Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 28-03-2013, 11:53   #21
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Hvilke reiseapps bruker du?

Jeg sender mailene videre manuelt, helt greit aa gi diverse apper tilgang til frequent flyer kontoene, men til epostkontoene synes jeg er droeyt. Tripit er den beste toolen for aa holde orden paa reisen

Ellers bruker jeg flyselskapenes og hotelprogrammenes egne apper for aa sjekke inn etc. men jeg sender ting til Passbook. Utrolig revolusjonerende og enkel greie for aa holde orden paa boardingpass etc.

Har gitt opp aa bruke flight status apper. Mye enklere aa bare google flightnummeret og ferdig med det.

All underholdning, musikk mv finner du ikke paa iphone, de har jeg paa ipad mini
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2013, 09:56   #22
SK384
ScanFlyer Crusty
 
SK384's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 3,229
Default Re: Hvilke reiseapps bruker du?

For meg er svaret svært enkelt. Jeg bruker ikke noe apper i det hele tatt. Har ikke skaffet meg en slik nymotens smarttelefon ennå. Holder meg fremdeles til de gode gamle tradisjonelle telefonene. Min gamle telefon tok kvelden under en løpetur på fjellet i fjor i et forferdelig regnvær. Når jeg kjøpte meg ny var det to kriterer som ble lagt til grunn. Den skal tåle vann og den skal ha svært god batterikapasitet. Dermed ble det en Samsung B2170. Har så smått begynt å tenke på å bli litt mer moderne ved å skaffe meg en smarttelefon, men det har forløpig blitt med tanken.
__________________
Upcoming flights: Juni OSL- MXP-CPH-OSL (SK), juli OSL-DUB-OSL (SK), juli OSL-BCN-OSL (SK)
SK384 is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2013, 18:58   #23
BHSkeie
Eurobonus Member
 
BHSkeie's Avatar
 
Join Date: Jul 2012
Location: Stavanger, Madla
Posts: 93
Default Re: Hvilke reiseapps bruker du?

Bruker Tripit, Xe Currency, Kayak, Hotels.com, CheckMyTrip, Trip Jornal, også testet WorldMate.
Bruker tripadvisor sine City guider, disse er veldig greie da du ikke er nødt til å ha nett.
BHSkeie is offline   Reply With Quote
Old 08-10-2015, 07:32   #24
Mekum
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2011
Location: Oslo
Posts: 306
Default Re: Hvilke reiseapps bruker du?

Jeg mener jeg en gang besøkte en nettside, eller kanskje det var en app, hvor jeg kunne få opp et kart som viste alle mine tidligere flyturer basert på "past trips" i TripIt, men jeg husker ikke hva denne nettsiden/appen het. Noen som vet?
Mekum is offline   Reply With Quote
Old 08-10-2015, 08:37   #25
eql1zr
ScanFlyer Silver
 
eql1zr's Avatar
 
Join Date: Jul 2014
Posts: 553
Default Re: Hvilke reiseapps bruker du?

Quote:
Originally Posted by Mekum View Post
Jeg mener jeg en gang besøkte en nettside, eller kanskje det var en app, hvor jeg kunne få opp et kart som viste alle mine tidligere flyturer basert på "past trips" i TripIt, men jeg husker ikke hva denne nettsiden/appen het. Noen som vet?
http://www.jetitup.com/ ?
eql1zr is offline   Reply With Quote
Old 08-10-2015, 09:09   #26
Mekum
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2011
Location: Oslo
Posts: 306
Default Re: Hvilke reiseapps bruker du?

Quote:
Originally Posted by eql1zr View Post
Stemmer! Takk!
Mekum is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2016, 19:32   #27
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,758
Default Re: Hvilke reiseapps bruker du?

https://get.google.com/trips/

Google Trips er lansert som en konkurrent til Tripit og tripadvisor, men den klarer foreløpig kun å hente inn informasjon fra mailbokser appen har aksess til. Man kan altså enda ikke selv legge inn transport, aktiviteter eller opphold som ikke er reservert via e-post.

