Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 01-01-2010, 13:55   #1
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Swiss Oslo-Zürich-München-Zürich-Oslo

Oslo-Zürich-München-Zürich-Oslo

Reiserute:

3. desember 2009: LX1211 Oslo (OSL)–Zürich (ZRH), Airbus A320-200
3. desember 2009: LX1108 Zürich (ZRH)–München (MUC), Avro RJ100 Avroliner
6. desember 2009: LX1109 München (MUC)–Zürich (ZRH), Avro RJ100 Avroliner
6. desember 2009: SK0842 Zürich (ZRH)–Oslo (OSL), Boeing 737-600



Tiden var kommet for en ny tur med SWISS i Business Class. Den forrige reisen ga mersmak, og på de drøyt elleve månedene siden sist hadde også SWISS rukket å sette Oslo på rutekartet sitt. Reisen gikk til julemarkedene i München, i Business Class på utreise og i Economy Class på hjemreise. Den siste strekningen ble for øvrig fløyet av SAS, der jeg ble oppgradert til Economy Extra. Billetten kostet 2300 kr.

På denne turen valgte jeg å ta bilder med iPhone, og jeg må bare beklage den dårlige kvaliteten på bildene.

3. desember 2009, kl. 09.50:
SWISS LX1211 Oslo (OSL)–Zürich (ZRH)
Business Class
Airbus A320-200

Jeg ankom Gardermoen halvannen time før avgang og av gammel vane beveget jeg meg mot SAS EuroBonus Gold-skranken. Ved nærmere ettertanke kom jeg på at SAS Ground Services ikke har ansvaret for SWISS på Gardermoen, og jeg måtte i stedet gå til innsjekkingsskrankene til SWISS hos Menzies i det nye innsjekkingsområdet på flyplassen.

Her pågikk innsjekk for både Turkish Airlines og SWISS, og jeg prøvde meg på den dedikerte SWISS Business Class-skranken. Og det ga i alle fall ikke en Business Class-følelse – det tok nærmere ti minutter før jeg var sjekket inn! Innsjekkingsagenten visste ikke engang hvor Prioriy-lappen skulle plasseres og limte den midt på kofferten!

Fra 7. desember kan alle med gullkort bruke SAS FastTrack så lenge de reiser innen Star Alliance. Gode nyheter, altså, men for tidlig for denne turen, og det ble derfor noen minutter i den ordinære sikkerhetskontrollen. Veien ble kort opp til SAS Scandinavian Lounge, der en god frokost og dagens aviser ventet. Jeg plasserte meg strategisk slik at jeg kunne følge med på Zürich-gaten, og etter femten minutter i loungen takset også den oppsatte Airbus A320-200-maskinen til gate.



Da ombordstigningen var i gang beveget jeg meg ned til gaten og spaserte rett om bord i HB-IJN (”Vanil Noir”), bygget og levert for Swissair i 1996.



Det var satt av seks rader med Business Class, men det var bare fire passasjerer i denne klassen og halvfullt i Economy Class.



Jeg hadde valgt sete 5F og fikk hele raden for meg selv. En noe spesiell fyr på første rad prøvesatt de ulike setene i Business Class og studerte flyflåte og rutekart i SWISS’ inflight magasin.



En ung, mannlig kabinansatt ønsket meg velkommen og ga meg en vannflaske og en våtserviett. Han spurte om jeg ville ha norske eller internasjonale aviser og kom straks tilbake med VG og Aftenposten. Så langt føltes alt veldig bra.



Vi takset ut fra gate litt før rutetid, omtrent parallelt med en forsinket Norwegian-maskin på vei til Berlin. Distansen mellom Oslo og Zürich er 1.428 kilometer og flytiden ble beregnet til to timer.



På marsjhøyde kom serveringen i gang, og jeg ble tilbudt mat som den siste i Business Class. Den samme kabinverten spurte om jeg ville ha middag, frokost eller frukt. Middag? spurte jeg, klokken var jo ti på formiddagen! Han spurte så om han skulle varme en britisk frokost til meg, og det takket jeg ja til. For meg som har bodd i Storbritannia var det ingen imponerende opplevelse, med en vanvittig salt eggerøre med rar konsistens, veldig myke røstipoteter og gummibacon. Frukten lå i et basseng med vann.



Jeg orket ikke å spise alt, men det verste var at det tok nesten en time før maten ble tatt bort. Den dominerende passasjeren på rad en holdt flyverten med selskap hele veien. Jeg ble ikke engang tilbudt kaffe, men da den serviceinnstilte purseren, som tok seg av Economy Class, kom forbi ble hun oppgitt da jeg spurte etter kaffe. Har du ikke blitt tilbudt kaffe? spurte hun og fikk fart på kabinverten som satt på første rad. Symptomatisk nok satte kabinverten, sammen med en av de andre kabinansatte, seg ned med hver kaffekopp tiltaksløs på rad seks etter at jeg hadde fått kaffen min. For all del!

Dette til tross, det ble en rolig og avslappende tur mot Zürich, med god benplass og arbeidsro. Videoene som vises på TV-skjermene begynner å synge på siste verset, med mye skurr og feil.



På Kloten-flyplassen i Zürich parkerte vi på en remote stand og ble kjørt med buss inn til terminalen. Herfra ble veien kort opp til SWISS Lounges, som består av en Business Lounge og en Senator Lounge. Meget hyggelig personale, som åpnet opp Senator-loungen til meg og ga meg to kodekort med tilgang til gratis internett.



Jeg hadde så mye som tre timer til neste avgang og fikk en god arbeidsøkt i loungen, sammen med god mat og drikke.

3. desember 2009, kl. 15.35:
SWISS LX1108 Zürich (ZRH)–München (MUC)
Business Classs
Avro RJ100 Avroliner

SWISS’ avganger til München opereres med 97-seters Avro RJ100-maskiner, som SWISS har 20 eksemplarer av. Vi ble busset ut til det ventende flyet, HB-IJX (”Mont Velan”), som ble levert til Crossair i 1996.



Vel om bord fant jeg meg til rette på sete 1F og ble straks tilbudt en vannflaske og en våtserviett fra den mannlige purseren. Han ga meg også Financial Times. Det var syv passasjerer i Business Class og litt over halvfullt i Economy Class.



Flyturen mellom Zürich og München strekker seg over en distanse på 260 kilometer, og flytiden blir derav kort, bare 35 minutter. Purseren spurte hva den enkelte på Business Class ville drikke og kom straks tilbake med et brett med syv forskjellige drikker, akkurat som en erfaren servitør.



Deretter kom han rundt med et brett med diverse smørbrød, som ga en viss Economy Class-følelse. Jeg hadde forventet at vi skulle få et lite brett med tapas, men SWISS har tydeligvis gjort om på produktet på slike korte turer. En sandwich er jo ikke like spennende som tapas, men den metter jo mer. Så kanskje det er like greit?

Det var storartet utsikt på turen over fjellene, vi landet på rutetid i München og parkerte ved gaten ved siden av to SAS-fly.

Priority-merket hadde for øvrig blitt tatt av kofferten og blitt erstattet av et nytt merke, men bagasjen kom uansett ikke først på båndet. T-banetransporten inn til München var ikke spesielt imponerende, med 45 minutter reisetid.
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2010, 13:57   #2
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Swiss Re: Oslo-Zürich-München-Zürich-Oslo

6. desember 2009, kl. 17.00:
SWISS LX1109 München (MUC)–Zürich (ZRH)
Economy Class
Avro RJ100 Avroliner



På flyplassen i München var det julemarked mellom terminal 1 og 2, men vi hadde fått nok av disse markedene og gikk direkte til innsjekk. Det er alltid litt stas å sjekke inn på tyske lufthavner. Med Star Alliance Gold kan man bruke First Class-innsjekk, som har et eget avlukke, røde løpere og egen Fast Track rett ved siden av innsjekkingsskrankene. Det gikk med andre ord veldig raskt, og vi så frem til en time eller to i den flotte Lufthansa Senator Lounge. Dit kom vi imidlertid ikke inn. Jeg skulle reise med SWISS og reisefølget med Lufthansa, og fordi vi ikke skulle reise med samme avgang, kunne jeg ikke ta med meg en gjest inn i loungen. Jeg som trodde at kravet var en dagsaktuell Star Alliance-billett? Loungedragen forklarte at det var kommet nye regler fra september.

