Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 24-08-2017, 08:58   #81
Edvard
一期一会
 
Edvard's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Zürich, Switzerland.
Posts: 1,312
Default Re: "Hvor skal vi/jeg reise?"-tråden

Lufthansa tar deg OSL-FRA-JED-ADD 06:00-20:45 på en fredag. LH865/598.
Edvard is offline  
Old 24-08-2017, 09:49   #82
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: "Hvor skal vi/jeg reise?"-tråden

Quote:
Originally Posted by Edvard View Post
Lufthansa tar deg OSL-FRA-JED-ADD 06:00-20:45 på en fredag. LH865/598.
Tårnet i Jeddah skal være ferdig i 2019 så da begynner en stop der å bli aktuell. Vil imidlertid vente med booking til jeg ser de er helt ferdige så jeg ikke får bomtur slik jeg fikk til Dubai.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline  
Old 26-09-2017, 09:56   #83
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Star Alliance Value for money langhelg.. (Påsken)

Vi ser på en liten tur på fem dager i påsken og alt fra LA til Alicante er diskutert..

Vi har aldri vært i noen av disse "nye" stedene i Øst-Europa og trenger forslag (eller andre steder i Europa).

* Et sted med meget bra hotell for pengene og ikke minst bra restauranter.
* Noenlunde barnevennlig (drar med tre små)
* Ikke grisekaldt i påsken.
* Noenlunde trygt.
* Gjerne et sted hvor det er rimelig å fly Plus/Business med *A


Takker SC.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline  
Old 26-09-2017, 11:55   #84
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,139
Default Re: Value for money langhelg.. (Påsken)

Budapest, kanskje?

Var der nå i Påsken med fruntimmeret og det var såpass bra at vi ble en dag ekstra. Vi bodde på Ritz, mens dagen ekstra ble på Four Seasons. Ritz var klart det koseligste.

Veldig korte avstander til mat, markeder og ting som skjer.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline  
Old 26-09-2017, 12:21   #85
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Default Re: Value for money langhelg.. (Påsken)

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Budapest, kanskje?

Var der nå i Påsken med fruntimmeret og det var såpass bra at vi ble en dag ekstra. Vi bodde på Ritz, mens dagen ekstra ble på Four Seasons. Ritz var klart det koseligste.

Veldig korte avstander til mat, markeder og ting som skjer.
Ha ha, din kantarell. Hvis vi velger kjipeste rommene på 4S mot bakgård kommer det på kroner 45.000 for fem dager (NB! Da med wifi). Skal vi ha utsikt mot parken slipper vi unna med rett over 80.000 NOK.

Fra spøk til alvor - skal se litt på muligheter med denne byen.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline  
Old 26-09-2017, 12:42   #86
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,139
Default Re: Value for money langhelg.. (Påsken)

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Ha ha, din kantarell. Hvis vi velger kjipeste rommene på 4S mot bakgård kommer det på kroner 45.000 for fem dager (NB! Da med wifi). Skal vi ha utsikt mot parken slipper vi unna med rett over 80.000 NOK.

Fra spøk til alvor - skal se litt på muligheter med denne byen.
He he, jo altså... 4S var jo bittelitt dyrt. Det husker jeg. Men Ritz var jo bedre. Husker ikke hva det kostet. Men det er sikkert mindre.

Utenfor Ritz var det stor Pariserhjul og piazza. Rett bak begynte folkelige (og mindre folkelige) restauranter og det var et par hundre meter til et torg med marked og deilig mat. 5-10 minutter å gå til 4S, som har en flott fortausrestaurant der man kan spise lunch, ta en mimosa og myse ut på noen severdigheter på andre siden av elven. Vi var aldri på severdighetene, men Googlet dem hver dag og tok en mimosa til. De er sikkert supre.

Alt var rimelig av mat og drikke. Vi hadde et eneste måltid som kostet noe penger, og det var på Nobu (som ligger rett ved Ritz).

Legger ved en oppskrift på kantarellstuing: http://oppskrift.klikk.no/kantarellstuing/5743/
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline  
Old 26-09-2017, 17:19   #87
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: Value for money langhelg.. (Påsken)

Har ikke noe erfaring med Øst-Europa, men hva med Portugal?

Det burde treffe bra på alle 5 punktene, med forbehold om hva du mener er grisekaldt. Har hatt noen opphold i LIS rundt påsken, og der har det stort sett vært mellom 15°C og 25°C.
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline  
Old 26-09-2017, 18:17   #88
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Value for money langhelg.. (Påsken)

Støtter Lisboa, ganske grei pris med LH Business Saver...
SQ 777 is offline  
Old 26-09-2017, 23:34   #89
Concorde
BA Concorde Sep 1998
 
Concorde's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
Default Re: Value for money langhelg.. (Påsken)

Budapest er kanon og mange bra plasser å spise. Jeg har bodd her tidligere ett par ganger og barna elsket det: http://m.aquaworldresort.hu/en

Sent fra min SM-T555 via Tapatalk
Concorde is offline  
Old 27-09-2017, 01:07   #90
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Value for money langhelg.. (Påsken)

Både Lisboa og Budapest er bra. Kiev er også bra og Baku er noe annerledes, men ikke helt i Europa.
Hva med Graz + http://www.blumau.com/ ?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline  
Old 27-09-2017, 14:45   #91
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: Value for money langhelg.. (Påsken)

Holder en knapp på Verona. Kort vei til både Caneva World og Gardaland hvis man liker fornøyelsesparker.

Synes Lisboa har blitt lovlig dyrt hva gjelder hotellpriser de siste årene. Bykjernen ligner mer og mer på en turistfelle, men er man klar over det så er jo Lisboa bra.
OttoL is offline  
Old 27-09-2017, 16:14   #92
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: Value for money langhelg.. (Påsken)

Quote:
Originally Posted by OttoL View Post
Synes Lisboa har blitt lovlig dyrt hva gjelder hotellpriser de siste årene. Bykjernen ligner mer og mer på en turistfelle, men er man klar over det så er jo Lisboa bra.
Ja, jeg ble skikkelig skuffa nå i vår, etter å ha besøkt byen for første gang for 11 år siden. Helt forandret hva gjelder antall turister.

Ellers er jo Budapest en klassiker som er et trygt valg. Personlig blir jeg aldri lei av Andalucia, være seg Malaga eller en av de andre byene, gjerne en kombo. Men sikkert nok folk der i påsken.
AirbusTrond is offline  
Old 28-09-2017, 01:04   #93
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Value for money langhelg.. (Påsken)

Quote:
Originally Posted by AirbusTrond View Post
Ja, jeg ble skikkelig skuffa nå i vår, etter å ha besøkt byen for første gang for 11 år siden. Helt forandret hva gjelder antall turister.
Det gjelder stort sett overalt nå. Jeg har kommet over store grupper kinesere på de mest obskure steder.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline  
Old 28-09-2017, 01:23   #94
Murre
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Gjøvik
Posts: 130
Default Re: Value for money langhelg.. (Påsken)

Quote:
Originally Posted by AirbusTrond View Post
Ja, jeg ble skikkelig skuffa nå i vår, etter å ha besøkt byen for første gang for 11 år siden. Helt forandret hva gjelder antall turister.

Mye tiggere fremdeles?
Elsker Lisboa, men for to år siden ble det rett og slett for mye tiggere i sentrum til at jeg trivdes. Får se neste uke hvordan det er nå...


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Murre is offline  
Old 28-09-2017, 06:48   #95
Concorde98
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2011
Location: Lillestrøm
Posts: 2,020
Default Re: "Hvor skal vi/jeg reise?"-tråden

Hva med Porto? Synes den byen er triveligere enn Lisboa. Greit å ta toget rundt også. Coimbra kan lett besøkes også.
Concorde98 is offline  
Old 28-09-2017, 08:46   #96
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: "Hvor skal vi/jeg reise?"-tråden

Var der for to år siden..Mye tiggere, sist juli ingen...Aner ikke hvorfor...
SQ 777 is offline  
Old 28-09-2017, 08:50   #97
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: Value for money langhelg.. (Påsken)

Quote:
Originally Posted by Murre View Post
Mye tiggere fremdeles?
Elsker Lisboa, men for to år siden ble det rett og slett for mye tiggere i sentrum til at jeg trivdes. Får se neste uke hvordan det er nå...
Nei, merket ikke så mye tiggere*, er vant til disse fra Oslo, så plager meg ikke. Mer at det i de sentrale områdene og i f.eks. Biarro Alto om kvelden nesten bare er turister. Det var lange køer for å kjøpe billetter til toget til Cascais og det var umulig å få plass på de mest berømte trikkelinjene.... En by som Lisboa, som er litt romantisk falleferdig, synes jeg kler så store mengder turister dårligere enn f.eks. en metropol som Paris. Det mest "eksotiske" og spesielle mht folkeliv var at man stadig ble tilbudt ulike typer narkotika i de samme områdene.

