Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 02-01-2011, 18:51   #1
Magnus
ScanFlyer Blue
 
Magnus's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Location: Bergen/Bærum
Posts: 129
USA New York-tråden (versjon 2011)

Da har jeg bestillt flybilletter til NYC med BA i september. Dette blir min første tur til NYC og jeg gleder meg stort. Eneste som står igjen er hvor skal man bo? Er det noen her som har noen forslag til et relativt billig hotell på Manhattan? Håper på å kunne holde meg under 1500 per natt for et dobbeøtrom.
Magnus is offline  
Old 02-01-2011, 18:57   #2
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator
 
gustavf's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,441
Default Re: Hotell i NYC

Her kommer det sikkert masse gode tips, men et greit sted å begynne synes jeg er Hotels.com. Da får du i det minste en oversikt over prisnivået, så du har noe å sammeligne andre tilbud mot.
__________________
Meld deg inn i Foreningen Flyprat:
http://foreningen.flyprat.no/
gustavf is online now  
Old 02-01-2011, 18:58   #3
LN-FHU
Superflyer
 
LN-FHU's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Barteland
Posts: 4,569
Default Re: Hotell i NYC

Hvis du søker på reiseforum på "hotell New York" regner jeg med du kommer til å få noen treff......
__________________
****************************************

****************************************
Frode H.
LN-FHU is offline  
Old 02-01-2011, 19:22   #4
Magnus
ScanFlyer Blue
 
Magnus's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Location: Bergen/Bærum
Posts: 129
Default Re: Hotell i NYC

Har vært på hotels.com, men er i tillegg interessert i personlige erfaringer. Synes de anmeldelsene der er litt for kvantitative. Selvsagt kan jeg også søke opp dette, men er også interessert i nyere erfaringer.
Magnus is offline  
Old 02-01-2011, 19:43   #5
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Hotell i NYC

Finner du noe som ikke er kanonbra nå så booker du noe som kan avbestilles. September er langt frem og tilbudene har ikke kommet enda.

Som Gustav sa - let litt på hotels.com, finn.no og andre siter og skaff deg oversikt over prisnivået. Ellers er det mange gode Tripreports og hotelltips her på forumet.

Er du NAF-medlem? Da får du tidvis gode AAA-priser hos en del av kjedene.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline  
Old 02-01-2011, 19:48   #6
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Hotell i NYC

Husk at hvis du booker et hotel på deres webside til OK pris, må du følge opp dette senere. De endrer prisen hele tiden, opp og ned.. Vanligvis opp nærmere ankomst.

Skal selv til NYC 25. feb og booket tidlig hos Radisson Lexington til bra pris. Men nå er prisen ytterligere redusert, avbooket den første bestilling og booket samme rommet til lavere pris.

Tidligere har jeg gjort dette opptil tre ganger på andre NYC hotell.
SQ 777 is offline  
Old 02-01-2011, 20:31   #7
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator
 
gustavf's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,441
Default Re: Hotell i NYC

Min erfaring med hotell på Manhattan er at standarden er gjennomgående bra og jeg ser mer på beliggenhet og pris enn hvilket hotell jeg bor på. Så lenge man holder seg til hoteller uten dårlig feedback og 3 stjerner eller mer så har ikke jeg hatt dårlige erfaringer. Derfor booker jeg også ofte uspesifisert, og tar resten som en overraskelse.

Sist bodde jeg på Courtyard Midtown East. Det passet meg ypperlig, med grei metroforbindelse (4,6,E,M), ganske store rom, og akkurat nok servicetilbud rundt hjørnet. Dessuten var det gangavstand til en kurant ølresturant.
__________________
Meld deg inn i Foreningen Flyprat:
http://foreningen.flyprat.no/
gustavf is online now  
Old 02-01-2011, 20:58   #8
Magnus
ScanFlyer Blue
 
Magnus's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Location: Bergen/Bærum
Posts: 129
Default Re: Hotell i NYC

Det så jo veldig fint ut. hvordan reiste du uspesifisert til NYC da?
Magnus is offline  
Old 02-01-2011, 21:01   #9
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator
 
gustavf's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,441
Default Re: Hotell i NYC

Jeg bestilte hotell gjennom Priceline. Flyet var spesifisert (i den grad man kan spesifisere "jeg vil gjerne at BA 767 skal være så lite forsinket at jeg rekker siste avgang fra LHR til JFK").
__________________
Meld deg inn i Foreningen Flyprat:
http://foreningen.flyprat.no/
gustavf is online now  
Old 03-01-2011, 03:25   #10
Stian
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Feb 2006
Location: Oslo
Posts: 1,175
Default Re: Hotell i NYC

Jeg har også bodd på Marriott Courtyard Midtown East og syntes forsåvidt det var bra value. Store rom iallefall. Men jeg vet ikke om jeg vil anbefale det til en førstegangs-reisende. Området syntes jeg var litt kjedelig.
Jeg ville foretrukket å bo i nærheten av Times Square eller på nedre Manhattan.
Affinia Times Square har jeg hørt veldig mye bra om, og vurderer å booke det til sommeren selv. En venn av meg vil ikke høre snakk om å bo noe annet sted, fordi han sier man får mer for pengene enn noe annet hotell i samme område. Og lander man på EWR kan man bare ta toget til Penn Station og så er hotellet på andre siden av gaten.
Edit. Hotellet heter visst Affinia Manhattan, men ligger like ved Times Square.