Vel, vel. München er en fin flyplass og vi ble sittende på et hyggelig spisested frem til hver vår avgang, som gikk med ti minutters mellomrom (god planlegging!).

SWISS-maskinen var også denne gangen parkert ved siden av to SAS-fly, en Boeing 737-600 og en Airbus A319-100. HB-IXV ”Saxer First” var satt opp på ettermiddagens Avro RJ-100-avgang til München, og maskinen ble bygget og levert i 1995 til Crossair.



Det var tre rader med Business Class med fem passasjerer, og 80 prosent fullt i Economy Class. Jeg skulle fly Economy Class på denne avgangen og hadde reservert sete 5A.



Setet ved siden av meg ble stående tomt, og benplassen her fremme i maskinen var veldig god. 2+3-konfigurasjon gjør at det blir en viss avstand mellom A-setene og veggen. En del andre Avro-maskiner har som kjent ”avsagde” A-seter.

Ettersom gardinet ikke ble trukket for på flighten, fikk jeg med meg den strålende servicen fra den kvinnelige flyvertinnen på Business Class. Hun lot seg åpenbart ikke stresse av en flytid på bare 35 minutter og serverte den enkelte med smil og godt humør. Også her ble det servert sandwich, i tillegg til pretzelsposer på en asjett.



Dette ble min første Economy Class-flight med SWISS, og flytiden til tross, rakk den ikke fullt så blide mannlige kabinverten å servere meg en kald Heineken på flyturen over fjellene. Det ble som forventet buss inn til terminalen, og deretter noen timer i SWISS Senator Lounge.

6. desember 2009, kl. 20.20:
SAS Scandinavian Airlines SK0842 Zürich (ZRH)–Oslo (OSL)
Economy Extra
Boeing 737-600



SAS flyr daglig, unntatt lørdag, mellom Oslo og Zürich, og selskapet har klart å opprettholde ruten også etter at SWISS introduserte to daglige flyvninger på distansen i sommer. SAS vinner nok en god del passasjerer på at SWISS har lagt inn SAS’ avgang i sine bookingsystemer. SAS har dessuten en mer strategisk avgangstid enn SWISS’ ettermiddagsavgang med tanke på transferpassasjerer.



Det var satt opp en Boeing 737-600 på dagens avgang, nærmere bestemt LN-RCU ”Sigfrid Viking”, bygget og levert til SAS i 1999. Den ene flyvertinnen kjente meg tydeligvis igjen og sa ”Velkommen tilbake!” da jeg gikk om bord. Det var fire passasjerer på Business Class og seks passasjerer i Economy Extra. Economy-kabinen hadde om lag 80 prosent kabinfaktor.



737-600-maskinene har 120 seter, tilsvarende -500-maskinene, og i sete 4F var benplassen absolutt akseptabel. Setene er imidlertid ikke behagelige - SAS må ha bestilt disse uprøvd?



Det regnet kraftig i Zürich, men vi fikk en myk og rolig avgang. Det ble den vanlige informasjonen om servicetilbudet om bord. På Economy Extra ble det servert en boks med couscous og laks, som smakte veldig bra! I følge den nye Cloud Shop-menyen har SAS skriftet fra Ringnes til Carlsberg, men overraskende nok dukket det en rød ølboks på bordet.



Det ble en travel kveld på jobb for de kabinansatte med mye salg i Economy Class og mye drikkeleveranser til reisende på Economy Extra og Business Class. Det var en del passasjerer som ville sove og besetningen delte ut tepper og puter uoppfordret til passasjerer uavhengig av klasse.

