Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 16-03-2018, 16:19   #1
JELSC
ScanFlyer Silver
 
JELSC's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 600
Default Hvem er død?

Er på vej til en 4 dages spotter tur til LAX og PHX

Dette er del 1:

Rute: ARN-LAX
Fly: SK939 – Airbus A330-300 LN-RKT
Dato: 16/3/2018
Business class: 2H

Rejsen startede med to korte hop: Billund-København med en estisk ATR der fløj for SAS, den var som små korte danske rejse er: Noget der skal overstås. Den blev efterfulgt af et hop til Arlanda med en ny A320-NEO, et meget stille, men snavset fly – der gjorde ”saml-selv-morgenmaden-i-boks” til en noget uhygiejnisk affære, da stewarden insisterede på at lægge brødet på det meget nussede – for nu at sige det pænt -bord.

Ankommet til Arlanda fik jeg dagens motion – der er pænt langt at gå til gate F58 hvor flyet til Los Angeles afgik fra.
På vejen til gaten skal man til et besynderligt krydsforhør som SAS insisterer på skal foregå på svært forståeligt svensk, selvom der svares på engelsk.

Fremme i gate området er flyet tydeligvis forsinket – ved den oprindelige afgangstid var boarding ikke påbegyndt, men der er ingen annonceringer om forsinkelsen. Total stilhed fra SAS personalet. Boarding sker endelig ca ti minutter efter ordinær afgangstid med ordentlig priority boarding.
Delay besked kommer dog via SAS appen efter boardning!

Ombord er det første der slår mig: ”Hvem er død?” – kabinen er mørk, ikke bare på grund af manglende lys, men også fordi decoren i kabinen er meget meget mørk. Man føler sig hensat til åbningsscenen i ”Broen sæson 4”. Den mørke triste linie er gennemført – også aminity posen er begravelssort.


Det skal siges, at de nye sæder på SAS business class er meget behagelige – det er de samme som Etihad har på deres business class på deres 787, men igen farvevalget gør, at man sidder med fornemmelsen af at være i december i polarvinteren.
Hvad skete der med let lyst skandinavisk design? Døde det med Nordisk Noir?

Bortset fra det triste farvevalg, er selve hardware ombord ganske godt – det er jo også et nyt fly. En fiks detalje er, at der er vindue på den balsal – der er flyets toilet.
Er man til vinduessæder er det med at vælge rigtigt. Sæderne er placeret 1-2-1, men kun de lige nummererede vinduessæder er rigtige vinduessæder. De ulige er så langt fra vinduet, at de reelt er gangpladser, men de er komfortable.
Der serveres drikke før afgang – champagne, juice eller vand - samt (brand)varme klude, og menuer dels ud. Det er påfaldende, at man ikke kan få internationale mærker i alkohol (udover Carlsberg) ombord – der serveres udelukkende skandinaviske no-name mærker.

I forhold til andre selskabers business klasse er menuen virkelig uinspirerede – fake ”kaviar” og kylling med mos lader til at være toppen-af-poppen. Er Skandinavisk madlaving ikke nået længere, eller døde kreativiteten på vej op gennem skyerne?

Inden uddeling af dejligt varme nødder/mandler har halvdelen af crew klædt sig ud i look-a-like kokkeuniformer – but why? Det skaber høje forventninger – som det senere skal vise sig, bestemt ikke indfries.

Den norske no-name gin smager ok – og serveres tilpas stærk – men det er lidt ”take it or leave it”, for dåsen med resterne af tonic følger ikke med!
Her er det så, det vil være perfekt, at kunne logge på det wifi der er med i prisen på C-klasse– logon siden virker bare ikke! Ideen med wifi inkluderet i prisen er super god, og i teorien er det perfekt at kunne arbejde online i 35000fod mens man sipper champagne og spiser kylling med mos – men det blev ved tanken! Retfærdigvis skal det siges at 5 timer inde i flyvningen lykkedes det for Johanna at skaffe forbindelse ved hjælp en hemmelig voucher! DOg ikke med så stærk forbindelse, at der kan uploades billeder - de må komme senere.

