Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 19-03-2015, 14:51   #21
Atle T
Newcomer
 
Join Date: Nov 2014
Posts: 30
Default Re: Bytte av utreise til EWR med SAS?

Sjekka det. Er litt dyrere. Men kan det stemme at jeg må betale endrings gebyr for hjem reisen når det kun er utreisen jeg skal endre?
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	2015-03-19 13.50.48.jpg
Views:	1052
Size:	60.6 KB
ID:	38394  

Last edited by Atle T; 19-03-2015 at 14:55.
Atle T is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2015, 19:24   #22
RedLine
ScanFlyer Silver
 
RedLine's Avatar
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 851
Default Re: Bytte av utreise til EWR med SAS?

Quote:
Originally Posted by Atle T View Post
Sjekka det. Er litt dyrere. Men kan det stemme at jeg må betale endrings gebyr for hjem reisen når det kun er utreisen jeg skal endre?

Det der pleier å være billigere over telefon. Hvis du skal bytte flights eks fra Z og over til Z på en ny flygning så har jeg pleid å kun betale et endringsgebyr på ca 2.600kr.
RedLine is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2015, 22:50   #23
henrikvd
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2013
Location: Zürich/Trondheim
Posts: 202
Default Re: Bytte av utreise til EWR med SAS?

Quote:
Originally Posted by Atle T View Post
Sjekka det. Er litt dyrere. Men kan det stemme at jeg må betale endrings gebyr for hjem reisen når det kun er utreisen jeg skal endre?
Hvis du endrer innenfor samme bookingklasse skal du IKKE betale endringsgebyr når du flyr business eller plus. IT-systemet SAS bruker forstår ikke dette når du kun endrer den ene veien i en t/r reise. Jeg hadde samme problemet i januar da jeg skulle endre dag på utreise (innen samme bookingklasse). Riktig pris kom ikke opp på nett, men fikk ordnet det ved å ringe.
henrikvd is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2015, 23:52   #24
RedLine
ScanFlyer Silver
 
RedLine's Avatar
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 851
Default Re: Bytte av utreise til EWR med SAS?

Quote:
Originally Posted by henrikvd View Post
Hvis du endrer innenfor samme bookingklasse skal du IKKE betale endringsgebyr når du flyr business eller plus. IT-systemet SAS bruker forstår ikke dette når du kun endrer den ene veien i en t/r reise. Jeg hadde samme problemet i januar da jeg skulle endre dag på utreise (innen samme bookingklasse). Riktig pris kom ikke opp på nett, men fikk ordnet det ved å ringe.
På IC er det gebyr for ombooking både på Plus og Business når du har "Saver" varianten som de fleste velger. Hvis du har booket Z og ønsker å bytte dag og det er ledig i Z i på avgangen du ønsker å bytte til så betaler du kun gebyret. Over telefon så får du bare gebyret en vei, mens på nettet blir ofte slengt på begge retninger, selv om returen egentlig er uendret.

Quote:
SAS Business Saver

Endring: Endring er tillatt mot gebyr innen samme prisnivå. Kan kjøpes opp til høyere pris mot prisdifferansen i tillegg.

Refusjon: Billetten er refunderbar mot gebyr før utreise. Drivstofftillegg er refunderbart før utreise. Billett og drivstofftillegg er ikke refunderbart etter utreise.

Barnerabatt: 2-11 år 25% rabatt. 0-2 år 90% rabatt. Ingen rabatt på skatter, avgifter og drivstofftillegg.
Quote:
SAS Plus Saver

Endring: Endring er tillatt mot gebyr innen samme prisnivå. Kan kjøpes opp til høyere pris mot prisdifferansen i tillegg.

Refusjon: Billetten er refunderbar mot gebyr før avreise. Drivstofftillegg er refunderbart før avreise. Billett og drivstofftillegg er ikke refunderbart etter avreise.

