Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 02-09-2021, 21:57   #1
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Norge A small Leap til Røros

Etter en drøy koronaforsinkelse var det på tide for undertegnede og Flypodden å komme seg til Røros. Da er valgene i grunn få og det var Air Leap og deres Saab 340, som skulle ta seg for transporten. Verken selskapet eller flytypen var ny, derimot var Røros både en ny flyplass og en ny by for undertegnede

Avgang var 14:45 en søndag ettermiddag og flytoget stod for transporten fra Asker til OSL. Glissent fra Asker klokken 12, men på Oslo S så fylte det seg såpass opp at jeg antok munnbindet måtte på. På OSL møtte vi reiseleder og kunne ta turen bort til den nærmeste bortgjemte Air Leap skranken, nesten helt bortest i terminalen for å sjekke inn og få boardingkort, selv om vi kun hadde håndbagasje. I tillegg til Air Leap passasjerer så var skranken også for dyr, folk som trenger assistanse og barn som reiser alene.



Bra med folk på OSL, men security gikk radig og en tur innom Two Tigers for litt drikke og mat ble gjennomført. Selv ble det både en øl og et glad vin og en ramen suppe



Så var det å ta turen ytterst til commuterbrakka, riktignok via en litt provisorisk vei på grunn av arbeid. Der stod SE-LJT å ventet, samme maskin jeg hadde OSL-ARN tilbake i 2019



Boarding av all oss 6 passasjerer ble gjennomført raskt og med free seating, dog alle måtte sette seg bakerst i kabinene, ble det enseteren 9A på undertegnede. North Face-baggen gikk akkurat med litt makt opp i hattehyllen





Begynner å hjelpe på innenrikstrafikken så B-piren var i bruk



Avgang mot nord, rett før en 777-300ER fra Emirates



Ellers lite å melde fra selve flyturen, som forløp med utsikt over skog, myr og fjell. Landet på RRS godt før rutetid, men det var også avgangen. Som transport inn til byen tok vi rett og slett å gikk, da da ikke er lange biten å gå



Flott opphold på Røros. Vi bodde på Erzscheidergården i pittoreske omgivelser og hadde et nydelig måltid på Vertshuset Røros med innslag av flere lokale spesialiteter






Etter litt innspilling for Flypodden (og Flight 169) var det tid for hjemreise. Air Leap FL135 skulle gå klokken 16:00, og også denne gangen ble føttene tatt i bruk ut til RRS. Innsjekk sammen med cargo, inkludert kasser som skulle både til Hong Kong og Istanbul, så litt eksport forgår fra Røros

I avgangshallen ble deres selvbetjente løsning brukt og gikk for is og Farris



Også på returen var det SE-LJT som stod for flighten, dog hadde passasjerantallet nå økt til 13. det var også snakk om fullt fly på returflighten søndag









Ikke så mye å si om returen heller. Dog en voldsomt snakkesalig flyvertinne og en lang innflyvning via Hønefoss

Ankom OSL vel på tiden, så ble det Vy hjem

Røros var et nytt og hyggelig bekjentskap, og frister definitivt til gjentagelse
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 02-09-2021, 22:49   #2
fluxie
Flyprat fusentast
 
Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,247
Default Re: A small Leap til Røros

Takk for fin rapport. Du har jo nesten blitt forumets mest bereiste med Air Leap. Noen som topper 3 legs?
fluxie is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2021, 05:44   #3
Concorde98
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2011
Location: Lillestrøm
Posts: 2,021
Default

Quote:
Originally Posted by fluxie View Post
Takk for fin rapport. Du har jo nesten blitt forumets mest bereiste med Air Leap. Noen som topper 3 legs?
Jeg tangerer den med tre. Synes Air Leap var fint. Siste gangen var min kone og jeg eneste pax ombord og flyvertinnen var hyggelig! Munnbind kunne vi droppe også der vi satt alene i den ene enden av flyet.
Ellers ser jeg at jeg har vært tre ganger med Air leap og fire ganger med WF på RRS.
Concorde98 is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2021, 05:44   #4
Concorde98
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2011
Location: Lillestrøm
Posts: 2,021
Default Re: A small Leap til Røros

Fin rapport fra fine RRS og Røros! Tusen takk!
Concorde98 is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2021, 11:50   #5
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,232
Default Re: A small Leap til Røros

Fine greier. Jeg har vaert paa Roeros en gang for lenge siden. Jeg husker av en eller annen grunn at det var da Irak invaderte Kuwait, saa det blir da i 1990. Det var med mor og far og vi kjoerte bil. Flyinteressen var allerede den gang stor og Braathens betjente den gang Bergstaden. Jeg vet ikke hvilket hotell vi bodde paa, men det var utsikt til flyplassen.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Air Leap starter Røros - Oslo (FOT-rute) LCH78 Flyforum 42 03-01-2022 18:26
Air Leap med Røros - Stockholm EB Flyforum 11 13-11-2020 12:18
Air Leap til ARN Someone TripReports 8 16-06-2019 23:12
Sveitsere til Røros Discus Flyforum 9 29-10-2008 07:36
CoastAir til Røros EB TripReports 16 16-01-2007 11:47


All times are GMT +2. The time now is 19:18.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.