Der er et ok udvalg af film ombord på de store skærme, men musik udvalget er ringe – det er ikke til at se hvad man får på sit ”mixed-tape” af rock og/eller pop. Om man udsættes for Queen eller Medina må altså komme som en (u)behagelig oplevelse. Mange andre selskaber lader passagererne lave deres egen playliste – den ide er endnu ikke nået til SAS – det ville være godt, hvis de kom med på beatet.

Moving Map virker ikke – personligt er det ellers en af de ting jeg finder afslappende at følge med i – men der er kamera på halen, det er ganske god underholdning mens man taxier på jorden, og spektakulært ved landing.

Sammenligner man serveringskoncept og borddækning med andre selskaber, er SAS meget langt fra international standard. Eksempelvis Jet Airways, Delta og Air France er miles ahead of SAS, det bli’r lidt som at sammenligne et motorvejscafeteria med boutique restaurant i indre by. Det er som om viljen er der, men man magter det ikke: En dug der er lidt for lille, salt og peber i papirsposer, brød og vin serveret 15 minutter før resten af måltidet og en atmosfære af ”det kan egentlig være lige meget det hele”. Men, men, men selvom første servering var ekstremt langtrukket – medpassagerer måtte vækkes mellem brød og forret, - var den fake kaviar værd at vente på, den australske hvidvin passede fint til den. Og det at ”kokken” blander salaten fra store skåle var et nice touch.

Men derefter gik det – stærkt – ned ad bakken! Hovedretten – jeg valgte mos med kylling – er vist bedst forbigået i tavshed! Smagløst er den bedste og mest positive beskrivelse af kyllingen. Hvis det er standarden på de første rækker i flyet, tør jeg ikke tænke på hvad der serveres bagerst i bussen.

Et meget begrænset udvalg af ost, og en slatten udvandet tærte udgjorde dessert, der derved afsluttede et virkeligt underwhelming måltid.

Det er trist at sidde i sin komfortable stol i 35000fod, mens man betragter Grønlands indlandsis i det der i egen opfattelse er Skandinaviens spydspids inden for luftfart og tænke på hvordan mulighederne for at levere en superb oplevelse for sine gæster ikke bliver grebet af SAS.
Det vil være gode lærepenge om de ansvarlige for SAS’ inflight service tog på studietur hos nogen der kan levere en god oplevelse: Delta, der har personale, der får en til at føle sig hjemme ombord, Air France der med en fransk elegance både i indretning og udførsel skaber en let restaurant stemning ombord – alene deres safety video er en oplevelse i sig selv!. Jet Airways der kan kunsten at servere udsøgte måltider – selv på korte strækninger – der er meget at lære, eller sagt på en anden -mere positiv – måde: Der er plads til forbedring.


Fortsættelse følger.
__________________
Flights since 01-01-2015:



Plans for 2022: multiple times through AMS and CDG
JELSC is offline   Reply With Quote
Old 16-03-2018, 22:06   #2
oy-viv
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2015
Location: Fyn, DK
Posts: 805
Default Re: Hvem er død?

Er det løjrom, som du kalder for "fake caviar"?
I så fald vil jeg gerne protestere, for løjrom er en delikatesse i både Finland og Sverige, hvor løjefisken findes ( jeg ved ikke med Norge..).

Den er heller ikke specielt billig, og selv om den ligner stenbiderrogn, kan
smagen ikke sammenlignes!

For min del vil jeg hellere have løjrom end "rigtig" kaviar, som jeg
synes er vildt overvurderet.... Men selvfølgelig: hver har sin smag!
__________________
Flights 2024: CPH-KEF-CPH (SK)
oy-viv is offline   Reply With Quote
Old 16-03-2018, 22:53   #3
LCH
ScanFlyer Crusty
 
LCH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,775
Default Re: Hvem er død?

Takk for rapport, gøy å lese at andre enn meg tør å være kritiske til Bolaget.

