Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 06-11-2018, 18:02   #41
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: UA refund !!

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Vi bruker alltid UA( før CO ) til USA. En stor fordel har de når du må avbestille.

Du kan få brukt verdien av turen betalt på framtidig reise så lenge ny booking innen et år fra den opprinnelige bookingdato. Reisen kan da benyttes etter denne dato.

Det har jo skjedd noen få ganger de siste årene. Da går man inn på gammel ref senere innen fristen og booker en ny reise. Koster ca kr. 1.500 pr pax.

15. oktober skulle vi til ORD og gledet oss. ( se upcoming under ). Kl 02 om natta den 15.10 fikk jeg vanvittige ryggsmerter og kunne knapt stå på føttene.. SK til LHR 0755. Det var ingen vei jeg kunne dra. Hadde dette skjedd 24 timer før eller etter hadde det gått.

Famlet meg til PC'en og skjelvende greide jeg etter et noen minutter å avbooke.

( Senere samme dag ringte jeg Drake Hilton Chicago og kansellerte. Forklarte situasjonen. De har 48 timer frist. Men en hyggelig dame fikset det gratis etter min forklaring ).

Fikk kontoutdrag fra mitt kort i dag. UA hadde refundert hele beløpet kr. 3.100 for hver av oss. Og jeg hadde billigste klasse, K på reisen...
MERK: Refundert samme dag som avreise 15.10
Min er faring er at Nord Amerikanske selskap er mye kulere på dette enn Europeisk. Prøv å ringe BA eller LH med en sånn issue. Glem det.

Hadde en, ikke helt tilsvarende sak men sammenlignbar, sak med Air Canada i vår. Hadde vært på jobb i USA og skulle videre på jobb i Canada. På flyplassen på vei til security, etter innsjekk, fikk jeg en usedvanlig kraftig følelse av å absolutt MÅTTE hjem til familien. Det var null tjangs for at jeg skulle sette meg på det flyet. Gikk til Air Canada desken og sa det nøyaktig som det var. De offloadet meg og ga meg voucher for fremtidig bruk. Akkurat som du.

American Airlines... dummet meg skikkelig ut med en ombooking for å få kortere layover i LAX på vei fra DEN og hjem. Men så ble det snøvær og kanselleringer. Ville ikke rekke SAS hjem til ARN-OSL. AA gav umiddelbart kredit til konto, som du. SAS bookingen kunne jeg bare glemme å gjøre noe med. 100.000 poeng tapt der.

EU261 har de ikke, men de har ofte en nokså pragmatisk holdning til å gi deg noen friheter.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2019, 09:00   #42
88charlie
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 150
Default Gjennomgående billetter i business til USA videre domestic

Er tilbake i USA etter drøye 8 års jobbing mot resten av verden og bestilte nettopp en tur til MSY i begynnelsen av Desember.

Biz via OSL/EWR men akkurat som i gamle dager, som dog gjerne var via ORD, så ble det et sete bak halen på flyet fra EWR til MSY (United). Reisebyrået skylder på bookingkoder bla. bla.

Kan noen forklare meg hvorfor det blir slik, og hva man eventuelt kan gjøre for å trikse det til?

Skjønner ikke det spøtt når billetten koster så mye som den gjør.
88charlie is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2019, 11:13   #43
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Gjennomgående billetter i business til USA videre domestic

Du sier United, men er det SAS over dammen du tenker på?
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2019, 11:40   #44
darkcho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,679
Default Re: Gjennomgående billetter i business til USA videre domestic

Nei, han skriver "sete bak halen på flyet fra EWR til MSY (United)".

Kjent probelm dessverre, United og SAS mapper ikke samme klasser nødvendigvis. Hadde sjekket med reisebyrået om det er mulig å kjøpe seg opp på siste leg til United C.
__________________
darkcho is offline   Reply With Quote
Old 21-09-2019, 09:58   #45
88charlie
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 150
Default Re: Gjennomgående billetter i business til USA videre domestic

Quote:
Originally Posted by darkcho View Post
Nei, han skriver "sete bak halen på flyet fra EWR til MSY (United)".

