Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 20-09-2017, 17:06   #41
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,232
Default Re: Parkering Gardermoen

Det er jo hele poenget (på OSL) å få bedre sirkulasjon på plassene, da kan man ikke øke tiden. Korttidsparkeringen er tross alt like ved og er langt billigere for de som trenger mer enn bare å slippe av noen.
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2017, 17:35   #42
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Parkering Gardermoen

Quote:
Originally Posted by TG923 View Post
Det er jo hele poenget (på OSL) å få bedre sirkulasjon på plassene, da kan man ikke øke tiden. Korttidsparkeringen er tross alt like ved og er langt billigere for de som trenger mer enn bare å slippe av noen.


Jepp, aner ikke hvordan det er etter sentralbygg vest åpent, men tidligere var kapasiteten sprengt. Ofte av biler som stod der en stund, da jeg mener grensen da var 15 min?
Har jo selv strukket strikken der ganske lang: sluppet av kone og barn, sjekket inn bagasje, inkludert barnevogn på spesialbagasje båndet, før jeg har gått tilbake til bilen og kjørt til P2. Det går ikke lenger, men er forståelig
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 23-11-2017, 00:56   #43
madisiri
Newcomer
 
Join Date: Mar 2016
Posts: 25
Default Haster - Parkering OSL

Hei!

Skal reise utenlands i 3 døgn imorgen, og får opp en parkeringspris på kr 1350 på P10.
Men om jeg derimot legger inn 1 uke får jeg opp 890kr..

Byr det på problemer om jeg kjøper for 1 uke, men kjører ut etter bare 3 døgn?
madisiri is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2017, 09:32   #44
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: Parkering Gardermoen

Det tror jeg går fint. Gjorde det samme på P4 i nylig, booket en uke og kjørte ut etter 3,5 døgn uten problemer.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2017, 10:31   #45
Vegas73
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2010
Location: OSL/FMO
Posts: 98
Default Re: Haster - Parkering OSL

Quote:
Originally Posted by madisiri View Post
Hei!

Skal reise utenlands i 3 døgn imorgen, og får opp en parkeringspris på kr 1350 på P10.
Men om jeg derimot legger inn 1 uke får jeg opp 890kr..

Byr det på problemer om jeg kjøper for 1 uke, men kjører ut etter bare 3 døgn?
Kjøpte du for 1 uke, og i såfall: gikk det greit å kjøre ut etter 3 døgn?
__________________
Untatt innland Norge og Tyskland (fra 2002, sist oppdatert 2015...):
Vegas73 is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2017, 13:03   #46
learjet
oversheriffmester

Global Moderator
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 3,428
Default Re: Haster - Parkering OSL

Quote:
Originally Posted by Vegas73 View Post
Kjøpte du for 1 uke, og i såfall: gikk det greit å kjøre ut etter 3 døgn?
Jeg har flere ganger bestilt for 1 uke og kjørt ut etter 3 dager. Og det har fungert helt fint.
learjet is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2018, 18:37   #47
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Parkering Gardermoen

Tipset med parkering på OSL er å bestille hele uker, stort sett det tilbudene gjelder for. Bestilte nylig en uke på P10 for 890. Skulle jeg booke for de 5 dagene jeg trenger ville det blitt 1350, så da er valget lett.

Har dog noen ganger sett tilbud på 8 dager, så gjelder uansett følge med
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 09-01-2018, 18:51   #48
fluxie
Flyprat fusentast
 
Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,247
Default Re: Parkering Gardermoen

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Tipset med parkering på OSL er å bestille hele uker, stort sett det tilbudene gjelder for. Bestilte nylig en uke på P10 for 890. Skulle jeg booke for de 5 dagene jeg trenger ville det blitt 1350, så da er valget lett.

Har dog noen ganger sett tilbud på 8 dager, så gjelder uansett følge med
Kjøre ut etter 3 dager går fint. Derimot er det et problem å kjøre inn dersom du kommer mer enn 90 min tidligere enn du har bestilt tid for. Prøvde meg på en spansk en i dag. Hehe.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
fluxie is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2018, 14:48   #49
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Parkering Gardermoen

Hmmm... Er Earlybird allerede borte?

Jeg likte meget godt den rabatten (rabattkoden, en eller anen fugl) som du fikk når du booket online.

Har for øvrig brukt P10 Express en del siste tiden og dette er en klar favoritt - veldig hyggelige de som jobber der, slipper å lete etter parkering, sliper å lete etter lading de gangen jeg trekker det korteste strået og må kjøre hårføneren, meget kort vei til terminalen, halvvarm bil.. Får nesten til deja Vu til Dubai.

Og ikke nok med det.. 600 Eurobonsupoeng.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2018, 18:38   #50
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Parkering Gardermoen

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Hmmm... Er Earlybird allerede borte?



Jeg likte meget godt den rabatten (rabattkoden, en eller anen fugl) som du fikk når du booket


Parkerte med den senest i dag, men husk det ofte er minimum opphold. Selv trengte jeg egentlig bare 5,5 dag, men endte booke 8 på P10
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 06-02-2018, 18:52   #51
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Parkering Gardermoen

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Parkerte med den senest i dag, men husk det ofte er minimum opphold. Selv trengte jeg egentlig bare 5,5 dag, men endte booke 8 på P10
10-4

Har du en link som virker og/eller rabattkode?
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2018, 19:53   #52
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Parkering Gardermoen

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
10-4



Har du en link som virker og/eller rabattkode?