Er ukomfortabel med å gi Google enda mere informasjon.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL

Last edited by robertaas; 27-09-2016 at 19:35.
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2016, 23:08   #28
magnusant
EBG
 
Join Date: Dec 2015
Location: Copenhagen
Posts: 93
Default Re: Hvilke reiseapps bruker du?

Installerte google trips for noen dager siden.
Så langt er den helt ute og kjører.

Først fant den ikke en tur som hadde ligget i innboksen i to dager. Så jeg prøvde å legge den til manuelt, no luck.

Så sjekket jeg igjen i dag, da hadde turen jeg hadde lagt til manuelt fått en hel masse reservasjoner. Blant annet de den skulle ha, men også sas-reservasjoner fra et par måneder siden, frem til påske neste år.
Så lenge man ikke kan slette eller legge til enkelte segmenter, som den har plukket opp fra mail, er det ganske ubrukelig spør du meg.

Tilbake til tripit enn så lenge, så får vi se hvor langt tid det tar før google får styr på dette verdensherredømmet.
magnusant is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2016, 10:39   #29
Henshaw
ScanFlyer Crusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 3,943
Default Re: Hvilke reiseapps bruker du?

Får det meste ingen problemer med Google Trips, litt utvidet versjon av hva Inbox allerede gjør.
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 17-07-2017, 20:23   #30
Edvard
一期一会
 
Edvard's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Zürich, Switzerland.
Posts: 1,312
OBB 19 Re: Hvilke reiseapps bruker du?

Leter fortsatt etter en erstatning til FlightTrack 5.

(Utvikleren Mobiata ble kjøpt opp av Expedia og de valgte å legge ned appen i mars. *snufs*

Liker ikke TripIt eller App in the Air. Vil ha noe enklere med kun fokus på flyvninger (men avansert back end funksjonalitet).
FlightStats er OK for manuelle oppslag, men den er ingen FlightTrack 5.

My Flights følger booking-endringer, men kun Amadeus og ikke Lufthansa Group lenger.

Tester The Flight Tracker og Flight Update Pro – og er lite imponert.

Det er nesten mystisk at ingen har bygget en bedre tracking app for Bookinger/PAX i mid-2017.
Flightradar24 burde lage en slik tjeneste; generisk flight monitoring (og ideelt med booking monitoring).

Noen anbefalinger?
Edvard is offline   Reply With Quote
Old 17-07-2017, 21:42   #31
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Hvilke reiseapps bruker du?

Jeg har fullstendig sluttet med reiseapper. Stort sett bare fjas. Selskapenes nettsider er stort sett etterretterlige.
Håkon
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 17-07-2017, 22:44   #32
Edvard
一期一会
 
Edvard's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Zürich, Switzerland.
Posts: 1,312
Default Re: Hvilke reiseapps bruker du?

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Jeg har fullstendig sluttet med reiseapper. Stort sett bare fjas. Selskapenes nettsider er stort sett etterretterlige.
Jeg ser etter push notifications til mobil. Mest praktisk når i bevegelse.
Dersom du vil punche data inn manuelt, så kan du ofte få presise oppdateringer ved å benytte app for avreiseflyplass + ankomstflyplass + flyselskap.

F.eks. LH 865 status via OSL, FRA og Lufthansa – men dette er jo uaktuelt mye jobb for hver eneste flight.

Den mest elegante løsningen for tiden er App in the Air, jeg bare liker ikke brukergrensesnitt og design.
Edvard is offline   Reply With Quote
Old 27-11-2017, 16:11   #33
mcduck
ScanFlyer Gold
 
mcduck's Avatar
 
Join Date: May 2013
Location: Kristiansand, Norway
Posts: 1,576
Default Re: Hvilke reiseapps bruker du?

Da har MyFlights app annonsert at appen slutter å virke fra nyttår, da avtalen deres med Amadeus gikk ut.
__________________

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)
mcduck is offline   Reply With Quote
Old 12-05-2019, 15:00   #34
storg
ScanFlyer Molded
 
storg's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,587
Default Reise app?