Kjent probelm dessverre, United og SAS mapper ikke samme klasser nødvendigvis. Hadde sjekket med reisebyrået om det er mulig å kjøpe seg opp på siste leg til United C.


Fikk tilbake en mer detaljert bla bla fra byrået. 900 opp, hver vei, gir meg Uniteds Eco Plus med mer beinplass.

Da er det bare å gå til ledelsen og få i retur at «mye vil a ha mer» og «vi flyr monkey på domestic» og «roter vi mer nå så ryker Biz på overseas»...
88charlie is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2019, 14:04   #46
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default "Fornøyelse" å avbestille United

Dessverre har jeg de siste åra måtte avbestille United noen ganger. Alt for meg og min kone.

MEN for et flott system ! De gir deg en "tilgodelapp" på hele beløpet på din opprinnelige ref. Gå inn på den før et år er over fra bestillingstidspunktet.
Book en ny reise ( nødvendigvis ikke samme sted ). Kun et gebyr i tillegg.

Men i oktober i fjor ble det enda bedre.Måtte avbestille ORD et par timer før avreise med LH connection til FRA 0600. HELE beløpet på kredittkortet med en gang.

Dessverre nå i november måtte jeg avbestille SFO. Fikk ny tilgodelapp som vi vil bruke senere.

Og på nytt også nå i november en tur til EWR kommende jul ble avbestilt. Alle penger rett tilbake på kortet uten gebyr.

Aner ikke hvorfor to policy her og når hver enkelt blir brukt ?

Last edited by SQ 777; 30-11-2019 at 14:07.
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2019, 07:59   #47
bhen
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2011
Posts: 144
Default Re: "Fornøyelse" å avbestille United

Jag har samm erfaring, fått tilbake hele belöpet på biljetter som er blitt avbestilt etter jeg hadde flydd ut men ikke hjem, skjedd to ganger. Begge på grunn av dårlig vær og forsinkelser/cancerlleringer men likavel.
bhen is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2022, 23:29   #48
fjasebase
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jun 2010
Location: Texas
Posts: 1,446
Default Bookingproblem med SK og UA

Prøver og booke en flight på UA sine sider (redirected fra Google Flights). Første leg (og siste på retur) er SK. TRD-BGO-EWR-DFW t/r. På UA sine sider får jeg fyllt inn alt av passasjerinfo, men det er ingen alternativ å komme seg videre i bookingen. Noen som har hatt dette problemet før?


Edit. La til bilde i neste post. Til venstre er dummy booking, til høyre er den jeg prøver og booke


Edit 2: Funker som normalt når en av de to SK flightene byttes med WF (uheldigvis dobbelt så dyrt). Problem med SK og UA sine bookingsystemer som ikke snakker sammen?

Last edited by fjasebase; 28-05-2022 at 23:49.
fjasebase is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2022, 23:33   #49
fjasebase
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jun 2010
Location: Texas
Posts: 1,446
Default Re: Bookingproblem med SK og UA

fjasebase is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2022, 07:51   #50
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Bookingproblem med SK og UA

Uten å hjelpe så mye, men hvis man vil unngå bruke OTAene, hvor jeg finner denne til salgs. Så er det en ide å høre med en godt gammeldags reisebyrå hvordan de kan prise denne routingen?

Ellers er det no et eksempel at allianser ikke er så sømløst :
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 30-05-2022, 16:07   #51
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: United - booking, endring, kansellering av billetter

Noen som vet hva er fasiten til United på servering i First domestic? De skal vistnok jazze opp servicen litt igjen fra 1 juni.

Vi flyr da strekningen IAD-MCO og den er virkelig på vippepunktet mellom virkelig crappy med snacks til relativt grei mat. De mener dette skillet et på 2 timer og 20 noen steder og andre steder 800 Miles.