Jeg synes løjrom er en fin skandinavisk touch, og ekte kaviar kan man uansett ikke forvente på business class. Det største problemet med maten på SAS business er at det er så lite av den. Jeg fløy Oslo-Miami, som er om lag ti timer, og det virket som om serveringen var den samme som på Newark-flightene, uten å ta hensyn til at flighten er lengre. Det er faktisk første og eneste gang jeg har sittet sulten over lengre tid på en longhaul flight i business. Og jeg var neppe den eneste, for de få nuddelboksene de hadde i buffeten forsvant omtrent ved Grønland, resten av oss måtte nøye oss med småkaker og Haribo frem til vi fikk en stusselig rekesalat før landing i Miami. Hovedrettene var helt greie, om enn noe trauste (og små!) men her opplevde jeg også for første gang at førstevalget mitt ikke var tilgjengelig, dette skjedde på ut- og hjemreise. Av alle selskapene jeg har prøvd i business vil jeg plassere SAS på nest sisteplass når det kommer til catering, kun Ethiopian var dårligere, men der ble jeg i det minste mett, og vel så det.

Hardwaremessig synes jeg imidlertid ikke SAS står tilbake for mange selskaper. Jeg tror for øvrig ikke det stemmer at setet er identisk med Etihads i 787; SAS har et Thompson Vantage XL sete, tilsvarende det Qantas har i business på 787. Etihad har meg bekjent et custom sete, hvor annethvert vender bakover. Mulig det er laget av Thompson, med mye av den samme innmaten, men de er ikke like.
__________________
Upcoming: TRD-OSL

Last edited by LCH; 17-03-2018 at 09:21.
LCH is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2018, 02:13   #4
semmern
ScanFlyer Gold
 
Join Date: May 2011
Posts: 1,499
Default Re: Hvem er død?

Hva mener du egentlig med no-name alkohol? Ginen er fra Harahorn. Man får forskjellig whisky både fra Skottland og Japan, til og med Sverige, all alkohol ombord er tydelig navngitt. Forskjellig øl også, den fra Mikkeller er spesialbrygget for SAS. Skjønner ikke helt at det klages på at et skandinavisk selskap serverer skandinaviske produkter. Det er jo det som er hele konseptet, og det er fint av SAS å tilby ting du ikke får hos noen andre selskap.
semmern is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2018, 09:43   #5
JELSC
ScanFlyer Silver
 
JELSC's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 600
Default Re: Hvem er død?

Quote:
Originally Posted by oy-viv View Post
Er det løjrom, som du kalder for "fake caviar"?
I så fald vil jeg gerne protestere, for løjrom er en delikatesse i både Finland og Sverige, hvor løjefisken findes ( jeg ved ikke med Norge..).
!
Ja det er den.

Hele setuppet med med små dåser etc. Smager af at man prøve at fake rigtig kaviar.
__________________
Flights since 01-01-2015:



Plans for 2022: multiple times through AMS and CDG
JELSC is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2018, 10:26   #6
JELSC
ScanFlyer Silver
 
JELSC's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 600
Default Re: Hvem er død?

Quote:
Originally Posted by LCH View Post
Hardwaremessig synes jeg imidlertid ikke SAS står tilbake for mange selskaper. Jeg tror for øvrig ikke det stemmer at setet er identisk med Etihads i 787; .
Helt enig Hardware er godt og solidt på SAS - farverne er bot helt til hest!

Den 787 fra Etihad jeg fløj med havde præsis de samme sæder - dog med mere "bling"
__________________
Flights since 01-01-2015:



Plans for 2022: multiple times through AMS and CDG
JELSC is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2018, 10:29   #7
JELSC
ScanFlyer Silver
 
JELSC's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 600
Default Re: Hvem er død?