Hei.

Jeg skal en tur til Munchen, og en liten bil tur rundt i Norge i sommer.
Finnes det en app, hvor man kan legge inn fly, hotell, severdigheter, resturatner, reiseruter, osv.

Gjerne på IOS.
storg is offline   Reply With Quote
Old 12-05-2019, 15:27   #35
mckvakk
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 226
Default Re: Reise app?

Hva med Google trips? Den henter også automagisk reservasjoner fra gmail hvis du benytter dette.

https://get.google.com/trips/
mckvakk is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2019, 22:00   #36
Pointless
Newcomer
 
Join Date: Nov 2018
Location: Window Seat
Posts: 10
Default Re: Hvilke reiseapps bruker du?

Avinor appen
Appen til flyselskapet jeg reiser med. Men tar screenshot av boardingpass/bilett ref
Europeiske appen
Flightradar24
Google Maps offline kart

Og etter å ha vært innom Schiphol noen ganger liker jeg appen deres også og laster den ned hvis jeg har mellomlanding der.
Pointless is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2019, 23:09   #37
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,758
Default Re: Hvilke reiseapps bruker du?

Quote:
Originally Posted by BHSkeie View Post
Bruker tripadvisor sine City guider, disse er veldig greie da du ikke er nødt til å ha nett.
De sluttet å virke offline og ser ut til å være helt fjernet nå.

WikiVoyage er derimot fortsatt oppegående og man laster i en dump ned 0,9 GB med guider til masse steder i hele verden. Spesielt matnyttig og noe som få andre guider har er info om transport til og fra flyplasser og spesielle trusler som turister bør være klar over ved enkelte destinasjoner.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 17-05-2019, 08:11   #38
mann78
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2012
Location: Akershus
Posts: 396
Default Re: Hvilke reiseapps bruker du?

Brukte en bra som het Stay før. Nedlagt.

Bruker bare googlemap nå. Legger inn steder på kartet. Laster ned offlinekart.
mann78 is offline   Reply With Quote
Old 17-05-2019, 08:47   #39
Staralliance
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2018
Posts: 123
Default Re: Hvilke reiseapps bruker du?

Jeg bruker Tripit, og er godt fornøyd med denne. Videresender alle bestillingsbekreftelser til oppgitt mailadresse og reisene legger seg kronoloisk inn i appn. Gir en full oversikt over flyreiser, hotell, tog etc på hver reise.

https://itunes.apple.com/us/app/trip...311035142?mt=8
Staralliance is offline   Reply With Quote
Old 16-03-2023, 20:37   #40
RJon
ScanFlyer Dusty
 
RJon's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,474
Default Re: Hvilke reiseapps bruker du?

Ser at Checkmytrip har oppdatert of blitt 'ubrukelig'.

Ikke mange ukene siden jeg kunne bruke reisebyråets pnr og finne alle del-pnr til de forskjellige flyselskapene. Nå får jeg beskjed om at dette ikke er mulig, og jeg må laste inn alle flighter manuelt. Noen som har et godt alternativ til Checkmytrip?

Sent fra min SM-G781B via Tapatalk
RJon is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
På hvilke ruter bruker Widerøe 200 maskinene? Norge Rundt På 14 Dager Småprat 20 27-05-2015 22:47
Hvilke fly skal QA bruker når de flyr for SK (08/04/13)? sk931 Register- og ATC-Forum 4 11-04-2013 19:23
Flymodeller - Hvilke mangler du, og hvilke er vanskelige å få tak i? toftos Samlerhjørnet 24 01-02-2012 21:44
Hvilke sider finner man ut hvilke flyreg som skal fly hit og dit? -Daniel92 Register- og ATC-Forum 1 01-06-2011 17:04
Hvilke flytype/r bruker AF på OSL? OEH Flyforum 11 30-01-2006 23:19


All times are GMT +2. The time now is 06:58.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.