Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 26-06-2010, 12:04   #1
SQ321
ScanFlyer Gold
 
SQ321's Avatar
 
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
Default "Fet" leiebil i Miami

Det ble plutselig ferietur til Miami på tirsdag og skal være der i 12 dager. Trenger leiebil og er over middels interessert i bil og ser derfor etter en Camaro, Mustang eller kanskje Corvette. Noen som har tips på hva som er artig å kjøre og hvor det er anbefalt å leie til hvilke priser?

Har sjekket Avis, Hertz og et par andre men synes prisen var overraskende høy. Kanskje fordi jeg bestiller så sent? Er det i det hele tatt noe poeng å bestille eller får en bedre pris hvis man venter til ankomst MIA?

Skal forøvrig fly OSL-FRA-EWR-MIA. FRA-EWR er med Continental 777 og er spent på hva slags produkt det er. Blir Swiss hjem via ZRH.
SQ321 is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2010, 13:19   #2
ex_trd
*A Gold/OW Emerald
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 683
Default Re: "Fet" leiebil i Miami

Anbefaler deg absolutt å ha reservasjon på forhånd når du kommer dit, walk-in rates pleier å være skyhøye. Du har nok også rett i at det ofte er dyrere å bestille leiebil i siste liten.

Hvis du har lyst til å ta den helt ut anbefaler jeg:

http://www.gothamdreamcars.com/miami...al-florida.htm



God tur!

PS: Mustang er på ingen måte fet, Camaro går an til nød (men er en billigbil), mens Corvette er helt klart den mest tiltalende av disse tre etter mitt skjønn.
ex_trd is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2010, 14:06   #3
LN-AØR
ScanFlyer Crusty
 
LN-AØR's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
Default Re: "Fet" leiebil i Miami

Hvor mye er budsjettet ditt på leiebil, uppercut?
LN-AØR is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2010, 14:41   #4
SQ321
ScanFlyer Gold
 
SQ321's Avatar
 
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
Default Re: "Fet" leiebil i Miami

Hadde håpet på å slippe å bruke så mye mer enn 5000,-.

....men ofte endrer det seg litt etterhvert...rart det der.
SQ321 is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2010, 16:36   #5
petru26
evig optimist
 
petru26's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Location: Kolby gård
Posts: 1,551
Default Re: "Fet" leiebil i Miami

bare ikke regn med no v8`r-utgaver på de vanligste utleiestedene... god tur!! litt misunnelig ;-)
__________________
When children cry and crows fly, you know its going to be a really good lowpass
petru26 is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2010, 17:37   #6
LN-AØR
ScanFlyer Crusty
 
LN-AØR's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
Default Re: "Fet" leiebil i Miami

Virket som om http://www.miamicarrental.com/ hadde bra priser. Rundt $1500 for kategorien Mustang er i. Du kan jo sende en mail dit.
LN-AØR is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2010, 18:14   #7
LN-KOG
Osapanga chipongwe
 
LN-KOG's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,143
Default Re: "Fet" leiebil i Miami

Leide en rå sak hos Hertz i Orlando for noen år siden (når jeg tenker meg om var til og med i forrige årtusen), men det var helt kurant og prisen var også kurant. Vi kruset ned til siste øya før Castroland og fløy tilbake.
__________________

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2010, 20:53   #8
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,445
Default Re: "Fet" leiebil i Miami

Quote:
Originally Posted by LN-AØR View Post
Virket som om http://www.miamicarrental.com/ hadde bra priser. Rundt $1500 for kategorien Mustang er i.
Pluss taxes and fees og forsikring?
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2010, 20:59   #9
LN-AØR
ScanFlyer Crusty
 
LN-AØR's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
Default Re: "Fet" leiebil i Miami

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Pluss taxes and fees og forsikring?
Taxes er inkludert ja. Insurance står det ikke noe om, men man må betale et depositum når man leier. Synes det virket greit, men som jeg skrev over er det sikkert greit å sende en mail.
LN-AØR is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2010, 21:08   #10
LN-AØR
ScanFlyer Crusty
 
LN-AØR's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
Default Re: "Fet" leiebil i Miami

Ser ellers at alamo.com har gode tilbud tilbud Sebring, men den er kanskje ikke så fet.

EDIT: Ville prøvd å finne noen selskaper som leier ut en av bilene du er ute etter, for så å sende en mail å få en price quote.