Ingen rabattkode, men du kan eventuelt bruke OSL appen. 890kr som da er standardprisen for 8 dager i P10

Litt på siden, men var endel steder som var stengt for vedlikehold på P10, men jeg kjører ofte på den "JKM" delen, det vil si den østlige delen, og ikke noe problem finne plass der
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 06-02-2018, 20:40   #53
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Parkering Gardermoen

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Ingen rabattkode, men du kan eventuelt bruke OSL appen. 890kr som da er standardprisen for 8 dager i P10

Litt på siden, men var endel steder som var stengt for vedlikehold på P10, men jeg kjører ofte på den "JKM" delen, det vil si den østlige delen, og ikke noe problem finne plass der
Takker - den prisen får du også online. De hadde en tilleggsrabatt før via EarlyBird som ga enda bedre priser.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2018, 17:24   #54
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Parkering Gardermoen

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Har for øvrig brukt P10 Express en del siste tiden og dette er en klar favoritt - veldig hyggelige de som jobber der, slipper å lete etter parkering, sliper å lete etter lading de gangen jeg trekker det korteste strået og må kjøre hårføneren, meget kort vei til terminalen, halvvarm bil.. Får nesten til deja Vu til Dubai.
Da har også OSL lansert park&go, hvor man leverer bilen foran terminalen. Har booket til sommeren da vi skal en uke til Granka. 980kr for en uke, så 90kr dyrere enn P10, så tar en for laget der. Ser ut som konseptet nettopp er lansert. Ble dog ikke helt klok på hvordan jeg får bilen tilbake, Men den tid den sorg.

300 Eurobonuspoeng der også, og det som var litt rart var at det faktisk er 100kr billigere enn P10 Parking Express

https://ekstranett.avinor.no/osl/fly...oslo-lufthavn/

Quote:
- Vi mener dette har blitt tidenes enkelste måte å parkere på flyplassen, ettersom kunden bare kan kjøre opp på øvre forplass - nærmest døren - levere nøkkelen og går rett inn i avgangshallen, sier kategorisjef for parkering Amy Karoline Løken.

He he, dog i morgen er bestilt plass på P6
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 03-08-2018, 14:25   #55
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Parkering Gardermoen

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Da har også OSL lansert park&go, hvor man leverer bilen foran terminalen. Har booket til sommeren da vi skal en uke til Granka. 980kr for en uke, så 90kr dyrere enn P10, så tar en for laget der. Ser ut som konseptet nettopp er lansert. Ble dog ikke helt klok på hvordan jeg får bilen tilbake, Men den tid den sorg.

Har nå fått testet dette og fungerte bra. Leverte bil og nøkkel i bua som står på Park&go sitt lukkede område på drop off foran terminal da vi dro. Så var inne i terminalen 2 minutter etter jeg ankom OSL.

På retur tok vi med tralla opp til avgangsetasjen og hentet nøklene i bua. Så var det bare trille bort fortauet til parkeringshuset og ta med bilen som stod parkert på 5J, som jo er den delvis avsperrede delen av parkeringshuset som man normalt ikke kan parkere på selv
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 03-08-2018, 19:27   #56
Voipe
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 376
Default Re: Parkering Gardermoen

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Har nå fått testet dette og fungerte bra. Leverte bil og nøkkel i bua som står på Park&go sitt lukkede område på drop off foran terminal da vi dro. Så var inne i terminalen 2 minutter etter jeg ankom OSL.

På retur tok vi med tralla opp til avgangsetasjen og hentet nøklene i bua. Så var det bare trille bort fortauet til parkeringshuset og ta med bilen som stod parkert på 5J, som jo er den delvis avsperrede delen av parkeringshuset som man normalt ikke kan parkere på selv
Noen fordeler/ulemper kontra P10 Express?
Voipe is offline   Reply With Quote
Old 03-08-2018, 19:37   #57
ToreD
Flydiot
 
Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,288
Default Re: Parkering Gardermoen

Quote:
Originally Posted by Voipe View Post
Noen fordeler/ulemper kontra P10 Express?


Fordel: trill rett inn i terminalen kontra gjennom p-huset og heis opp.
Brukt det flere ganger. Helt topp!!


Sent from my iPhone using Tapatalk
ToreD is offline   Reply With Quote
Old 04-08-2018, 14:16   #58
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Parkering Gardermoen

Quote:
Originally Posted by ToreD View Post
Fordel: trill rett inn i terminalen kontra gjennom p-huset og heis opp.
Brukt det flere ganger. Helt topp!!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Men du må utendørs? Tenker litt på når vinteren smeller til.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 04-08-2018, 14:51   #59
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Parkering Gardermoen

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Men du må utendørs? Tenker litt på når vinteren smeller til.


Du må gå noen meter utendørs, men det er neppe noe problem. Ikke akkurat tropevarme «inne» på P10 om vinteren heller
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 04-08-2018, 15:11   #60
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Parkering Gardermoen

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Du må gå noen meter utendørs, men det er neppe noe problem. Ikke akkurat tropevarme «inne» på P10 om vinteren heller
Ser den, men på P10 Express så går man jo ut av bilen rett inn i bygget.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Flatt hjul etter parkering på Gardermoen ENGM 911 Småprat 4 18-04-2012 23:46
Parkering med polering Gardermoen? SudCaravelle Reiseforum 14 12-07-2010 17:18
Så var det slutt for Gardermoen Airport Parkering SK917 Flyforum 19 03-03-2010 20:19
Avro-parkering på Gardermoen FlightDeck Flyforum 4 14-01-2008 23:33


All times are GMT +2. The time now is 17:57.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.