Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 03-02-2017, 01:26   #41
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Paris-tråden

Quote:
Originally Posted by jb1 View Post
hm, jeg hadde tenkt til å foreslå
Musée de l'espace et de l'air. Men så ser jeg at det er stengt på mandager. Jeg har ennå ikke vært der til min store ergrelse, men det er visst bra og det ligger ved Bourget som ikke er så veldig langt fra CDG med RER.
http://www.museeairespace.fr/en

Det er ikke så mye spennende å finne på rundt der. Du kan dra til Stade de France (RER St. Denis) eller dra hit. http://aeroville.com/homepage
et kjøpesenter med kino.
Oi! Det museet får jeg ha i mente til alt annet enn mandager Takk!
Kjøpesenter er uaktuelt. Kommer fra Junaiten, så shoppingen er nok unnagjort.

Skal jeg først inn til byen, elsker jeg lunch på Trocadero. Noen som har andre forslag?
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2017, 14:03   #42
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,233
Default Re: Paris-tråden

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Oi! Det museet får jeg ha i mente til alt annet enn mandager Takk!
Kjøpesenter er uaktuelt. Kommer fra Junaiten, så shoppingen er nok unnagjort.

Skal jeg først inn til byen, elsker jeg lunch på Trocadero. Noen som har andre forslag?
Drar du inn til byen ville jeg droppet de største muséene da køene er lange, dog kan billetter forhåndkjøpes og slik unngå køer. En av de vakreste plassene i Paris som ikke er så hektisk er Place des Vosges (uttale: Våsj om du trenger å spørre om veien). Der kan du nyte en lengre lunch på plassen eller i nærheten. Like ved ligger det jødiske området i Marais er også en spennende, med god mat på mange restauranter. Det er ikke ikke langt unna Bastille. Et annet forslag om du vil til Trocadero er å dra til muséet Jaquemart André: http://www.musee-jacquemart-andre.com/en, ikke langt unna Trocadero med metro og et flott museum i et herskapshus med en hyggelig café også.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2017, 18:38   #43
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Paris-tråden

Quote:
Originally Posted by jb1 View Post
Drar du inn til byen ville jeg droppet de største muséene da køene er lange, dog kan billetter forhåndkjøpes og slik unngå køer. En av de vakreste plassene i Paris som ikke er så hektisk er Place des Vosges (uttale: Våsj om du trenger å spørre om veien). Der kan du nyte en lengre lunch på plassen eller i nærheten. Like ved ligger det jødiske området i Marais er også en spennende, med god mat på mange restauranter. Det er ikke ikke langt unna Bastille. Et annet forslag om du vil til Trocadero er å dra til muséet Jaquemart André: http://www.musee-jacquemart-andre.com/en, ikke langt unna Trocadero med metro og et flott museum i et herskapshus med en hyggelig café også.
Flotters!
Har ganske mange fartsdøgn i Paris, men mangler erfaring både med Våsj og museet. Settes på listen. Denne gangen kunne jeg tenke meg noe utenfor selve byen. En liten landsbygd eller noe, i passe avstand og riktig side til CDG. Fem-timers-tidish.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2017, 22:08   #44
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,233
Default Re: Paris-tråden

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Flotters!
Har ganske mange fartsdøgn i Paris, men mangler erfaring både med Våsj og museet. Settes på listen. Denne gangen kunne jeg tenke meg noe utenfor selve byen. En liten landsbygd eller noe, i passe avstand og riktig side til CDG. Fem-timers-tidish.
Kanskje https://fr.wikipedia.org/wiki/Louvres.

Ligger nær flyplassen. Må ikke forveksles med muséet.

Ellers kan dere også ta en svipptur til Roissy som nærmeste landsby til flyplassen heter og er navnet de fleste franskmenn kaller flyplassen.Alle hotellshuttler er gratis og tar deg dit.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2017, 23:35   #45
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Paris-tråden

Quote:
Originally Posted by jb1 View Post
Kanskje https://fr.wikipedia.org/wiki/Louvres.

Ligger nær flyplassen. Må ikke forveksles med muséet.

Ellers kan dere også ta en svipptur til Roissy som nærmeste landsby til flyplassen heter og er navnet de fleste franskmenn kaller flyplassen.Alle hotellshuttler er gratis og tar deg dit.
Nå snakker vi prat!
Tror vi går på en Louvres-smell. Hjertelig takk
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 30-03-2017, 20:51   #46
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Paris-tråden

Ble for øvrig meget gledelig overrasket på CDG 2G på hjemturen. Bøttetkottloungen er erstattet med en lys, stor og luftig en med inngang ved siden av røykerommet. Flott utvalg av drikke, både med og uten alkohol inkludert champagne og maltwhiskey. Greit utvalg med spiselige saker også. Der går det faktisk an å tilbringe en time eller to.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2018, 22:08   #47
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Paris-tråden

Noen som har gode hotell- og restauranterfaringer fra Marais og Bastille å dele?
Frister litt med noen dager i oktober.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2018, 23:55   #48
havard
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2017
Location: BGO
Posts: 141
Default Re: Paris-tråden

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Noen som har gode hotell- og restauranterfaringer fra Marais og Bastille å dele?
Frister litt med noen dager i oktober.
Hvis det også er et alternativ med mindre boutique-hoteller til en hyggelig pris, hadde jeg et svært hyggelig opphold på Les Tournelles for et par år siden. Rommene er små, og frokosten er enkel - men god. Tripadvisor gir deg et inntrykk av standarden.

En kveld vi kom tilbake fra byen, kom vi i prat med resepsjonisten. Han «stengte» resepsjonen og inviterte oss ned i frokostsalen, spanderte drikke på huset og fortalte røverhistorier. Hyggelig opplevelse. Og ganske langt fra det man opplever på internasjonale kjedehoteller. Gøy til en forandring det også.
havard is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2018, 00:16   #49
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Paris-tråden

Jeg er med på alt, bare det er rent, pent og de serverer en skikkelig kaffe til frokost.
Les Tournelles ser desverre ut til å være utilgjengelig på mine datoer i oktober, men tipset legges i minnet. Tusen takk
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2019, 16:46   #50
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Komme seg fra Charles de Gaulle til Gare de Lyon

Hei i mai skal jeg på cruise fra Barcelona, men sitter litt å tenker på istedet for å fly til BCN, så kanskje heller fly med Air France til CDG og lyntog fra Paris til Barcelona. Så noen her som vet enklest å ta seg fra CDG til Gare de Lyon? Og hvor lang tid bør jeg beregne?
__________________
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2019, 17:25   #51
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,919
Default Re: Komme seg fra Charles de Gaulle til Gare de Lyon

https://www.rome2rio.com/map/Paris-C...G/Gare-de-Lyon
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 08-02-2019, 18:22   #52
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Paris-tråden

Det går jo tog. thetrainline.com . Tar ca en time.
Drosje fra cdg koster 50-55 € til Paris med fastpris. Varierer kun med hvilken del av byen/bredd.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2019, 19:01   #53
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Re: Komme seg fra Charles de Gaulle til Gare de Lyon

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Tusen takk, litt OT men er du i familie med dagens bronsjevinner?
__________________
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2019, 19:25   #54
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Re: Paris-tråden

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Det går jo tog. thetrainline.com . Tar ca en time.
Drosje fra cdg koster 50-55 € til Paris med fastpris. Varierer kun med hvilken del av byen/bredd.
Takk tror jeg satser på toget isåfall
__________________
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2019, 19:33   #55
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,919
Default Re: Komme seg fra Charles de Gaulle til Gare de Lyon

Quote:
Originally Posted by Norge Rundt På 14 Dager View Post
Tusen takk, litt OT men er du i familie med dagens bronsjevinner?
Vi deler nok en forfar tilbake på 1600-tallet eller deromkring ..
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 16-09-2019, 22:38   #56
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default Re: Paris-tråden

I Paris har man nå laget «Escape Room» av en A320

https://thepointsguy.com/news/escape...paign=facebook

Quote:
Well, French company The Game has got you covered with its very own A320 escape room, in which you have one hour to — you guessed it — escape an airplane that’s about to crash:
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 17-09-2019, 01:33   #57
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Paris-tråden

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
I Paris har man nå laget «Escape Room» av en A320

https://thepointsguy.com/news/escape...paign=facebook
Hvor lurt er det egentlig å prøve komme seg ut av et fly som holder på å krasje?

Selskapet har forresten også en romstasjon som man kan prøve seg på.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2023, 21:25   #58
SK384
ScanFlyer Crusty
 
SK384's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 3,185
Default Re: Paris-tråden

Det nærmer seg tur til Paris for fruen og meg. Vi drar tirsdag morgen og hjem fredag kveld. Det blir kjekt å komme seg bort noen dager. Det har ikke vært mye av det de siste to årene. Så var det noen spørsmål som sikkert noen her kan svare på

1. Vi reiser med SAS plus pro billetter (Noe annet enn fullt fleksible billetter er uaktuelt i min situasjon. Har vi da lounge tilgang til STAR Alliance loungen på CDG? Er den eventuelt verdt et besøk? Jeg har skjønt at den ligger på non schengen og at en må gjennom passkontroll for å komme dit, men at det ellers skal være kurant å benytte den. Er det andre lounger som kan være aktuelle? Jeg har ingen fine kort å vifte med.

