Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 27-01-2017, 12:56   #1
thbergseng
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2012
Location: Osterøy
Posts: 72
Norwegian Fly med helgips

Hei til dere alle!

Jeg har kommet i en liten sitasjon her. Jeg bor i Warszawa (student), men det ser ut som jeg mmaa fly til Norge ganske kjapt for en begravelse. Problemet mitt er at jeg har et odelagt kne (patella ut av ledd, roket alt av baand og splintra opp beinbiter).

Forsokte aa sporre paa chatten til Norwegian (som er reisealternativet her) hvordan jeg kan reise med helgips (ankel til midt paa hofta). Jeg kan ikke ha noen som helst vinkel paa kneet da knesaal opper ut momentant.

Der var det bare forvirring og ingen gode svar. Bortsett fra at dersom jeg ikke kan sitte i midtgang aa plassere beinet noe sted saa faar jeg ikke reise med de.

Er det noen som har noe input vedrorende dette?

Tor-Hakon
thbergseng is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2017, 13:20   #2
Henshaw
ScanFlyer Crusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 3,935
Default Re: Fly med helgips

Rad 1 er vel en mulighet?
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2017, 18:08   #3
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Fly med helgips

Quote:
Originally Posted by Henshaw View Post
Rad 1 er vel en mulighet?
Kommer vel litt anpå lengden på beina/kroppen. Husker ikke DY rad 1, men noen selskaper unngår jeg rad 1 for der kan jeg ikke strekke ut beina.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2017, 18:50   #4
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: Fly med helgips

Hos BA kan du vel sitte med et ben rett ut fra sete 1C på samtlige short haul baljer. Kan du ikke?

SAS er det vel en del 737'er med den magiske 10 A/F (er det ikke). Men de flyr vel ikke 737 på WAW.

Man burde muligens ringe og sjekke. Men hos Norwegian sliter jeg med å se seter. En foran meg som fløy med dette en gang her (ikke DY. Husker ikke helt helt hva. Det ble litt klønete, men mener å huske at det faktisk gikk greit. Tror det var Amerikansk selskap, om det betyr noe.

Det eneste jeg har prøvd der jeg er 99% sikker på at det alltid vil funke og som fly ut fra WAW er sete 1D hos BA
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2017, 19:11   #5
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Fly med helgips

Prøvde det en gang: Fløy med gipset fot fra Milan til Miami Alitalia.
Arbeidsgiver kjøpte billett på Butikk Klasse så det skulle gå å strekke ut beinet.
Hjelper ikke deg siden det kanskje ikke er slike muligheter, men skulle tro flyselskapene er bekjelplig å finne beste sete ombord når du forklarer situasjonen.
Kan jo ikke sitte på exit rom dessverre.
Beste er å holde seg i ro og sende kondolanse til begravelsen...
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2017, 20:13   #6
oy-viv
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2015
Location: Fyn, DK
Posts: 805
Default Re: Fly med helgips

Jeg synes umiddelbart, at det ligner noget i retning af en medical case!
Spørgsmålet er, hvor
mobil, du er! Bruger du krykker? Skal du have hjælp til at komme til
gaten? Og hjælp til at komme om bord?

Du risikerer at blive offloaded, hvis crew vurderer, at du ikke klare
Dig selv under flyvningen OG ikke mindst, under en evt. evakuering.
Mit bedste råd er, at hvis du har en forsikring, der dækker sygdom og hjemtransport, skal du
spørge forsikringsselskabet hvordan og hvorledes!
Jeg håber at du finder en løsning, men for din egen skyld: vær realistisk
omkring din mobilititet!
__________________
Flights 2024: CPH-KEF-CPH (SK)

Last edited by oy-viv; 27-01-2017 at 20:22.
oy-viv is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2017, 21:52   #7
Mjolnir
ScanFlyer Gold
 
Mjolnir's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
Default Re: Fly med helgips

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
SAS er det vel en del 737'er med den magiske 10 A/F (er det ikke). Men de flyr vel ikke 737 på WAW.
Har man foten i gips er man vel fort bannlyst fra de setene

Anbefaler forøvrig å legge inn assistanse i bestillinga, så ordner en seg litt spesialbehandling (f.eks. tidlig boarding).
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2017, 00:18   #8
thbergseng
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2012
Location: Osterøy
Posts: 72
Default Re: Fly med helgips

Hei igjen og takk for alle utfyllende svar. Saavidt det ser ut naa (etter forskjellige svar fra forskjellige agenter) er alternativet at jeg kjoper 3 seter. Dette er nok litt urealistisk for meg paa budsjettet mitt for oyeblikket.

Vedrorende forsikring saa blir det en litt vrien case, da jeg har all behandling her nede (bor her som student). Skal ikke ha noe behandling i Norge, men opereres her om noen uker.

Det som gjor det enda vanskeligere er at jeg ikke enda vet noen datoer, bortsett fra at det blir ganske snarlig (ilopet av de neste 2 ukene mest sansynlig). Rad 1 forsvinner tidlig paa disse flyvningene.

Jeg er mobil aa klarer fint aa gaa uten krykker korte strekker osv. Hadde WCHR for 2 aar siden da jeg brakk laarbeinet ogsaa her nede, men tror ikke det hadde vaert nodvendig her naa.

Tror rett og slett jeg skal vaere realistisk med meg selv aa ta den eneste fornuftige avgjorelsen. Kjipt, men sant.

Igjen, takk for alle svar
thbergseng is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2017, 00:31   #9
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Re: Fly med helgips

Quote:
Originally Posted by thbergseng View Post
Hei igjen og takk for alle utfyllende svar. Saavidt det ser ut naa (etter forskjellige svar fra forskjellige agenter) er alternativet at jeg kjoper 3 seter. Dette er nok litt urealistisk for meg paa budsjettet mitt for oyeblikket.

Vedrorende forsikring saa blir det en litt vrien case, da jeg har all behandling her nede (bor her som student). Skal ikke ha noe behandling i Norge, men opereres her om noen uker.

Det som gjor det enda vanskeligere er at jeg ikke enda vet noen datoer, bortsett fra at det blir ganske snarlig (ilopet av de neste 2 ukene mest sansynlig). Rad 1 forsvinner tidlig paa disse flyvningene.

Jeg er mobil aa klarer fint aa gaa uten krykker korte strekker osv. Hadde WCHR for 2 aar siden da jeg brakk laarbeinet ogsaa her nede, men tror ikke det hadde vaert nodvendig her naa.

Tror rett og slett jeg skal vaere realistisk med meg selv aa ta den eneste fornuftige avgjorelsen. Kjipt, men sant.

Igjen, takk for alle svar
Hvis du blir igjen i Polen, sjekk om det er mulig for dem og filme og streame bisettelsen til deg slik at du kan få den med deg via nettet.
__________________
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2017, 00:35   #10
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Fly med helgips

Nå vet jeg ikke hvilket forsikring du har eller hvor nærme vedkommende er som du skal i begravelse til, men sjekk vilkårene på din forsikring
Da jeg studerte i Edinburgh hadde jeg en standard student/reiseforsikring og fikk da dekket alt av reisekostnader hjem til min morfars begravelse.
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2017, 03:56   #11
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,935
Default Re: Fly med helgips

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Nå vet jeg ikke hvilket forsikring du har eller hvor nærme vedkommende er som du skal i begravelse til, men sjekk vilkårene på din forsikring
Da jeg studerte i Edinburgh hadde jeg en standard student/reiseforsikring og fikk da dekket alt av reisekostnader hjem til min morfars begravelse.

Samme her, hadde ANSA sin forsikring og fikk reise hjem fra YVR på kort varsel for farfar sin begravelse.
__________________
Siden 2005
petter380 is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2017, 03:57   #12
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Fly med helgips

Quote:
.Tror rett og slett jeg skal vaere realistisk med meg selv aa ta den eneste fornuftige avgjorelsen. Kjipt, men sant.
Flott, men hvorfor så hemmelighetsfull?
Holde deg på landjorda, eller kjøpe 3 seter?
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2017, 13:12   #13
thbergseng
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2012
Location: Osterøy
Posts: 72
Default Re: Fly med helgips

Holde meg paa landjorda.
thbergseng is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2017, 13:17   #14
thbergseng
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2012
Location: Osterøy
Posts: 72
Default Re: Fly med helgips

Kan nok vaere forsikringen kan ta det, men maa tenke litt paa egen "komfort" ogsaa. Er en veldig fersk skade med mye hevelse fortsatt.
thbergseng is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2017, 14:21   #15
JoeW
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
Default

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Nå vet jeg ikke hvilket forsikring du har eller hvor nærme vedkommende er som du skal i begravelse til, men sjekk vilkårene på din forsikring
Da jeg studerte i Edinburgh hadde jeg en standard student/reiseforsikring og fikk da dekket alt av reisekostnader hjem til min morfars begravelse.
kjører samme greie i familien akkurat nå. Fordelen her er vel at du i så fall kan få forsikringsselskapets hjelp til booking av flere seter gjennom deres reisebyrå som er vant til sånt (eller båre om så skulle være -- og de vil dekke det...).
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2017, 20:17   #16
miura
ScanFlyer Blue
 
miura's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Location: TRD
Posts: 72
Default Re: Fly med helgips

EK C/F WAW-DXB-OSL?
miura is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2017, 20:29   #17
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Fly med helgips

Hva studerer du i Polen?
Går det på Englesk, eller måtte du lære Polsk?
(Bare nyskjerrig)
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2017, 11:58   #18
kekker
Onkel reisende kekker
 
kekker's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
Default Re: Fly med helgips

Quote:
Originally Posted by thbergseng View Post
Holde meg paa landjorda.
Med fare for å være kjip, den som skal begraves vil nok ikke savne deg.
Og om kneet ditt popper ut for et godt ord og medvind, så er nok landjorda et greit sted å være!

Kjipt at du ikke får vært der, men ta vare på egen helse og få noen til å overbringe kondolanser!

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
- Toni Morrison
kekker is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2017, 21:45   #19
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Fly med helgips

Nå er det riktignok forsent her, men ved medisinske tilfeller kan jo mange flyseter slå ned ryggen fremover slik at man kan sitte med benene rett frem.

På tur hjem fra ZRH i dag var det en som kom i rullestol med ødelagt kne og måtte sitte med rett ben. Vedkommende ble satt på 7A, også ble 6A blokkert og ryggen på setet ble slått med fremover

__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Se hvilket fly man skal fly med? eligent Register- og ATC-Forum 2 25-07-2015 17:15
Fly kolliderte med vegskilt som advarer mot fly! Wig-wag Småprat 3 27-08-2012 13:48
NATO-fly krasjet med fly i luften Hpkris Flyforum 5 30-08-2011 12:42
Hvilket fly skal jeg fly med? Trety Register- og ATC-Forum 3 02-09-2007 16:59
Fly landede med en pax mere end det tog af med! Guest Flyforum 0 02-01-2006 13:46


All times are GMT +2. The time now is 21:24.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.