Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 30-11-2014, 16:31   #1
Fred
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2009
Location: Eidsvoll
Posts: 89
Default "Hvor skal vi/jeg reise?"-tråden (2015)

Etter den 14 turen til Thailand unnagjort så føler jeg nå at vi er klare for et nytt sted og dra.
Noen steder dere kan anbefale oss og reise til? Vi bruker og ta en tur fra november-februar hvert år og da er barna med så må være barnevennlig. Har sett på Maldivene-Bali men er veldig usikker så trenger litt feedback her nå.
Fred is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2014, 17:04   #2
SAS_flyer
ScanFlyer Blue
 
SAS_flyer's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 368
Default Re: Trenger litt råd om hvor vi skal reise neste gang.

Virker som dere søker sol og varme. Hvorfor ikke se på Sri Lanka? En annen kultur, vakre strender og varierte muligheter inn i landet. Kommer an på hvordan barn du har og hva dere vil oppleve sammen.
SAS_flyer is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2014, 18:06   #3
Fred
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2009
Location: Eidsvoll
Posts: 89
Default Re: Trenger litt råd om hvor vi skal reise neste gang.

Quote:
Originally Posted by SAS_flyer View Post
Virker som dere søker sol og varme. Hvorfor ikke se på Sri Lanka? En annen kultur, vakre strender og varierte muligheter inn i landet. Kommer an på hvordan barn du har og hva dere vil oppleve sammen.
Må innrømme at jeg aldrig har tenkt på Sri Lanka, skal undersøke nærmere om det nå ja. Takk for tipset SAS_flyer
Fred is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2014, 18:16   #4
3cseat
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 572
Default Re: Trenger litt råd om hvor vi skal reise neste gang.

Hva med Mexico ? Det er jo også tilgjengelig med charter om det er ønskelig, og barne vennlig. Ellers er mange av nabolandene til Mexico også verd en tur, samt hele Caribbean. Fint på den tiden du planlegger å reise .
3cseat is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2014, 18:32   #5
rkvalvaa
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2012
Location: Bergen
Posts: 304
Default Re: Trenger litt råd om hvor vi skal reise neste gang.

Vil også anbefale Mexico, Yucatan halvøyen, har vært der flere ganger med familien og vil garantert tilbake. Jentungen på 8 snakker kun om Mexico, selv om vi har vært både i USA og Thailand etterpå. Men også Florida er et flott reisemål om vinteren, hvor man kan dekke alles behov, fra bading og soling til aktiviterer og fornøyelsesparker.
rkvalvaa is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2014, 18:53   #6
Fred
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2009
Location: Eidsvoll
Posts: 89
Default Re: Trenger litt råd om hvor vi skal reise neste gang.

Hmm ok da virker det som jeg må sjekke ut Mexico, har såvidt vært innom tanken før men tror ikke det var så int for fruen. Får gå inn og sjekke mere nøye da så forandrer hun nok mening for hun og er veldig mettet av Thailand nå. Takk for tipset 3cseat og rkvalvaa
Fred is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2014, 23:43   #7
SAS_flyer
ScanFlyer Blue
 
SAS_flyer's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 368
Default Re: Trenger litt råd om hvor vi skal reise neste gang.

Quote:
Originally Posted by Fred View Post
Må innrømme at jeg aldrig har tenkt på Sri Lanka, skal undersøke nærmere om det nå ja. Takk for tipset SAS_flyer
Legg også merke til SAS sin trolig kommende partner Etiad. De har masse til Colombo.
SAS_flyer is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2014, 03:18   #8
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Trenger litt råd om hvor vi skal reise neste gang.

Seychellene er også pent, rolig og barnevennlig.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is online now   Reply With Quote
Old 01-12-2014, 07:50   #9
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Trenger litt råd om hvor vi skal reise neste gang.

Med barn vil jeg sterkt anbefale Bali som et alternativ til Thailand. Maldivene er heller ikke ille, og begge disse omraadene kommer du greit til med Emirates og kan ta noen dager i sandkassen (ogsaa barnevennlig)(tre muslimske land anbefalt gitt )

Med barn paa denne tiden saa vil jeg meget sterkt anbefalle Florida og leie et hus for en hyggelig slant.

Baade Florida og Bali vil jeg si er god valuta for pengene.

God tur.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2014, 21:37   #10
abr133
Newcomer
 
Join Date: Jul 2014
Posts: 34
Default Re: Trenger litt råd om hvor vi skal reise neste gang.

Vil foreslå Mauritius.

Lei en leilighet i Pereybere - nord på øya. Velg en med kort avstand til stranda (maks 300m). Kan bruke denne landsbyen som base. Kort vei til Grand Baie - bruk bussen! Lørdager er det mange lokale på stranda - dra da til Mont Choisy (bruke lokalbussen der og).

Ellers er ikke øya større enn at dere for en rimelig penge kan ta drosje også - hvis dere skal lengre avgårde. Prut litt på prisen dere først får oppgitt.

Øya er utrolig avslappende, atmosfæren himmelsk rolig. Bor dere på resort opplever dere ingenting av den lokale kulturen og atmosfæren. Meget barnevennlig vil jeg påstå.
abr133 is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2014, 09:59   #11
Fred
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2009
Location: Eidsvoll
Posts: 89
Default Re: Trenger litt råd om hvor vi skal reise neste gang.

