Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 14-09-2021, 08:58   #1
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,637
Default God tirsdag fra L1

God morgen fra toget til jobb. Solen skinner og gårsdagen kunne gått langt verre når det først ble som det ble. Skal vel mye til for at jobben min forhandles bort med det første. Ingen planer i kveld, nesten litt uvant. Ha en fin dag
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 14-09-2021, 09:14   #2
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,012
Default Re: God tirsdag fra L1

God morgen, i vantro ser jeg at AP og SP kan bli eneregjerende. For natur og miljø kunne valget ikke gått verre, selv FrP hadde vært bedre. Norges folk sender et «I don’t care, I love it» om klimaendringer, mens de skal sette seg i helikopter med MP5’en, sigaren, feriehytta, båten og de 4 porschene sine og utrydde alle rovdyr, bygge ut alle myrene, putte grisen i enda mindre betongbinger, skyte sangfugl og drepe hval mens de velter seg i oljerikdommen de er for egoistiske til å gi fra seg til fordel for et globalt tiltak for miljøet. For en økologisk katastrofe. Jeg er målløs. Selv Tyskland evner å stemme mer grønt, mens Norge stemte fram den brungrønne muggaktige gørra.

Skal ta med ungen på tur i disse overindustrialiserte monokulturskogene vi har her i Tyskland, og tenke «akk ja, slik er framtiden til norske skoger». Det er til å grine av.
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2021, 09:32   #3
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,140
Default Re: God tirsdag fra L1

God morgen fra Lysaker.. Våknet med blandede følelser til et rødt Norge, men med årets andre Companion Ticket.

Vi overlever nok en rødere regjering og må nok bare regne med litt mindre å rutte med utover (som de fleste av oss tåler). Norge kommer fremdeles til å være helt på pallen med vår innsats for klimaet. Hadde ikke disse "grønne" vært så sinte hele tiden så hadde kanskje hatt enda bedre oppslutning.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2021, 09:41   #4
fluxie
Flyprat fusentast
 
Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,247
Default Re: God tirsdag fra L1

God morgen fra Mjøndalen. Deler Suds analyse. Kanskje litt mindre å rutte med, men vi får kanskje gratis tannlege, så "you lose some you win some". Blir spennende å se om jeg fortsatt kan gå til min foretrukne tannlege, eller om jeg må inn i en offentlig kvern for å få gratis tannlege. De grønne her på "bjerget" ødela for seg selv med sin krigsretorikk, sinne og liten foreståelse av reelle behov som folk har. Får se om de er lure nok til å skjønne det i 2025.

Ønsker alle en rød blå-tirsdag!
fluxie is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2021, 09:45   #5
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: God tirsdag fra L1

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Selv Tyskland evner å stemme mer grønt, mens Norge stemte fram den brungrønne muggaktige gørra.
https://apnews.com/article/europe-bu...d3600bf839ee3e


Virker nå som om det ikke hjelper å gaule høyt i Tyskland heller.
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2021, 09:48   #6
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: God tirsdag fra L1

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
God morgen, i vantro ser jeg at AP og SP kan bli eneregjerende. For natur og miljø kunne valget ikke gått verre, selv FrP hadde vært bedre. Norges folk sender et «I don’t care, I love it» om klimaendringer, mens de skal sette seg i helikopter med MP5’en, sigaren, feriehytta, båten og de 4 porschene sine og utrydde alle rovdyr, bygge ut alle myrene, putte grisen i enda mindre betongbinger, skyte sangfugl og drepe hval mens de velter seg i oljerikdommen de er for egoistiske til å gi fra seg til fordel for et globalt tiltak for miljøet. For en økologisk katastrofe. Jeg er målløs. Selv Tyskland evner å stemme mer grønt, mens Norge stemte fram den brungrønne muggaktige gørra.

Skal ta med ungen på tur i disse overindustrialiserte monokulturskogene vi har her i Tyskland, og tenke «akk ja, slik er framtiden til norske skoger». Det er til å grine av.
Rekker jeg en siste hyttetur til helga før verden går under? Hørt hvalfisket skal være bra denne helga.

God dag fra gjemmekontoret. Konstaterer at vi mest sannsynlig overlever fire år til.

Ha en god en
Martin is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2021, 09:50   #7
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,012
Default

Quote:
Originally Posted by OttoL View Post
https://apnews.com/article/europe-bu...d3600bf839ee3e


Virker nå som om det ikke hjelper å gaule høyt i Tyskland heller.
Vet ikke hva du mener med å «gaule høyt» - men oppslutningen om partier som prioriterer natur og miljø er større i Tyskland enn i Norge.
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2021, 09:58   #8
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,012
Default

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Rekker jeg en siste hyttetur til helga før verden går under? Hørt hvalfisket skal være bra denne helga.

God dag fra gjemmekontoret. Konstaterer at vi mest sannsynlig overlever fire år til.

Ha en god en
Du overlever nok, om ulv, jerv, kongeørn, urskog og myr overlever de neste 4 år er heller usikkert. Problemet er at hverken du eller jeg går opp i spontanflammer av å miste slike elementer av naturen - men at det tar hundrevis av år å skape en myr eller en urskog. Hva unbalansen i et økosystem uten rovdyr gjør vil etterhvert vise seg. Uten hval langs kysten spørs det hva fiskebestanden sier, men den vil uansett lide under klimaendringene og overfiske. Uten myr og urskog vil naturen ikke være i balanse, det kan ha fatale følger for spredning av sykdommer blandt annet. At det er en tragedie for husdyr som allerede har dratt de byllebefengte kroppene sine gjennom skitne båser fylt med kadavre fra sine døde medinsatte gjennom 8 år, virker å være de fleste helt irrelevant. Viktigere å være snusfornuftig om at MDG har gjort seg upopulære, enn å tenke på hva kylling, gris og ku nå skal få gjennomgå med SP. Meg meg meg, og ingen andre….. Dårlige vitser om man rekker en tur på hytta før dommedag kommer, eller at man sparer strøm på varmere vintre framstår i sammenhengen som rimelig egoistisk og lite kunnskapsrikt.
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2021, 10:11   #9
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: God tirsdag fra L1

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Dårlige vitser om man rekker en tur på hytta før dommedag kommer, eller at man sparer strøm på varmere vintre framstår i sammenhengen som rimelig egoistisk og lite kunnskapsrikt.
Bekjlager den dårlige vitsen min, ja er er nok "kunnnskapløs" (sånn helt seriøst, så vet du sikkert mer om det enn meg), men føler ikke at vitsen min var noe verre enn din påstand om at "alle" nordmenn drar avgårde i porschene sine for å knerte ned ulv. Synes kanskje du overdriver en liten smule??
Martin is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2021, 10:27   #10
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,911
Default Re: God tirsdag fra L1

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
i vantro ser jeg at AP og SP kan bli eneregjerende. F
Skal vel ikke utelukke helt at SV også kommer i regjering (selv om SP helst vil ha mindretallsregjering med AP). Og hvis de ikke skulle komme i regjering kommer de nok til å stille ganske solide "klimakrav". Men ja, hadde kanskje sett at MDG kom over sperregrensa...

Kaffe i koppen og fornøyd med valgresultatet her. Fint med demokrati. Ha en fin en!
Twin Otter is online now   Reply With Quote
Old 14-09-2021, 13:09   #11
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,274
Default Re: God tirsdag fra L1

God dag fra Oslo øst. Valgresultatet ble jo som forventet og på den positive siden kan man notere at Jonas ikke er avhengig av Rødt og/eller MdG for å få flertall. Som bonus har vi både MdG og KrF under sperregrensen og Venstre over. Og innlegget og retorikken til @Polaris viser nettopp hvorfor mange med positivt miljøengasjement ikke stemte MdG. Så får man nok stramme inn livreimen ett hakk eller to, så overlever man nok de neste 4 år også. Ha en finfin uke
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2021, 13:41   #12
FBI2012
ScanFlyer Silver
 
FBI2012's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Location: Oslo
Posts: 698
Default Re: God tirsdag fra L1

GOD TIRSDAG fra Toronto!

