Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 07-09-2011, 21:11   #1
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Tokyo-tips (hovedtråd)

Fant ingen Tokyo tråd, kanskje lage enn for oss Dividend turister ? :9

Juni neste år først Tokyo og etter HKG med LH, ANA og så Asiana. HKG har jeg vært noen ganger men Tokyo aldri? Kjøpt nye oppdaterte guidebøker , men et par korte spørsmål først:

A) Kun tre hele dager i byen ( 4 netter ), så hvor i byen bør man bo for å være mest sentralt for å besøke B)..

B) Hva bør man få med seg i disse tre dagene ?

På forhånd takk

----

Moderatornotis:
Det finnes også egen tråd om Japan: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=78701

Last edited by Discus; 25-05-2014 at 13:12.
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2011, 21:49   #2
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: Tokyo tips , anyone

Tokyo kan best beskrives som mange ulike byer som har smeltet sammen til en. Hver eneste "by" har sin sjarm på sin måte. Men man kommer raskt og frem overalt med metroen og tog. Om du reiser kollektivt fra NRT ville jeg ha prøvd noe som ligger i nærheten av Ueno (Keisei skyliner endestasjon) eller Tokyo stasjon (Narita Express). Ueno er et veldig fint område, med en fin park og noen fine shoppingsentra. Dog er ikke det området i Tokyo for heftig uteliv. Det meste stenger omtrent midnatt. Ueno er enklere fordi stasjonen er enklere. Det å finne frem en exit på Tokyo stasjon tar tid.

De fleste utesteder i Roppongi holder åpent til metroen/jernbaner åpner om morgenen. Skaff deg Pasmo som er et oppladbart reisekort. Prisen i Tokyo for metroen varierer på distanse så da er det et lite styr å kjøpe enkelbillett hver gang. Pasmo kan man også bruke i 7 Eleven og en del salgsautomater.

Hva som er verdt å få med seg? De store elektromarkedene på diverste steder. Herregud så mye rart finner man ikke andre steder enn i Japan. Kan også anbefale Sony house med Sonyprodukter fra 1-8 etasje. Om interessen din ligger der så er Japan paradis!

Ellers gjorde jeg ikke mye ut av turistfellene. Jeg la fra meg guideboka og bare vandret i det. Guideboka bruker jeg bare for å få et overblikk. Vær oppmerksom på at du kan bli grillet i toll og immigrasjonskontroll og det vil bli tatt bilde og fingeravtrykk ved innreise. Utreise fra NRT er veldig smooth dog.

Om budsjettet tillater det bør dere prøve Shinkansen, dog jeg vil advare om at det er veldig veldig dyrt.

Last edited by Hypern; 07-09-2011 at 21:53.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2011, 22:03   #3
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Tokyo tips , anyone

Takk forløpig, inn Narita ut Haneda...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2011, 22:40   #4
mons
Newcomer
 
Join Date: May 2010
Posts: 42
Default Re: Tokyo tips , anyone

Et sted å spise som jeg anbefaler er Mon Cher Ton Ton i Roppongi. Fantastisk god teppanyaki, og det er så utrolig morsomt å se på kokkene lage maten. Litt dyrt, men absolutt en matopplevelse du ikke glemmer!
mons is offline   Reply With Quote
Old 08-09-2011, 09:18   #5
Tristar1011
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 137
Default Re: Tokyo tips , anyone

Tokyo er sykt bra, gled deg. Vi bodde på Shinjuku, et veldig bra område i mine øyne. Der har man masse uteliv, karaokebarer, en stor veldig fin park, masse butikker, restauranter osv osv. Vi kom oss lett rundt med det tidligere nevnte Pasmo-kortet, helt genialt. Det er sykt varmt og fuktig der i juni så vær forberedt på det. Og Narita Express er ingen express, så er du advart. Den tok oss vel en times tid tror jeg...men moro uansett, mye å se ut vinduet og festlige jenter som kommer med vognene og skal selge deg ting du aldri har sett eller smakt før, hehe.... Tokyo Tower er kult, der får du et skikkelig overblikk over byen. Shibuya er et shoppe-mekka som må besøkes og i Ueno er det er svært marked med alt fra kule klær til rå fisk. Ellers er de som bor der meget hyggelige og høflige og man kan helt trygt vimse hjem passe kanon etter en hel natt med karaoke!

Edit: vi bodde på Shinjuku, ikke Shibuya som jeg skreiv først. Og her er hotellet, kan absolutt anbefales.

http://no.hotels.com/hotel/details.h...d=312768&rooms[0].numberOfAdults=2&roomno=1&validate=false&previous Dateful=false&reviewOrder=date_newest_first#descri ption

Last edited by Tristar1011; 08-09-2011 at 09:20.
Tristar1011 is offline   Reply With Quote
Old 08-09-2011, 11:00   #6
ex_trd
*A Gold/OW Emerald
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 683
Default Re: Tokyo tips , anyone

Levde i Tokyo for noen år tilbake, så kan jo komme med mine 2 cent:

Som det blir påpekt av andre her er byen enormt stor i utstrekning, og uansett hvor du blir boende er det et must å bruke tog og bane for å komme seg rundt.

