Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-07-2015, 11:55   #21
Fry
ScanFlyer Silver
 
Fry's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Location: Bergen
Posts: 711
Default Re: Transfer i Singapore

Hei,

Slenger inn et spm. i denne tråden.

Vi har 6.5 timer mellom fly i Singapore (separate billetter) og trenger litt tips til å slå i hjel tiden.

Vi ankommer T1 og skal videre fra T3 med QR i biz. Har tilgang til dnata-loungen men synes den virker veldig kjedelig?

Finnes det noe sted å slappe av utendørs, kanskje med litt utsikt over rullebane? Vet om et swimming pool, men det er vel i T1, finnes det ikke noe slikt i T3?
Fry is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2015, 12:05   #22
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Transfer i Singapore

Er ikke lange gåturen fra T3 til T3. Alle terminalene henger uansett sammen
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2015, 18:55   #23
sexten
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2013
Location: BGO
Posts: 289
Default Re: Transfer i Singapore

Quote:
Originally Posted by Fry View Post
Hei,

Slenger inn et spm. i denne tråden.

Vi har 6.5 timer mellom fly i Singapore (separate billetter) og trenger litt tips til å slå i hjel tiden.

Vi ankommer T1 og skal videre fra T3 med QR i biz. Har tilgang til dnata-loungen men synes den virker veldig kjedelig?

Finnes det noe sted å slappe av utendørs, kanskje med litt utsikt over rullebane? Vet om et swimming pool, men det er vel i T1, finnes det ikke noe slikt i T3?
Var på dnata-lounge i går og kan bekrefta at den er UTRULEG kjedelig (og liten)
Du har jo allereie vore innom idèen om svømmebassenget, som eg ikkje har fått sjekka ut.
Ellers så har du jo Singapore City Tour.
sexten is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2016, 02:01   #24
Christianz
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2010
Location: Trondheim
Posts: 187
Default Re: Transfer i Singapore

Er det noen andre lounger der som anbefales, som man kan kjøpe seg inn på?
__________________
Christianz is offline   Reply With Quote
Old 11-11-2016, 11:49   #25
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: Transfer i Singapore

Slenger inn et spørsmål her. Er 3 timer nok med connection når man kommer med QR og skal videre med CX til HKG? Ikke gjennomgående billett så må hente ut bagasjen og gå gjennom immigrasjon formoder jeg?
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 11-11-2016, 12:22   #26
A-380
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2009
Location: SVG
Posts: 748
Default Re: Transfer i Singapore

Quote:
Originally Posted by OttoL View Post
Slenger inn et spørsmål her. Er 3 timer nok med connection når man kommer med QR og skal videre med CX til HKG? Ikke gjennomgående billett så må hente ut bagasjen og gå gjennom immigrasjon formoder jeg?
Changi er en meget effektiv flyplass så dette vil gå greit så sant du ikke støter på noe som kalles FORSINKELSE.

Sist jeg var på Changi (i september 2016) tok det 10 min fra jeg gikk ut av flyet og til jeg satt i taxi på vei mot byen.

Ved avreise blir sikkerhetskontrollen gjort ved gate, noe som gjør at du slipper lange køer. Immigration blir gjort med en gang du går "air side" i terminalen.

Jeg spurte en gang om hvor Fast Track var og fikk til svar:
Not necessary, this is Singapore, there is never a long que...
__________________
Upcomming... Tja, si det? Rundt omkring i Norge ?
Så langt i år: Rundt omkring i Norge
A-380 is offline   Reply With Quote
Old 11-11-2016, 14:44   #27
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: Transfer i Singapore

Quote:
Originally Posted by A-380 View Post
Changi er en meget effektiv flyplass så dette vil gå greit så sant du ikke støter på noe som kalles FORSINKELSE.

Sist jeg var på Changi (i september 2016) tok det 10 min fra jeg gikk ut av flyet og til jeg satt i taxi på vei mot byen.

Ved avreise blir sikkerhetskontrollen gjort ved gate, noe som gjør at du slipper lange køer. Immigration blir gjort med en gang du går "air side" i terminalen.

