Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 25-06-2024, 06:59   #1
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default God tirsdag fra Pescara

Glad morgen fra hotellet ved stranden. Fantastisk soloppgang over Adriaterhavet…etter et nesten like fantastisk lym- og tordenvær i går kveld. Nå ut på vår faste morgentur før det blir en dag på beach club`n. Spis is:-)
EB is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2024, 09:11   #2
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Default Re: God tirsdag fra Pescara

God morgen fra fuglekvitter og Evergood i koppen. Ferien er offisielt i gang, men som alltid så er det jo sjeldent skip tar ferie så man er jo på hele tiden. Mor skal på sommerfest og junior på tennis-camp så det blir muligens stranden med jentene før en av de skal leveres ved Larvik i kveld.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2024, 09:45   #3
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Mornings fra jobben. Sykkel for tog i dag, så sitter er nydusjet og med en espresso. Hjem senere for å levere en i en barnebursdag, før en middag ute i kveld. Ha en fin dag.
Old 25-06-2024, 09:50   #4
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

God morgen fra Oslo. Ikke lenge til avreise her SJ Nord tar meg første etappe til Otta, før det blir to busser først til Lom og så til Turtagrø hotell. Ja jeg kunne kutta ned ventetiden i Lom kraftig ved å ta buss Måløyekspressen hele veien fra Oslo, men tog trumfer buss som regel, dessuten har jo sikkert Lom sikkert et par kafeer man kan slå ihjel litt tid. Hørt gode ting om et visst bakeri. Så blir det en lang fjelltur i morgen og hvis alt klaffer så skal man kunne stå på Store Skagastølstind (ja har booka guide for å si det sånn - ikke sjans i havet å gå opp der alene, min klatreerfaring er stort sett boltede vegger i Oslomarka) . Billig blir det ikke. Turtagrø ligger langt over DNT hytter i pris for å si det sånn og DNT rabatt har de ikke (en del høyfjellshotell har faktisk dette selv om de ikke er drevet av DNT). Men men det blir sikkert bra likevel.

Busslinja Lom-Turtagrø-Sogndal er for øvrig drevet av Skyss og i Skyssappen skulle jo den billetten da komme på 40 kroner. Det er billig for en 6 mil lang busstur. Ja ikke bare til Turtagrø men hele veien til Sogndal. Hele Vestland fylke er jo inndelt i veldig få takstsoner og den takstsonen inkluderer også opp til Lom i følge kartet selv om det er et annet fylke. Innlandstrafikk har også en avgang daglig på den strekningen nå om sommeren, men de priser bussene sine litt høyere tror jeg (ikke i juli da hvor alt koster 10 kroner, så burde kanskje venta til juli, men pytt sann)
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2024, 10:28   #5
Ezeiza
ScanFlyer Blue

God morgen fra Parkveien hvor dagens møtevirksomhet straks sparkes i gang. Stor sett indremedisinsk i dag. Sommersamling med gamle studievenner i kveld. Håper jeg rekker en løpetur før det.
Ezeiza is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2024, 11:35   #6
FQTV
EBD

FQTV's Avatar

God dag fra BNN.

Etter en værmessig tvilsom start på dagen så kom vi oss i land med CHC sin parafinpapegøye og venter nå i spenning på hvordan WF skal klare å rote til resten av dagen som ser lovende ut. Det har jo vært endel forsinkelser og kluss i det siste. Vi krysser fingrene.

Ellers var flybilletten til London i morgen tidlig litt dyre så må tenke litt på den. Skjer uansett ingen bestilling før jeg er bekreftet tilbake til Bergen.

FQTV

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2024, 13:04   #7
SK384
ScanFlyer Crusty

SK384's Avatar

God formiddag fra Kongsberg. Formiddagen har gått med til litt snekkerarbeid. Hundeburdet passer ikke helt inn i Rolls, en da kanten på bilen er for høy. Løsningen ble å kjøpe en lengde med to toms 3 og lage en fin liten ramme som jeg kan plassere hundeburdet oppå. Det fungerte brillefint. Nå får jeg åpnet burdet i bilen uten akrobatiske øvelser.

Ellers blir det et telefonmøte med en av Hyperen sine mange kollegaer om en liten stund. Jeg har et telefonmøte med ernæringsfysiologen. Formålet med det er først og fremst og se på vitaminopptaket (eller mangel på) og se om vi skal fortsette med de intramuskulære kurene vi har begynt på.

I kveld blir det som alltid i disse tider fotball på fjernsynet. Flere interessante kamper i dag.
Old 25-06-2024, 13:07   #8
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

God morgen fra ferie. Her er været i bedring så snart får jeg gå ut og være Pool Boy Chad.

Ferie er bare best!

Ha en super tirsdag

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind

Last edited by Fnate; 25-06-2024 at 13:11.
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2024, 14:57   #9
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

G'morgen, ja .. En fin bris ga oss en liten pause fra den verste fuktigheten, så pelsdotten fikk en skikkelig tur i dag.

Nå venter nok en jobbdag. Etter helgens 'moro' er det fortsatt nok å ta tak i... Ferie tar vi til høsten.

Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2024, 15:08   #10
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Og her i Innlandet snudde plutselig sjåføren og kjører nå mot Otta igjen. Gudene vet hvorfor. Godt jeg har hele to timer i Lom da. Jeg tror dog det er pax fra et forsinka tog fra Trondheim som gjerne skulle vært med

Sent fra min SM-S911B via Tapatalk

Last edited by Hypern; 25-06-2024 at 15:11.
Old 25-06-2024, 15:15   #11
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Haha antagelsen var korrekt gitt. Er ikke sånn at det er 10 minutter til neste buss oppi her. Tror sjåføren fikk beskjed fra høyere makter om å pelle seg tilbake for å plukke dem opp. En del busslinjer her er ikke noe uten at toget kommer og feeder

Sent fra min SM-S911B via Tapatalk

Last edited by Hypern; 25-06-2024 at 15:20.
Old 25-06-2024, 16:45   #12
TG923
ScanFlyer Crusty

TG923's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Haha antagelsen var korrekt gitt. Er ikke sånn at det er 10 minutter til neste buss oppi her. Tror sjåføren fikk beskjed fra høyere makter om å pelle seg tilbake for å plukke dem opp. En del busslinjer her er ikke noe uten at toget kommer og feeder
Godt at korrespondansen fungerer
Her i Osloområdet er korrespondanse bare noe man hører av omtale, men heldigvis er frekvensene langt bedre enn oppi der du er
Old 25-06-2024, 20:33   #13
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Tirsdag fra sykehus i Stavanger. Twin Otter’n er muligens på stø kurs til Pandion-kort i HelseNorge i år også. Nå med en hissig infeksjon i den ene foten som muligens skyldes et uhell i en kjellertrapp for noen uker siden. Men det var først på søndag det begynte å gjøre vondt. Så her ligger jeg venter på røntgen og forhåpentligvis noe antibiotika etterhvert. Ha en fin kveld forumister!
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules