Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 30-11-2021, 04:47   #1
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default God tirsdag

Er jo strengt tatt mandag i LA enda. Det har blitt jobbet litt med både jobb og «gjemmeskole» før Universal Studios ble besøkt med Harry Potter i sentrum. Tatt bilde av Hollywood skiltet og stjerner på bakken rakk vi også. Må vel tidlig avgårde i morgen for å rekke ed til LAX før trafikken går i kork. Sk 932 går jo 11.10. Var to ledige plasser i C og i Y+ på vei hit og jammen ser det ut til at det er stinn brakke i morgen også. Muligens endel ID som benytter anledningen?

Nå skal arvingen ned å lære hvordan det er å. Bli knust i biljard.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2021, 05:02   #2
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: God tirsdag

Lite ID for tiden. C og Y+ selger bra. Spesielt Y+. Sannsynligvis fordi det er mange sene bookinger.

Fortsatt mandag her litt lenger øst. Fridagen er over og todagers arbeidsuke står for døren. Viktig ikke å overdrive.

Nå venter bingen. Håper jeg får sove bedre enn sist natt.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2021, 08:04   #3
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: God tirsdag

God morgen fra Flytoget i et snødekt Oslo. Jobbreise i dag, til Aarhus med CRJ900. Lenge siden man har vært inne i en slik lang smal tube… For sikkerhets skyld tok jeg en covid hurtigtest i går kveld, og den var heldigvis OK. Men litt for spennende med ny mutasjon om dagen. Ha en finfin uke, borte eller hjemme
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2021, 08:22   #4
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: God tirsdag

God morgen fra kontoret. Ser ut som jeg vant og kom først og kunne skru på lyset i dag. Ute er det hvitt og fint. Nå står et Teams-møte med Malaysia for døren. Ha en fin dag
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2021, 08:31   #5
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,911
Default Re: God tirsdag

God morgen fra Forus. Jeg var ikke først inn døra i morges. Her var vaskedamen i full gang allerede. Vel vel. Langhelg over. Klar for fire dager med jobb nå. Småglatte veier i morges etter at snøen som falt i går gikk over til regn. Men vi kom oss frem. I går ble det forresten pyntet til jul så nå gjenstår bare handlestyret. Ha en fin en!
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2021, 08:47   #6
Scandinavien_Airlines
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jun 2015
Location: Copenhagen
Posts: 1,258
Default Re: God tirsdag

God Tirsdag, for første gang i år er der faldet SNØ i Danmark i år og sne bringer mig virkelig i julestemning! Dejligt med snø!

Når ja, klokken er 7.47 så det gør det endnu bedre, god pengedag til jer.
__________________
Upcomning flight:
29. Marts: Billund - Alicante
1. April: Girona - Aalborg

"InsideFlyer = Dit branchesite. Fly Stolt"
Scandinavien_Airlines is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2021, 08:54   #7
Henshaw
ScanFlyer Crusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 3,935
Default Re: God tirsdag

Morn fra Kolsås, hvor det ikke overraskende er hvitt ute. Ikke tykkeste laget, men det setter fin stemning.
Bølla oppe kl 630, men det er for tidlig, så brukte en halvtime på å lede han på bedre tanker, så kunne man egentlig bare selv stå opp og starte å jobbe.
Egentlig på tide å henge opp litt utelyst, bare usikker på hvor man skal ha det, da det i teorien kommer masse stillaser før jul og de skal bytte alt av tak her...
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2021, 09:28   #8
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: God tirsdag

Quote:
Originally Posted by Scandinavien_Airlines View Post
God Tirsdag, for første gang i år er der faldet SNØ i Danmark i år og sne bringer mig virkelig i julestemning! Dejligt med snø!
Hadde dere ikke snø i januar/februar/mars?

God dag fra 2165. Snø her også, men det var godt brøytet på vegen fra soverommet til pulten. I dag ser det ut til å være veldig mye å gjøre, så det er visst bare å sette i gang.

Hsa en god en
Martin is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2021, 11:14   #9
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: God tirsdag

God morgen fra Lillestrøm. Tidlig oppe i dag for å småkontorere, og nå bærer det straks inn til bortekontoret.

Skal forsøke å avbestille litt SAS reiser for neste uke. Skulle vært i Danmark på jobb, og ha med både Storsmurf og Svigers et par av dagene. Men SAS nettsiden virker å slite greit, ihvertfall på Safari. I går gikk det ikke å åpne bookinger. I dag fikk jeg avbestilt 1 bestilling, men så går det i stå igjen.

Bra vi har noen dager på oss.

