Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 28-01-2019, 20:33   #21
RJon
ScanFlyer Dusty
 
RJon's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,466
Default Re: Amsterdam/Paris/Sint Maarten tur/retur - rutepraksis?

Da jeg reiste til SXM direkte fra AMS i 2017 gikk denne fra non-schengen på AMS, fikk stempel i passet ved ankomst.

Fikk også stempel i passet på St.Barth's, men ikke på tur ut igjen. Heller ikke da jeg returnerte til SXM.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
RJon is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2019, 15:06   #22
flyKSU
ScanFlyer Molded
 
flyKSU's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,048
Default Re: Amsterdam/Paris/Sint Maarten tur/retur - rutepraksis?

Quote:
Originally Posted by Wig-wag View Post
Out of curiosity: Er St. Maarten, Curacao og disse andre stedene å betrakte som deler av EU?
Fransk Saint Martin er en del av EU, spesifikt EUs ytterste randområde (Outermost Region of the EU, OMR) på samme måte som, for eksempel, Kanariøyene. Fransk Saint Martin står likevel utenfor Schengen.

Nederlandsk Sint Maarten er ikke en del av EU, men sorterer under oversjøiske land og territorier (OCT) og er tilknyttet Kongeriket Nederland. Dette betyr at innbyggerne er EU-borgere i kraft av sitt nederlandske statsborgerskap. Samtidig anser Kongeriket Nederland Sint Maarten som et land i kongeriket (sammen med Curaçao og Aruba), til forskjell fra Bonaire, Sint Eustatius og Saba. Sistnevnte har en snål status som del av provinsene i europeisk Nederland. De skulle derfor per definisjon vært en del av EU som OMR-områder, men er det ikke likevel ...

For øvrig, siden det ikke er grensekontroll mellom fransk Saint Martin (EU) og nederlandsk Sint Maarten (ikke-EU) kan jo britene hente litt inspirasjon herfra til Nord-Irland
flyKSU is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2019, 15:08   #23
LN-KOG
Osapanga chipongwe
 
LN-KOG's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,136
Default Re: Amsterdam/Paris/Sint Maarten tur/retur - rutepraksis?

Quote:
Originally Posted by flyKSU View Post

For øvrig, siden det ikke er grensekontroll mellom fransk Saint Martin (EU) og nederlandsk Sint Maarten (ikke-EU) kan jo britene hente litt inspirasjon herfra til Nord-Irland
Britene hente inspirasjon fra Europa? Det er vel like tenkelig som at paven konverterer til protestantismen
__________________

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2019, 01:11   #24
IL-2
ScanFlyer Gold
 
IL-2's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,297
Default Re: Amsterdam/Paris/Sint Maarten tur/retur - rutepraksis?

Jeg kan godt se for meg britene hente inspirasjon fra Karibia, yarr!
IL-2 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hjemreise fra Sint Maarten ENTO TripReports 0 14-12-2017 02:58
Spekulere i no-show retur med tur-retur billett RJon Reiseforum 9 21-06-2014 14:40
Tredagerssalg til Brussel, Amsterdam, Alicante & Paris pilot94 Reiseforum 4 22-06-2010 17:11
Oslo-Bergen-Amsterdam-Praha tur/retur MountainDew TripReports 20 16-01-2007 23:39
Flying Blue och Amsterdam kontra Paris RolfL Flyforum 0 03-10-2006 11:24


All times are GMT +2. The time now is 12:48.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.