Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 13-02-2020, 06:41   #1
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,543
Default Glad torsdag fra Ris

God morgen. Klar for dagens første Nespresso før jeg forlater heimen om en drøy times tid - ingen vits å sove bort dagen. Ha en bra torsdag du også.
EB is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2020, 07:10   #2
Ruby
Tomleskolt
 
Ruby's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Location: Stavanger
Posts: 1,843
Default Re: Glad torsdag fra Ris

God morgen fra Stavanger. Jettlegg, hva er det? Det ble normalt turn-inn i går og jeg har sovet knallbra, våknet opp til vårlig kvitring fra fuglene. Har fortsatt fri, så om en liten stund blir det et lite transport oppdrag av yngste arving. Utpå dagen skal det fikses litt i hagen samt det skal letes etter litt awardseter.
Ha en fantastisk torsdag
__________________
Ruby is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2020, 07:30   #3
Futura
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,351
Default Re: Glad torsdag fra Ris

God morgen fra Lommedalen. Jeg har ligget og dratt meg i senga ett par timer, men nå har jeg kommet meg opp og fått fyr i peiser og ovner, både oppe og nede. Det var 8 grader i kåken da svigerfar var innom i går morges. Han fyrte opp i peisene og satt varmepumpen på 20 grader. Da vi kom hjem kl 20, var det 14 grader, nå er det 17 og om noen timer kommer vi forhåpentlig opp i 20. Kona skal kjøres til T-banen 08.30, da hun skal på møte på Ullevål Stadion kl 10, så får jeg bedrive litt hjemmekontor, samt holde fyr i peisene. Så snart det lysner må også ved taes inn.
Gårsdagen var egentlig ganske hendelsesløs, Vi tok taxi til DXB, passerte ett stort reklamebilde av Trolltunga på veien. Taxi sjåføren trodde ikke det var ekte.
Sjekket inn sekken og fikk seter 9 A og B og gikk gjennom passkontroll og sikkerhetskontroll, så rett opp på McDonalds der vi tok hver vår store meny. Vi satt inni kroken der man har fin oversikt over flyplassen. Det jeg tror var LN-NHB skulle til Stockholm og vi fikk en annen helltløs maskin, LN-NGY, tidligere Sigrid Undset. Det var vel sånn ca 60% belegg om bord, så alle som ville, kunne ha ett ledig sete på 3 seteren.
Vi landet på østre bane, fra sør, så det ble bare en enkelt høyresving og rett ned, hard oppbremsing og venstre og så stod vi plutselig foran aller ytterste gaten. Jeg tror det var hann med bordetennisracketene vi måtte vente på for det tok ca 2 min før vi kunne flytte oss de siste metrene inn før vi var parkert. Den automatiserte passkontrollen fungerte for første gang, så var det noen minutter å vente på sekken, kjøpe togbillett og vente 20 min på Kongsbergtoget, som vi tok til Sandvika. Mine foreldre hentet oss på stasjonen og så hjem til dem for Pizza. De drar på vinterferie i dag så de var veldig spente på hvordan vi hadde hatt det. Etter noen timer reiste vi hjem til ett kaldt hus.
Ha en varm og god dag du også.
Som en liten tilleggs opplysning, så var det Marco Polo vi hadde hjem fra DXB 08.02 i fjor og i dag er det 1 år siden den sist var i luften

Last edited by Futura; 13-02-2020 at 07:33.
Futura is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2020, 08:38   #4
Tjab
Upgrade me....
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,044
Default Re: Glad torsdag fra Ris

Morn fra innenlandsloungen på OSL. Litt frokost før det blir ett møte på ett av hotellene her, og så retur hjem.

Ønsker alle en woke fri dag

PS.
Brødet her er tørt.
__________________


Fuck google, ask flyprat!
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2020, 08:38   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Glad torsdag fra Ris

Mornings fra Hvalstad stasjon. Barnehagelevering gikk raskere enn budsjettert, så da står jeg her i god tid og venter på L1. På med løpeskoene i kveld. Ha en fin dag
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006

Last edited by Someone; 13-02-2020 at 08:48.
Someone is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2020, 08:47   #6
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Glad torsdag fra Ris

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Mornings fra Hvalstad stasjon. Barnehagelevering gikk raskere enn budsjettert, så da står jevnhet i god tid og venter på L1.
Går ikke det toget hvert kvarter eller noe sånt? Må ha vært syyykt lenge å vente?

God morgen fra jobben. Nok å gjøre her i dag også, i hvertfall så lenge folk er syke.

Teller samtidig ned til årets første bruk av feriedager, som er en drøy måned unna, samt at planlegging av sommerferie er sånn smått i gang oppi hodet. Mulig den blir indirekte påvirket av turnelista til Bonnie Tyler (med ekstremt trykk på indirekte). Kanskje man skulle flydd KLM, og vært litt bitter fordi man ikke fikk EB-poeng, så man kunne nynnet på "Bitterblue"?
Eller connectet på CDG, som jeg har hørt så mye rart om, så man hadde risikert og blitt "Lost in France"?

Ha en bedre en
Martin is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2020, 08:50   #7
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Glad torsdag fra Ris

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Går ikke det toget hvert kvarter eller noe sånt? Må ha vært syyykt lenge å vente?


Jo, så all venting mer enn 2 minutter er dårlig timing
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2020, 10:35   #8
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Glad torsdag fra Ris

God morgen fra OSL. Solen skinner og alle er glad! Broen åpnet akkurat for seint til å rekke flyet, så ble det plan B og SK i morges. Funket det og, selv om dagen i dag ikke blir som planlagt.