Barnerabatt: 2-11 år 25% rabatt. 0-2 år 90% rabatt. Ingen rabatt på skatter, avgifter og drivstofftillegg.
RedLine is offline   Reply With Quote
Old 22-03-2015, 07:27   #25
Atle T
Newcomer
 
Join Date: Nov 2014
Posts: 30
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Så da trenger jeg kun betale endringsgebyr. Sjekka expertflyer og der står det 2 eller flere ledige i klasse Z som jeg har. Er den siden korrekt med slike tall? Noen meninger om verdt å betale 2600 for å få ny kabin kontra gammel kabin via CPH?
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	2015-03-22 06.18.52.jpg
Views:	813
Size:	26.1 KB
ID:	38398  
Atle T is offline   Reply With Quote
Old 22-03-2015, 23:36   #26
Starling
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Mar 2014
Location: SVG
Posts: 655
Default

Hei.

Nytt prosjekt på gang, noe som gjør at jeg må fly fra Stavanger til Bergen annen hver helg. Totalt blir det ca 50flights, hvor 25stk er SVG-BGO, og 25stk er BGO-SVG.

Har DY, SK eller WF en rabattløsning for dem som flyr ofte på samme strekning?. Typ ta 50, betal for 40?

Mvh
Starling
Starling is offline   Reply With Quote
Old 23-03-2015, 00:32   #27
Dash
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Travelpass hos SAS. Tilbys bare i SAS PLUS. https://www.sas.no/bedriftsprogram/t...m-travel-pass/
Dash is offline   Reply With Quote
Old 23-03-2015, 00:35   #28
RedLine
ScanFlyer Silver
 
RedLine's Avatar
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 851
Default SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Du kan kjøpe "klippekort" i SAS Plus Fullflex (C), 50 flights koster ca 60K. Du kan evt lese mer her: https://www.sas.no/bedriftsprogram/travel-pass/
RedLine is offline   Reply With Quote
Old 23-03-2015, 01:11   #29
Barskog
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2008
Location: Vestfold
Posts: 124
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Quote:
Originally Posted by RedLine View Post
Du kan kjøpe "klippekort" i SAS Plus Fullflex (C), 50 flights koster ca 60K. Du kan evt lese mer her: https://www.sas.no/bedriftsprogram/travel-pass/
Da blir det noe dyrt med klippekort med tanke på at Norwegian selger Flex for 899,- og LowFare fra kr 299,- på denne strekningen.
__________________
Hvorfor sitte inne når alt håp er ute!
Barskog is offline   Reply With Quote
Old 23-03-2015, 01:53   #30
RedLine
ScanFlyer Silver
 
RedLine's Avatar
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 851
Default SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Quote:
Originally Posted by Barskog View Post
Da blir det noe dyrt med klippekort med tanke på at Norwegian selger Flex for 899,- og LowFare fra kr 299,- på denne strekningen.

Travelpass forutsetter egentlig at du trenger fleksibilitet, så klart hvis du skal reise ut mandag morgen og hjem igjen onsdag ettermiddag fast hver uke i et halvt år så blir det mye billigere og kjøre på med billigbilletter. Er ønsket fleksibilitet så er Travelpass helt topp da er det fritt valg i SK sine 10-11 daglige, mot DY sine 4-5 daglige avganger.

Jeg har selv produktet og ser på SAS og Flytoget på samme måte. Jeg tar den som passer, og dersom jeg ikke rekker det så tar jeg neste. Sparer meg for masse stress og planlegging.
RedLine is offline   Reply With Quote
Old 23-03-2015, 10:35   #31
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Quote:
Originally Posted by Starling View Post
Har DY, SK eller WF en rabattløsning for dem som flyr ofte på samme strekning?. Typ ta 50, betal for 40?
Travelpass er nok det mest fordelaktige produktet for SAS, men om det ikke passer for deg/bedriften, så er det mulig å kontakte SAS på 64817600 og se om andre løsninger kan finnes.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2015, 11:21   #32
ErlA
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 1,034
Default Hvordan lettest bestille flytur A - B til C

Hei

Fant ingen passende tråder, så admin får bare flytte om jeg har bommet.


SKal ha følgende tur SVG-LHR med fly, london paris med tog, Paris - SVG.

Finnes det noen fornuft plass å bestille begge flyturene som en tur retur, eller er det beste å bestille den som 2 enveis reiser?


Planen er å fly SAS
ErlA is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2015, 11:37   #33
Roxman
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2007
Location: Norge
Posts: 1,415
Default Re: Hvordan lettest bestille flytur A - B til C

Gjør et multicity søk på SAS.no (Retur fra annen by).
Om du ønsker flere valg, kan en prøve kayak.no som også lar deg søke med retur fra annen flyplass.
__________________
Mine bilder på JetPhotos.net
Roxman is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2015, 11:39   #34
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: Hvordan lettest bestille flytur A - B til C

Widerøe sitt avanserte søk (flere destinasjoner) funker også supert til dette formålet.

www.wideroe.no
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2015, 11:47   #35
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Hvordan lettest bestille flytur A - B til C

Hvis du bare skal fly SAS er det vel heller ingen problemer med å booke to separate bookinger?
Martin is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2015, 11:50   #36
fjasebase
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jun 2010
Location: Texas
Posts: 1,446
Default Re: Hvordan lettest bestille flytur A - B til C

www.google.com/flights

Der kan du velge flere byer. Eneste siden jeg har brukt siden den ble lansert
fjasebase is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2015, 12:17   #37
ErlA
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 1,034
Default Re: Hvordan lettest bestille flytur A - B til C

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Hvis du bare skal fly SAS er det vel heller ingen problemer med å booke to separate bookinger?
Etter å ha lett litt er enveis turer ofte litt dyrere enn om man velger tur retur.


Takker for alle tips


Skal innrømme at jeg ikke har lagt merke til "retur fra annen by knappen hos sas" ( føler seg noe dum).
ErlA is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2015, 15:20   #38
KristianSk
Joker
 
KristianSk's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: OSL
Posts: 1,092
Default Re: Hvordan lettest bestille flytur A - B til C

Quote:
Originally Posted by ErlA View Post
Etter å ha lett litt er enveis turer ofte litt dyrere enn om man velger tur retur.
SAS og Norwegian opererer med enveispriser (hvertfall i Europa) så det er ikke noe problem egentlig.
KristianSk is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2016, 15:30   #39
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Tolkning av billettregler

Noen her inne som vet hva de snakker om som kan fortelle meg om jeg kan først reise BGO-OSL på denne billetten torsdag 4, mars februar og deretter videre til midtøsten fredag 11. mars for å returnere mandag 14. mars?

TRAVEL FROM LAST FARE BREAK OUTSIDE COUNTRY OF FARE ORIGIN
MUST COMMENCE NO EARLIER THAN 6 DAYS AFTER ARRIVAL AT THE
FIRST FARE BREAK OUTSIDE COUNTRY OF FARE ORIGIN
OR - TRAVEL FROM LAST STOPOVER IN AREA 3 MUST COMMENCE NO
EARLIER THAN 1201AM ON THE FIRST SUN AFTER DEPARTURE
FROM FARE ORIGIN

Dersom ikke det er lov (blir forvirret av dette med outside country), kan jeg:
Først reise OSL-CPH på denne billetten torsdag 4, mars og deretter videre til midtøsten fredag 11. mars for å returnere mandag 14. mars?

Jeg forstår det er 6 nights min stay, men forsøker å finne et smutthull gjennom natten lør-søn.


Area 3 er Europa, er det ikke?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2016, 17:04   #40
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Tolkning av billettregler

Det virker som du slipper unna med det. AF/KL har ofte samme regel på en del billetter; et visst antall netter ELLER natt til søndag.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian Norge Rundt På 14 Dager Reiseforum 148 26-03-2023 20:42
SAS - kansellert booking Evander Reiseforum 5 14-03-2012 17:04
Endelig gode SAS priser i biz fra USA, men dessverre skjoenner ikke SAS poenget Tommy777 Reiseforum 2 04-06-2009 03:38
SAS, booking, 28. februar? TOS Flyforum 4 05-02-2008 21:34
Om sas.no og booking Bizflyer Flyforum 6 22-11-2007 02:26


All times are GMT +2. The time now is 18:41.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.