2. Vi skal bo på et hotell i Latinerkvartalet. Er det noen som har tips til gode spisesteder i området? Jeg har ikke tenkt meg på noe stjernerestaurant med 20 retter siden det er litt begrenset hva jeg klarer å spise, men heller en god restaurant som kan diske opp med gode retter fra menyen.
__________________
Upcoming flights : Juli. OSL-BCN-OSL (SK)
SK384 is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2023, 00:36   #59
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: Paris-tråden

Quote:
Originally Posted by SK384 View Post
Det nærmer seg tur til Paris for fruen og meg. Vi drar tirsdag morgen og hjem fredag kveld. Det blir kjekt å komme seg bort noen dager. Det har ikke vært mye av det de siste to årene. Så var det noen spørsmål som sikkert noen her kan svare på

1. Vi reiser med SAS plus pro billetter (Noe annet enn fullt fleksible billetter er uaktuelt i min situasjon. Har vi da lounge tilgang til STAR Alliance loungen på CDG? Er den eventuelt verdt et besøk? Jeg har skjønt at den ligger på non schengen og at en må gjennom passkontroll for å komme dit, men at det ellers skal være kurant å benytte den. Er det andre lounger som kan være aktuelle? Jeg har ingen fine kort å vifte med.

2. Vi skal bo på et hotell i Latinerkvartalet. Er det noen som har tips til gode spisesteder i området? Jeg har ikke tenkt meg på noe stjernerestaurant med 20 retter siden det er litt begrenset hva jeg klarer å spise, men heller en god restaurant som kan diske opp med gode retter fra menyen.
Til spørsmål # 2. Selv om det er lenge siden, så var Brasseri Balzar https://brasseriebalzar.comvårt stamsted i Paris mens den Lille Italienerinnen utviklet Paris - Seattle ruten for Air France.

Stikk innom i løpet av dagen og bestill bord om dere liker atmosfæren - de setter pris på bestillinger (men første gang vi fant denne gikk vi rett inn, kelneren himlet med øyene hev armene opp i været som en God Fnat og gav oss et aldeles utmerket bord og når vi satt der hele kvelden (det gikk med en flaske vin ) var vi hans beste venner og kunder når vi gikk ! )
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2023, 10:16   #60
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,233
Default Re: Paris-tråden

Quote:
Originally Posted by SK384 View Post
Det nærmer seg tur til Paris for fruen og meg. Vi drar tirsdag morgen og hjem fredag kveld. Det blir kjekt å komme seg bort noen dager. Det har ikke vært mye av det de siste to årene. Så var det noen spørsmål som sikkert noen her kan svare på

1. Vi reiser med SAS plus pro billetter (Noe annet enn fullt fleksible billetter er uaktuelt i min situasjon. Har vi da lounge tilgang til STAR Alliance loungen på CDG? Er den eventuelt verdt et besøk? Jeg har skjønt at den ligger på non schengen og at en må gjennom passkontroll for å komme dit, men at det ellers skal være kurant å benytte den. Er det andre lounger som kan være aktuelle? Jeg har ingen fine kort å vifte med.

2. Vi skal bo på et hotell i Latinerkvartalet. Er det noen som har tips til gode spisesteder i området? Jeg har ikke tenkt meg på noe stjernerestaurant med 20 retter siden det er litt begrenset hva jeg klarer å spise, men heller en god restaurant som kan diske opp med gode retter fra menyen.
Det er alltid vanskelig å gi råd om restauranter i en by som Paris da ting er i stadig endring og tilbudet enormt. Baltazar som nevnes nedenfor har jeg vært på for lenge siden og er hyggelig og typisk fransk. Ellers er det best å unngå Latinerkvarteret, fullt av turistfeller.

Sist jeg var i Paris var jeg på denne cabaret-baren i Montmartre Au lapin agile (ca. den lystige kanin). Den var veldig artig og mange steg tilbake i tiden. Det er ikke middag der, men det finnes mange i nærheten, som https://www.tripadvisor.com/Restaura...de_France.html.

Andre klassikere er: Bofinger ved Bastille og La Coupole i Montparnasse, men tilbudet er enormt i alle kjøkkener og kategorier.

Ettersom det er en Star Alliance Lounge har du vel tilgang med en business billett. Du må gjennom passkontroll begge veier, men det er relativt uproblematisk, om det ikke er kø. Sist jeg var der stod det en ansatt og viste vei. Loungen er helt kurant, men jeg ville kun gått om du har god tid før avgang. Loungesituasjonen i Paris er absolutt ikke bra med mindre du flyr Skyteam fra T2 terminalene, men den fragmenterte layouten gjør det ikke lett å ha en som får tilstrekkelig med besøk.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Oslo-Paris-Martinique-Paris-Oslo FlightDeck TripReports 26 18-10-2015 14:55
Paris Airshow toftos Bilder & foto 1 13-05-2011 22:43
Hotell i paris T.A.K Reiseforum 16 09-04-2011 19:54
Paris 5/6-03-2011 Carl Bilder & foto 19 10-03-2011 21:02
PARIS-VIETNAM ENGM RAMP Flyforum 7 05-01-2006 11:29


All times are GMT +2. The time now is 15:54.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.