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk
__________________

Hickok is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2020, 10:52   #9
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Glad torsdag fra Ris

Hei fra utkanten.. Fin svømmetur i dag og relativt aktivt hente/bringe/middag kaos senere i dag. Kvelden avsluttes med noe godt i glasset og dragen i sofaen og det skal bli godt.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2020, 12:53   #10
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Glad torsdag fra Ris

Hrmff .. oppe altfor tidlig courtesy of Vekkerbeaglen, som er omdøpt til Vekkerhuskyen etter at vi fikk tilbake dna-resultatene. Kvart husky. Det skulle man ikke tro når man ser ham.

Velvel .. the day goes on og en tredagers står for døren. Men først må denne arbeidsdagen startes og avsluttes. Slipper imidlertid å bekymre meg om barnehager og pendlertog. En velsmurt vpn-tunell holder for meg.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2020, 13:09   #11
FQTV
EBG - QR Gold
 
FQTV's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: ENBR / BGO
Posts: 1,243
Default Glad torsdag fra Ris

God kveld fra Phnom Penh.

Etter gårsdagens fest og fanteri tør eg ikke å gå ut i dagslys. Så her er jeg på rommet og ser solen forsvinner fort men allikavel for sakte.

Så er det vel bare å luske seg ut til et vannhull og sørge for at gårsdagen festligheter glemmes

At man aldri lærer. Skål




Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Flyr/reiser så mye som mulig. Dessverre så blir det ikke like mye som tidligere.

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2020, 13:25   #12
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: Glad torsdag fra Ris

God dag fra SK???? til Døbblin. Første tur jeg har fått i gave fra Storsmurfen. Hun har fikset både nødutgang og seatblock og det hele. Hotellrommet er til og med klart og nøkkel lastet ned. Går litt for enkelt dette.

Ha en fin en
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2020, 13:30   #13
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Glad torsdag fra Ris

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
God dag fra SK???? til Døbblin. Første tur jeg har fått i gave fra Storsmurfen. Hun har fikset både nødutgang og seatblock og det hele. Hotellrommet er til og med klart og nøkkel lastet ned. Går litt for enkelt dette.
Forsøk på å utkonkurrere velferdsoffiseren?
Martin is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2020, 13:36   #14
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: Glad torsdag fra Ris

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Forsøk på å utkonkurrere velferdsoffiseren?
Nei, han er med og forsøker å plukke opp ting

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2020, 14:38   #15
ATC-flyradar
Traveler
 
ATC-flyradar's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Location: Oslo
Posts: 4,822
Default Re: Glad torsdag fra Ris

Hei og god torsdag ettermiddag. Grad stokken pluss 4 grader og sola skinner over en neste helt blå himmel, på mitt nye leide kontor i Rykkinn i Bærum denne uken.

Ha en flott dag videre.

Jan
__________________


Next flight:
ATC-flyradar is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2020, 15:14   #16
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Glad torsdag fra Ris

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Nei, han er med og forsøker å plukke opp ting
Synes jeg hører foraktlig snøfting i bakgrunnen .. ?
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2020, 16:16   #17
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,012
Default Re: Glad torsdag fra Ris

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Hrmff .. oppe altfor tidlig courtesy of Vekkerbeaglen, som er omdøpt til Vekkerhuskyen etter at vi fikk tilbake dna-resultatene. Kvart husky. Det skulle man ikke tro når man ser ham.

De DNA-testene er vel egentlig notoriske for å være "plukk en tilfeldig rase ut av hatten". Har hørt flere med renrasede hunder som får hummer og kanari som resultat av testene, så jeg ville muligens tatt det med en klype salt. Firmaene vil selvfølgelig virke troverdige så de tjener masse spenn. Mener å huske at den Oprah anbefalte solgte for millioner av kroner... Better deal than an airline company.
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2020, 16:27   #18
eirikma
>>>>><<<<<
 
eirikma's Avatar
 
Join Date: Jan 2011
Location: Bodø
Posts: 311
Default Re: Glad torsdag fra Ris

God ettermiddag fra residensen i Finnmark!
Etter å ha hosta opp diverse urlumskheter etter influensaen har jeg endelig klart å bli kvitt både hodepine og halskløe, så i dag hadde jeg for første gang på en stund en produktiv dag! Dvs at jeg har gjort unna en del husarbeid som har stagnert mens fruen sikrer inntekt, så da er middagen servert når hun kommer hjem!
Billett og hotell bestilt for retur BOO neste uke, så tilbake til den brutale virkelighet...
Ha en fin en!
__________________
Whisper Mode!
eirikma is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2020, 17:34   #19
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Glad torsdag fra Ris

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
De DNA-testene er vel egentlig notoriske for å være "plukk en tilfeldig rase ut av hatten". Har hørt flere med renrasede hunder som får hummer og kanari som resultat av testene, så jeg ville muligens tatt det med en klype salt. Firmaene vil selvfølgelig virke troverdige så de tjener masse spenn. Mener å huske at den Oprah anbefalte solgte for millioner av kroner... Better deal than an airline company.
Jada, er klar over at det er 'kun for underholdning', men det 'store bildet' stemmer nok. Og det er greit nok.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Glad torsdag fra Ris EB Flyforum 15 31-01-2020 16:29
Glad torsdag fra Ris EB Flyforum 14 23-01-2020 18:45
Glad torsdag fra Ris.... EB Flyforum 17 28-03-2019 21:13
Glad torsdag fra Ris EB Flyforum 12 28-12-2018 08:04
Glad torsdag på Ris EB Flyforum 10 20-12-2018 18:42


All times are GMT +2. The time now is 21:27.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.