Last edited by LN-AØR; 26-06-2010 at 21:17.
LN-AØR is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2010, 22:24   #11
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,445
Default Re: "Fet" leiebil i Miami

Quote:
Originally Posted by LN-AØR View Post
Taxes er inkludert ja. Insurance står det ikke noe om, men man må betale et depositum når man leier.
Da ryker det antagelig på 20-40 USD/dag i forsikring, som det gjør hos alle US-selskaper hvis man booker direkte. Fordelen med de selskapene som er representert i Norge er at man får forsikring inkludert hvis man booker gjennom det norske kontoret/websiden.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2010, 10:55   #12
SQ321
ScanFlyer Gold
 
SQ321's Avatar
 
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
Default Re: "Fet" leiebil i Miami

Da har jeg holdt av en Mustang cab fra Hertz. Skulle ha 4800,- inkl "alle avgifter++" så får vi se. Mulig jeg hører om jeg kan oppgradere til Camaro når jeg plukker den opp.

Takk for hjelp uansett.
SQ321 is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2010, 11:10   #13
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,170
Default Re: "Fet" leiebil i Miami

Vi bruker disse i Florida:

http://www.floridacarhire.net/

Svært rimelig, og fungerer bra.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2023, 16:26   #14
elekjeeee
Newcomer
 
Join Date: Jan 2023
Posts: 3
Default Re: "Fet" leiebil i Miami

Jeg har prøvd både Thrifty og Dollar i USA, i tillegg til alle de "kjente" og de funker helt greit de. Kanskje litt annet utvalg biler og med noe mer kilometer på telleren, men det man kan sparer kan man jo om ikke annet bruke på en større bil. Men det siste året har jeg holdt meg til Hertz (pga status der) og som oftest synes jeg at jeg får god verdi for pengene der.
__________________
Billige leiebiler - https://economybookings.com mener jeg er den beste søkemotoren.
elekjeeee is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2023, 16:55   #15
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: "Fet" leiebil i Miami

Prøv Turo: https://turo.com/
Det kan være fete biler der.
En nabo hadde leide ut biler på Turo plattformen og der var det mye Jaguar, BMW og Corvette.
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2023, 19:52   #16
Midtiblinken
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,101
Default Re: "Fet" leiebil i Miami

En dag er ikke lik den neste. Jeg bruker sjelden Avis og Hertz, men sist jeg leide var Hertz billigst. Bruker mye Alamo, Budget, National, Thrifty og Enterprise. Alle store gode selskaper. Hold deg unna de aller billigste som Fox, mange flyplasser har en med lave priser og lugubert rykte. Om du bruker de, så ta masse bilder av hver skrape og bulk i bilen.
Min favoritt er Sixt, og har leid Mustang cab, MB og BMW mange ganger. Ofte er prisene deres svært lave, men kan like gjerne neste uke være høye. Miami på vinteren er en plass alle vil være….
Midtiblinken is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2023, 08:55   #17
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,170
Default Re: "Fet" leiebil i Miami

Vi begynner å bli ganske drevne på MIA nå og har før pandemien konsekvent brukt Sixt – De fire siste leiene har vi fått; BMW X7, Ranger Rover (den ekte), Cadillac Escalade og Mercedes C klasse cabrio. Alle godt utstyrt og speller nye.
Nå i julen ble det dessverre Avis grunnet prisene og da ble det en ganske ny full size Chevrolet Suburban Premier til rett over tusenlappen per dag som nå faktisk er billig.

Vi brukte også Avis to ganger i LAX og fikk da fine Mustanger og Camaroer cabriolet – Det som kjennetegner alle tre Avis bilene at de har vært skikkelig møkkete ved overlevering.

Nå i februar har vi valgt Hertz (har President der og på Avis) og har da fått en utrolig fet Mustang Shelby GT-H COnvertible til rett over 1000 lappen dagen.. Den gleder jeg meg skikkelig til. Fri eksos og fem liters V8 - Rent a Shelby GT-H - Hertz Travel Blog
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
I serien LCC fra "Legacy"/"Nettverks"-selskaper - denne gang LH Superhai Flyforum 14 26-09-2012 09:42
Boeing 737 LN-RPH lander - video (Et "spin-off" produkt av en "fotojobb") LN-DAG Bilder & foto 4 28-06-2010 23:00
"Operasjon V for Vanvidd" - noen som kjenner til denne norske "flyfilmen"? Falcon Flyhistorisk forum 6 27-12-2009 20:28


All times are GMT +2. The time now is 20:18.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.