Angående sted å bo mener jeg du må du ta et valg mellom Øst- og Vest-Tokyo:

I Vest-Tokyo (også kalt "Nye Tokyo", siden mye ble bygget på 70-tallet) er Shinjuku og Shibuya de største nabolagene:
Shinjuku: Masse neon, karaokebarer og et stort red-light district. Shinjuku stasjon er verdens travleste togstasjon med nærmere 4 millioner passasjerer per dag. Var settingen for "Lost in Translation", og her finner du både internasjonale kjedehoteller som Park Hyatt Tokyo og Hilton Tokyo samt japanske hoteller som ofte er rimeligere.
Shibuya: Shinjuku går i sør over mot Shibuya (mellom ligger også strøkene Yoyogi og Harajuku), som har et av verdens mest kjente fotgjengeroverganger: http://www.tokyoezine.com/wp-content...a-crossing.jpg
Shibuya er et populært sted blant unge tokyoitter, og her finnes en rekke klesbutikker og utesteder som appellerer til en yngre kjøpegruppe. Ikke så mange hoteller her som i Shinjuku, men Cerulean Tower Tokyu Hotel skal være bra.

I Øst-Tokyo ("Gamle Tokyo") finner vi områdene rundt Toyko stasjon i tillegg til blant annet Ueno (kjent for fin park og zoo), Asakusa (stedet i Tokyo med mest gammel bebyggelse og en rekke tempel), Ginza (stedet for luksusshopping og de beste & dyreste restaurantene i Tokyo) og keiserpalasset. I rimelig avstand fra Tokyo stasjon finner vi de virkelig flotte hotellene i Tokyo: Four Seasons Hotel Tokyo At Marunouchi, The Peninsula Tokyo, Ritz-Carlton Tokyo, Shangri-La Tokyo og Mandarin Oriental Tokyo for å nevne noen.

Anbefaler som sagt enten å bo det jeg her omtaler som Vest (dvs. området rundt Shinjuku stasjon) eller Øst (dvs. området rundt Tokyo stasjon) og så så ta tog/bane til andre områder. Et must å besøke som ikke er nevnt ovenfor er Akihabara ("electric town" hvor de har alt av elektronikk).

Det var det jeg kom på i farten, bare spør om det er noe mer jeg kan supplere med.

Last edited by ex_trd; 08-09-2011 at 11:11.
ex_trd is offline   Reply With Quote
Old 08-09-2011, 11:06   #7
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Tokyo tips , anyone

Tusen takk for de siste innspill... Vil nok senere komme med konkrete spørsmål...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 08-09-2011, 13:29   #8
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Tokyo tips , anyone

Jeg bodde i et rolig område like ved Kanda stasjon. Det var en ikke for stor stasjon hvor man raskt kom seg rundt i byen. Man kunne også lett gå til Akihabara derifra.

Ellers var Yoyogi park på søndag en opplevelse med cosplay og mye rart. Er også en gate i nærheten med masse ellevill gatemote.

Ellers synes jeg det er på tide at vi får Yoshinoya til Norge.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 08-09-2011, 20:22   #9
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Tokyo tips , anyone

Takker alle for tips...Vil nå gå hodestups i guidebøkene, finne hotell i Vest-Tokyo som passer eksellent for en ung person som meg...

Så vil jeg komme med konkrete spørsmål.. Kanskje brenne Hilton-poeng også...

Har sett mesteparten av verden , men har alltid styrt klart av Japan, men nå til pers...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 08-09-2011, 21:15   #10
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Tokyo tips , anyone

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Har sett mesteparten av verden,
En uttalelse som få kan komme med. Bare det å ha besøkt over halvparten av verdens over 200 land er det få som har gjort og langt færre har sett mer enn halvparten av alle destinasjonene i disse landene.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2012, 22:40   #11
_volcom_
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2009
Location: Oslo
Posts: 290
Default Japan / Tokyo tråd.

I august om snaue 1mnd skal jeg på min første tur til Japan. Flyr OSL-FRA-HND og samme rute tilbake med ANA. Billetter bestilt gjennom wideroe.no og til å være første gang jeg bestillte der syntes jeg det var ganske enkelt og oversiktlig.
Fikk booket vindus seter begge veier så sant ikke noe annet skjer og jeg blir flyttet på.
Blir også boeing 787 så dette er en tur jeg ser frem til.