Quote:
Originally Posted by semmern View Post
Hva mener du egentlig med no-name alkohol? Ginen er fra Harahorn. Man får forskjellig whisky både fra Skottland og Japan, til og med Sverige, all alkohol ombord er tydelig navngitt. Forskjellig øl også, den fra Mikkeller er spesialbrygget for SAS. Skjønner ikke helt at det klages på at et skandinavisk selskap serverer skandinaviske produkter. Det er jo det som er hele konseptet, og det er fint av SAS å tilby ting du ikke får hos noen andre selskap.
Fair nok at man serverer disse ukendte varer - (ukendte for de fleste) men noget genkendelighed ville være godt. Der var ikke nogen Skotsk whisky på programmet alene noget lokalt. Det bli'r sådan lidt "anderledes bare fordi vi kan".
Men hver sin smag.
__________________
Flights since 01-01-2015:



Plans for 2022: multiple times through AMS and CDG
JELSC is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2018, 10:34   #8
JELSC
ScanFlyer Silver
 
JELSC's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 600
Default Re: Hvem er død?

SÅ kom jeg ned på jorden igen - LAX var en drøm i immigration: 5 minutter i kø til en maskine hvr man skrev det samme som på lappen ombord + billede og fingeraftryk - hvorfor så den blå lap? Men dete r nok Big Brother der vil ha' den!

Lidt ventetid på busssen til Fairfield hotel - ikke noget luxussted - alene valgt pga lokation tæt på de sydlige baner og Imperial Hill.

Her kommer så billederne fra turen på SK939:
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	black aminity2.jpg
Views:	1527
Size:	60.8 KB
ID:	44644   Click image for larger version

Name:	fake kaviar.jpg
Views:	1516
Size:	70.4 KB
ID:	44645   Click image for larger version

Name:	kylling med mos.jpg
Views:	1510
Size:	69.7 KB
ID:	44646   Click image for larger version

Name:	slatten dessert.jpg
Views:	1501
Size:	56.7 KB
ID:	44647  
__________________
Flights since 01-01-2015:



Plans for 2022: multiple times through AMS and CDG
JELSC is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2018, 14:04   #9
magnusant
EBG
 
Join Date: Dec 2015
Location: Copenhagen
Posts: 93
Default Re: Hvem er død?

Dette er vel et typisk eksempel på at folk er forskjellige?
Godt å se du har noen positive treff også, hvis ikke hadde jeg mistenkt at det var mest for å provosere.

Helt enig i at SAS er elendige til å opplyse om forsinkelser. Det er helt standard at det kommer en sms og app notification - på avgangstid - :/
At ikke alle rettene er like fantastiske, kan jeg også gi deg rett i. Har eksempelvis fått noe helt usmakelig i plus en gang. Gummisåle fra en støvl, kamuflert med saus så det skulle ligne kjøtt. Men dog, de fleste bitene jeg har fått servert foran har vært greit.

Men.
Det er vel de færreste flyselskap som serverer beluga i biz? Löjrom er jo en delikatesse, også i whiskeybeltet og på Østerbro.

I forhold til alkoholen, synes jeg det er helt supert at de tar lokale kvalitetsmerker fremfor internasjonale standard brands. Mikkeller lager fantastisk øl, mye bedre enn Carlsberg. Harahorn er en kjempegod GIN. Og at de serverer den med Fever tree tonic, fremfor schweppes, markerer at de har tatt det seriøst. Ringi er enda et godt eksempel på lokal kvalitet.

Fargevalget er mørkt, men i mine øyne faktisk i tiden med skandinavisk design. Tenk Hay/Bolia eksempelvis. Det er kanskje ikke Arne Jacobsen, men dog... Hästen sengetrekk og greier.
Foretrekker det helt klart over midtøstens gull-bling.

At SAS crew ikke er like glade og polished som asiatiske selskaper, eller sandkassen, får så stå sin prøve. De har nok noen kjipe dager for tiden, hvor SAS er slemme og flytter produksjonen til Irland.
Jeg har dog ikke opplevd noen kjipe der de siste gangene jeg har flydd longhaul, faktisk tvert i mot. Med tanke på hvor få de er til å bemanne skuta i forhold til hva de andre selskapene gjør, synes jeg de gjør en flott jobb. Og i forhold til amerikanske selskaper, står de i alle fall ikke tilbake. Det ville dog kledd SAS å slenge på et par til på en lang A340-flygning for å gi passasjerene i biz og plus en litt bedre opplevelse.