Vi landet like før rutetid i Oslo etter en flytid på to timer, og denne gangen kom priority-koffertene først på båndet!

Det er ganske lett å få oppgraderinger hos SAS, men når man i utgangspunktet reiser på en Economy-billett får man nødvendigvis også bonuspoeng i den bookingklassen man opprinnelige bestilte. Denne reisen representerte imidlertid et unntak da SAS postet full Economy Extra-opptjening på kontoen min, nærmere bestemt 2.260 poeng, i tillegg til tilsvarende doble poeng. Med denne reisen kvalifiserte jeg meg også til SAS Forecast Challenge og like før jul tikket det inn 6.000 nye ekstrapoeng på konto!

Jeg fikk for øvrig 1800 poeng for Oslo-Zürich, 1200 poeng for Zürich-München og 150 poeng for München-Zürich. Totalt altså 11.410 poeng for bruk og 7.670 statuskvalifiserende poeng.

Konklusjon:
Det var en god del billigere å reise via Zürich enn direkte til München den aktuelle helgen – ja, selv Norwegian var dyrere enn SWISS i Business Class! Men direkteavgangene er nok å foretrekke, da det gikk i overkant mye tid med på å reise, synes jeg, særlig med tanke på at SWISS Business Class ikke akkurat imponerte.

Tidligere rapporter:

Last edited by FlightDeck; 01-01-2010 at 14:14.
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2010, 14:28   #3
737-405
ScanFlyer Gold
 
737-405's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Location: Bergen.
Posts: 1,288
Default Re: Oslo-Zürich-München-Zürich-Oslo

Du leverer nok en flott rapport FlightDeck - dette er godt lesestoff på en første nyttårsdag !
Måtte du fortsette med hyppig reising og rapportskriving i 2010
Ingenting å si på beinplassen hos SK.
Har lest dine tidligere rapporter i SWISS Business, og dette så skuffende ut i forhold til tidligere opplevelser.
Mener du produktet til SWISS står i samsvar til hva du betaler eller vil du vudere direkterute ved neste anledning ?
__________________
Smil til livet, så vil livet også smile til deg
737-405 is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2010, 14:30   #4
ILS2
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
Default Re: Oslo-Zürich-München-Zürich-Oslo

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Det er ganske lett å få oppgraderinger hos SAS
Tenker du intra-europeisk eller generelt? Jeg har veldig god uttelling interkontinentalt, men elendig uttelling intra-europeisk. Bruker du et hemmelig kodeord? Trodde også at de kun oppgraderte ved behov intra-europeisk, og med 80% kabinfaktor i economy, høres det ikke ut som behovet var det aller største?

Når det gjelder loungetilgangen - eller manglende som sådan - i München, har det vært en god del klager fra både LHs egne statuskunder og øvrige *A-Golds. De reglene bryter åpenbart med *As krav, som er for minimumskriterier å regne - altså man kan gjerne være mer generøs, men ikke strengere. Etter det jeg har forstått, har LH nå tatt dette til seg og endret dette igjen, men kommunikasjonskanalene i det nå storvokste flyselskapet er trege, så fremdeles er det en del tull og tøys rundt dette i LHs lounger.

Ellers en veldig fin rapport. München er en artig by - er der minst én gang i året.
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2010, 15:01   #5
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,714
Default Re: Oslo-Zürich-München-Zürich-Oslo

Nok en kruttrapport Flightdeck. Takk nok en gang for at du tar deg tid til dette, det settes stor pris på. Synd du ikke var mer heldig med Swiss på turen ned, dette står definitivt ikke i stil med mine opplevelser med selskapet.