Flytiden på United.com viser mellom 2.16 til 2.24 og antall miles virker jo ikke relevante.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2022, 17:44   #52
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: United - booking, endring, kansellering av billetter

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post

Flytiden på United.com viser mellom 2.16 til 2.24 og antall miles virker jo ikke relevante.
Selve flytiden er rundt 1:45.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Skjermbilde 2022-05-30 104342.jpg
Views:	231
Size:	4.2 KB
ID:	51381  
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 30-05-2022, 18:55   #53
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: United - booking, endring, kansellering av billetter

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Selve flytiden er rundt 1:45.
Så det er tiden som avgjør om de bare har med pretzels eller ordentlig mat?
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2022, 21:59   #54
fjasebase
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jun 2010
Location: Texas
Posts: 1,446
Default Re: United - booking, endring, kansellering av billetter

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Noen som vet hva er fasiten til United på servering i First domestic? De skal vistnok jazze opp servicen litt igjen fra 1 juni.

Vi flyr da strekningen IAD-MCO og den er virkelig på vippepunktet mellom virkelig crappy med snacks til relativt grei mat. De mener dette skillet et på 2 timer og 20 noen steder og andre steder 800 Miles.

Flytiden på United.com viser mellom 2.16 til 2.24 og antall miles virker jo ikke relevante.
DFW til DEN i går. Biscoff og stroopwaffle. Ikke noe frokost
fjasebase is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2023, 19:14   #55
WF789
ScanFlyer Molded
 
WF789's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,521
Default Re: United - booking, endring, kansellering av billetter

United virker å ha sluttet å selge connections med SAS.
Har også en reise med dem i april via LHR, og der står LHR-OSL med "canceled or not confirmed" mens det leget er forduftet fra SAS-appen. (Fikk pushvarsel om at billetten var kansellert)
__________________
WF789 is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2023, 19:28   #56
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: United - booking, endring, kansellering av billetter

Allerede helt rensket ut fra United.com .. Har ved flere anledninger booket billige bonusreiser med SAS innen Europa, og de er nå borte.
Overrasket over at de synes å ha ryddet lageret fullstendig for SAS-flighter, det normale er jo at man får gjennomføre allerede bookede reiser .. Tyder på dårlig stemning.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 01-11-2023, 01:41   #57
Midtiblinken
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,084
Default Re: United - booking, endring, kansellering av billetter

Domestic er det tragisk hvor dårlig maten er på de fleste i USA. Mange kjøper ikke billetter men blir oppgradert, men det er ingen unnskyldning.
Midtiblinken is offline   Reply With Quote
Old 01-11-2023, 09:16   #58
88charlie
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 150
Default Re: United - booking, endring, kansellering av billetter

Quote:
Originally Posted by WF789 View Post
United virker å ha sluttet å selge connections med SAS.
Har også en reise med dem i april via LHR, og der står LHR-OSL med "canceled or not confirmed" mens det leget er forduftet fra SAS-appen. (Fikk pushvarsel om at billetten var kansellert)
Har en SAS booking i Desember hvor det bla. er en UA flight fra IAH til EWR og den står der fortsatt.

SAS Business Smart - på sete 30C! Alt som vanlig der altså.
88charlie is offline   Reply With Quote
Old 01-11-2023, 11:56   #59
WF789
ScanFlyer Molded
 
WF789's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,521
Default Re: United - booking, endring, kansellering av billetter

Quote:
Originally Posted by 88charlie View Post
Har en SAS booking i Desember hvor det bla. er en UA flight fra IAH til EWR og den står der fortsatt.

SAS Business Smart - på sete 30C! Alt som vanlig der altså.
Jeg snakker om billetter kjøpt av UA hvor man har connection med SAS.
Eks. OSL-LHR-ORD.
Her er "lageret" tømt, og enkelte legs "kansellert."
Ser at de ikke engang selger bonusbilletter med SAS.
__________________
WF789 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter Embraer Reiseforum 373 11-12-2023 21:33
05400 og endring av billetter. Hickok Reiseforum 12 23-06-2013 12:40
Gebyr for endring av SAS billetter nick5000 Reiseforum 2 30-11-2012 12:17
Kansellering av booking på KLM Spanair Flyforum 1 27-01-2010 01:20
Separate billetter, booking. Hickok Flyforum 15 19-08-2008 16:21


All times are GMT +2. The time now is 17:31.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.