Alt i alt synes jeg SAS leverer et solid biz-produkt, dog gir det helt klart mest mening hvis man har kjøpt det på "saver", ikke full pris.
magnusant is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2018, 17:44   #10
oy-viv
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2015
Location: Fyn, DK
Posts: 805
Default Re: Hvem er død?

Quote:
Originally Posted by JELSC View Post
Ja det er den.

Hele setuppet med med små dåser etc. Smager af at man prøve at fake rigtig kaviar.
Løjrom er en specialitet & delikatesse i egen ret, og SAS behøver ikke
at fake noget som helst! Men OK, jeg bærer over med dig, for jeg har ikke
mødt ret mange danskere, som ved, hvad løjrom er , og det skyldes, at
det er næsten umuligt at opdrive i DK!
Hvis du vil vide mere: googl ' Kalix löjrom'.
P.s. Dyret hedder i øvrigt 'siklöja' på svensk og 'heltling' på dansk, men findes
så vidt jeg ved ikke i danske søer og åer!
Over and out!
__________________
Flights 2024: CPH-KEF-CPH (SK)

Last edited by oy-viv; 18-03-2018 at 15:59. Reason: add.
oy-viv is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2018, 17:37   #11
semmern
ScanFlyer Gold
 
Join Date: May 2011
Posts: 1,499
Default Re: Hvem er død?

Quote:
Originally Posted by JELSC View Post
Fair nok at man serverer disse ukendte varer - (ukendte for de fleste) men noget genkendelighed ville være godt. Der var ikke nogen Skotsk whisky på programmet alene noget lokalt. Det bli'r sådan lidt "anderledes bare fordi vi kan".
Men hver sin smag.
Så ting du ikke har hørt om er automatisk no-name, inkludert en prisvinnende, verdenskjent gin?

https://detnorskebrenneri.no/gullmed...san-francisco/
semmern is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2018, 10:09   #12
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: Hvem er død?

Takk for rapporten. Artig å lese betraktninger fra noen som er fullstendig uenige med en selv. Selv om det er leit at turen var så skuffende.

Er enig i at drikken ikke er noen høydare på SAS, men synes allikevel det er morro at de tør velge spesielt.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2018, 10:37   #13
LN-KOG
Osapanga chipongwe
 
LN-KOG's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,136
Default Re: Hvem er død?

Kaviar er fiskerogn uansett om det er laks, ørret, torsk, røye, eller stør.

Så lenge det rogn, er det ekte...
__________________

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2018, 13:17   #14
JELSC
ScanFlyer Silver
 
JELSC's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 600
Default Re: Hvem er død?

Spotting in LAX and PHX

Turens egentlige formål var spotting i LAX og PHX : Det lykkedes til fulde (Billeder kommer på airpics.com snart)
Begge steder er gode spotter destinationer.

Jeg valgte at bo relativt billigt på Fairfield Inn i El Segundo – umiddelbart syd for LAX - , og fremfor at leje bil, og at bruge Uber til at komme rundt – det kan anbefales. Hotellet er et OK kædehotel i Marriots billige ende. Det ligger tæt på de tre gode spotter pladser jeg brugte i LAX:
Clutters Park – højt over den vestlige ende af de to sydlige baner. Man får alle starter på de sydlige baner – dvs alt cargo og corporate jets og de flest AA, AS og UA starter, plus det løse fra de nordlige terminaler inkl TBIT. Næsten alle cargo landinger kommer også her, men drejer fra inden det er muligt at få billeder af dem.

Man ser al trafik på jorden ved de sydlige terminaler og det meste TBIT, samt de maskiner der køres til day storage – og heat haze i marts var ikke noget problem.

I den anden ende af banerne ligger en restaurant ”Proud Bird” – (hvad de er stolte over ved jeg ikke – det burde ikke være maden). Placeringen er ideel for at få landinger på de sydlige baner 30 sekunder før touch down.

