Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 30-04-2012, 16:08   #1
flappflapp
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2010
Location: Oslo
Posts: 394
Default "Car service" fra Nice (NCE)

Skal ha noen dagers ferie ved Cannes nå tidlig i mai, og siden hotellet ligger i Mandelieu-la-Napole, gode 3 mil fra flyplassen (NCE), er det greit å ikke havne i en taxi som opereres av en notorisk svindler (det er visst dessverre en del av dem).

Etter litt googling har jeg skjønt at en eller annen form for "car service" må være tingen. Der har jeg blant annet funnet Easy Airport Taxis som skal ha småstive 232€ for tur-retur (riktignok lover de en Mercedes E-klasse), og Shuttle Direct som skal ha 150€ for samme turen (uten lovnad om noe annet enn en "saloon car"). Og en hel del andre alternativer som ser mer eller mindre seriøse og/eller lokale ut.

Jeg regner ikke med at det er noen som har konkrete erfaringer fra lokale aktører der nede, men har noen erfaringer med disse mer eller mindre globale bookingselskaper jeg nevner - eller andre lignende aktører? Hadde vært greit å få noen innspill, da prisene (og sikkert også kvaliteten) svinger voldsomt...
flappflapp is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2012, 17:44   #2
FlyHi
ScanFlyer Crusty
 
FlyHi's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,973
Default

Taxa/transfer er ganske dyrt i NCE, men lejebiler er normalt ganske billige. Overvej at leje bil istedet...
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel
FlyHi is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2012, 17:46   #3
FlyHi
ScanFlyer Crusty
 
FlyHi's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,973
Default

Quote:
Originally Posted by FlyHi View Post
Taxa/transfer er ganske dyrt i NCE, men lejebiler er normalt ganske billige. Overvej at leje bil istedet...
Det er ikke unormalt at de kan finde en lejebil for 150EUR for en uge i NCE. Prøv evt autoeurope.com, hvor vi ofte har fundet gode priser.

Alternativt spørg hotellet om en transfer-pris.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel
FlyHi is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2012, 18:51   #4
RolfL
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,271
Default Re: "Car service" fra Nice (NCE)

flappflapp: för din info så går det bussar (åtminstone ett par olika bussbolag) på tidtabell från Nice airport till Mandelieu-La Napoule , betydligt rimligare priser än med taxi , har hört att det fungerar utmärkt. Jag bor själv i Mandelieu-La Napoule stora delar av året och är här just nu , vilket hotell ska du bo på ?
RolfL is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2012, 19:13   #5
flappflapp
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2010
Location: Oslo
Posts: 394
Default

Takk for info RolfL. Det er Pullman vi skal bo på (link i første post), det ligger jo litt utenfor selve byen, og i tillegg lander flyet lørdag klokken 20... De to forhold gjør at jeg har avskrevet buss og tog. Er det forresten noe vi bør få med oss i byen når vi er der nede (har vært i Cannes/Nice/Monaco tidligere)?

Leiebil er selvsagt en mulighet, men vi hadde egentlig tenkt å klare oss uten.

Og hvis noen skulle være i tvil: Har ikke noe imot å betale 150€ for transport t/r, så lenge tjenesten er av brukbar kvalitet!
flappflapp is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2012, 19:33   #6
RolfL
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,271
Default Re: "Car service" fra Nice (NCE)

Sorry flappflapp , missade länken till Pullman. Kan rekommendera ett besök på restaurang l´Oasis i La Napoule , 2 * i Guide Michelin , gångavstånd till ditt hotell. Tisdag-fredag endast 29 euro för 3-rätters middag i deras bistro.

http://www.oasis-raimbault.com/fr/index.php
RolfL is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2012, 20:16   #7
Mjolnir
ScanFlyer Gold
 
Mjolnir's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
Default Re: "Car service" fra Nice (NCE)

Quote:
Originally Posted by RolfL View Post
flappflapp: för din info så går det bussar (åtminstone ett par olika bussbolag) på tidtabell från Nice airport till Mandelieu-La Napoule , betydligt rimligare priser än med taxi
Buss er absolutt mye rimeligere enn taxi. Betalte €1 per person fra Antibes sentrum til NCE med vanlig rutebuss for noen år siden En del mer tidkrevende dog.

Fant forresten link til helikopterservicen: http://www.azurhelico.com/fr/transport/cannes?lang=1 €350 til Cannes og tar 7 minutter

Last edited by Mjolnir; 30-04-2012 at 20:32.
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2012, 23:45   #8
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: "Car service" fra Nice (NCE)

150 € er jo sykt mye for transport i et område hvor det faktisk er grisebillig å reise kollektivt.
Ta første natten i Nice, bruk penga på å flotte dere der og ta buss eller tog morgenen etter.
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2012, 23:47   #9
flappflapp
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2010
Location: Oslo
Posts: 394
OBB 5 Re: "Car service" fra Nice (NCE)

Quote:
Originally Posted by RolfL View Post
Kan rekommendera ett besök på restaurang l´Oasis i La Napoule , 2 * i Guide Michelin , gångavstånd till ditt hotell. Tisdag-fredag endast 29 euro för 3-rätters middag i deras bistro.
L'Oasis er allerede identifisert og skal nok få minst ett besøk, men takk for tipset uansett!

Quote:
Originally Posted by Mjolnir View Post
Fant forresten link til helikopterservicen: http://www.azurhelico.com/fr/transport/cannes?lang=1 €350 til Cannes og tar 7 minutter
Hehehe... problemet er bare det at selv om det ikke er langt til Aéroport Cannes Mandelieu fra hotellet, så er det fortsatt ikke gangavstand. Imidlertid håper jeg det er såpass nærme at man kan spotte noen BJs fra hotellet, er vel noen rikfolk i området selv om finanskrisen herjer verden.

Quote:
Originally Posted by FlyHi View Post
Taxa/transfer er ganske dyrt i NCE, men lejebiler er normalt ganske billige. Overvej at leje bil istedet...
Har tenkt litt mer over saken og sjekket noen priser og leiebil kan kanskje være aktuelt. Kan få en Golf/Focus-størrelse for NOK 1800 for 5 dager inkl forsikring, ser det ut som. RolfL, du som er lokalkjent, vet du om det er noen kostnader/restriksjoner forbundet med å parkere på parkeringsplassen mellom golfbanen og elven? Uansett blir man vel ikke fullstendig ruinert om man bruker hotellets parkeringsplass heller...
flappflapp is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2012, 23:56   #10
flappflapp
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2010
Location: Oslo
Posts: 394
Default Re: "Car service" fra Nice (NCE)

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
150 € er jo sykt mye for transport i et område hvor det faktisk er grisebillig å reise kollektivt.
Ta første natten i Nice, bruk penga på å flotte dere der og ta buss eller tog morgenen etter.
Tja, i omtaler av hotellet har jeg sett antydning av 90-105€ pr vei om du praier en vanlig taxi på NCE, så da synes jeg ikke 150€ t/r for en mer eller mindre stilig "limmo" er så galt. 33km er jo et stykke, det blir i alle fall en saftig taxiregning her i Norge!

Slettes ingen dum idé i utgangspunktet, det å bli over i Nice. Hadde flyet vært fremme på et litt mer gunstig tidspunkt enn 2000 lørdag kveld, så hadde det nok vært høyst aktuelt å forsøke seg på offentlig kommunikasjon i kombinasjon med apostlenes hester, vi har vært veldig flinke på det før i Frankrike. Men videre er en del av case't denne gangen at fru flappflapp er gravid i 5. måned, hvilket vil si at en rask, bekymringsløs og avslappende reise egentlig teller mer enn noen titalls € her og der (selv om pris selvsagt ikke er helt uvesentlig!).

Last edited by flappflapp; 01-05-2012 at 00:07.
flappflapp is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2012, 23:57   #11
Lund
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2008
Location: Nice
Posts: 202
Default Re: "Car service" fra Nice (NCE)

Quote:
Originally Posted by flappflapp View Post
RolfL, du som er lokalkjent, vet du om det er noen kostnader/restriksjoner forbundet med å parkere på parkeringsplassen mellom golfbanen og elven? Uansett blir man vel ikke fullstendig ruinert om man bruker hotellets parkeringsplass heller...
Har parkeret der flere gange, og mener ikke at der er noge restriktioner.
Lund is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2012, 00:55   #12
Mjolnir
ScanFlyer Gold
 
Mjolnir's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
Default Re: "Car service" fra Nice (NCE)

Dette kan vel være et rimelig alternativ: http://www.cannesexpress.com/
De har et par avganger etter kl. 20.00 dere fint burde kunne rekke
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2012, 05:01   #13
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: "Car service" fra Nice (NCE)

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
150 € er jo sykt mye for transport i et område hvor det faktisk er grisebillig å reise kollektivt.
Ta første natten i Nice, bruk penga på å flotte dere der og ta buss eller tog morgenen etter.
Som vår venn sier over, har man ikke noe problem med å betale det prisen er.

Noen synes faktisk tiden er mer verdifull enn å skifte hotell og ta buss når man er på ferie. Jeg hadde heller ikke giddet å dille med det.

Jeg hadde dog satset på leiebil slik at man kan komme seg rundt
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2012, 14:55   #14
VirreVapp
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 744
Default Re: "Car service" fra Nice (NCE)

Sjekk med Karin; hun har ordnet opp for oss når vi har vært der nede og IKKE flydd helikopter rundt :-)

http://www.niceboende.se/
__________________
Ikea kort, lånekort og bankkort!
VirreVapp is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2012, 17:34   #15
RolfL
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,271
Default Re: "Car service" fra Nice (NCE)

Quote:
Originally Posted by flappflapp View Post
RolfL, du som er lokalkjent, vet du om det er noen kostnader/restriksjoner forbundet med å parkere på parkeringsplassen mellom golfbanen og elven?
Bor själv i Cannes Marina och ska faktiskt promenera till l´Oasis ikväll , ska försöka komma ihåg att checka parkeringsplatsen !
RolfL is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2012, 22:45   #16
flappflapp
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2010
Location: Oslo
Posts: 394
OBB 5 Re: "Car service" fra Nice (NCE)

Takk for mange nyttige innspill! Synes det er mye fornuftig som kommer, selv om preferansene helt klart er litt forskjellige.

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
(...)
Noen synes faktisk tiden er mer verdifull enn å skifte hotell og ta buss når man er på ferie. Jeg hadde heller ikke giddet å dille med det.

Jeg hadde dog satset på leiebil slik at man kan komme seg rundt
Etter å ha konsultert kartet en ekstra gang, sjekket værmeldingen (fin, men neppe så varm at det blir særlig mye strandliv) og tenkt litt mer på hva vi faktisk skal gjøre, så endte det med booking av leiebil. Fant et tilbud som het AVIS 360°, det innebærer 0,- i egenandel på både tyveri og kollisjon, og da får man en kategori C-bil (Citroën C4 el.l.) til ca 1900,- (253€) alt inklusive i 5 døgn.

Nå er det bare å glede seg til tur!
flappflapp is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2012, 23:43   #17
RolfL
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,271
Default Re: "Car service" fra Nice (NCE)

Låter bra med ditt beslut med hyrbil.

Efter en god middag ikväll på l´Oasis kan jag bekräfta att parkeringen vid ditt hotell är "P / public / gratuit".

Beträffande spotting så har du i stort sett alla departures/arrivals på Cannes/Mandelieu airport på bana 17 vilket innebär att , om du har rum/balkong mot havet , bara behöver titta litet åt vänster för att se departing bizjets.