En sak klarer jeg dog ikke å unngå å kommentere. Å påstå at det er ganske lett å få oppgradering med SAS i Europa kan da umulig være riktig? De oppgraderer så å si aldri uten at det er tvingende nødvendig, og etter min erfaring flytter de heller skillet mellom Y+ og M før de oppgraderer. Jeg vil påstå at jeg reiser ganske mye med SAS rundt om i Skandinavia/Europa, og har kun opplevd å bli oppgradert en gang i mitt liv, men har blitt nedgradert en gang. Tror derfor at du har vært usedvanlig heldig med dine turer.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2010, 15:14   #6
pgaa
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2007
Location: Oslo
Posts: 2,537
Default Re: Oslo-Zürich-München-Zürich-Oslo

Flott rapport ! Må hatt en dårlig dag Swiss på Business Class nedover
__________________
Hjemme bra - borte best / You'll Never Walk Alone
pgaa is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2010, 15:23   #7
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,621
Default Re: Oslo-Zürich-München-Zürich-Oslo

Takker for fin rapport

Den servicen på OSL-ZRH er ikke det man forventer av Swiss, som gjerne går for å være beste biz innen Europa. Hadde satt meg ned og skrevet en klage på den turen der.
view is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2010, 15:26   #8
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: Oslo-Zürich-München-Zürich-Oslo

Takk for hyggelige tilbakemeldinger. Det er åpenbart at jeg var uheldig med flyturen i Business Class, for jeg vet jo hvor bra SWISS egentlig kan være, selv om både Lufthansa og SAS nok har et bedre produkt i Business Class. Jeg har gått gjennom antallet oppgraderinger i Europa det siste året, og på Economy Class har jeg blitt oppgradert på elleve reiser hos SAS i 2009. Ofte fordi det har vært fullsatt i Economy Class, men flere ganger også når det har vært ledige seter her. Det har skjedd gjentatte ganger når business-destinasjonene Frankfurt, Paris og London har vært med i reiseruten.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2010, 15:35   #9
afb
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2007
Location: Bergen
Posts: 138
Default Re: Oslo-Zürich-München-Zürich-Oslo

En kjempeflott rapport nok en gang!
__________________
afb is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2010, 16:01   #10
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,975
Default Re: Oslo-Zürich-München-Zürich-Oslo

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
En noe spesiell fyr på første rad prøvesatt de ulike setene i Business Class og studerte flyflåte og rutekart i SWISS’ inflight magasin.
Sikker på at det ikke var et forummedlem?

Flott rapport - som vanlig!
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2010, 20:15   #11
svgspotter
ScanFlyer Gold
 
svgspotter's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Location: Stavanger
Posts: 1,539
Default Re: Oslo-Zürich-München-Zürich-Oslo

Flott rapport! SAS sine B737-600 har ikke behagelige seter som nevnt. I 2007 reiste jeg SVG-LHR med SAS Braathens B737-600 og de hadde behagelig og myke seter! Maskinen jeg fløy holdt enda av med scandinavia fargene.
svgspotter is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2010, 20:18   #12
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,377
Default Re: Oslo-Zürich-München-Zürich-Oslo

Flott rapport.

Kjenner meg igjen i innsjekks-opplevelsen på OSL. Da jeg prøvde, satt det ingen i biz-skranken, og ingen av de to i eco-skrankene virket interresert i å vinke meg fram til noen av de. Etter at jeg hadde gitt opp, og stilt meg i eco-køen, fant hun som hadde sittet i AY-skranken og tvinnet tommeltotter ut at hun skulle flytte seg til biz-skranken til LX.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2010, 20:25   #13
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Re: Oslo-Zürich-München-Zürich-Oslo

Quote:
Originally Posted by svgspotter View Post
Flott rapport! SAS sine B737-600 har ikke behagelige seter som nevnt.
Quote:
Originally Posted by svgspotter View Post
I 2007 reiste jeg SVG-LHR med SAS Braathens B737-600 og de hadde behagelig og myke seter! Maskinen jeg fløy holdt enda av med scandinavia fargene.
Hvilke seter er det snakk om i -600 ? , har -600 fått nye ?
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2010, 20:53   #14
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: Oslo-Zürich-München-Zürich-Oslo