Takker og bukker, masse steder og vurdere nå.
Fred is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2015, 00:03   #12
thoves
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 150
Default Vintertur 2015

Hei!

Har et spørsmål, der jeg trenger litt input.

Vi (meg og madamen) tenker oss på en tur i Februar, men sliter litt med å bestemme oss for hvor. Vi har et par kriterier, og en del plasser som allerede er unnagjort.

Kriterier:
-Max 4-5 dager
-Sol og varme (altså en plass med strand, der temperaturene er OK)
-Muligheter for å gjøre noe utenom, utflukter, sightseeing, landemerker, fornøyelsesparker sport etc.
-Helst ikke reisetid over 10 t

Steder som er unnagjort er: De fleste på Kanariøyene, Sør-spania er vel også for det meste tatt. Dubai og Egypt er også gjort.

Våre tanker så langt er:

-Florida (med disneyland etc. men lang reisetid trekker ned for madamen.)
-Abu Dhabi
-Tel Aviv
-Doha
-Malta

Veldig usikker her, har noen bedre forslag..?
thoves is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2015, 00:15   #13
kimpe
Jet-setter :)
 
kimpe's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,074
Default Re: Vintertur 2015

Hei Thoves!

Ville ventet med Malta til minst uti April.. Du kan ha noen fine dager i Feb om du har flaks, men er normalt sett rundt 16-17 grader... Ikke særlig strandvær det!

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2015, 00:23   #14
thoves
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 150
Default Re: Vintertur 2015

Ahh, nei da dropper vi Malta. Takker
thoves is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2015, 00:25   #15
ClassOne
Handelsreisende
 
ClassOne's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Haugesund
Posts: 492
Default Re: Vintertur 2015

Liker meg veldig godt i Abu Dhabi, men Dirhamen er jo ikke akkurat gunstig om dagen. Har bodd flere ganger på Hilton Abu Dhabi, bra hotel med veldig bra strand nå. ( renovert sommer 2014) Du har Yas Island med FerrAri world, Yas Marina,en vanvittig moskee, og Dubai er jo bare en time unna dersom trangen blir for stor.
Føler det er roligere og mindre stress i Abu Dhabi enn Dubai
__________________
" At 270 km/h , what you see in front of you is already history "
ClassOne is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2015, 00:53   #16
E190
Newcomer
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 16
Default Re: Vintertur 2015

Personlig synes jeg Doha er en rimelig kjip plass. Ja, det er masse fine hoteller og kjøpesentre, men byen i seg selv er kjedelig. Befolkningen er relativt konservativ i tillegg. Skal jeg anbefale et sted, så er det Muscat. En flott by med vennlige innbyggere. Her slipper du også unna kjeklingen mellom sunnier og sjiaer.
E190 is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2015, 23:35   #17
oskarflekkefjord
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2014
Posts: 189
Default 7,500 kr.. hvor skal jeg dra med Air Canada?

Hei.

Måtte kansellere en reise med Air Canada så sitter nå med 7500 kr jeg kan bruke på en ny billett. Har ikke peiling på hvor jeg vil reise, egentlig. Har sett på St. Maarten, Los Angeles (12 000 i business!) eller New York.

Har dere noen spennende tips om reisemål?
oskarflekkefjord is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2015, 10:05   #18
Sondbjo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2010
Location: Bærums Verk
Posts: 1,181
Default Re: 7,500 kr.. hvor skal jeg dra med Air Canada?

Quote:
Originally Posted by oskarflekkefjord View Post
Hei.

Måtte kansellere en reise med Air Canada så sitter nå med 7500 kr jeg kan bruke på en ny billett. Har ikke peiling på hvor jeg vil reise, egentlig. Har sett på St. Maarten, Los Angeles (12 000 i business!) eller New York.

Har dere noen spennende tips om reisemål?

Hva med Cuba?(Havana) Air Canada er et av få nordamerikanske selskap som flyr dit.
Sondbjo is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2015, 15:37   #19
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: "Hvor skal vi/jeg reise?"-tråden

Var på Atlantis i Dubai i helgen og det virket som en veldig barnevennlig resort med mye å se og gjøre.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is online now   Reply With Quote
Old 20-01-2015, 21:53   #20
Desk pilot
ScanFlyer Crusty
 
Desk pilot's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,006
Default Re: "Hvor skal vi/jeg reise?"-tråden

Marokko var på moten for noen år siden. Er vel fortsatt et spennende reisemål.
Desk pilot is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
"Hvor skal vi/jeg reise?"-tråden -Sindre Reiseforum 138 15-10-2018 12:35
Hvor bør en 15-åring dra hvis hun kunne reise "hvor som helst" med bestemora? blazius Reiseforum 17 20-05-2016 00:17
Hvor kan man reise med "Norwegian traveldocument for refugees" ? Capgras Reiseforum 1 18-12-2015 12:26
Ideer om destinasjoner for sommeren 2015? Hvor bør jeg reise 2015? robertaas Reiseforum 69 15-03-2015 21:03
Hvor finner jeg "Match me" på SAS sine hjemmesider BårdK Reiseforum 4 18-05-2011 19:51


All times are GMT +2. The time now is 01:20.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.