Last edited by RolfL; 02-05-2012 at 23:46.
RolfL is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2012, 10:28   #18
The Viking
Gastronaut
 
Join Date: Oct 2008
Location: Snart Asker, eller nærmeste sted med kortreist god mat og drikke.
Posts: 308
Default Re: "Car service" fra Nice (NCE)

Jeg ville også i prinsippet gått for leiebil, men ett caveat (Hvis dette fremdeles gjelder): Sist jeg leide bil i NCE var kontorene lokalisert ute på "prærien" ved den andre terminalen, kø og kaos på shuttle'n til leiebilkontorene, vanvittig kø foran skrankene (Dette var en lørdag i juli, så kanskje ikke rart). Ble uglesett av både skrankepersonell og andre leietakere da jeg gikk i "preferred"skranken, og ttf PC status initielt bedt om å stille meg med de andre. Etter litt frem og tilbake ble jeg dog betjent, særdeles uhøflig betjening som også i utgangspunktet forlangte mellomlegg for 2-klassers oppgradering.
Bra du har 0.- i egenandel på LDW, NCE er notorisk kjent for å smelle på skaderegninger for den minste lille ripe...
The Viking is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2012, 11:50   #19
flappflapp
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2010
Location: Oslo
Posts: 394
Default Re: "Car service" fra Nice (NCE)

Quote:
Originally Posted by The Viking View Post
Jeg ville også i prinsippet gått for leiebil, men ett caveat (Hvis dette fremdeles gjelder): Sist jeg leide bil i NCE var kontorene lokalisert ute på "prærien" ved den andre terminalen, kø og kaos på shuttle'n til leiebilkontorene, vanvittig kø foran skrankene (Dette var en lørdag i juli, så kanskje ikke rart). Ble uglesett av både skrankepersonell og andre leietakere da jeg gikk i "preferred"skranken, og ttf PC status initielt bedt om å stille meg med de andre. Etter litt frem og tilbake ble jeg dog betjent, særdeles uhøflig betjening som også i utgangspunktet forlangte mellomlegg for 2-klassers oppgradering.
Bra du har 0.- i egenandel på LDW, NCE er notorisk kjent for å smelle på skaderegninger for den minste lille ripe...
Takk for "heads up" på forholdene på NCE! Har sjekket denne siden og kontorene (AVIS sine, i det minste) ser ut til å være inne i de respektive terminaler - mens selve leiebilparkeringen ved terminal 2 ("prærien") fortsatt nås med skyttelbuss. Vi lander lørdag kveld klokken 2000, så har et håp om at forholdene skal være relativt rolige.

Når det gjelder mulige (små)skader, så er jo det noe som fort kan oppstå i Sør-Frankrike... Jeg har faktisk begynt å avfotografere leiebilen ganske grundig når jeg tar den ut (helst før jeg i det hele tatt har startet motoren), i tillegg til å gå over det som er utfylt i "skadeloggen". Heldigvis har jeg aldri hatt behov for mine fotobevis så langt!
flappflapp is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2012, 11:56   #20
RolfL
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,271
Default Re: "Car service" fra Nice (NCE)

Nytt hyrbilscenter öppnat sedan något år: "Vehicles are collected from and returned to the same place at the "Car Rental Center" Terminal 2 , behind the P5 car park."

Kontoren i respektive terminal är inte alltid öppna , föreslår att du går direkt till "Car rental center".
RolfL is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Fra "Vi relanserer service" til "Din tur" EB Flyforum 51 24-12-2015 13:11
I serien LCC fra "Legacy"/"Nettverks"-selskaper - denne gang LH Superhai Flyforum 14 26-09-2012 10:42
Norges tøffeste "Airport Patrol Car"... Harald Oanes Bilder & foto 9 27-04-2010 19:09
Service "enhancement" fra KLM Someone Flyforum 26 17-12-2007 17:37


All times are GMT +2. The time now is 17:32.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.