 side, please!
Hvis du kikker litt rundt, finnes det som regel en option for 'simplied print' eller lignende. Det er ihvertall min erfaring.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 22-07-2017, 17:40   #15
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,142
Default Re: God lørdag fra Lillestrøm!

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Hvis du kikker litt rundt, finnes det som regel en option for 'simplied print' eller lignende. Det er ihvertall min erfaring.
Printer bare den første siden jeg. Der står som regel alltid adressen og booking ref.

På Hotels.com bookinger printer man mailen man får, da det oftest er der det står "Rommet er fullt betalt" på lokalt språk. Der printer jeg som regel begge sider.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is online now   Reply With Quote
Old 22-07-2017, 22:17   #16
FQTV
EBG - QR Gold
 
FQTV's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: ENBR / BGO
Posts: 1,244
Default God lørdag fra Lillestrøm!

God morgen eller god kveld fra Miami South Beach.

Sterke drinker og åpent til kl 05 gjorde at det ble sein frokost i dag.

Nå er turist livet satt litt på vent mens Party livet preger helgen.

Hadde en strålende dagstur til Key West i en Mustang GT med 5L motor. Var gøy. Selve KW var nå så som så. Det beste var at Sixt "måtte" gi oss den bilen som free-upgrade da de ga vekk bilen de på tro og ære hadde lovet oss. Det var ca 500$ i forskjell på den bilen jeg betalte for og den jeg fikk.
God deal.

God helg.


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Flyr/reiser så mye som mulig. Dessverre så blir det ikke like mye som tidligere.

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 23-07-2017, 00:35   #17
Millemor
ScanFlyer Blue
 
Millemor's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Location: Drammen
Posts: 335
Default Re: God lørdag fra Lillestrøm!

Jeg har både slekt og venner som humrer av at jeg alltid har en mappe med utskrifter av billetter, hotellreservasjoner etc med meg når jeg er på tur. Er jo såååå gammeldags når man har apper. Har ikke hatt behov for dem så langt, men man vet jo aldri og jeg kommer ikke til å reise på tur uten. Tar jo verken mye plass eller veier mye, så skjønner ikke helt hvorfor enkelte har så mye i mot det.
__________________


Kommende reiser:
JUL: ✈️: SK4713 OSL-FCO 07.07 - SK4714 FCO-OSL 13.07
Millemor is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
God lørdag fra Lillestrøm Fnate Flyforum 18 07-04-2019 06:09
God mandag fra Lillestrøm! :) Concorde98 Flyforum 18 08-01-2018 16:52
God lørdag fra Lillestrøm! Concorde98 Flyforum 16 06-01-2018 23:40
God mandag fra Lillestrøm! :) Concorde98 Flyforum 12 03-07-2017 20:49
GOd lørdag fra Lillestrøm Fnate Flyforum 29 04-08-2013 12:06


All times are GMT +2. The time now is 16:49.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.