Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 21-07-2019, 06:16   #1
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,546
Default Glad søndag fra Ris

God morgen fra et grått og vått Ris...men innendørs er det både lyst, varmt og fint - så her blir vi vel i dag. Ha en bra søndag der du er.
EB is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2019, 06:29   #2
Ruby
Tomleskolt
 
Ruby's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Location: Stavanger
Posts: 1,843
Default Re: Glad søndag fra Ris

God morgen fra Bergen. Her er det nær sagt like rolig som forregående natt. Ute er det gråvær men noe bedre enn tidligere i natt da det bøttet kraftig ned.
Kun ett par timer igjen, så bærer det rett i seng.
Ha en fin fin søndag
__________________
Ruby is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2019, 07:22   #3
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default Re: Glad søndag fra Ris

Mornings fra Flekkerøya. Her på Sørlandet regner det, slik det gjerne gjør på her nede. Oppe med begge lømlene mens kona sover videre. Får ut å løpe og finne noen Strava-segmenter senere. Ha en fin dag
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 21-07-2019, 07:24   #4
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,684
Default Re: Glad søndag fra Ris

Mornings fra Oslo. Ute regner det og det er vel en god unnskyldning til å bli innendørs i dag.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2019, 07:54   #5
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Glad søndag fra Ris

God morgen fra Lillestrøm. Regn men off til FCO via MUC med LH C , uvanlig sent på dagen for oss, 11.50. Spent hvordan servering blir. Mat spiller liten rolle så lenge de har hvitvin.
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2019, 08:45   #6
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Glad søndag fra Ris

God morgen fra Linz. Her skinner solen og det er fortsatt bare 22 grader utendørs så nå burde være fint å få med seg botaniske have og slottsmuseet som jeg enda ikke har sett. De åpner ikke før om et par timer og da påstår diverse spåmenn at det skal tordne og regne. Derfor blir det klassisk alpenpanorma på TV istedenfor for føttene verker fortsatt etter gårdagen. Ser at jeg bare har gått 26000 skritt, men det er antagelig at jeg i tillegg har stått i så mange tider for å se på showene i byen som helt har drept beina. Og at jeg gjorde det samme fredag har sikkert ikke gjort tilstanden bedre.

Har også opplevd et merkelig fenomen her med masse partyfolk i byen. Man har hørt at selvkjørende Teslaer som ser en brannbil ikke skjønner hva det er og kjører rett inn i den. Selv opplevde jeg noe lignende da jeg så en person med en kombinasjon av lederhosen og Borat mankini og klarte ikke helt prosessere hvordan dette var mulig. Så at politi stoppet vedkommende, muligens for upassende påkledning, men det var helt syntax error for meg hvordan denne påkledningen var mulig.

Ha en god en alle som fortsatt ikke har fått trigget input error av å se umulige kombinasjoner.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2019, 10:08   #7
Concorde98
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2011
Location: Lillestrøm
Posts: 2,021
Default Re: Glad søndag fra Ris

God morgen fra Kongsvinger festning. Her er hotellet prøvd ut og det er fint. Stille og rolig med god frokost. Litt regn i lufta. Etterhvert VY hjem til Lillestrøm og en uke til på jobb før sommerferien. Ha en fin dag!
Concorde98 is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2019, 11:00   #8
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: Glad søndag fra Ris

God dag fra Gamle Oslo. Regn i luften. Perfekt innedag, med litt indretjeneste og klesvask. Forkorte arbeidsuke i vente, for en liten miniferie til Nye Ålesund rundt neste helg, inkludert en tur til Fosnavågen. Så tar derfor Widerøe til Ørsta denne gang, og returnerer fra Molde i stedet for den vanlige AES. Alltid greit med variasjon. God søndag!
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2019, 11:29   #9
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: Glad søndag fra Ris

God ettermiddag fra Tokyo. Her har man først spist Sushi og nå er vi booket på Koreansk barbecue i Shibuya. Det er en Fnate godt utenfor komfortsonen.

Og lenge siden sist jeg fikk sånn romnøkkel på hotell...



Ha en fin en

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2019, 11:33   #10
Fredrik74
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Apr 2010
Location: Mellan Stockholm och Arlanda
Posts: 621
Default Re: Glad søndag fra Ris

Har du sett Scarlett i baren?
Fredrik74 is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2019, 11:36   #11
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: Glad søndag fra Ris

Quote:
Originally Posted by Fredrik74 View Post
Har du sett Scarlett i baren?
Nei, hun er på rommet med meg nå
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2019, 11:40   #12
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,684
Default Re: Glad søndag fra Ris

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
God ettermiddag fra Tokyo. Her har man først spist Sushi og nå er vi booket på Koreansk barbecue i Shibuya. Det er en Fnate godt utenfor komfortsonen.

Og lenge siden sist jeg fikk sånn romnøkkel på hotell...