Ha en fjong dag

EDIT: Var visst kun Safari som ikke funket.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind

Last edited by Fnate; 30-11-2021 at 11:17.
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2021, 11:20   #10
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: God tirsdag

God morgen fra Hamburg. Her er det relativt ordnede former og konferansen er i gang med krav om vaksinesertifikat.

I går gikk jeg på en smell med innsjekket bagasje, så sitter nå i samme dressen jeg tok på 0630 i går og lukter Nivea deodorant.

Over og ut.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2021, 13:56   #11
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: God tirsdag

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Skal forsøke å avbestille litt SAS reiser for neste uke. Skulle vært i Danmark på jobb, og ha med både Storsmurf og Svigers et par av dagene. Men SAS nettsiden virker å slite greit, ihvertfall på Safari. I går gikk det ikke å åpne bookinger. I dag fikk jeg avbestilt 1 bestilling, men så går det i stå igjen.

Ha en fjong dag

EDIT: Var visst kun Safari som ikke funket.
Comboen Safari og SAS har slitt lenge. PC og Firefox har fortsatt tilgode å gi meg trøbbel. Ihverfall i de tifellene sidene faktisk fungerer som planlagt. Og det skjer faktisk innimellom!
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2021, 14:22   #12
SK384
ScanFlyer Crusty
 
SK384's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 3,182
Default Re: God tirsdag

God formiddag fra Kongsberg

Her har det snødd i natt og i formiddag. Ikke de store mengdene akkurat, men nok til at det ble ganske glatt på veiene.

Ellers kjennnes formen bedre ut enn på lenge. Det er virkelig deilig. Jeg fikk brukt formiddagen til å lage en læringsvideo til mine studenter. Jeg har en plan om å få laget litt flere den kommende tiden om formen tillater det.

Nå er det sjakk på TV så jeg skal sette meg til rette i sofaen og kikke på VM kampen.
SK384 is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2021, 15:43   #13
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: God tirsdag

Og da var jaggumeg orkansesongen over for i år .. Og til tross for klimahysterikernes dystre spådommer gikk det ganske så ordentlig for seg i år ..

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2021, 16:39   #14
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: God tirsdag

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Comboen Safari og SAS har slitt lenge. PC og Firefox har fortsatt tilgode å gi meg trøbbel. Ihverfall i de tifellene sidene faktisk fungerer som planlagt. Og det skjer faktisk innimellom!
Comboen Mac - Safari eller Chrome og 0 SAS bookinger virker ogsaa straalende - ingen problemer med endringer - avbestillinger - innstillinger. Men bestiller reise, flyet gaar som naar det skal og alle er glade
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2021, 19:04   #15
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: God tirsdag

Regnes vel som det LN-MOW kaller «klimahysteriker» men trenger jo ikke spaa noesomhelst - det er nok en rolig Hurricane sesong, men vi er i ferd med aa ta mot den 8 atmosfaeriske elven og turen til Bellingham ble utsatt, er vel i tvil om vi kan ta den turen, ordfoeren ba alle om kun ta helt noedvendige turer utendoers. Rett nord for grensen er Trans Canada Highway 1 stengt i rundt 100 miles og de snakker om gjenaapning i 2022 !

Begge jernbanene (ekte konkuranse!) er stengt paa uviss tid - noe som vil ha enorme skader for en allerede svaert utsatt logistikk kjede. Litt kan sendes via USA (Everett) og noe oppover via Whistler og nordover.

Kombinasjonen av rekord varme, skogbranner har skapt en «perfect storm» for jord / leire ras ogsaa paa denne siden av grensen. Meget synd at klima utfordringene er blitt saapass politiske og de som er lite utsatt, latterlig gjoer oss som ser klare virkninger / utfordringer.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2021, 23:32   #16
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: God tirsdag

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
God morgen fra Hamburg. Her er det relativt ordnede former og konferansen er i gang med krav om vaksinesertifikat.

I går gikk jeg på en smell med innsjekket bagasje, så sitter nå i samme dressen jeg tok på 0630 i går og lukter Nivea deodorant.

Over og ut.
Der kom den gitt.. 27 timer etter jeg landet.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	2B2EC873-BBF9-4033-A5D5-A405CFBFC7E8.jpeg
Views:	135
Size:	80.9 KB
ID:	50515  
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
God Tirsdag Scandinavien_Airlines Flyforum 17 11-07-2017 14:55
God tirsdag Chriscross Flyforum 9 22-11-2016 18:14
God tirsdag! jcnorway Flyforum 11 20-03-2013 02:48
God Tirsdag! jalig Flyforum 20 04-10-2011 17:04
God tirsdag - god St. Hansaften EB Flyforum 16 24-06-2009 00:11


All times are GMT +2. The time now is 07:27.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.