* - ved nærmere ettertanke, jeg var utenfor selve sentrumsområdet et ærend og der var det faktisk påfallende mange tiggere, så godt mulig disse er jaget bort fra sentrum, da.

Last edited by AirbusTrond; 28-09-2017 at 08:55.
AirbusTrond is offline  
Old 28-09-2017, 08:58   #98
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: Value for money langhelg.. (Påsken)

Quote:
Originally Posted by AirbusTrond View Post
Det mest "eksotiske" og spesielle mht folkeliv var at man stadig ble tilbudt ulike typer narkotika i de samme områdene.
Dette er det som irriterer meg der nede, men de ser an de de spør, f.eks. så spør de ikke barnefamilier. Da går det i solbriller.
Som regel nytter det å bare ignorere dem.
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline  
Old 18-03-2018, 18:26   #99
roger
Rakettforskar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,274
Default Kort-tur i juli; Riga eller noko heilt anna?

I sommar reiser vi som vanleg sør-vestover til opphavet. Då var planen å parkere kids der og så ta ein mini-ferie ein eller anna stad, frå Bergen. Halv-varmt og kanskje litt strand hadde vore fint; men by er også OK. Reisedagar er ikkje så nøye; det tilpassar vi.

Ser at Riga både har direkterute og strender i nærleiken. Er det noko å finne på? Eller er det andre stadar som er å føretrekke? Reisetid tel inn her, men det treng jo ikkje vere direkte. Dubli, Dubrovnik og Gdansk kan også vere noko? Tenkte å halde oss unna Kanariøyene og USA i denne omgang. DY er prioritert carrier, sidan vi må få svidd av julekalenderbonusen
__________________
none....
roger is offline  
Old 18-03-2018, 18:32   #100
Murre
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Gjøvik
Posts: 130
Default Re: Kort-tur i juli; Riga eller noko heilt anna?

Quote:
Originally Posted by roger View Post
I sommar reiser vi som vanleg sør-vestover til opphavet. Då var planen å parkere kids der og så ta ein mini-ferie ein eller anna stad, frå Bergen. Halv-varmt og kanskje litt strand hadde vore fint; men by er også OK. Reisedagar er ikkje så nøye; det tilpassar vi.



Ser at Riga både har direkterute og strender i nærleiken. Er det noko å finne på? Eller er det andre stadar som er å føretrekke? Reisetid tel inn her, men det treng jo ikkje vere direkte. Dubli, Dubrovnik og Gdansk kan også vere noko? Tenkte å halde oss unna Kanariøyene og USA i denne omgang. DY er prioritert carrier, sidan vi må få svidd av julekalenderbonusen


Kommer jo veldig an på hva dere vil gjøre i ferien. Er det mest sol, strand og avslapning dere vil ha? Da er kanskje Jurmala ved Riga og Sopot ved Gdansk hyggelige sommerdestinasjoner.


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Murre is offline  
Closed Thread

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hvilket kredittkort "skal" jeg ha? kekker Reiseforum 96 31-07-2023 10:21
Hvor bør en 15-åring dra hvis hun kunne reise "hvor som helst" med bestemora? blazius Reiseforum 17 20-05-2016 00:17
Hvor kan man reise med "Norwegian traveldocument for refugees" ? Capgras Reiseforum 1 18-12-2015 12:26
"Hvor skal vi/jeg reise?"-tråden (2015) Fred Reiseforum 31 24-11-2015 12:47
Hvor finner jeg "Match me" på SAS sine hjemmesider BårdK Reiseforum 4 18-05-2011 19:51


All times are GMT +2. The time now is 13:04.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.