Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 27-06-2017, 19:10   #101
MisteriX
Newcomer
 
Join Date: Jul 2015
Location: Oslo
Posts: 34
Default Re: Reise med Lufthansa

Quote:
Originally Posted by Fbu76 View Post
Hei.
Sliter med et lite problem. Har bestilt en billett på lufthansa.com og fått tilsend på mail en elektronisk bilett med et bilettnr på formatet 220-xxxxxxxxxx.

I tillegg står det "Ihrem Wunsch entsprechend wird Ihr Buchungscode nicht angezeigt".

Det betyr vel noe slikt som at bookingkoden er skjult etter mitt ønske.

Jeg er EBG og vil gjerne booke sete, få mitt EBG- nr på bestillingen og dermed få tilgang til fasttrack og lounge.

Har logget meg på min "miles and more konto" og check my trip. På ingen av disse finner jeg min reise uten bookingnr. Noen som kan et triks?
Fant du noen løsning på dette til slutt? Sitter med samme problem selv nå.
MisteriX is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2017, 18:05   #102
kristian
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 373
Lufthansa Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Noen observasjoner fra LH450 FRA-LAX i dag:

Upper deck på 747-8 er en hyggelig opplevelse. Lyst, god romfølelse og mer privat enn main deck. Rad 83 kan anbefales. LH upper deck fungerer utmerket når man reiser med familien. En seterad med to vinduer holder barna fornøyd.

Jeg synes fargene og atmosfæren ombord er bedre enn hos SAS og romsligere og ryddigere enn hos BA

Maten er gjennomgående kneppet bedre enn hos SAS. Mer variasjon og vesentlig bedre hovedrett. Desserten er imidlertid litt for enkel.

Service og presentasjon er mer restaurant preget enn hos SAS. F.eks blir drikke og hovedrett servert fra galley og bare forrett og brød fra trillevogn. Bra Lufthansa!

Puten er vesentlig bedre enn på SAS.

Men i motsetning til hva jeg har blitt fortalt har jeg sålangt ikke oppleves noen *Gold recogntion. Jeg er EuroBonus Gold, men når purser kom og hilste på noen utvalgte passasjerer gikk hun elegant forbi oss. Er det noen som har opplevd noen form for spesiell service som Gold på Lufthansa?

Generelt er servicen profesjonell og smilende - en del bedre enn hos SAS, men ikke like varm eller personlig preget som på BA. Også annonseringen fra cockpit og purser er mye knappere enn hos BA hvor det er hjemmehygge fra første sekund og god informasjon om flytid, vær langs ruten, hvilken rute man skal fly etc. Det er liksom mer løst og ledig hos BA og også hos SAS egentlig.

Men Lufthansa de leverer de altså, men jeg forstår ikke hvorfor BA får då mye tyn. På turen fra Oslo til Frankfurt var det mindre mat enn på det nye opplegget hos BA og servicen var ikke i nærheten av like bra. Ingen interaksjon med passasjerene utover "faste oppgaver"...
kristian is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2017, 21:58   #103
Edvard
一期一会
 
Edvard's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Zürich, Switzerland.
Posts: 1,312
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Quote:
Originally Posted by kristian View Post
Noen observasjoner fra LH450 FRA-LAX i dag...

Men i motsetning til hva jeg har blitt fortalt har jeg sålangt ikke oppleves noen *Gold recogntion. Jeg er EuroBonus Gold, men når purser kom og hilste på noen utvalgte passasjerer gikk hun elegant forbi oss. Er det noen som har opplevd noen form for spesiell service som Gold på Lufthansa?
Så, hvordan gikk du frem for å booke de setene oppe på Jumboen?

Forventer du at Purser skal hilse personlig på SAS EuroBonus Gold flyvende i Business?
Edvard is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2017, 22:13   #104
kristian
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 373
Lufthansa Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Vi booket billettene to uker før avgang og da var det ingen seter ledig oppe, men etter å ha fulgt med daglig åpnet det seg fire seter på to forskjellige rader og ved innsjekk var det ledig fire seter ved siden av hverandre. De holder vel noen seter til Senator eller andre viktige kunder som de slipper når booking åpner. Så rådet er vel egentlig bare å være tidlig ute med booking eller tidlig ute med innsjekk.

Jeg forventer ikke at purser skal hilse på alle Gold i Business og egentlig kan slike seanser bli ganske kleint også, men samtidig har jeg hørt mye om at Lufthansa er så gode på *gold recognition og det kan jeg ikke si at jeg har merket noe til på denne turen. Så jeg lurte vel egentlig mer på andres erfaringer.
kristian is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2017, 10:03   #105
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Vel, forventer ingenting.. Greit nok.

Men heller overrasket i forrige uke på en av
LH flightene til FCO i C ( dette kun "domestic" Europa ), da min frue ble tiltalt med navn ( har skjedd tidligere også for oss begge ). Ikke meg ... Hun er UA 1K, mens jeg "kun" UA Plat i år....
SQ 777 is online now   Reply With Quote
Old 14-07-2017, 10:52   #106
scspartan76
Newcomer
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 18
Lufthansa Lufthansa, C i Europa

Hei.

