![]() |
|
![]() |
#121 |
ScanFlyer Old
![]() Join Date: Sep 2008
|
![]()
Da fortsetter vi med noe eksos:
![]() Lykke til! Scooter01 |
![]() |
![]() |
#122 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Lukter T-28 Trojan av den eksosen og den cowl flap'en.
Hvis det stemmer frigir jeg neste runde. |
![]() |
![]() |
#123 |
ScanFlyer Old
|
![]()
Som semmern sa, oppgaven er fri.
Scooter01 |
![]() |
![]() |
#124 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
Tilbake til skraphaugen i Hanoi. Hvor mange av flydelene kan identifiseres? Dessverre har jeg ikke svarene, men vi får se hvordan det tar i vei... Og beklager at undertegnede sperrer litt for utsikten.
![]() Sent from my iPad using Tapatalk |
![]() |
![]() |
#125 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Personlig har jeg ikke så veldig god greie på militære fly, men som nevnt er noe av dette fra en B-52. Hvis vi tar for gitt at alt er fra USAF/USN er det nok ganske sikkert en del F-4 Phantom og UH-1 Huey inni der også, uten at jeg kan si med sikkerhet hva som er hva. Det er også et temmelig stort propellblad nederst i høyre hjørne, noe som ser ut til å være grovere enn O-1 Bird Dog eller annet Cessna. Militære propeller er vel uansett semmern's avdeling?
![]() Men skulle jeg gjette vil jeg si Fairchild C-119 Boxcar eller C-123 Provider, Hercules, Grumman E1 Tracer, E2 Hawkeye eller noe i den stilen. Kan jo også være fra en Grumman F6 Hellcat eller F8 Bearcat? Sikkert noe av dette i haugen også, utenom propellen. |
![]() |
![]() |
#126 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Propellen er for stor til å komme fra en Bird Dog. Muligens en OV-1 Mohawk eller tilsvarende. Ellers er det mye USN-grått der. Syns jeg ser noe Phantom der, og den grønne delen til høyre lurer jeg på om kommer fra en F-111. Vingedelen med stars and bars ser ut som undersiden av den innerste delen av vingen til en Phantom.
|
![]() |
![]() |
#127 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
Imponerende, gutter! Det stemmer nok at det er noen F-111 deler der. Husker at det lå en ganske komplett motor til F-111 inne på området. Skal vel godt gjøres at noen kommer med flere og bedre forslag, så jeg gir stafettpinnen videre til KnutW.
Sent from my iPad using Tapatalk |
![]() |
![]() |
#128 |
Speedbird Concorde
|
![]()
Takk for det TriStar! Kom nesten litt i betenkeligheter, skal jeg innrømme at jeg var på akkurat samme sted for ikke så veldig lenge siden, eller skal jeg bare late som jeg er knallgod på flytyper? Tror jeg går for det siste
![]() Nuvel, det viser seg jo at det å vise forumets flykjennere bilder av mer enn et par kvadratcentimeter flymaskin øyeblikkelig fører til korrekt identifisering. Derfor har jeg kuttet ned denne betraktelig, vi får se hvor mange minutter og sekunder det tar før riktig svar tikker inn ![]() Bonus: sted og operatør. Hint kan gis på anmodning dersom det mot formodning skulle vise seg nødvendig. Last edited by KnutW; 21-01-2017 at 19:47. |
![]() |
![]() |
#129 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
|
![]()
Tja, det er vel to muligheter, Antonov An-10 og An-12, dette bildeutsnittet viser vel neppe differansene.
Med tanke på antallet gjenlevende eksemplarer er kanskje An-12 den mest sannsynlige, men i denne settingen er det fristende å si An-10. ![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Speedbird Concorde
|
![]()
42 minutter. Jeg skulle nok ha kappet mer av det bildet! Stone har som vanlig rett i sine betraktninger rundt de ulike mulighetene, men kommer ikke helt i mål. Hintet får bli at bildet er tatt i mai i fjor på det europeiske selskapets hjemmebase og jeg fløy med flyet.
Kanskje verdt en trip report? |
![]() |
![]() |
#131 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Vel, mange An-12-operatører er ganske fargerike, det ser ikke denne ut til å være. Så et skudd fra hofta kan være hviterussiske Ruby Star og dermed Minsk?
|
![]() |
![]() |
#132 |
Speedbird Concorde
|
![]()
Og da var vi i mål! Meget bra Stone, kom med neste oppgave!
|
![]() |
![]() |
#133 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Den er fri. Sitter og bla gjennom en del gamle bilder men har ikke fått skannet dem. Ennå...
Og Ruby Star til Minsk er definitivt verdt en trip report! |
![]() |
![]() |
#134 |
ScanFlyer Old
|
![]()
Her er en dere kan gruble på i natt....
![]() Prøv å sove litt... Scooter01 |
![]() |
![]() |
#135 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Trenger ikke gruble så veldig på en An-2
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
ScanFlyer Old
|
![]()
Trekker man An-10 fra An-12 får en An-2 (og jeg som sa at dere skulle sove litt)
Din tur semmern! Scooter01 |
![]() |
![]() |
#137 | |
Aviator Extraordinaire
|
![]() Quote:
Må også spørre om du har doktorgrad i gamle flydeler? Slike flykjennings spørsmål er nok myntet på super-spottere og ikke oss vanlige flykjennere. Imponerende. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#138 | |
Aviator Extraordinaire
|
![]() Quote:
Tenkte det var mye gammelt de-icing fluid som har tært av maling og lakk der. |
|
![]() |
![]() |
#139 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Denne burde være grei: ![]() |
|
![]() |
![]() |
#140 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
DeHavilland DHC-3 Otter
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Konkurransetråd: Flykjenning - del 2 | Scooter01 | Småprat | 2145 | 05-06-2025 12:20 |
Konkurransetråd: Flyvåpen | LN-KOG | Småprat | 656 | 14-05-2020 20:14 |
Et blinkskudd for flykjenning | Fellowship | Bilder & foto | 2 | 12-11-2009 23:15 |
Litt flykjenning igjen | LN-KOG | Flyforum | 19 | 21-01-2007 16:03 |
Mer flykjenning | LN-KOG | Flyforum | 10 | 14-01-2007 00:11 |