Min opprinnelige plan var tur til New York, men USA holder grensene fortsatt stengt. Canada åpnet sine grenser for "fully vaccinated foreigners" tirsdag forrige uke, så dette ble ´Plan B.´

Det kjennes på mange måter som å være i USA, men her opplever man ingen "bad attitude". Canadierne snakker med innestemme, har senkede skuldre, er høflige, vennlige og oppleves svært omsorgsfulle. Ja bare det å ta heisen ned fra mitt hotellrom i 14.nde etasje her på Courtyard Marriott Hotel kan være skikkelig "energiboost" når man deler heisen med en canadier

Ellers er hotellprisene ganske stive her i Toronto sammenlignet med USA, men jeg antar alle ansatte lønnes skikkelig og har ryddige arbeidskontrakter så da kjennes det lett overkommelig!

Ha en fin tirsdag!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_4097.jpg
Views:	183
Size:	116.0 KB
ID:	50275   Click image for larger version

Name:	IMG_4091.jpg
Views:	178
Size:	120.7 KB
ID:	50276  
FBI2012 is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2021, 14:53   #13
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,919
Default Re: God tirsdag fra L1

Myr, urskog, økosystem .. Se rundt deg. Byggefelt, byer, motorveier …. Mesteparten er gone allerede. Viktig å bevare resten? Bevares, men vi må prøve å holde det store bildet i fokus likevel. Panikk-lapping hjelper ingen, man må ha en overordnet plan, og det er ikke noe Norge kan klare på egenhånd. Og man må begynne der det har en effekt, i områder med fattigdom, forurensende industri, søppelfjell ….. Det er DER det må ryddes opp for at det skal monne. Å krangle om en våtmark på vestlandet en plass eller bommer i Oslo … Det blir bare dumt.

Oh well, dagens rant. Nå dagens andre kaffekopp så blir det å renskrive oppdatert medisinliste for svigerbeistet …. A herculean task, for å si det på utenlandsk ..
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2021, 15:23   #14
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,235
Default Re: God tirsdag fra L1

God morgen og blåvalgtirsdag. Norge er et stabilt og trygt land uansett regjering. Jeg legger ikke skjul på at et annet resultat var ønsket av meg. Når de borgerlige faller var det litt deilig at KrF kom under 4%,det tror jeg bli vanskelig å klare senere når de først er kommet under. Jeg fryder meg videre over at SP ikke kom inn i Oslo. Jeg tror også at MDG hadde gjort det bedre om de ikke var så sinte og insisterte på at de hadde rett i alt! SV hadde nok sett for seg langt bedre tall *gosse seg*.


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2021, 15:44   #15
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,142
Default Re: God tirsdag fra L1

God dag fra Lillestrøm. Er ute av trening på reise og nå er jo det meste hårfint mer klomsete. Så det har blitt en del utfylling av skjema, innsending av dokumentasjon og gjennomgang av checklister for å allikevel ikke få sjekke inn online på KLM for morgendagens tur til AMS.

I tillegg kan jeg ikke få opp setevalg lenger på SAS balja hjem på torsdag. Håper ikke det betyr kansellering, for da blir det en laaaaaaang dag på Schipol. Men det ordner seg nok ja.

Nå ut og pante flasker og kjøpe Kikut-brød

Ha en ekstra deiligst dag
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2021, 18:19   #16
FQTV
EBG - QR Gold
 
FQTV's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: ENBR / BGO
Posts: 1,244
Default Re: God tirsdag fra L1

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
God morgen, i vantro ser jeg at AP og SP kan bli eneregjerende. For natur og miljø kunne valget ikke gått verre, selv FrP hadde vært bedre. Norges folk sender et «I don’t care, I love it» om klimaendringer, mens de skal sette seg i helikopter med MP5’en, sigaren, feriehytta, båten og de 4 porschene sine og utrydde alle rovdyr, bygge ut alle myrene, putte grisen i enda mindre betongbinger, skyte sangfugl og drepe hval mens de velter seg i oljerikdommen de er for egoistiske til å gi fra seg til fordel for et globalt tiltak for miljøet. For en økologisk katastrofe. Jeg er målløs. Selv Tyskland evner å stemme mer grønt, mens Norge stemte fram den brungrønne muggaktige gørra.

