Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 07-02-2022, 06:01   #1
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Mahalo fra Lahaina (eller god Mandag)

Med Snowboard på Storskjerm - en nordmann avsluttet sitt løp akkurat nå, 80 Fahrenheiter - strålende sol - Stillehavets bølger slår mot moloen langs Front Street - grillet Mahi Mahi og en lokal IPA, altså en helt normal Søndags ettermiddag - og ja jeg rakk en frisk svømme tur.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2022, 07:20   #2
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,546
Default Re: Mahalo fra Lahaina (eller god Mandag)

Glad mandag fra Røros. Klar for en dag på kontorering - avbrutt av kundemøter, styremøte og avdelingsmøte. Godt med sne her og minus 4 grader…vil jo si olympisk stemning her. Ha en bra start på dagen inne eller ute!
EB is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2022, 08:08   #3
fluxie
Flyprat fusentast
 
Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,247
Default Re: Mahalo fra Lahaina (eller god Mandag)

God morgen fra 3050! Årets kanskje beste uke har allerede startet, i hvertfall på papiret. Denne uken blir det kontoret i dag, OSL i morgen, onsdag og torsdag i Bodø, før jeg og eldste guttungen på 9 skal på guttetur til London på fredag. Godt at hverdagen er tilbake!

Men nå drikke opp kaffekoppen, så barnehagelevering og videre med L12 08:05 fra Mjøndalen til Lysaker!

Ønsker alle en flott uke!
fluxie is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2022, 08:29   #4
Henshaw
ScanFlyer Crusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 3,936
Default Re: Mahalo fra Lahaina (eller god Mandag)

Morn fra Kolsås. Første dag i permisjon skal ikke soves bort, så her er den ene halvparten i gang med å rote, mens den andre halvparten jobber med en kaffekopp eller to med seriefinalen av The Expanse på skjermen.
Ser ut til å bli påskestemning i dag også, så får grave frem en utestol og slenge meg litt i solveggen når minstemann skal sove
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2022, 09:31   #5
SK384
ScanFlyer Crusty
 
SK384's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 3,185
Default Re: Mahalo fra Lahaina (eller god Mandag)

God morgen fra Kongsberg.

I går kveld begynte formen å bli litt skral med feber. Men mine underliggende helseutfordringer betyr det innleggelse, så nå befinner jeg meg på Kongsberg sykehus atter en gang. I tillegg testet jeg også positivt på Covid 19 på sykehuset og dermed ble det enerom i full isolasjon. Med så mye OL på TV'en skal jeg nok overleve det. Formen kjennes egentlig noenlunde ok ut, så det kunne vært verre.

Det verste her er egentlig elendige maten de har på sykehuset. Det er virkelig en effektiv slankekur. Nå har jeg opp gjennom årene bygget opp litt ekstra kilo. Greit å ha litt å tære på.
SK384 is online now   Reply With Quote
Old 07-02-2022, 09:50   #6
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,142
Default Re: Mahalo fra Lahaina (eller god Mandag)

Morgen fra AF kantina på CDG terminal 2L. Det er ikke fullt så mye glam her som på 2F. Men de har mat og kaffe så da er jo egentlig behovene dekket.

Men jeg må innrømme at det føles virkelig ikke like fett som før å skulle på langtur. Det har gjort noe med meg å sitte hjemme i 2 år.

Vel vel. Seattle neste. Ha en sykt stilig dag
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is online now   Reply With Quote
Old 07-02-2022, 10:42   #7
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default Re: Mahalo fra Lahaina (eller god Mandag)

God morgen fra kontoret. Med barn som måtte til tannlegen ble L1 byttet ut med E18 i dag, da det var mest praktisk. Her gjenåpner kantinen, også med ny leverandør, så vi er lovet store forbedringer. Ha en fin dag
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2022, 12:03   #8
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: Mahalo fra Lahaina (eller god Mandag)

God formiddag fra det sørlandske!
Godt å være ferdig med en fæl søndag.

Nå er det gjemmekontor med skiskyting på tv i bakgrunnen. Åjadda. Er like effektiv som vanlig jeg da....

Sola skinner, selv om det ikke er hawaiivarme her. Enda godt man jobber innendørs...

Jaja. God uke ønskes!
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2022, 12:22   #9
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,684
Default Re: Mahalo fra Lahaina (eller god Mandag)

Hola fra Madrid - fikk jo faktisk sett fotballkamp på Santiago Bernebau i går - det er et mektig anlegg. La Liga kamper er som oftest ikke utsolgt om det ikke er snakk om el classico og lignende så da er det bare å troppe opp på stadion og kjøpet billett i billettluka. Men ikke kom sulten eller tørst - det er overhodet ingenting å kjøpe på stadion. Vet ikke om det er pga coronarestriksjoner eller ei, men pubene rundt der så ut til å gjøre god butikk ut av ølsalg og salg av påsmurte baguetter. Skal nevne at det hang personer rundt i området der som prøvde å selge billetter antagelig til overpris. Jeg velger offisielle kanaler som billettluka, det gir som oftest den beste dealen.

