Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 03-03-2025, 22:08   #61
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus (SkyTeam)

Quote:
Originally Posted by meheeco View Post
Beklager hvis svaret allerede eksisterer i en tråd jeg ikke har funnet/lest (jeg tviler på at jeg er den eneste som sitter i samme situasjon), men hva er anbefalingen dersom man har nok planlagte reiser til at man kan oppnå gull med enten EB eller FB i løpet av de neste 12 månedene? Er det et fasitsvar for hvor man bør samle statuspoengene, og hvis ikke, hva er faktorene som heller mot henholdsvis EB eller FB?
Jeg har begge. Diamond hos EB og Platinum hos FB. Om jeg måtte velge ett ville jeg valgt det hvor jeg reiser oftest. Er 70% av flightene mine med SAS så blir det EB og motsatt.

Det er også lettere å opparbeide seg poeng på EB, i form av kredittkort og Trumf. Så jeg hadde uansett beholdt EB kontoen for å samle den typen poeng. Altså, selv om jeg gikk for status hos FB istedenfor.

På bruk av poeng synes jeg egentlig ikke det skiller så mye. Ei heller på fordeler, men det er helt klart mest fordeler med status hos det selskapet du faktisk fly med.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2025, 16:16   #62
mckvakk
ScanFlyer Blue

Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus (SkyTeam)

Usikker på om dette er riktig tråd, men er det noen sølvmedlemmer som har fått SAS for work fordelene til å fungere?

En av fordelene skal være at oss sølvmedlemmer får fast track i Go.
På min kommende tur OSL - SVG så står det ingenting i appen.
Jeg er ganske sikker på at forrige tur sto det heller ingenting om det på boardingkortet.
Det kan jo være at det fungerer uten at det står, men litt flaut om man blir avvist :-p

Jeg har plus på returen pga flex, og der får jeg booket sete gratis, så den fordelen ser ut til å fungere.

HR har sendt ut informasjon om SAS for work og vi har avtalepriser hos Berg Hansen, så jeg vil tro selskapet er registrert.
mckvakk is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules