Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 14-05-2019, 05:00   #1
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,592
Default Glad tirsdag fra Ris

God morgen:-) Snart ut døren for å komme meg til Røros...kontor på skinner. Men først rekker jeg vel et par kopper kaffe. Ha en fin tirsdag du også.
EB is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2019, 06:03   #2
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,480
Default Re: Glad tirsdag fra Ris

Quote:
Originally Posted by EB View Post
God morgen:-) Snart ut døren for å komme meg til Røros...kontor på skinner. Men først rekker jeg vel et par kopper kaffe. Ha en fin tirsdag du også.
Ikke la forum mafian knuse deg - et par kopper espresso / Nespresso uten slik livsnødvendig drivstoff stopper Seattle ! Ingen God morgen så lenge espresso omtales som guffe MAKAN !!!
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2019, 06:09   #3
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,012
Default Re: Glad tirsdag fra Ris

Morn fra Oslo med nykvernet kaffe

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Ikke la forum mafian knuse deg - et par kopper espresso / Nespresso uten slik livsnødvendig drivstoff stopper Seattle ! Ingen God morgen så lenge espresso omtales som guffe MAKAN !!!
Du mener vel også at det der tullet som har sitt utspring i Seattle lager god kaffe også da
OttoL is online now   Reply With Quote
Old 14-05-2019, 06:10   #4
FQTV
EBG
 
FQTV's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: ENBR / BGO
Posts: 1,260
Default Re: Glad tirsdag fra Ris

God morgen fra tåkeheimen ute på bøljane blå.

Når duggpunktet og lufttemperaturen er tilnærmet lik, blir det tåke. Det sier meteorologen og slik er det som oftes i praksis også.

Så nattens rigg flytting pågår enda i hele 1,5 knop.
Kan ikke komme frem før tiden for da blir det redusert rate.

Ha en solrik dag





Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Flyr/reiser så mye som mulig. Dessverre så blir det ikke like mye som tidligere.

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2019, 06:50   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,854
Default Re: Glad tirsdag fra Ris

God morgen fra Hvalstad. Også med en Nespresso i koppen. Jobben kaller, før det skal prates litt om fly i kveld. Ha en fin dag

__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 14-05-2019, 08:40   #6
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,173
Default Re: Glad tirsdag fra Ris

God morgen fra distriktet.. I dag var det første skikkelige morgensvøm siden reibbenet brakk i februar.. 2 kilometer gikk bra uten å punktere lungen. (Ribbenet ligger løst og må av alle ting muligens fjernes eller festes).

Ny kveld som au pair da dragen jobber med noen tidkrevende prosjekter. Da er det full unge-henting, handling og ikke minst matlaging - hyggelig, men hele mannssrollen er jo hvisket ut.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Hunsund.jpg
Views:	333
Size:	102.6 KB
ID:	46996  
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2019, 08:54   #7
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator
 
jcnorway's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,653
Default Re: Glad tirsdag fra Ris

God morgen fra hovedstaden.

En dag i møtevirksomhetens tegn så det er bare å stålsette seg for diverse prat og Powerpoints.

@SudCaravelle: Om du vil beholde litt av manndommen din idag så kan du jo fyre opp grillen i stedet for å fyre Fjordland i mikroen?
__________________
Upcoming flights: None

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2019, 08:58   #8
Tjab
Upgrade me....
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,047
Default Re: Glad tirsdag fra Ris

Morn fra vest av Shetland. Her har vi kaffe, men av det slaget som gjør nordmenn og andre noe bettuttet. Jeg vurderer å registrere hele greia i synergisystemet. Vi trenger 8 Moccamastere og 1000 kg friele filtermalt frokostkaffe som en start.

"Operasjon hull i bakken", går tilsynelatende som planlagt ettersom alle er rolige.
__________________


Fuck google, ask flyprat!
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2019, 09:05   #9
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,173
Default Re: Glad tirsdag fra Ris

Quote:
Originally Posted by jcnorway View Post
God morgen fra hovedstaden.


@SudCaravelle: Om du vil beholde litt av manndommen din idag så kan du jo fyre opp grillen i stedet for å fyre Fjordland i mikroen?
Ha ha.. Det er ikke mye igjen av den.. Burde vel grillet, men prefabrikert skjer aldri
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2019, 10:08   #10
Ruby
Tomleskolt
 
Ruby's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Location: Stavanger
Posts: 1,851
Default Re: Glad tirsdag fra Ris

God morgen fra Stavanger. Her er en oppe, frisk og rask. I dag blir å surre rundt i hagen da her er litt småtteri som skal fikses på. Så får en se om en tar turen utom gamle-kontoret på eftan engang.
Ha en fin fin tirsdag
__________________
Ruby is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2019, 12:17   #11
FBI2012
ScanFlyer Silver
 
FBI2012's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Location: Oslo
Posts: 703
Default Re: Glad tirsdag fra Ris

God formiddag fra OSL! I dag blir det TAP(med nye A321neoLR!!!)til Lisboa også noen rolige dager i Portugal. Kanskje ikke så klokt å velge Portugal når jeg er i god gang med oppfriskningskurs i spansk...men for mange består livet av opp til flere slike ukloke valg.

Min Rimowa som jeg sjekket inn til OSL-VIA-CAI den 17/4, kom endelig til OSL igår. Den har vært ‘missing’ og ‘found’ en rekke ganger siden jeg sjekket den inn. Men etter hva jeg har klart å tracke den, har ruten vært: OSL-VIE-AMM-CAI-AMM-AMS-OSL. Låsen er brudt opp og det til tross for TSA-lås på Rimowa’n ellers er alt intakt. Antar at Royal Jordanian eller eventuelt kongen av Jordan ‘him self’ tilbyr å reparer låsen...
Ha en fin dag!

Last edited by FBI2012; 14-05-2019 at 13:18.
FBI2012 is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2019, 12:46   #12
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,975
Default Re: Glad tirsdag fra Ris

Quote:
Originally Posted by OttoL View Post

Du mener vel også at det der tullet som har sitt utspring i Seattle lager god kaffe også da
Har du vært i Seattle og sett alle ikke-Starbucks sjappene? Buene med ‘Latte ladies’ langs veiene? Du bør gjøre litt research før du uttaler deg.

På den annen side - Starbucks har et mangfold av sorter og det finnes nok noen du liker også. Tar du ‘dagens kaffe’ får du ofte ‘Pikes Place’ og den er ikke jeg så glad i heller.

Kun 7 grader på morran, føles godt. Snart opp i vanlig territorium dog.

Fikk etter mye styr liv i FR24-feeden min igjen etter at de stoppet windows-feeden. Rasberry er nytt for meg, men moro å lære noe nytt.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2019, 13:00   #13
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,377
Default Re: Glad tirsdag fra Ris

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Fikk etter mye styr liv i FR24-feeden min igjen etter at de stoppet windows-feeden. Rasberry er nytt for meg, men moro å lære noe nytt.
Høres rart ut at de stopper feed fra et operativsystem som ca. alle bruker?


God tirsdag (feels like onsdag) fra jobben. Litt roligere enn i går. E

Ellers ble jeg litt satt ut i går, da sjefen (som jeg da ikke hadde sett siden forrige tirsdag, og ikke nevnt noe om helgens utflukt til over hodet) lurte på om jeg hadde vært ute og reist i helgen. Det hadde visst hun også, og vi var visst i tax-free-butikken samtidig. Hun hakket mer overlegen enn meg.

God tirsdag ønskes
Martin is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2019, 15:10   #14
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,975
Default Glad tirsdag fra Ris

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Høres rart ut at de stopper feed fra et operativsystem som ca. alle bruker?




Visstnok pga mye feil i feeden. Men de kunne jo godt forhåndsvarslet, da. Fikk mail samme dag som feeden stoppet.



Så da ble det innkjøp av en raspberry pi, en dongle og et miniSD-kort. Auto-gjenkjennelsen funket ikke, men relativt enkelt å få det til 'manuelt' selv for en noob som meg.



Anbefaler egentlig alle med interesse å gjøre dette. Kjøp en pi, dongle m/antenne ig et sd-kort og sett antenna i vinduskarmen (eller anskaff noe større) - og vips så har du et gratis Business-abbonnoment. Kostet meg vel ca 500 kroner totalt.

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL

Last edited by LN-MOW; 14-05-2019 at 15:16.
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Glad tirsdag fra Ris EB Flyforum 8 30-04-2019 13:00
Glad tirsdag fra Ris EB Flyforum 12 16-04-2019 13:22
Glad tirsdag fra Ris EB Flyforum 11 06-03-2019 01:47
Glad tirsdag fra Ris EB Flyforum 10 13-11-2018 15:23
Glad tirsdag fra Ris EB Flyforum 12 18-09-2018 16:00


All times are GMT +2. The time now is 09:52.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.