Er det noen her inne som har vært i Tokyo og som vet om bra hotell evt hva en bør få med seg når en er der. Er der 1 uke. Søkt meg gjennom sidene her men ikke funnet så mye tips/trip reports om Japan. Eller så er jeg dårlig til å lete. :P

Noen som vet om ANA selger flymodeller på HND ?
_volcom_ is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2012, 22:51   #12
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Japan / Tokyo tråd.

Vel, er du H H gullunge så er Hilton ok, oppgradert og stopp for flyplass bussen fra HND ...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2012, 06:08   #13
Fly med oss
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,523
Default Re: Japan / Tokyo tråd.

Ja, på Haneda finner du en stor og fin butikk som selger masse flotte modeller. Utvalget av ANA-modeller og -leker er rikholdig Du finner butikken på 'landside' på ankomstnivå.
Fly med oss is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2012, 07:51   #14
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Japan / Tokyo tråd.

Det siste jeg ville ha sett på når det gjelder Tokyo er å sjekke inn på ett mediocre Hilton. Alle hoteller av litt størrelse har limobuss til Haneda.

Tokyo er en herlig by med masse å finne på. Mange har ett inntrykk at Tokyoner svindyrt, men det stemmer absolutt ikke. En nordmann lever godt der.

Hvilken prisklasse ønsker du hotell i?

T-banesystemet fungerer utmerket. Det koster 700 yen for dagskort (tror jeg det var)

Start med fiskemarkedet, sats på å være der rundt 0530 om morran og få deg plass på auksjonsopplegget. Mer her: http://en.wikipedia.org/wiki/Tsukiji_fish_market

Må køye, skal skrive litt mer i morgen
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2012, 08:15   #15
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Japan / Tokyo tråd.

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Det siste jeg ville ha sett på når det gjelder Tokyo er å sjekke inn på ett mediocre Hilton. Alle hoteller av litt størrelse har limobuss til Haneda.
Conrad er vel ok?
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2012, 08:22   #16
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Japan / Tokyo tråd.

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Conrad er vel ok?
Jepp, det er noe langt annet enn Hilton
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2012, 09:13   #17
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Japan / Tokyo tråd.

Quote:
Originally Posted by _volcom_ View Post
I august om snaue 1mnd skal jeg på min første tur til Japan. Flyr OSL-FRA-HND og samme rute tilbake med ANA. Billetter bestilt gjennom wideroe.no og til å være første gang jeg bestillte der syntes jeg det var ganske enkelt og oversiktlig.
Fikk booket vindus seter begge veier så sant ikke noe annet skjer og jeg blir flyttet på.
Om du tror du har klart å reservere seter gjennom sidene til wideroe vil jeg anbefale å sjekke med flyselskapet om du faktisk har fått setene. Jeg har i alle fall tidligere blitt lurt av det som viste seg å være en fullstendig fiktiv setereservasjon.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2012, 20:11   #18
_volcom_
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2009
Location: Oslo
Posts: 290
Default Re: Japan / Tokyo tråd.

Jeg har sett litt på Hilton så får se hva det blir. Pris tenker jeg ikke helt over. Blir nok mest bare sove på rommet sånn sett. men hadde vært gøy med limobuss til HND da.

Den butikken må jeg finne så jeg får handlet meg noen modeller.

Jeg håper og tror at setene jeg har lagt inn er mine. de er ihvertfall ikke ledige lengre når jeg sjekke available seat på ana der på de flightene det gjelder.
_volcom_ is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2012, 23:42   #19
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Japan / Tokyo tråd.

Bodde på intercontinental Tokyo Bay i påsken, bra beliggenhet for mitt behov da. (Monorailen til Haneda har stasjon i samme bygg) Fikk det for rundt 1100 kr/natt i executive-room.

(Vedr. by/land-info, se innholdsfortegnelsen: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=79184)
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2013, 17:50   #20
Savipix
ScanFlyer Rusty
 
Savipix's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,411
OBB 76 Hotell i Tokyo

Så blir det ÄNTLIGEN Tokyo i April. Är det någon som har bra tips på hotell som inte helt ruinerar en stackars Östueuropé.

Tips på hur man fyller fyra dagar tas tacksamt emot!
Savipix is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Nice - hovedtråd martino Reiseforum 85 09-08-2023 22:38
Lisboa (hovedtråd) Someone Reiseforum 57 14-12-2018 16:42
Hovedtråd: Amsterdam JonathanAxell Flyspotting 24 18-04-2015 17:01
Tips til Asia tur (Shanghai, Beijing og Tokyo) Tuften Reiseforum 19 18-01-2012 03:13
Hovedtråd: Roma Harald Oanes Flyspotting 0 17-09-2011 09:50


All times are GMT +2. The time now is 20:53.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.