Kommer hjem i morra altså - har endra billetten hele to ganger nå så nå får det være nok med å leke seg med fleksible billetter. Nå måtte jeg jo ringe Air France da, men fikk hjelp av en hjelpsom dame som endra billetten free of charge. Litt ventetid var det jo på telefonen, men ikke verre enn at det kunne jeg leve med. Lenger ventetid på telefonen hos fastlegekontoret mitt for å si det sånn, så da får det være greit. I går så opplevde jeg en irriterende ting på tbanen her - automaten tok betaling, men fikk ingen billett. Fyren som jobba der var overhodet ikke interessert i å hjelpe så måtte ta en annen automat. Så håper Madrids svar på Ruter nyter de ekstra euroene de fikk av meg, men togene og sånt var rene og pene.

Last edited by Hypern; 07-02-2022 at 12:25.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2022, 12:35   #10
Ruby
Tomleskolt
 
Ruby's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Location: Stavanger
Posts: 1,843
Default Re: Mahalo fra Lahaina (eller god Mandag)

God ettermiddag fra Bangkok. Her ble det en noe sen start på dagen med frokost på sengen alla thaistyle, litt nudler, noe thailandske søtsaker med kokosmelk og kaffe. Siden ble det ordentlig frokost på café’en utenfor Landmark. Ellers har dagen blitt tilbrakt ved bassenget. Byttet hotell i går til Hyatt Regency, ikke det siste skriket av et hotell dette nei, lengtet umiddelbart tilbake til Carlton….
Nå blir det spyling av skroget før en senere skal opp i Thong Lor en tur.
Ha en fin fin mandag
__________________
Ruby is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2022, 13:36   #11
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Mahalo fra Lahaina (eller god Mandag)

Dc 8, Lahaina en herlig plass og utfordring for en enkel Lillestrøm gutt å kjøre bil på den holmen 🙄😇🤙
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2022, 14:07   #12
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Mahalo fra Lahaina (eller god Mandag)

Hallisen fra the hiding office.

Litt IT-utfordringer på kvisten, så man ble litt forsinket, nemnder har visst gått bra.


Ellers kom det akkurat en låt, som jeg muligens lurer på om beskriver stemningen blandt crewet på AF368 nå?



Ha en god en
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_0875.jpg
Views:	443
Size:	159.0 KB
ID:	50867  
Martin is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2022, 15:13   #13
Desk pilot
ScanFlyer Crusty
 
Desk pilot's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,006
Default Re: Mahalo fra Lahaina (eller god Mandag)

Kan også anbefale Åge Aleksandersens tilsvar til denne sangen. Det var heimebrenten som var problemet:
Quote:
Kæm har velta cola i spriten min
Nå svineri har havna i heimbrentn min
Cola i nyspriten min
Den som va så nybrent å fin
https://www.youtube.com/watch?v=1tcRmlMFUFw
Desk pilot is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2022, 15:33   #14
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Mahalo fra Lahaina (eller god Mandag)

Quote:
Originally Posted by SK384 View Post
God morgen fra Kongsberg.

I går kveld begynte formen å bli litt skral med feber.

Det verste her er egentlig elendige maten de har på sykehuset. Det er virkelig en effektiv slankekur. Nå har jeg opp gjennom årene bygget opp litt ekstra kilo. Greit å ha litt å tære på.
God bedring! Men trist at det er lite og dårlig mat. God og næringsrik kost er viktig for alle som av en eller annen grunn er innlagt på sykehus. Min mor tilbrakte noen uker på Kongsberg Sykehus for noen år siden. Hun slet med matlysten, men fikk etterhvert mulighet til å komme med egne ønsker på stort sett alt utenom varmretten til middag. Kanskje verdt et forsøk å godsnakke med avdelingssykepleieren?

Ellers ønskes alle en strålende uke! I Oslo skinner solen fra skyfri himmel
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2022, 17:39   #15
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,140
Default Re: Mahalo fra Lahaina (eller god Mandag)

Hel fra Zürich.. Satan for en herlig tur med Swiss 777.. at det går an å gå så uthult ut av et fly. Swiss er ganske mange hakk vassere enn Lufthansa og crewet oppførte seg som 1 klassinger.

