Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 27-08-2018, 00:30   #321
Staralliance
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2018
Posts: 123
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Jeg la inn bud på SK907 den 24.august fra Plus til Business på 26130 poeng per reisende (2 personer), og 48 timer før avgang fikk jeg melding i appn at vi var oppgradert. Jeg er EBG. Vi hadde eng litt tur over til EWR og nyter nå noen dager i NYC før vi flyr hjem i Plus om noen dager.
Staralliance is offline   Reply With Quote
Old 27-08-2018, 09:22   #322
mrmelk
Newcomer
 
Join Date: Aug 2018
Posts: 3
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Dersom man legger inn bud og det ikke blir godkjent mister man da poengene eller blir de tilbakeført?
mrmelk is offline   Reply With Quote
Old 27-08-2018, 10:58   #323
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,714
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Quote:
Originally Posted by mrmelk View Post
Dersom man legger inn bud og det ikke blir godkjent mister man da poengene eller blir de tilbakeført?
De blir ikke trukket før du får gjennomslag for budet.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 04-09-2018, 22:10   #324
Trdfly
ScanFlyer Rusty

Global Moderator
 
Trdfly's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 6,926
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Søkte litt, men fant ikke svar...

Har SAS Plus fra Washington IAD, lurer på hvilken lounge som man har tilgang til?
Trdfly is online now   Reply With Quote
Old 04-09-2018, 22:22   #325
WF789
ScanFlyer Molded
 
WF789's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,534
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Med bare Plus har du vel ikke tilgang til noen lounge.
Har du gullkort i tillegg kan du bruke Lufthansa og Turkish om jeg husker rett.
__________________
WF789 is offline   Reply With Quote
Old 05-09-2018, 00:41   #326
Trdfly
ScanFlyer Rusty

Global Moderator
 
Trdfly's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 6,926
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Quote:
Originally Posted by WF789 View Post
Med bare Plus har du vel ikke tilgang til noen lounge.
Har du gullkort i tillegg kan du bruke Lufthansa og Turkish om jeg husker rett.
Det var det jeg tenkte ja...
Trdfly is online now   Reply With Quote
Old 14-09-2018, 12:13   #327
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,170
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Blir sjansene mindre for en oppgradering til Business fra Plus vanskeligere enn fra økonomi på longhaul?

Grunnen til at keg spør er for ar i vårt tilfelle så blir det “plutselig” fem plus-seter ledig to døgn fra avreise som jeg tviler på at de får solgt?
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2018, 21:41   #328
ma-are
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2015
Posts: 71
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Hadde følgende positive opplevelse med plusgrade innenriks dag:

La inn minstebud 5000 søndag. Utgangspunktet var mer en forhåpning om å få endret til tidligere avgang, enn å få fasttrack, lounge ++. Onsdag tikket det inn mail om at budet var akseptert. Fulgte litt med på aktuell rute og torsdag var avgangen fullbooket, og satt da igjen med kun et ørlite håp om å få endret den.

Kom til OSL i dag, fasttrack gikk OK, en liten tur opp i lounge, og så ned til gate for å høre om det var mulig å komme med. Herren bak skranken fortalte at de var overbooket med fire stk, men ba meg holde meg i nærheten i tilfelle.

Da det kom «gate closing» stod det tre personer og ventet. Én av disse så ut til å være ute i samme ærend som meg, mens jeg ikke er sikker på om de to andre, som så ut til å reise sammen, var nektet boarding. Samtidig etterlyste gatepersonalet to stykker som ikke var kommet.

Uansett, kvinnen bak skranken ba om å få se billetten min, kikket på skjermen, så på billetten igjen, spurte om navn, og sa «vi har bare midtsete igjen». Ingen problem svarte jeg, og ett minutt etter satt jeg i sete 1E. Noen minutter senere kom de to som ble ropt opp på callingen heseblesende inn i flyet, og dørene ble lukket.