Quote:
Originally Posted by P.A. VIKING View Post
Hvilke seter er det snakk om i -600 ? , har -600 fått nye ?
Det er snakk om de knallharde og rakryggede setene som har blitt satt inn i de fleste 737-600 (riktignok ikke alle), i tillegg i de nye 737-700, samt i A319 og A321. Her er et bilde: http://www.airliners.net/photo/Scand...131/1514458/M/. De ser ganske bra ut, men er ikke behagelige what so ever ...
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2010, 20:55   #15
litt-amatør
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,363
Default Re: Oslo-Zürich-München-Zürich-Oslo

Takk for nok en flott rapport! Takker for at du tar deg tid til dette!
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2010, 21:59   #16
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,621
Default Re: Oslo-Zürich-München-Zürich-Oslo

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Det er snakk om de knallharde og rakryggede setene som har blitt satt inn i de fleste 737-600 (riktignok ikke alle), i tillegg i de nye 737-700, samt i A319 og A321. Her er et bilde: http://www.airliners.net/photo/Scand...131/1514458/M/. De ser ganske bra ut, men er ikke behagelige what so ever ...
Disse er rett og slett vonde, jeg savner de gamle setene! Synes det er rart også at de nye setene ikke har en cup-holder, slik som de gamle. Praktisk innretning.
view is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2010, 18:34   #17
Savipix
ScanFlyer Rusty
 
Savipix's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,411
Default Re: Oslo-Zürich-München-Zürich-Oslo

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
fant hun som hadde sittet i AY-skranken og tvinnet tommeltotter ut at hun skulle flytte seg til biz-skranken til LX.
Lite OT men fungerar det som på ARN var det nog en eller annan form av koordinator "behind the scenes som initierade flytten och inte hon själv. Dock är det ingen ursäkt att inte C-incheck var bemannad. learjet är nog den som kan förklara hur saker fungerar hos Menzies på OSL.

Likväl en trevlig rapport.
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2010, 18:53   #18
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,377
Default Re: Oslo-Zürich-München-Zürich-Oslo

Ikke vet jeg. Fra jeg gav opp, og flyttet meg til den andre køen, og til hun flyttet seg, gikk det kanskje et par-tre minutter, og det var ingen som sjekket inn hos AY i løpet av den tiden. Så enten det var hun som bestemte seg for det, eller om det var noen "behind the scenes" aner jeg ikke, men for meg som kunde så det uansett ikke bra ut.

Også greit nok at skranken ikke er bemannet, men bør ikke da de som sitter i eco-skrankene vinke frem folk fra biz-køen om det står noen der?
Martin is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2010, 18:59   #19
Savipix
ScanFlyer Rusty
 
Savipix's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,411
Default Re: Oslo-Zürich-München-Zürich-Oslo

JA! Likväl som C/Guld skall kunna hjälpa Eco vid behov.
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2010, 19:03   #20
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,377
Default Re: Oslo-Zürich-München-Zürich-Oslo

Det gjorde hun, for da var det ingen i biz-køen.

Ellers er mine erfaringer med hennes kollegaer (Menzies) en helt annen når jeg har flydd f.eks. BA. Der har jeg f.eks. blitt vinket over til eco-skranken når jeg stod i biz-kø.
Martin is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Oslo–København–München–Wroclaw–Frankfurt–Oslo FlightDeck TripReports 12 04-11-2011 09:36
Oslo-München-Newark-Boston-Newark-Düsseldorf-Oslo FlightDeck TripReports 18 10-02-2010 22:04
Oslo-Frankfurt-Dubai-München-Oslo FlightDeck TripReports 31 21-12-2009 14:26
Oslo-København-Hamburg-Zürich-Manchester-Zürich-Hamburg-Oslo FlightDeck TripReports 12 10-02-2009 23:29
Oslo-København-München-Lyon-Oslo FlightDeck TripReports 11 24-06-2008 15:38


All times are GMT +2. The time now is 07:32.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.