Ha en fin en

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Ja slike romnøkler er jo litt irriterende, men pleier som regel å legge dem igjen i resepsjonen når jeg går ut så jeg slipper å miste dem.
Mye greiere med kort , da kan man få nytt om man mister dem og kortet man har mistet kan enkelt sperres. Har selv opplevd å miste nøkkelkort på hotell (dette var et Radisson) og de hadde rutiner for at man skulle vise ID og sånt for å få nytt kprt så det var nokså trygt. Litt verre med nøkler hvor man stort sett ikke ber om ID.Men stoler på at de kjenner igjen personen som bor på det rommet. Hender jeg har opplevd de har spurt om navnet mitt da, det kjennes jo tryggere ut.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2019, 11:48   #13
ForeverSAS
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Feb 2014
Location: Orkland Kommune fra 01.01.20.
Posts: 1,201
Default Re: Glad søndag fra Ris

Lat formiddag fra Åfjord.

Akkurat da en skulle si at det ikke regner her enda....ja, da kommer det selvsagt regn!

Ikke store planer for dagen, men det kommer ikke som noen overraskelse at man fort ender opp med noen små oppgaver utover dagen.

Minst 2 dager igjen på denne kanten før hjemreise.

En fortreffelig en ønskes.
ForeverSAS is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2019, 12:03   #14
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Glad søndag fra Ris

God formiddag fra dag 3 i Kongens by. Har hatt fine dager i Køben og med godt vær. Det varslede regnet kom kun natt til søndag. Hatt litt varierende matopplevelser da mange av de klassiske danske restaurantene har sommerstengt. Men supert etegilde på Warpigs, skuffende «klassisk dansk» på Københavnercafeen og helt grei utendørs frokost på Nyhavns Færgekro. I dag er det shopping og den blå planet på programmet. Og kanskje en tur til Christiania? Ha en strålende søndag.



Etegilde på Warpigs...


Sent from my iPhone using Tapatalk
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2019, 17:40   #15
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Glad søndag fra Ris

God morgen fra sørfronten. Sitter og henger med en herlig traktekaffe på bryggen men ungene går bananas i bassenget. Gjensynet med Smith & Wollensky South Pointe skuffet ikke og det er en av mine top fem restauranter nå (og nummer 1 steakhouse). Selv CFOen (Dragen) mener at det nesten er forsvarlig med 1000 kroner for en biff.

Selv blant gule Ferrarier og hoppende Pontiacer vekker X7 svært mye oppsikt selv på South Beach. Så typiske konebiler kan faktisk også være posør-biler.

I dag er det Wallmart experience på programmet og en krabbemiddag ved sjøen.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	A88538F0-1518-412C-9B3D-5E15E68997F7.jpeg
Views:	287
Size:	145.9 KB
ID:	47271  
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2019, 19:12   #16
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,684
Default Re: Glad søndag fra Ris

Quote:
Originally Posted by TriStar View Post
God formiddag fra dag 3 i Kongens by. Har hatt fine dager i Køben og med godt vær. Det varslede regnet kom kun natt til søndag. Hatt litt varierende matopplevelser da mange av de klassiske danske restaurantene har sommerstengt. Men supert etegilde på Warpigs, skuffende «klassisk dansk» på Københavnercafeen og helt grei utendørs frokost på Nyhavns Færgekro. I dag er det shopping og den blå planet på programmet. Og kanskje en tur til Christiania? Ha en strålende søndag.



Etegilde på Warpigs...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Warpigs minnet meg mest om et slakterilokale om ikke annet, men ølen der var god da. Prøvde ikke maten - da den type mat ofte ikke frister meg. men men Fødesvarebestyrelsen hadde vel gitt dem smilie så de har vel sitt på det rene. For billig øl så jeg vel 20 DKK for en pils på The Old Irish, litt morsomt at den kjeden har fått fotfeste her til lands og. The Old Irish har visst åpent 24/7, så åpent for øltørste folk tidlig og sent.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 22-07-2019, 08:58   #17
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Glad søndag fra Ris

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Warpigs minnet meg mest om et slakterilokale om ikke annet, men ølen der var god da. Prøvde ikke maten - da den type mat ofte ikke frister meg. men men Fødesvarebestyrelsen hadde vel gitt dem smilie så de har vel sitt på det rene. For billig øl så jeg vel 20 DKK for en pils på The Old Irish, litt morsomt at den kjeden har fått fotfeste her til lands og. The Old Irish har visst åpent 24/7, så åpent for øltørste folk tidlig og sent.

Warpigs ER et gammelt slakterilokale, så ikke så rart at det ser slik ut. Både øl og mat er godt der, spesielt om man liker mørt svinekjøtt... Der er sikkert ikke alles «cup of tea», da både lokalene og fasilitetene forøvrig er ganske enkle. Men tydelig at de nå har fått gode ratinger på TripAdvisor. Plutselig dukker det opp både barnefamilier og «blått hår og spaserstokker» i store mengder i tillegg til den yngre garde med skjegg, tattiser og tømmerhuggerskjorte...


Sent from my iPhone using Tapatalk
TriStar is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Glad søndag fra Ris EB Flyforum 7 11-08-2019 16:12
Glad søndag fra Ris EB Flyforum 7 19-05-2019 14:56
Glad søndag fra Ris EB Flyforum 12 24-02-2019 17:41
Glad søndag fra Ris EB Flyforum 9 30-09-2018 16:32
Glad mandag fra Ris EB Flyforum 20 07-06-2016 01:44


All times are GMT +2. The time now is 10:42.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.