Husker jeg rett at i C på lufthansa innenfor Europa så har de 3-3 men midt setet ledig?

Men setene er like som i Øko?

Vi fant ut at det er billigere med 2 v og en inf i C enn 2 voksne og inf i eget sete i øko. Kan jo bare la inf sitte i ledig midt sete
scspartan76 is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2017, 10:57   #107
tafpl
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2009
Location: Oslo
Posts: 265
Default Re: Lufthansa, C i Europa

Det stemmer, og i tillegg er det vel litt mer benplass på de første radene.
tafpl is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2017, 11:10   #108
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,445
Default Re: Lufthansa, C i Europa

Quote:
Originally Posted by scspartan76 View Post
Vi fant ut at det er billigere med 2 v og en inf i C enn 2 voksne og inf i eget sete i øko. Kan jo bare la inf sitte i ledig midt sete
I midtsetet er det et bord, usikker på om det er greit/ugreit å fjerne det.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2017, 11:45   #109
RedLine
ScanFlyer Silver
 
RedLine's Avatar
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 852
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Det er bare de første radene av C som har bord. Velg en rad bak ca 3-4 så er det neppe bord.


Sent from my iPad using Tapatalk
RedLine is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2017, 12:10   #110
3cseat
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 572
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Min erfaring med LH er litt blandet.

Ofte blir jeg tiltalt med navn, selv når jeg reiser i turist klasse, men ikke alltid. Jeg har også blitt håndhilst en gang av pusher i C, på ruten FRA-IAH, men på de fleste turene selv i C skjer ikke dette. Av 20-30 flights i C hos LH, har det skjedd kun en gang. Tror nok det Hon Circle folk som i hovedsak får personlig hilsen far pursher. Når det er sagt, vil jeg likevel si at de fleste flight med LH er bra, og i gjennomsnitt bedre en SAS synes nå jeg

Når det gjelder øvre dekk på 747-8, er jeg ikke like begeistret. Litt lite widebody følelse synes jeg. Da foretrekker jeg mer langt fremme på hoveddekk.
3cseat is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2017, 06:36   #111
kristian
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 373
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Vi kom hjem med LH fra LAX i går i C på A380. Fikk litt sovesal følelsen der altså, blir mange i Business. Men LH leverte et proft produkt og jeg tenker absolutt at de ligger et godt hakk over SK. Særlig maten er bedre og også service med mer en restaurantfølelse på servering hvor ting blir brakt direkte fra galley uten bruk av den evinnelige trallen SAS bruker.

Men det var nesten helt tyst fra cockpit på turen. Bare en liten update en halvtime før landing. Ingen velkomst og ingen info om rute og vær. Her synes jeg BA er noe helt annet. Hva er dere andres erfaringer?

Jeg synes også at LH er vestentlig bedre long haul enn de er i Europa. De blir liksom litt for kliniske på de korte rutene selv om de er korrekte og i går serverte en god lunsj samt is like før landing. Er det vanlig nå på sommeren?
kristian is offline   Reply With Quote
Old 28-07-2017, 08:43   #112
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,123
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Fløy med LH A380 i C på FRA-ICN tidligere i juli. Jeg syns kabinen er fin og luftig, setet er også veldig behagelig å sitte i og slappe av i. Ble litt trangt for beina i full sovestilling, jeg er over 190 cm da, men det gikk helt fint. Det fine med C kabinen til LH i forhold til staggered løsninger som SK, LX, OS og SN er at det er mye lengre frem til setene foran og det føles luftigere. Forøvrig ingen recognition som SK*G.

Maten var helt grei, men føler maten er bedre hos SAS og LX er et par hakk over. Champagnen er heller ikke av samme kaliber. Når det gjelder serveringen syns jeg det virket usynkronisert og tilfeldig. Tralle blir ikke brukt så mye som nevnt over, men det gjorde at alt tok mye lengre tid og vi fikk ikke hovedrett samtidig. I tillegg ble vi ikke tilbudt vin til hovedretten, så jeg måtte huke tak i flyvertinnen og ordne etter at maten var servert. Tror vi var uheldige med flyvertinnen som forøvrig var Koreansk, hun tyske på motsatt midtgang så ut til å ha stålkontroll.

Last edited by Eriksan; 28-07-2017 at 08:46.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 04-09-2017, 10:37   #113
RIBRO
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,502
Lufthansa Hjelp med special request på Lufthansa

Halloen!
Min bedre halvdel reiser på fredag 8. september ORD - FRA på LH433.
Det er den dagen vi har vært gift i 10 år og jeg skulle veldig gjerne gjort litt oppmerksomhet på han på den flighten siden han ikke er hjemme, dvs en kake eller noe.

Har vært i kontakt med LH her i Oslo, men slike special requests gjøres ikke lenger.