For de nordlige baner er ”the Bridge” godt for alle ankomster – man står på en vejbro over en highway. Jeg har læst rapporter om at politiet harazzer spottere der – men det oplevede jeg ikke – tværtimod. De hilste venligt da de kørte forbi flere gange.
In Out Burger nord for banen er for tæt på til at man kan tage billeder – men man kan få sit fix af jet exhaust mens man spiser – for man er ca 100 m fra banen.
Jeg mødte en tysk spotter der havde medbragt cykel – han fortale også om et sted i den vestlige ende af de nordlige baner, der var godt for evening take off. Han fortalte, det ikke var tilgængeligt med bil. Og det er kun ok om aftenen – når solen er på vej ned pga modlys.
De andre tre steder er ok hele dagen mht lys. Specielt Clutters Park er flot om morgenen, men orange solopgangslys.
LAX har naturligvis mange AA, UA, DL, AS, Southwest, Jet Blue og Spirit flyvninger, men også mange ”eksotiske”: Fiji, Tahiti Nui, Pacific Cargo, EVA, et hav af mexikanske selskaber, COPA, Saudi Cargo og en enkelt Antonov 124 for at nævne noget

PHX:
Jeg fløj ind til PHX med Delta på en daytrip.
Delta indenrigs er ok: De har nogle gode behagelige sæder også i main cabin + bedre i First og Economy Comfort. Alle bedre end de ”pinde” der er ved at være standard i Europa short haul.
Deltas terminal 3 i LAX er kaotisk! – begrebet ”silent airport” er ikke helt slået igennem – for nu at sige det pænt. Der er mindre plads end i den gamle indenrigs terminal på CPH, men med 4 gange så mange passagerer. Kan ikke anbefales!
Til gengæld kan spotting fra toppen af parkeringshusene på PHX anbefales – HUSK SOLCREME!
Man ser alle operationer og der er ikke en sjæl i nærheden – solitude spotting når det er bedst!
Alt i alt: Det var ikke sidste gang jeg var der for spotting.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	oveview.JPG
Views:	902
Size:	142.1 KB
ID:	44659   Click image for larger version

Name:	clutters park.JPG
Views:	55
Size:	82.1 KB
ID:	44660   Click image for larger version

Name:	proud bird.JPG
Views:	50
Size:	60.5 KB
ID:	44661   Click image for larger version

Name:	The Bridge.JPG
Views:	50
Size:	56.9 KB
ID:	44662  
__________________
Flights since 01-01-2015:



Plans for 2022: multiple times through AMS and CDG
JELSC is offline   Reply With Quote
Old 22-03-2018, 00:00   #15
Bongo-Anders
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2017
Posts: 139
Default Re: Hvem er død?

Er det her flyanmeldernes svar på Thomas Treo.


Info til jer nordmand, slå ham op, bare undgå anmeldelsen af Marcus og Martinus koncerten.
Bongo-Anders is offline   Reply With Quote
Old 23-03-2018, 22:57   #16
JELSC
ScanFlyer Silver
 
JELSC's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 600
Default Re: Hvem er død?

Hjemturen
SK940 LN-RKT
C-klasse 6A

Check in var super hurtig, men ideen med web-checkin forsvinder lidt når man ikke kan få elektroniske boardning cards.

Var taget i lufthavnen i forventning om en super lang kø ved TSA – den var på mirakuløsvis ikke eksisterende, men personalet var som de ofte er : Rude as F***

FANTASTISK lounge i LAX – Star Alliance Lounge: Stor, opdelt i flere afsnit, så selv om der var mange personer oplevedes den ikke som fyldt eller støjende, masser af mad og drikke udvalg. Men vigtigst af alt, personale uden den påtagede amerikanske in-your-face-”høflighed”. Loungen er drevet af Air New Zealand, måske er det Kiwi attitude der skinner igennem, uanset hvad – det er en dejlig oplevelse.

Samme fly på hjemturen, så samme mørke kabine
Boarding processen var lidt underlig, det var som om crew var væk: Ja, der stod to i døren, men ingen synlige i kabinen foran, før dørene blev lukket, så kom de med drinks og hentede jakker.