Jeg spurte en gang om hvor Fast Track var og fikk til svar:
Not necessary, this is Singapore, there is never a long que...
Heh ja det første du nevner er en kalkulert risiko. Takk for svar
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 11-11-2016, 20:23   #28
espenlok
ScanFlyer Blue
 
espenlok's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 402
Default Re: Transfer i Singapore

Quote:
Originally Posted by OttoL View Post
Slenger inn et spørsmål her. Er 3 timer nok med connection når man kommer med QR og skal videre med CX til HKG? Ikke gjennomgående billett så må hente ut bagasjen og gå gjennom immigrasjon formoder jeg?
I 2013 gikk det på SIN fint å gå til transit desk, vise fram bagasjekvitteringen for første flight (som kun var tagget til SIN), og så fikset bakkepersonalet det slik at de fant bagasjen min, tagget den om og sendte den videre med neste fly. Det har jeg ikke vært borti på noen annen flyplass.

Dessverre ser det ikke ut som om den muligheten finnes lengre.

http://www.changiairport.com/en/pass...e/transit.html

If you are travelling with a budget (low-cost) airline or you are travelling on two different airlines and your baggage is not checked through to your final destination

Please proceed to clear Arrival Immigration, collect your baggage (if any) and clear Customs before checking-in at the respective terminal for your connecting flight.

Men jeg klarte også fint å gjøre prosessen over (med bagasjehenting og ny innsjekk, samt bytte av terminal) på SIN med en connection time under to timer. Og dette til tross for at flyet inn til SIN så vidt jeg husker var en del forsinka. (Fra Singapore Airlines til Air Asia).

Så tre timer burde være nok, hvis du ikke treffer på en betydelig forsinkelse.
espenlok is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2016, 07:45   #29
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,935
Default Re: Transfer i Singapore

Til info: hvis du har > 2 timer så kom deg i bassenget ved D-gates. Helt latterlig herlig, og super gøy å se fly ta av fra bassenget
__________________
Siden 2005
petter380 is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2019, 18:15   #30
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Transfer i Singapore

Vi flyr osl-fra-sin og videre til dps dagen etter. Alt på sammenhengende billett. Må vi ta
Ut bagasjen i singapore?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2019, 20:44   #31
Gunnar
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,353
Default Re: Transfer i Singapore

Trenger ikke ta ut bagasjen dersom det er mindre enn 24 timer fra ankomst til avgang. Lurt å kontrollere at bagasjen blir merket helt til DPS fra OSL...
__________________
Mvh
Gunnar
Gunnar is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2019, 09:25   #32
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: Transfer i Singapore

På returen vår på CT BKK-SIN-LHR-OSL i SQ biz forrige helg hadde vi 17 timer og overnatting i SIN, da ba vi innsjekk i BKK om å bare tagge bagasjen vår til SIN.

Køen i SIN immigration gikk forøvrig veldig sakte, kunne ikke se at det var fast lane, tror det var T3 vi ankom.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2019, 01:39   #33
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Transfer i Singapore

Vi slet også med treg kø i immigration på T2. Noen som vet om det er flere immigration stasjoner på T2?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2019, 11:09   #34
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Transfer i Singapore

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Vi slet også med treg kø i immigration på T2. Noen som vet om det er flere immigration stasjoner på T2?
T1 har hvertfall to stykker (en i hvert "hjørne") Immigrasjonen i T1 ligger i hjørnet mellom T1/T2 og T1/T3. (Hele flyplassen er jo veldig symmetrisk)
Det sparte meg nok for 30-40 minutter sist gang at jeg gikk til den lengst unna. Jeg så det var kaos på den som var nærmest og gikk til den andre og der var det tomt. Litt avhengig av hvor du er på T2 så kan du jo gå til T1 også om du bare har håndbagasje.



EDIT: Fant denne med noen kart som indikerer at T1/T2/t3 alle har to immigrajoner: https://medium.com/hello-trabble/an-...l-570b22e68eda
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2019, 09:54   #35
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Transfer i Singapore

Til info så er det strengt forbudt å gå airside i Singapore om man ikke har planer om å fly, dvs. kjøpe billett for å se på fly/handle/følge noen til gate, for så å returnere landside. 33 personer arrestert så langt i år så neppe noe å forsøke seg på.

Kilde: https://onemileatatime.com/man-arrested-changi/
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2019, 11:59   #36
Fredrik74
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Apr 2010
Location: Mellan Stockholm och Arlanda
Posts: 621
Default Re: Transfer i Singapore

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Til info så er det strengt forbudt å gå airside i Singapore om man ikke har planer om å fly, dvs. kjøpe billett for å se på fly/handle/følge noen til gate, for så å returnere landside. 33 personer arrestert så langt i år så neppe noe å forsøke seg på.