Last edited by Stian; 03-01-2011 at 03:43.
Stian is offline  
Old 03-01-2011, 08:44   #11
nime
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 865
Default Re: Hotell i NYC

www.tripadvisor.com er et greit sted å starte hvis du er interessert i personlige erfaringer.
nime is offline  
Old 03-01-2011, 10:55   #12
Sondbjo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2010
Location: Bærums Verk
Posts: 1,181
Default Re: Hotell i NYC

Jeg så at man kunne få novotel til 98 Euro natten. Bare søk på www.accorehotels.com de har et ved Times Square.
Sondbjo is offline  
Old 03-01-2011, 11:54   #13
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator
 
gustavf's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,441
Default Re: Hotell i NYC

Quote:
Originally Posted by Stian View Post
Jeg har også bodd på Marriott Courtyard Midtown East og syntes forsåvidt det var bra value. Store rom iallefall. Men jeg vet ikke om jeg vil anbefale det til en førstegangs-reisende. Området syntes jeg var litt kjedelig.
Det kan jeg forsåvidt være enig i, derfor er det greit med bra metroforbindelse.
__________________
Meld deg inn i Foreningen Flyprat:
http://foreningen.flyprat.no/
gustavf is online now  
Old 03-01-2011, 13:28   #14
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Hotell i NYC

Har bodd på diverse, from the top of my head var hvertfall følgende bra
  • Hyatt Jersey City (ikke på Manhattan)
  • Residence inn (Marriot) v/Bryant park
  • Hudson (i nærheten av Central park)
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline  
Old 03-01-2011, 13:49   #15
Øivind
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jun 2006
Location: Oslo (Lindern)
Posts: 716
Default Re: Hotell i NYC

Dette er et fint og ganske rimelig hotel på Upper West side like ved Central Park og med subwayen like utenfor døra.
Kan trygt anbefale det. http://www.excelsiorhotelny.com/gallery.asp
Øivind is offline  
Old 03-01-2011, 20:01   #16
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Hotell i NYC

Quote:
Originally Posted by Stian View Post
Jeg har også bodd på Marriott Courtyard Midtown East og syntes forsåvidt det var bra value. Store rom iallefall. Men jeg vet ikke om jeg vil anbefale det til en førstegangs-reisende. Området syntes jeg var litt kjedelig.
Jeg ville foretrukket å bo i nærheten av Times Square eller på nedre Manhattan.
Jeg synes omraadet hotellet til Gustav ligger i er genialt. I samme omraadet finner man ogsaa bl.a. det originale W hotellet, Intercontinental og Radisson som mange skandinaver kjenner. Grand Central er ogsaa kun noen faa kvartaler unna. Du er en ti minutter spasertur fra Central Park via Fifth Avenue, Rockefeller Center, MoMA og 15 minutter unna Times Square. Det er kort vei til gode restauranter og tbanen tar deg dit du vil enkelt.

Det aa bo paa Times Square er ihvertfall ikke noe jeg vil gjoere eller anbefale. Hotellet er ett sted man trekker seg tilbake til naar man har faatt nok av NYC. Det boer ligge i ett rolig omraade. Times Square er stappa med folk stort sett hele doegnet, og de fleste er stort sett turister. De daarligste og mest overprisede restauranter og barer finner du der. Times Square besoeker man i 15 minutter som foerstereisende, tar bilder og forlater omraadet saa snart som mulig.

Nedre Manhattan, eller downtown, er det finansielle omraadet i byen og det er fullstendig doedt paa kveldene og skal noe defineres som kjedelig, er det ihvertfall det omraadet. Har bodd paa Andaz Wall Street en del ganger og oestsiden av downtown er ihvertfall litt livlig. Men er man paa tur, anbefaler jeg ikke downtown som base. Klart du har tbaner og taxier der ogsaa, men det er mange stopp aa komme seg dit du skal og langt med taxi aa komme seg ned dit.

Jeg anbefaler Midtown som base, mellom 3rd og 6th, soer for Central Park, nord for 39nd. Lexington Avenue har mange bra hoteller.

