Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 27-02-2019, 23:14   #361
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Quote:
Originally Posted by Apollon View Post
Veldig bra at du fikk landet biz (fra plus forstår jeg) med tanke på at minimumsbud økte til 40000. Hvilken strekning var det? Var det mye ledig rundt 48 timer før da? Jeg tør ikke legge meg så lavt lenger etter jeg fikk avslag selv med 7000 over minimum bud. Tidligere leste man ofte at bud gikk igjennom tett ned mot minstebud, men jeg hadde inntrykk av at det hadde blitt vanskeligere nå enn tidligere? Avhenger vel sikkert litt av strekning og hvor mange ledige det er igjen 48 t før.
Var ARN-ORD tur retur. Ca 10-12 ledige 50 timer før
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2019, 10:40   #362
3tflyer
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 350
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Har lagt inn minimumsbud med kr på OSL-MIA på fredag 15.3, fra Plus til Business, p.t. 15 ledige seter. Venter på melding, er EBD, så vi får se om det hjelper.
3tflyer is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2019, 11:40   #363
ToreD
Flydiot
 
Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,288
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Quote:
Originally Posted by 3tflyer View Post
Har lagt inn minimumsbud med kr på OSL-MIA på fredag 15.3, fra Plus til Business, p.t. 15 ledige seter. Venter på melding, er EBD, så vi får se om det hjelper.


Det er nok ikke 15 ledige, men flere seter er blokkerte pga kunde ikke har reservert sete. Pr nå er det 2 seter i C og 2 i D som står som salgbare


Sent from my iPhone using Tapatalk
ToreD is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2019, 11:51   #364
3tflyer
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 350
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Quote:
Originally Posted by ToreD View Post
Det er nok ikke 15 ledige, men flere seter er blokkerte pga kunde ikke har reservert sete. Pr nå er det 2 seter i C og 2 i D som står som salgbare

Sent from my iPhone using Tapatalk
Ahh, ja selvsagt, men nå tikket det inn en oppgradering! Sas.no ser ut til å ha store problemer p.t. så kommer ikke inn for å sjekke sete etc., men det det ordner seg vel etter hvert.
3tflyer is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2019, 14:27   #365
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Quote:
Originally Posted by ToreD View Post
Pr nå er det 2 seter i C og 2 i D som står som salgbare
... som fort kan være de samme to setene.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2019, 16:53   #366
SBT
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2010
Location: Drammen
Posts: 774
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Jeg fikk telefonnummeret til Plusgrade i dag, og også Epostadressen - Er dette noe jeg burde holde for meg selv , eller kan jeg oppgi det på dette forumet utenat de blir forbannet ? Det er vel ikke en info som SAS gjerne gir ut. Tlf nr er amerikansk, og da jeg ringte dit, fikk jeg bare beskjed om å legge igjen navn og telefonnummer, så skulle de kontakte meg.
Jeg fikk det av SAS ifm at jeg fikk Upgrade, men ikke min kone.
SBT is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2019, 00:24   #367
SBT
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2010
Location: Drammen
Posts: 774
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Da gikk upgrade i orden via en epost. Jeg tror de sitter i New York, kan tyde på det på retningsnummeret på telefonen, men på den svarte de kun med at man skulle legge igjen navn og nummer, så ville man bli oppringt ( de sa de var ivrige etter å kontakte meg - oversettelse), men de ringte aldri.
SBT is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2019, 00:42   #368
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Plusgrade holder til bl.a. i NY, ja ..

https://www.linkedin.com/company/plusgrade

https://www.plusgrade.com/
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2019, 17:53   #369
mckvakk
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 226
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Hva skjer med eventuelle allerede betalte tillegg hvis man blir oppgradert? Hvis man f.eks har kjøpt setereservasjon eller loungetilgang, er disse pengene tapt eller får man de refundert?
mckvakk is offline   Reply With Quote
Old 25-04-2019, 14:21   #370
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Sorry jeg gir meg ikke og ser jeg hører til på et annet forum (eller ikke forum)

- Hva tror dere om plusgrade oppgradering på selveste SK907 i fellesferien?
- Er skjebnen stort sett satt, eller har størrelsen på budet noe å si? Hvis man går «all in» øker det sjansen tilsvarende?
- Er det vanskeligere å få oppgradert fra Plus til Biz enn øko til Biz?

Billettene er Plus og vi er som vanlig fem på samme booking.

SC
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is online now   Reply With Quote
Old 25-04-2019, 14:28   #371
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Det selges veldig lite businessbilletter i skoleferien og det oppgraderes i fleng, så det tror jeg gir gode muligheter.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 25-04-2019, 17:32   #372
ILS2
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

De pleier til og med å senke prisene for oppgraderinger om sommeren. Kan ikke huske at jeg har fått nei noen gang på minstebud, til og med fått CU til Plus og deretter op-up til Business for hele flokken ved mer enn én anledning.
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2019, 08:54   #373
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Hmf.. Da ble jeg igjen litt furten og forstår ikke helt sytemet..