Kilde: https://onemileatatime.com/man-arrested-changi/
Det var en på businessclass.se som stoppades pga detta.

https://www.businessclass.se/forum/posts/829383/
Fredrik74 is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2023, 14:49   #37
Futura
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,351
Default Re: Transfer i Singapore

8 januar skal vi fra Dhaka, Bangladesh til Jakarta Indonesia. Det er ingen direkte flighter mellom byene, så da ser det ut til å bli mellomlanding med flybytte i SIN Det er bare en dagflight fra DAC til SIN den er med Biman og lander 14:50 Vi vurderer da å ta fly videre med Batik Air 17:40 (2:50 i SIN)Begge går fra terminal 3 Bør dette gå greit? Vi må kjøpe 2 separate biletter da ingen av bookingsidene gir oss gjennomgående billett. Alternativene er Jetstar 20:30 (5:40 i SIN) eller Air Asia 20:55 (7:15 i SIN) Disse får vi muligens som gjennomgående.
Futura is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2023, 22:02   #38
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Transfer i Singapore

Quote:
Originally Posted by Futura View Post
8 januar skal vi fra Dhaka, Bangladesh til Jakarta Indonesia. Det er ingen direkte flighter mellom byene, så da ser det ut til å bli mellomlanding med flybytte i SIN Det er bare en dagflight fra DAC til SIN den er med Biman og lander 14:50 Vi vurderer da å ta fly videre med Batik Air 17:40 (2:50 i SIN)Begge går fra terminal 3 Bør dette gå greit? Vi må kjøpe 2 separate biletter da ingen av bookingsidene gir oss gjennomgående billett. Alternativene er Jetstar 20:30 (5:40 i SIN) eller Air Asia 20:55 (7:15 i SIN) Disse får vi muligens som gjennomgående.

I utgangspunktet er det plenty av tid. Dog aner ikke hvordan punktligheten til Biman er
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 19-09-2023, 22:27   #39
Futura
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,351
Default Re: Transfer i Singapore

Quote:
Originally Posted by Futura View Post
8 januar skal vi fra Dhaka, Bangladesh til Jakarta Indonesia. Det er ingen direkte flighter mellom byene, så da ser det ut til å bli mellomlanding med flybytte i SIN Det er bare en dagflight fra DAC til SIN den er med Biman og lander 14:50 Vi vurderer da å ta fly videre med Batik Air 17:40 (2:50 i SIN)Begge går fra terminal 3 Bør dette gå greit? Vi må kjøpe 2 separate biletter da ingen av bookingsidene gir oss gjennomgående billett. Alternativene er Jetstar 20:30 (5:40 i SIN) eller Air Asia 20:55 (7:15 i SIN) Disse får vi muligens som gjennomgående.
Vi gjorde det enkelt, det blir 17 timer i SIN og en overnatting, så reiser vi videre neste morgen kl07:25, med Jetstar og lander i Jakarta 08:30 da skulle vi fremdeles få mye ut av dagen i Jakarta.
Futura is offline   Reply With Quote
Old 02-11-2023, 11:42   #40
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Transfer og om flyplassen i Singapore

Oppussingen av Terminal 2 skal nå være ferdig. Brukes jo mye av Star Alliance selskapene og SQ sine regionale flighter

https://www.aviation24.be/airports/s...er-renovation/

Quote:
Singapore’s Changi Airport Terminal 2 (T2) has fully reopened after three and a half years of expansion works, ahead of schedule, in anticipation of the return to pre-Covid travel levels in 2024. The T2 expansion project has added five million passengers per annum (mppa) to Changi’s capacity, increasing the airport’s total handling capacity to 90 mppa.
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Transfer i Zurich, og om flyplassen LN-SEK Reiseforum 79 25-06-2023 12:08
Om flyplassen, transfer m.v. i Chicago onkelskrue Reiseforum 72 04-03-2019 18:13
Om flyplassen og transfer i Warszawa MD87 Reiseforum 7 28-05-2018 00:23
Om flyplassen i Roma (transfer, lounger etc) SQ 777 Reiseforum 0 24-07-2017 17:31
Om flyplassen, og om transfer i Atlanta oskarflekkefjord Reiseforum 6 11-07-2016 23:39


All times are GMT +2. The time now is 15:33.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.