Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 13-12-2018, 12:47   #1341
flugger
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2012
Location: Oslo
Posts: 143
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Quote:
Originally Posted by julenissen View Post
Ja okei, så da om det dukker opp to seter før 15. Jan så kan jeg ringe og endre til C?

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Ja, hvis du finner ledige seter.
flugger is offline  
Old 13-12-2018, 12:55   #1342
julenissen
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 83
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Quote:
Originally Posted by flugger View Post
Ja, hvis du finner ledige seter.
Okei, kjekt å vite. Takk for svar!

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
julenissen is offline  
Old 13-12-2018, 17:27   #1343
BårdK
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Har nettopp booket en tur neste år, men fant ingen mulighet til å bruke CT på hjemmesiden til SAS. Er det slik at man må reise to sammen for å bruke CT? Og, kan jeg ringe for å konvertere fra poeng til CT?
__________________
Kommende flyturer: Mai: OSL-CPH-PVG i C (SK); juli-august: OSL-EWR-PHL-ORD-CPH-OSL i C (SK og US).
BårdK is offline  
Old 13-12-2018, 18:19   #1344
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Nei, kan reise alene til halv pris.
Usikker på hva du mener. Booket to for full pris og vil i stedet bytte til ct? Det kan gå, men hvis reisen må kanselleres er det stor sannsynlighet for at begge setene ikke kommer tilbake.
__________________
Siden 01.01.2009

Last edited by Dag Viking; 13-12-2018 at 18:21.
Dag Viking is offline  
Old 13-12-2018, 19:37   #1345
BårdK
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Takk for svar, klønete formulert av meg. Jeg booket på poeng da jeg ikke fikk spørsmål om å bruke CT. Prøver å ringe i morgen for å bytte CT mot 65K poeng tilbake. Tror kanskje at det kløneriet AmEx DNB har holdt på med er det som gjør at CT ikke kom opp som alternativ.
__________________
Kommende flyturer: Mai: OSL-CPH-PVG i C (SK); juli-august: OSL-EWR-PHL-ORD-CPH-OSL i C (SK og US).
BårdK is offline  
Old 14-12-2018, 15:38   #1346
BårdK
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Det ordnet seg greit å bytte CT mot 65000 poeng.
__________________
Kommende flyturer: Mai: OSL-CPH-PVG i C (SK); juli-august: OSL-EWR-PHL-ORD-CPH-OSL i C (SK og US).
BårdK is offline  
Old 17-12-2018, 13:07   #1347
3cseat
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 572
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Har nettopp kommet tilbake fra en CT tur til Australia. Hadde booking SYD-PEK-CPH-OSL hjem, men av en eller annen grunn ble PEK-CPH kansellert. Fikk melding via mobil som vanlig, og beskjed om at vi var booket om til PEK-LHR-OSL i stedet med Air China på PEK-LHR ( vi hadde også Air China SYD-PEK ).
Vi slo oss til ro med det, men det skulle vise seg at det ikke var så enkelt. Man kan liksom ikke bare booke om til et annet fly og destinasjon når man er stemplet inn i Kina! Vi tenkte det var helt ok at vi fikk nye boarding pass ved gaten. Men det var ikke så enkelt. Plutselig sto det en kar foran meg å sa jeg måtte følge med han for å få booket om osv. Jeg fulgte med jeg, da jeg tenkte det var like greit å få riktig boarding pass med en gang. Hvordan han fant meg skjønner jeg fortsatt ikke, da det satt flere europeere i loungen?
Men han tok meg til resepsjonen i loungen og ringte et nummer og ga meg tlf. Fikk da beskjed om at hvis jeg skulle reise via LHR med Air China, måtte jeg ned å hente bagasje osv og gå igjennom transit, innskjekking osv på nytt. Hvorfor aner jeg ikke, men det var beskjeden jeg fikk. Men så fikk jeg forslag om å reise via HEL med Finnair. Da kunne de fikse bagasjen for meg også. Tenkte vel det var en god ide, da vi ville komme hjem tidliger enn planlagt også. Vi ble derfor fotfulgt gjennom det som virket det meste av PEK, stemplet inn og ut av Kina transit, igjennom en rekke sluser, masse folk med skjekk av pass osv, men vi endte til slutt ved gaten. Fikk en fin tur i C med Finnair hjem

Synes dette var fint gjort av *A, da Finnair ikke jo ikke er i *A. Det betyr jo at det kostet litt å få oss hjem, og dette var jo tross alt en award tur. Dette synes jeg totalt sett var veldig bra service. Veldig fornøyd med den.

At det er enkelt å være i transit i Kina er noe helt annet
3cseat is offline  
Old 19-12-2018, 17:04   #1348
Chr1st1an
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Fornebu
Posts: 413
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Artig historie 3cseat! Helt enig at det er flott at de går på tvers av alliansene.
Jeg fikk en tilsvarende opplevelse nå i helgen.
Skulle fly Swiss fra Zrh til Dxb. Hadde 50 min connection men landet slik at connection ble 10 min. Når jeg landet var jeg automatisk booket om på Emirates biz med A380.
Jeg var ikke veldig ivrig etter å løpe for å kanskje rekke connection med Swiss allikevel.
Chr1st1an is offline  
Old 24-12-2018, 00:11   #1349
PSC TOS
ScanFlyer Silver
 
PSC TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 575
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Noen som har klart å booke 3 eller flere business-seter på en SAS-flight? Min erfaring er at hvis det er ledige business-seter så er det alltid én eller to, aldri flere.

Bestilte en reise til MIA i pluss for meg og familien på to voksne, ett barn og en baby. Lurer på om det er noen vits i å holde øye med om det skulle bli noe ledig i C...
PSC TOS is offline  
Old 25-12-2018, 23:03   #1350
SAS_flyer
ScanFlyer Blue
 
SAS_flyer's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 368
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Quote:
Originally Posted by PSC TOS View Post
Noen som har klart å booke 3 eller flere business-seter på en SAS-flight? Min erfaring er at hvis det er ledige business-seter så er det alltid én eller to, aldri flere.

Bestilte en reise til MIA i pluss for meg og familien på to voksne, ett barn og en baby. Lurer på om det er noen vits i å holde øye med om det skulle bli noe ledig i C...
Det går det, men des slippes tettere på avgang. Forsøk å følge med cika 3 mnd før avgang. På companion ticket får en maks to dog.
SAS_flyer is offline  
Old 27-12-2018, 09:40   #1351
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Quote:
Originally Posted by SAS_flyer View Post
Det går det, men des slippes tettere på avgang. Forsøk å følge med cika 3 mnd før avgang. På companion ticket får en maks to dog.
Ikke noe problem å legge til flere pax til vanlig poengpris i en CT-booking.
Eriksan is offline  
Old 28-12-2018, 00:02   #1352
SAS_flyer
ScanFlyer Blue
 
SAS_flyer's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 368
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Quote:
Originally Posted by Eriksan View Post
Ikke noe problem å legge til flere pax til vanlig poengpris i en CT-booking.
Det har jeg ikke forsøkt før. Funker det også online? Nyttig info. Takk!
SAS_flyer is offline  
Old 28-12-2018, 10:40   #1353
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: AmEx Companion Ticket - bruk, reisemål m.m.

Quote:
Originally Posted by SAS_flyer View Post
Det har jeg ikke forsøkt før. Funker det også online? Nyttig info. Takk!
Fungerer ikke online nei. Hvis første agent man snakker med ikke kan gjøre det er det bare å prøve agentruletten, ikke noe unormalt med andre ord.
Eriksan is offline  
Closed Thread

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
AmEx Companion Ticket - bestilling, bruk, reisemål m.m. (2019->) SudCaravelle Reiseforum 216 27-02-2024 20:39
Finne bonusreise, og Companion Ticket. E-UT Reiseforum 12 18-11-2014 00:36
Endre Companion ticket VirreVapp Reiseforum 3 04-06-2014 17:59
40% av på kjøp av Eurobonus (og bruk av AMEX EB) NORing Reiseforum 7 15-11-2011 01:00
AmEx Centurion Bizflyer Reiseforum 5 15-01-2009 08:08


All times are GMT +2. The time now is 19:16.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.