Om jeg var heldig pga plusgrade, eller om jeg uansett ville ha fått plass vites ikke, men både unger og kone var ekstra fornøyd da jeg dukket opp før leggetid.






Sent from my iPhone using Tapatalk
ma-are is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2018, 11:56   #329
Eirik
Livsnyter
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 2,974
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

La inn min første oppgraderingsforespørsel i dag; er 24.000 poeng for Go til Pluss på CPH - SFO midt i november en helt vanlig/grei pris ? Hender det ev. at poengprisen går ned nærmere avreise ?
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2018, 12:31   #330
WF789
ScanFlyer Molded
 
WF789's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,534
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Personlig synes jeg 24K poeng er altfor mye. Iallefall om du har et greit sete i Go.
30A til 23E er ikke verdt det.
__________________
WF789 is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2018, 12:44   #331
Eirik
Livsnyter
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 2,974
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Quote:
Originally Posted by WF789 View Post
Personlig synes jeg 24K poeng er altfor mye. Iallefall om du har et greit sete i Go.
30A til 23E er ikke verdt det.
Takk, blingsa visst litt her, kunne ha dratt budet ned til 16.000 😎
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2018, 22:31   #332
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,681
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Kom en pling plong lyd på telefonen mens jeg var på løpetur og sannelig hadde ikke SAS app`en varslet om endring av booking. Håpet steg og etter åpne booking i travel extras kunne seter i business velges. La inn minste bud (20 000) på mandag og reiser på fredag. Er diamant, men poengene kom fra en gullkonto.

Uansett er dilemmaet nå om vi skal gå for minikabinen eller seter lenger frem. Fem i reisefølget, men to ulike reservasjoner. Alle oppgradert.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2018, 23:01   #333
WF789
ScanFlyer Molded
 
WF789's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,534
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Bakre kabinen er herlig, men man risikerer at det er tomt for førstevalget når det kommer til mat.
__________________
WF789 is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2018, 11:07   #334
kimpe
Jet-setter :)
 
kimpe's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,077
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Hadde bakre kabinen alene med kone og datter på vei til Shanghai, og var som å ta privatfly over.

Om dere får den i fred er jeg ikke tvil hva jeg ville gjort!

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 23-10-2018, 22:39   #335
Apollon
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2016
Posts: 102
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Jeg la inn et bud på oppgradering CPH-NRT som jeg fikk avvist. Minstebud var 20.000 poeng fra sas pluss til bis, og budet mitt var 27650. Første gang jeg tester ut auksjon. Synes jo dette var et bra bud så ble litt overrasket over at det ble avvist. Er riktignok bare basic men trodde jeg kompenserte greit med 30% plus litt til. (forstår at mange med høyere status ofte får godkjent tett ned mot minstebud)Det jeg ikke skjønner helt er at både under budrunden og nå (budrunden er avsluttet, det er bare 17 timer til avreise) er 3 buisinessbilletter til salg på sas.no. Det stemmer bra med expertflyer hvor 5 seter viste som ledig i dagene frem til 48 timer deadline, med to blokket mot slutten. Er det ikke sånn at beste bud vinner? Det virker jo som ingen vant på auksjon siden tilgjengeligheten var den samme hele tiden? Skjønner ikke helt dette.
Siden 3 fortsatt er for salg bør det jo være bra mulighet for å oppgradere i morgen på flyplassen? Da er det vel 35000 EB poeng jeg må ut med? Litt usikker på om jeg kan gjøre det allerede på flyplassen i Norge ved innsjekk eller om jeg må vente til jeg kommer til Køben og i loungen der. Har nærmere 5 timer i Køben på transfer så det er god tid.

Last edited by Apollon; 23-10-2018 at 22:48.
Apollon is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2018, 08:28   #336
Insomnia4u
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Quote:
Originally Posted by Apollon View Post
..Er det ikke sånn at beste bud vinner? Det virker jo som ingen vant på auksjon siden tilgjengeligheten var den samme hele tiden? Skjønner ikke helt dette.
Det er dessverre ikke slik at de gir ut seter selv om en legger inn bud. På high yield-ruter holder de seter igjen i tilfelle noen må reise. Fullflex business er bra butikk for SAS.