Den gamle sang med at det er de gamle der flyver langt passer ikke på dette crew – af de 4 der arbejde i den forreste kabine, var de tre (efter udseende at dømme) max 25. De var under ”opsyn” af chief purseren - der venligt men bestemt styrede slaget gang.

Når de var i kabinen, var de meget mere nærværende end crewet på udturen.
Catering på hjemturen var efter beskrivelsen at dømme på et højere niveau end på udturen, blot en skam at det hele inkl. rød vin blev serveret meget koldt. Kølig steak med kartofler og stenhård chokoladekage, tager toppen af fornøjelsen.

En pudsig men træls detalje – som jeg formoder skyldes et hick up hos catering i LAX, og ikke standard SAS oplæg, er at man deler en kniv/gaffel/ske ud til en tre retters dinner, men 3 af hver slags til morgen mad! Det er ikke en katastrofe – men virker ikke professionelt.

Morgenmaden var fin – en lille buffet på hjul, så man selv kunne vælge hvad man ønskede – det virker godt

Sædet/sengen er rigtig god – jeg sov som en skudt ko i 6 timer på hjemturen, om end den ultra tynde ”madras” ikke gjorde hverken fra eller til.
Cleaning crewet i LAX må have haft travlt for der lå stadig gamle tæpper/puder under sædet da vi kom ombord. Hmmmm

ARN-OSL-BLL med 737 og CRJ var ok – tankevækkende dog at der var større madudvalg i plus på den lille maskine end den store.

En skam at SAS og CityJet ikke deler uniformer – når de nu begge optræder under samme navn. CityJets er lidt mere classy end SAS’ – men det er jo bare smag og behag.
__________________
Flights since 01-01-2015:



Plans for 2022: multiple times through AMS and CDG
JELSC is offline   Reply With Quote
Old 23-03-2018, 23:21   #17
ToreD
Flydiot
 
Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,288
Default Re: Hvem er død?

At du skriver pga samme fly hjem var kabinen like mørk spiller ingen rolle, for alle bizkabinene er helt like. (Bortsett fra reserveflyet LN-RKP)


Sent from my iPhone using Tapatalk
ToreD is offline   Reply With Quote
Old 24-03-2018, 09:24   #18
LN-KOG
Osapanga chipongwe
 
LN-KOG's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,136
Default Re: Hvem er død?

Quote:
Originally Posted by Bongo-Anders View Post
Er det her flyanmeldernes svar på Thomas Treo.


Info til jer nordmand, slå ham op, bare undgå anmeldelsen af Marcus og Martinus koncerten.
Han der Thomas Treo virker å ha et ego på størrelse med Putin og Trump - til sammen
__________________

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 24-03-2018, 18:14   #19
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,054
Default Re: Hvem er død?

Mao. som en hvilken som helst annen kulturanmelder..!
Husk at det er de som eier sannheten, ikke vi som sitter og nynner med.

Last edited by KnutW; 24-03-2018 at 18:17.
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 24-03-2018, 19:03   #20
haakonks
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 725
Default Re: Hvem er død?

Wow!

Greit nok at man har egne meninger, men flere av påstandene, som at Løyrom er "fake kaviar" er direkte feilaktige. Flere av disse såkalte "no-name" Skandinaviske produktene har også vunnet flere internasjonale priser av fra folk som i motsetning til trådstarter faktisk vet hva de snakker om 1).

Uansett! Du får kose deg videre på andre selskap av "international standard"...

Når det gjelder spørsmålet ditt i tråden, så er der vel primært troverdigheten din som anmelder som er død.


1) http://www.hegnar.no/Nyheter/Livssti...-verdenstoppen
haakonks is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
AP Møller død Jan Småprat 2 17-04-2012 09:12
Hvem er det egentlig som lurer hvem? EB Flyforum 127 10-07-2009 01:47
Litt OT: Sundt er død AirbusTrond Flyforum 4 29-11-2007 12:15
Lord King er død CK Flyforum 1 13-07-2005 11:37


All times are GMT +2. The time now is 02:53.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.