Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 07-05-2019, 18:05   #1
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,971
USA Den verste turistattraksjonen i hver delstat

Noen skikkelige høydare her .. hva med kopien av Stonehenge lagd av styrofoam? Eller 'Touchdown Jesus' i Ohio?

Men sorry, robertaas - de fleste trenger man bil for å nå.

https://www.topixpassport.com/articl...4CCLM6UGFIQECF

Quote:
Every US state has something to offer. Sometimes, though, these things that they are offering are bad, as in the case of terrible, horrible, no-good, very bad tourist destinations. If you're going to hit every state, make sure to avoid all these places.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 07-05-2019, 20:18   #2
Desk pilot
ScanFlyer Crusty
 
Desk pilot's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,009
Default Re: Den verste turistattraksjonen i hver delstat

Tyggegummiveggen i Seattle er en skikkelig versting!
Desk pilot is offline   Reply With Quote
Old 08-05-2019, 14:32   #3
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,758
Default Re: Den verste turistattraksjonen i hver delstat

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Noen skikkelige høydare her .. hva med kopien av Stonehenge lagd av styrofoam? Eller 'Touchdown Jesus' i Ohio?
Få er klar over at den orginale Stonehenge også er ganske så fake. Steiner som "ingen kunne forklare hvordan de fikk løftet opp", ble heist opp på 1950-tallet. Og de som har besøkt stedet vet at man bør ta bilder slik at man ikke ser murene de lagde samtidig for at steinene skulle holde seg oppe.




BTW har bare sett 9 av se omtalte severdighetene.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2019, 11:12   #4
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,252
Default Re: Den verste turistattraksjonen i hver delstat

Mye grusomt her. Jeg har kun vaert paa noen faa av dem, 5 etter det jeg ser. Times Square kan man kanskje se en gang men et merkelig sted og unngaa nyttaarsaften for all del (jeg har ikke selv vaert dum nok til aa gaa dit da). Waikiki Beach kunne vaert vakkert, men jeg er enig, Hawaii er full av de flotteste strender. Walk of Fame er litt merkelig, men ikke blandt de verste paa listen. Bourbon street er merkelig, men det er mange fine gater like ved. Mall of America er ok for shopping, men som turistattraksjon er den vel ikke saerlig spennende. Mount Rushmore har jeg ikke sett, men jeg visste ikke at det ikke var mer spennende. Jeg ville kanskje dratt dit uansett om jeg var ikke altfor langt unna. Resten ser ut til aa kunne glemmes med hell.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
APR WMI-EIN FR 738, AMS-ARN SK 32N, BMA-HEL AY A72, HEL-OSL AY 320, OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738, MAY WAW-OSL DY 738, OSL-ARN DY 738, ARN-AMS 738, EIN-WAW W6 321, WAW-VIE OS E95, VIE-KLU OS A72
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2019, 11:33   #5
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,754
Default Re: Den verste turistattraksjonen i hver delstat

Jeg føler denne artikkelen viser mangfoldet av hva man faktisk finner i USA Selv kan jeg krysse av 8 av disse stedene på min liste. Mount Rushmore er jeg enig i at er en gedigen skuffelse hvis man tror at det skal være stort og spektakulært.

Heldigvis finnes det mange flotte natur-, kultur- og historiske opplevelser ikke langt unna de fleste av disse stedene
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2019, 12:38   #6
Fredrik74
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Apr 2010
Location: Mellan Stockholm och Arlanda
Posts: 621
Default Re: Den verste turistattraksjonen i hver delstat

När man får frågan: Are you coming all the way from Europe to see THAT? så vet man att det inte är så bra.

Som tur är finns det mer att se i Rapid City så att Mt Rushmore inte är så bra gör inget.
Fredrik74 is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2019, 17:45   #7
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,758
Default Re: Den verste turistattraksjonen i hver delstat

Quote:
Originally Posted by jb1 View Post
Times Square kan man kanskje se en gang men et merkelig sted og unngaa nyttaarsaften for all del (jeg har ikke selv vaert dum nok til aa gaa dit da).
Jeg skulle engang på en liten nyttårstur til Karibien hvor jeg skulle dra med morgenfly fra Newark. Telte litt på knappene om jeg skulle fly nedover nyttårsaften eller første nyttråsdag og få med meg feiringen i Time Square. Endte med det første alternativet, men dro innom Time Square kvelden før hvor de hadde generalprøve. Det var stappet med turister der og man måtte faktisk et par kvartaler unna før man ikke lengere var presset mot folk på alle kanter slik at man ikke kunne puste normalt og bevege seg den retningen man ønsket. Det var skikkelig ille og jeg var veldig glad for valget som jeg hadde gjort.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
USA's verste flyselskap LN-MOW Flyforum 6 02-08-2018 15:48
Heathrow, den vestlige verdens verste storflyplass robertaas Reiseforum 26 15-11-2011 12:54
Er det verste over? MartinL Flyforum 24 26-03-2009 10:36
Du så den ikke før du hørte den. Og da var den vekk, Desk pilot Flyforum 1 19-12-2007 16:11
Det samme beltet blir tatt av den samme piloten -hver dag Desk pilot Flyforum 44 26-10-2007 19:04


All times are GMT +2. The time now is 20:08.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.