Vi ga bud på 5x30.000 (original billetten er Plus og jeg er EBD) og fikk avslag selv om det var over 10 ledige business billetter igjen.

Dette er tredje avslag vi har fått i år på upgrade fra Plus til Business på USA flighter.. Alle med gode bud, diamant og flere ledige seter.

I gamle dager da jeg var EBG og hadde Eco billetter så hadde jeg upgrade nesten hver gang..

Er det fordi de ikke gidder å vippe opp fra Plus til Business for da sitter de plutselig med fem ledige i Plus?

Er det fordi SK907 har mange SK ansatte som skal på ferie? (Det var det på MIA-CPH flighten i våres..
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is online now   Reply With Quote
Old 03-07-2019, 09:48   #374
VirreVapp
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 744
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Det er vel også her jungelordet gjelder : Vil man fly Business bør man kjøpe business. Upgrade er og blir et Joker Nord lotteri
__________________
Ikea kort, lånekort og bankkort!
VirreVapp is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2019, 09:55   #375
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Quote:
Originally Posted by VirreVapp View Post
Det er vel også her jungelordet gjelder : Vil man fly Business bør man kjøpe business. Upgrade er og blir et Joker Nord lotteri
Ja, eller helst First.. Men med fire utelandsferier med tre barn i året så må en enkel forumist styre unna 150.000 kroners flyturer.. Denne Plus billetten kostet allerede 54.000 kroner

Denne tråden er om oppgraderinger med Plusgrade for oss fattigfolk.

Snakket med en på SAS nå og han lurte på om at vår "point sharing" kunne være grunnen.

(Gleder meg til gjensyn med mitt "elskede Plus" - https://twitter.com/intheleftseat/st...443117582?s=21 )
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL

Last edited by SudCaravelle; 03-07-2019 at 10:35.
SudCaravelle is online now   Reply With Quote
Old 04-07-2019, 11:34   #376
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Ja,

Snakket med en på SAS nå og han lurte på om at vår "point sharing" kunne være grunnen.

(Gleder meg til gjensyn med mitt "elskede Plus" - https://twitter.com/intheleftseat/st...443117582?s=21 )
Var det bare en tilfeldig fyr på som svarte på tlf, eller noen som faktisk jobber med it? Mulig vi må droppe pointshear før nyc til høsten.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 04-07-2019, 12:18   #377
darkcho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,679
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

@sudcaravelle: Opplevd det samme hvor vi (EBG/EBD) fikk nei på oppgradering fra Plus til Business med bud godt over minimum. Ved innsjekk var det derimot ledige seter som vi fikk oppgradert til. Har garantert ingenting med SAS ansatte som skal på tur, alt styres av en datamaskin. Dama på loungen kunne legge oss på venteliste (vi fikk setene) men fikk ingen påvirkning på hvem som ble oppgradert, det ble gjort av maskinen. Her vekter nok SAS ut i fra hvem som vil kjøpe oppgradering for penger, status, antall personer etc. Budet ditt på 30 000 er også lavere enn prisen på flyplassen (35.000), vil anta det spiller inn.
__________________
darkcho is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2019, 08:47   #378
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Det man også skal ta med i kalkylene her er jo at SAS selger billetter helt opp til avriese, og da spørs det hva de forventer av siste-liten-salg og evt. muligheten for ombookinger også. Vil tro dette kan spille inn på å få oppgradering på forhånd vs ved gate (når salg og evt innsjekk er stengt)

Håper ikke det blir amerikanske tilstander der man deler ut alt av first-/businesseter to dger før avreise slik at man ikke har mulighet for å reise i F/C om man har en missed connection eller kjøper billett i siste liten.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2019, 11:38   #379
WF789
ScanFlyer Molded
 
WF789's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,521
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Har et inntrykk av at SAS aldri oppgraderer mer enn at det er minst 4 seter til salgs 48 timer før.
__________________
WF789 is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2019, 12:04   #380
ToreD
Flydiot
 
Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,288
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Quote:
Originally Posted by WF789 View Post
Har et inntrykk av at SAS aldri oppgraderer mer enn at det er minst 4 seter til salgs 48 timer før.


Det stemmer ikke. Har fått oppgradering til biz både ved et og to ledige seter 48t før


Sent from my iPhone using Tapatalk
ToreD is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hvorfor kjøper ikke Norwegian og SAS billetter hos hverander? (splittet) LN-VLE Småprat 60 05-07-2017 19:21
Oppgradering for penger hos SAS? Emitop Reiseforum 5 07-11-2014 09:44
Bestilling av billetter hos SAS _volcom_ Reiseforum 14 12-08-2014 16:32
Hvor sent kan man kjøpe billetter hos SAS? Sykkelthor Reiseforum 34 23-04-2013 11:40
Lettere å bestille Lufthansa-billetter hos SAS FlightDeck Reiseforum 1 11-11-2009 12:02


All times are GMT +2. The time now is 17:11.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.