Skal ta med ungen på tur i disse overindustrialiserte monokulturskogene vi har her i Tyskland, og tenke «akk ja, slik er framtiden til norske skoger». Det er til å grine av.
Argumentasjonen din for klimaet er like tomt som en hodeløs kylling. MDG under sperregrensen er helt greit. De er ikke et politisk parti, de er en sekt med tullinger uten vett, forstand og realisme.

Oljen er hovedpulsåren i dette landet. Oljen er motoren i velferdssamfunnet vi har. Hvem vil kutte hovedpulsåren eller motoren i flyet/bilen/båten ??? Det eneste som er til å grine av det er den manglende forståelsen mellom Norges utslipp og vår globale påvirkning som er omtrent null.

Ellers, har dagen gått med til å vente på en maler som skal komme i morgen De skreddersydde skjortene som var sydd i Bangladesh av en 12-14 åring og flydd med FedEX kom uventet på døren. Så da er jeg i rute til helgens bryllup. Hurra.


FQTV
__________________
Flyr/reiser så mye som mulig. Dessverre så blir det ikke like mye som tidligere.

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2021, 18:30   #17
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,919
Default Re: God tirsdag fra L1

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post

I tillegg kan jeg ikke få opp setevalg lenger på SAS balja hjem på torsdag. Håper ikke det betyr kansellering, for da blir det en laaaaaaang dag på Schipol. Men det ordner seg nok ja.
SK1550? Alt ser normalt ut, etter det jeg kan se. Du får nok heller ikke noe problem med å snagge deg en treseter alene. Og hvis Helge og Elefanten skal være med, burde de lett klare det samme.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2021, 18:46   #18
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,142
Default Re: God tirsdag fra L1

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
SK1550? Alt ser normalt ut, etter det jeg kan se. Du får nok heller ikke noe problem med å snagge deg en treseter alene. Og hvis Helge og Elefanten skal være med, burde de lett klare det samme.
Det høres ekstra best ut. Elgen skal dessverre ikke bli med men Elefanten kan jo forsøke å kapre hele PLUS kabinen
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2021, 18:48   #19
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,142
Default Re: God tirsdag fra L1

Quote:
Originally Posted by FBI2012 View Post
GOD TIRSDAG fra Toronto!

Min opprinnelige plan var tur til New York, men USA holder grensene fortsatt stengt. Canada åpnet sine grenser for "fully vaccinated foreigners" tirsdag forrige uke, så dette ble ´Plan B.´

Det kjennes på mange måter som å være i USA, men her opplever man ingen "bad attitude". Canadierne snakker med innestemme, har senkede skuldre, er høflige, vennlige og oppleves svært omsorgsfulle. Ja bare det å ta heisen ned fra mitt hotellrom i 14.nde etasje her på Courtyard Marriott Hotel kan være skikkelig "energiboost" når man deler heisen med en canadier

Ellers er hotellprisene ganske stive her i Toronto sammenlignet med USA, men jeg antar alle ansatte lønnes skikkelig og har ryddige arbeidskontrakter så da kjennes det lett overkommelig!

Ha en fin tirsdag!
DÆVEN!!! Så nå kan man liksom bare tenke at - "Æ vil te Canada" - og så bestille, fylle ut ETA og reise? Det høres jo helt sinnsykt ut! MAKAN

Åjåjåjåjåj ? !
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2021, 19:02   #20
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,714
Default Re: God tirsdag fra L1

God kveld fra BGO, der en sitter i kantinen og... eller vent litt. . Sitter på en stol og venter på WF 618 til BOO. To dager nordpå før det blir retur til Oslo og Bokassa konsert. Hjem igjen fredag morgen. Det er nesten som det føles verden er normal igjen!

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk
__________________

Hickok is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
God tirsdag fra 9J RJon Flyforum 13 09-02-2021 20:56
God tirsdag fra L1 Someone Flyforum 11 06-10-2020 19:54
God tirsdag fra Ris EB Flyforum 36 24-09-2019 22:57
God tirsdag fra L1 Someone Flyforum 13 20-11-2018 20:53
God tirsdag fra Hovedstaden Someone Flyforum 17 05-01-2016 20:10


All times are GMT +2. The time now is 18:04.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.