Nå hele rad 1 på et minifly.. Mimrer allerede - var skikkelig godt med USA igjen.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2022, 18:38   #16
SK384
ScanFlyer Crusty
 
SK384's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 3,185
Default Re: Mahalo fra Lahaina (eller god Mandag)

Quote:
Originally Posted by TriStar View Post
God bedring! Men trist at det er lite og dårlig mat. God og næringsrik kost er viktig for alle som av en eller annen grunn er innlagt på sykehus. Min mor tilbrakte noen uker på Kongsberg Sykehus for noen år siden. Hun slet med matlysten, men fikk etterhvert mulighet til å komme med egne ønsker på stort sett alt utenom varmretten til middag. Kanskje verdt et forsøk å godsnakke med avdelingssykepleieren?
Jeg fikk tilbud om mat fra ønskekostlisten i dag. Da måtte jeg bestille i formiddag noe jeg gjorde. På ønskekostlisten var det egentlig rimelig bra utvalg, så ingen grunn til å klage på den. MEN når middagen skulle leveres hadde de tydeligvis glemt dette og på tallerkenen lå den en fiskekake og en potet, altså standardmåltidet. Utrolig irriterende. Jeg prøver meg med ny bestlling i kveld så får vi se om det hjelper

Nå kommer sønnen snart oppom med litt godsaker så jeg skal nok overleve kvelden også uten fiskekaken.
SK384 is online now   Reply With Quote
Old 07-02-2022, 19:16   #17
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,714
Default Re: Mahalo fra Lahaina (eller god Mandag)

God ettermiddag fra BGO. Venter på WF618, som nok en gang er sein. Foreløpig en halv time, og jeg håper det blir med det.

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk
__________________

Hickok is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2022, 19:30   #18
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,919
Default Re: Mahalo fra Lahaina (eller god Mandag)

G' ... ja, ettermiddag kanskje?

Mandag er fortsatt ukens beste dag. Har ikke jobbet en mandag på det jeg kan huske. Men det er jo ikke så lenge, da ..

Og siden mandag jo er Mad Dog Monday, avrunder vi med en .. Mad Dog.

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2022, 19:53   #19
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,684
Default Re: Mahalo fra Lahaina (eller god Mandag)

Quote:
Originally Posted by SK384 View Post
Jeg fikk tilbud om mat fra ønskekostlisten i dag. Da måtte jeg bestille i formiddag noe jeg gjorde. På ønskekostlisten var det egentlig rimelig bra utvalg, så ingen grunn til å klage på den. MEN når middagen skulle leveres hadde de tydeligvis glemt dette og på tallerkenen lå den en fiskekake og en potet, altså standardmåltidet. Utrolig irriterende. Jeg prøver meg med ny bestlling i kveld så får vi se om det hjelper

Nå kommer sønnen snart oppom med litt godsaker så jeg skal nok overleve kvelden også uten fiskekaken.
Jeg må innrømme jeg blir skikkelig irritert av å lese din erfaring med mat på norske sykehus. Sånn skal det faktisk ikke være. Sykdomstilstanden i seg selv kan jo hos mange føre til at man kanskje ikke orker så mye, men da skal det man får i seg være av bra kvalitet. Og i mange tilfeller er god ernæring viktig så man kommer seg. Man står jo svakere om man blir kraftig underernært.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2022, 00:47   #20
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,142
Default Re: Mahalo fra Lahaina (eller god Mandag)

Trallabom fra Seattle. Makan altså. Da har man fått kommet seg frem, og til og med gjort unna litt mail. Man har også innsett at Google faktisk hadde rett når det stod at det var 25 minutter å gå til Marriott airport hotellet. For som nordmann tenker man jo at "hahahahahah, jeg skal ikke ta noen shuttle. Jeg er fra Norge og jeg kan gå".

Air France var sabla bra på long haul og veldig fortungt. Var basically tomt I economy, og fullt foran. Så det må vel være ok business for dem.

Jobbmiddag kl 19 i dag, så nå skal jeg gjøre noe jeg frykter er sykt dumt, nemlig å nappe. Det gjør jeg normalt aldri, men så flyr jeg jo normalt heller aldri fly med så ekstremt dårlige tider som dette. Lande i SEA kl 11.15... WTF.... BA lander alltid om kvelden, så man akkurat rekker å komme til hotellet, spise noe mat, ta en øl, snøvle noe vås og så besvime. Vips, så er jet lag fikset.

Makan

Åjåjåjåjåj
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is online now   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
God mandag fra L1 Someone Flyforum 10 27-09-2021 17:26
God mandag fra Røros EB Flyforum 12 28-10-2019 16:09
God mandag og/eller torsdag fra Forus! sirpjalle Flyforum 8 03-07-2014 22:28
God Mandag fra Forus sirpjalle Flyforum 19 01-11-2011 03:42
GMM (eller God mandag Morgen) LN-MOW Flyforum 21 22-12-2008 21:20


All times are GMT +2. The time now is 16:52.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.