Hotellanbefalinger fra steder jeg har bodd siste aaret:

Le Meridien, veldig sentralt med gangavstand til det meste i omraadet. Meget god burger, koe for aa faa bord i restauranten.
http://www.parkermeridien.com/index1.php

W New York. Det originale W hotellet. Meget populaer bar, Whiskey Blue http://deals.whotels.com/W-New-York-..._092810_NAD_FM

Ny favoritt i NYC er Andaz 5th Avenue i Hyatt kjeden. Nyt ett glass vin som serveres under innsjekk, gratis internet og minibar.

http://www.newyork.5thavenue.andaz.h...tels/index.jsp

Westin Times Square bodde jeg paa i november grunnet ett arrangement som var der. Meget bra hotell dersom du absolutt skal bo i omraadet. Mac paa alle rommene!

http://www.westinny.com/




Dersom du ikke finner noe billig i perioden du skal dit, stoetter jeg Gustavs anbefaling og bruke Priceline. Prisene i NYC har vaert lave de siste par aarene, men er naa paa vei opp igjen.

God tur!
Tommy777 is offline  
Old 03-01-2011, 20:12   #17
SeatBelt
ScanFlyer Gold
 
SeatBelt's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Brussels, Belgium
Posts: 1,024
Default Re: Hotell i NYC

Jeg hadde brukt Hotwire.com, det gjorde jeg sist jeg var i NYC. Fikk rommet for 100 dollar natten (den gang mellom 500 og 600 kroner) og havnet på Wyndham Garden på 36th. Kunne ikke blitt bedre for min del.

New York er den ultimate byen for å besille gjennom hotwire dått kåm. Du får vite område, antall stjerner og fasiliteter - og i det du betaler får du navnet på hotellet. Jeg sparte 4 000 på det.

Go on. Resier selv til NYC på fredag, men bor hos venner. Det er ofte den beste løsningen
__________________
SeatBelt is offline  
Old 03-01-2011, 20:20   #18
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Hotell i NYC

Quote:
Originally Posted by SeatBelt View Post
Go on. Resier selv til NYC på fredag, men bor hos venner. Det er ofte den beste løsningen
Forutsatt at man har venner i New York, da.
Martin is offline  
Old 04-01-2011, 20:33   #19
SBT
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2010
Location: Drammen
Posts: 774
Default Re: Hotell i NYC

Quote:
Originally Posted by SeatBelt View Post
Jeg hadde brukt Hotwire.com, det gjorde jeg sist jeg var i NYC. Fikk rommet for 100 dollar natten (den gang mellom 500 og 600 kroner) og havnet på Wyndham Garden på 36th. Kunne ikke blitt bedre for min del.

New York er den ultimate byen for å besille gjennom hotwire dått kåm. Du får vite område, antall stjerner og fasiliteter - og i det du betaler får du navnet på hotellet. Jeg sparte 4 000 på det.

Go on. Resier selv til NYC på fredag, men bor hos venner. Det er ofte den beste løsningen
Hvordan klarer man å booke hotel på hotwire.com? Tar ikke de kun kredittkort utstedt i USA/Canada, på samme måte som Priceline.com?
Selv måtte jeg gå til www.priceline.co.uk og derfra gå til 'name your own price', og fikk Hilton ved ground Zero til $ 200. Neste gang skal jeg bo på Hyatt Place i secaucus for $ 100, men da er det buss til manhattan ca 15 min.
Synes Priceline fungerer meget bra, har også brukt det i Berlin, Amsterdam etc etc. I San Juan PR fikk jeg Marriott for 1/3 av hva hotellets hjemmeside skulle ha. Det fine ved Priceline, er at man kan velge distriktet, og også hotell-klasse, og så er det bare å by en meget lav pris, og blir den ikke godtatt, så er det bare å høyne budet. Det finnes også en egen hjemmeside som oppdaterer folk om hva de seneste bookingen har gitt av hoteller, og i Miami stemte det; Jeg fikk Hyatt til $ 100, slik som flere andre hadde skrevet på den siden som omtaler priceline/hotwire.
SBT is offline  
Old 04-01-2011, 23:21   #20
Magnus
ScanFlyer Blue
 
Magnus's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Location: Bergen/Bærum
Posts: 129
Default Re: Hotell i NYC

Tusen takk for informative svar! Virker som de fleste her har hatt gode erfaringer med å bestille uspesifisert gjennom enten hotwire eller priceline, noe jeg også kommer til å gjøre etter at jeg forhåpentligvis har fått overtalt kvinnen jeg skal reise med. Det eneste jeg lurer på nå er i hvilket tidsrom det lønner seg å bestille på. Er det så snart som mulig som gjelder, eller burde jeg ha is i magen og vente til sommeren? Bemerk at reisen er i september.
Magnus is offline  
Closed Thread

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
New York-tråden Speedman Reiseforum 551 17-02-2024 17:16
Hawaii-tråden (versjon 2011) jcnorway Reiseforum 68 07-06-2013 23:08
Pictures from New York 2011.. JonathanAxell Bilder & foto 2 06-05-2011 22:10
Third: New York City 2011 SeatBelt TripReports 15 24-02-2011 09:18


All times are GMT +2. The time now is 15:20.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.