Er det noen her på forumet som kjenner noen som kjenner noen?
Forstår at det er litt søkt å be om hjelp til dette, men det hadde vært veldig stas å overrasket han.
RIBRO is offline   Reply With Quote
Old 04-09-2017, 21:10   #114
Edvard
一期一会
 
Edvard's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Zürich, Switzerland.
Posts: 1,312
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Ring Lufthansa på +49 69 86 799 799 forklar opplegget og be dem legge inn en request på hans PNR.
Si du er klar over at de ikke leverer kake, sjampis, blomster eller teddybjørner – men det kan jo være at en snill Purser finner på noe.
Edvard is offline   Reply With Quote
Old 04-09-2017, 22:00   #115
RIBRO
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,502
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Perfekt, takk for forslag.
RIBRO is offline   Reply With Quote
Old 06-09-2017, 20:31   #116
Edvard
一期一会
 
Edvard's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Zürich, Switzerland.
Posts: 1,312
Lufthansa Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

IRROPS-policy LH (Irma storm, September 2017).

Quote:
Due to "Hurricane Irma" flight operations to and from Miami (MIA), Tampa (TPA), Orlando (ORL), Havana (HAV), Varadero (VRA) and Punta Cana (PUJ) may be affected.

All passengers travelling to/from Miami, Orlando, Tampa, Havana, Varadero and Punta Cana are requested to check the status of their flight at LH.com before setting out on their journey. Lufthansa passengers who have saved their mobile phone number in their customer profile will be notified about relevant cancellations by text message.

To find out more about the effects of the hurricane on flight operations of Austrian Airlines, Brussels Airlines, Eurowings and SWISS, kindly check the respective websites.

Part 1 – Lufthansa rules for rebooking/reissue/refund for cancelled flights.

Customers affected by a flight cancellation can rebook once free of charge or have their ticket refunded. Please note: The Lufthansa Standard INVOL rules only apply to flights which have already been cancelled. For all other flights, the goodwill rules apply (see Part 2).

Part 2 – Goodwill policy for rebooking/reissue of flights which are not cancelled – no refund permitted.

Any passenger with a booked Austrian Airlines, Brussels Airlines, Eurowings, Lufthansa, SWISS, Edelweiss flight on OS/SN/EW/LH/LX document from/to Miami, Orlando, Tampa, Havana, Varadero or Punta Cana between 6 and 11 September 2017, whose flight is not cancelled and whose ticket was issued up to and including 6 September 2017, may rebook once free of charge.

The following rules apply to these rebookings:

• Rebooking on an alternative Lufthansa Group flight/connection (flight number and operated by: OS, SN, EW, LH, LX, WK) – in the original booking class or alternatively within the same class of carriage.
• New travel date no later than 12 October 2017
• The change of origin/destination is not permitted. Exception: rebooking/reissue to an alternative nearby departure/destination airport within Germany, e.g. DUS instead of CGN, HAM instead of HAJ.
• For refunds of tickets that are not affected by flight cancellations, the fare conditions apply.

Via lh.com
Edvard is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2017, 10:52   #117
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,820
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Er det Amadeus referanse man får når man booker direkte hos Lufthansa eller er det en eller annen hjemmesnekra greie?

Første flighten jeg har er med SAS på codeshare, så forsøker få den inn i SAS appen, men bookingreferansen er ukjent.
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 01-10-2017, 10:54   #118
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,969
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Det skal være samme ref. Ligger EB-nummeret ditt inne?
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2017, 10:56   #119
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,820
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Det skal være samme ref. Ligger EB-nummeret ditt inne?


Jepp. Lufthansa har såvidt jeg ser tilogmed registrert statusen min. Kunne i hvertfall velge sete gratis på flightene med Lufthansa
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 10-10-2017, 13:15   #120
Edvard
一期一会
 
Edvard's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Zürich, Switzerland.
Posts: 1,312
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

@fnate... New regulations for the transportation of animals.

Quote:
Updated 9 October 2017

Austrian Airlines, Lufthansa and SWISS are limiting the number of animals to be transported on Lufthansa Group Airlines‘ flights with immediate effect.

Each passenger can take a maximum number of 2 animals on a flight.

• 2 Pets in Cabin (PETC) – in one kennel, or
• 1 Pet in Cabin (PETC)) and 1 Animal in Hold (AVIH) – 1 animal per container in each case, or
• 2 Animals in Hold (AVIH) – in 2 separate crates, or
• 2 Animals in Hold AVIH – in the same kennel

If a passenger is travelling with more than one Emotional Support Animal (ESAN) or a Service Animal (SVAN), the booking and transportation of any additional AVIH/PETC is not allowed.
Edvard is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Generelle spørsmål om å reise med Air France Tarzan Reiseforum 34 18-08-2023 10:30
Generelle spørsmål om å reise med KLM stonyo Reiseforum 124 22-03-2023 10:31
Generelle spørsmål/tips om å reise med Qatar Hpkris Reiseforum 245 10-11-2020 13:49
Reise med Aegean (generelle spørsmål) jamesclandestine Reiseforum 31 06-08-2018 17:19
Reise med Ethiopean (Generelle spørsmål) Norge Rundt På 14 Dager Reiseforum 29 30-09-2017 06:35


All times are GMT +2. The time now is 09:36.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.