Du kan kun oppgradere over disk i CPH, ikke utestasjoner i Norge.
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2018, 08:50   #337
Apollon
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2016
Posts: 102
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Quote:
Originally Posted by Insomnia4u View Post
Det er dessverre ikke slik at de gir ut seter selv om en legger inn bud. På high yield-ruter holder de seter igjen i tilfelle noen må reise. Fullflex business er bra butikk for SAS.

Du kan kun oppgradere over disk i CPH, ikke utestasjoner i Norge.
Aha, ikke noen automatikk i «høystbydende« altså. Jeg får bare prøve igjen neste gang og legge inn enda høyere bud, samt spørre i loungen i dag på CPH for denne flygningen. Bare synd man ikke får poeng for ny klasse ved lounge/gateupgrade .Den CPH-NRT ruta er tydeligvis veldig populær. Noen her som har lykkes på auksjon på den ruta i det siste? Litt tilfeldigheter som avgjør om SAS frigjør seter eller ikke i budrunden? (evt må de ha veldig mange ledige for å gi noe bort på auksjonen?)

Last edited by Apollon; 24-10-2018 at 08:57.
Apollon is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2018, 11:37   #338
kimpe
Jet-setter :)
 
kimpe's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,077
SAS Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Jeg er EBD, og fikk nei til oppgradering fra Plus til Business begge veier til LA forrige uke.

Om andre ble oppgradert aner jeg ikke, men så det var ett sete ledig ved innsjekk i LA, uten at jeg gadd bruke 35000 poeng på det. Hadde 20A på vei hjem og sov godt i mine 7-8 timer allikevel.

Er også vel 2 år siden jeg har fått CU nå, så spørs om de har godt belegg foran gardina for tiden.

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2018, 12:14   #339
Apollon
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2016
Posts: 102
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Ordnet seg i gaten i Køben her. Måtte ut med 35000 EB poeng fra plus til business. Herlig på en nattflygning men blir ikke nok til business på hjemreisen nå siden jeg måtte ut med så mye i loungen. Synd man ikke får trumfpoeng på sushi i Japan hehe

Last edited by Apollon; 24-10-2018 at 12:17.
Apollon is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2018, 18:19   #340
Apollon
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2016
Posts: 102
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Har kun economy på hjemtur NRT-CPH. Angrer på jeg ikke kjøpte sas plus der også. Når man først har fått smaken på biz blir det lite fristende. Har nok poeng til SAS Plus upgrade. Men vises ikke noen ledig på expertflyer. 20 a, d, f og h vises derimot som blokkert med x. Hva betyr det? Er setene holdt av til folk med billetter men som.ikke har valgt sete eller? Ser to vises som ledig og en blokkert i biz. Da må vel noen i sasplus oppgradere seg til biz for at det skal bli ledig. Forutenom auksjonen hvordan «nailer« jeg denne? Nå har vel ikke SAS lounge på NRT. Da må jeg bare være veldig tidlig ute på NRT og prøve oppgradering med poeng i innsjekk? (3t eller enda tidligere?) Blir det 25 k hjemover også?

Last edited by Apollon; 27-10-2018 at 18:21.
Apollon is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hvorfor kjøper ikke Norwegian og SAS billetter hos hverander? (splittet) LN-VLE Småprat 60 05-07-2017 18:21
Oppgradering for penger hos SAS? Emitop Reiseforum 5 07-11-2014 08:44
Bestilling av billetter hos SAS _volcom_ Reiseforum 14 12-08-2014 15:32
Hvor sent kan man kjøpe billetter hos SAS? Sykkelthor Reiseforum 34 23-04-2013 10:40
Lettere å bestille Lufthansa-billetter hos SAS FlightDeck Reiseforum 1 11-11-2009 11:02


All times are GMT +2. The time now is 12:48.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.