Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 16-07-2015, 00:07   #1
jamesclandestine
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 263
Star Alliance Reise med Aegean (generelle spørsmål)

Jeg lurer hvem som handterer checkin for aegean i oslo (SAS, eller egen counter?) og om man ved transfer til innenriks fly i Athen må gjennom toll/sikkerhetskontroll eller ta hensyn til andre ting som evt. gjør at man får det travelt.

Takk!
jamesclandestine is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2015, 01:46   #2
VC-10
ScanFlyer Crusty
 
VC-10's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,545
Default Re: Reise med aegean

Quote:
Originally Posted by jamesclandestine View Post
Jeg lurer hvem som handterer checkin for aegean i oslo (SAS, eller egen counter?) og om man ved transfer til innenriks fly i Athen må gjennom toll/sikkerhetskontroll eller ta hensyn til andre ting som evt. gjør at man får det travelt.



Takk!

Et ti sekunders søk på Google ang. hvem som handler Aegan på OSL, ga følgende svar: http://www.aviator.eu/aegean-airline...ator-oslo-osl/
Sikkert like lett å finne ut hvordan det praktisk gjøres i Athen også
VC-10 is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2015, 03:21   #3
Michael
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Apr 2011
Location: Oslo
Posts: 610
Default Re: Reise med aegean

Quote:
Originally Posted by jamesclandestine View Post
Jeg lurer hvem som handterer checkin for aegean i oslo (SAS, eller egen counter?) og om man ved transfer til innenriks fly i Athen må gjennom toll/sikkerhetskontroll eller ta hensyn til andre ting som evt. gjør at man får det travelt.

Takk!
Aviator har handling. Innsjekk på område B på OSL.

Vedr. transfer innenlands i ATH, så kommer det an på om sluttdestinasjonen din har fasiliteter for tollklarering. Ikke alle steder i Hellas som har dette. Spør agenten når du sjekker inn.

Hvis ikke blir det å hente bagasjen, tollklarere og sende bagasjen på bagdrop i ATH. Har ikke vært der selv, men representanten fra Aegean som var på OSL på oppstartsdagen fortalte meg at det var raskt og effektivt.
Michael is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2015, 18:29   #4
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: Reise med aegean

Det er vel skjermer som forteller hvor innsjekk er for hvert selskap/flight?
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2015, 16:00   #5
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Reise med aegean

Quote:
Originally Posted by VC-10 View Post
Sikkert like lett å finne ut hvordan det praktisk gjøres i Athen også
Evt. sjekke vår eminente "transfer i Athen"-tråd
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=105227
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2015, 19:44   #6
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,232
Default Re: Reise med aegean

Speaking of which. Jeg skal via Athen til Thessaloniki (SAS og Aegean), med to ulike reservasjoner. Er det normalt smertefritt å be dem sende kofferten hele veien (om det finnes toll i Thessaloniki, hvilket jeg vil tro det gjør siden det er en internasjonal flyplass)? Jeg har drøyt tre timer mellom flyvningene.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2015, 20:41   #7
Michael
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Apr 2011
Location: Oslo
Posts: 610
Default Re: Reise med aegean

Quote:
Originally Posted by jb1 View Post
Speaking of which. Jeg skal via Athen til Thessaloniki (SAS og Aegean), med to ulike reservasjoner. Er det normalt smertefritt å be dem sende kofferten hele veien (om det finnes toll i Thessaloniki, hvilket jeg vil tro det gjør siden det er en internasjonal flyplass)? Jeg har drøyt tre timer mellom flyvningene.
Bør ikke være noe problem.
Michael is offline   Reply With Quote
Old 26-07-2015, 11:22   #8
jamesclandestine
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 263
Default Re: Reise med Aegean

Takker for alle svar. Innsjekk var som nevnt i B, så ikke felles via SAS. En lane eco, en eco med webcheckin og en biz, effektivt tok webcheckin seg også av biz. Ingen ft som sagt. Baggasjen gikk gjennom til heraklion. I athen må man gjennom en til secu før innlandsgatene. Det er ft der, ellers må man regne 10 - 15 min. Det er et stykke å gå fra f.eks. loungen før secu til avgangsgate. Ground + omboardservice utmerket. Dessverre busstransport alle steder (ikke i osl). Ingen synlig tollkontroll, men baggasjen min ble åpnet mellom athen og heraklion.
jamesclandestine is offline   Reply With Quote
Old 26-07-2015, 18:57   #9
LNv22
ScanFlyer Gold
 
LNv22's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo, Homansbyen
Posts: 1,930
Default Re: Reise med Aegean

Jeg ønsker å booke en reise fra OSL til CDG via ATH med Aegean. Er det noen som har noen forslag til hvordan dette kan bookes - om det kan bookes? Alternativet er to separate billetter.
__________________
Next up:
Mye moro!
-
Star Alliance Gold / One World Sapphire
LNv22 is offline   Reply With Quote
Old 02-08-2015, 11:19   #10
jamesclandestine
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 263
Default Re: Reise med Aegean

Ring til aegean. Utmerket service via telefon imho.
jamesclandestine is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2016, 04:14   #11
geirfugl
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 121
Default Re: Reise med Aegean

Aegean ved irrops, forsinkelser osv. Har booket med A3 og TAP fra Izmir til Terceira (Asorene), det er en forbindelse på bare en time i Athen, siden dette er fra utenfor Schengen til Schengen er jeg litt bekymret for denne, vet at ATH er en enkel flyplass men det skall ikke lang forsinkelse til før jeg mister Lisboa. Det er også bare to fly fra LIS til TER, er booket om morran. Har noen erfaring med hvordan A3 er når man mister en forbindelse, er de OK og booker det enkleste alternativet og gir en hotel eller sitter det langt inne ? Biletten er en del av et award fra United, det gjør det neppe enklere om de er generelt kjipe... Har naturligvis en PNR.

Om de er greie burde jeg klare et fly fra Lisboa til Terceira neste dag kl 18.00, om ikke (om de f.eks insisterer på A3 til Lisboa) kan jeg bli nødt til å sitte en hel dag i Athen og måtte bestille nytt hotel i Lisboa neste, det er ikke så morsomt siden jeg bare har tre netter på Terceira.

Får man foresten mat hos A3 i økonomi, det er fire timer til Lisboa...

Last edited by geirfugl; 20-08-2016 at 04:19.
geirfugl is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2016, 11:24   #12
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,232
Default Velge sete Aegean

Noen som vet hvordan man velger sete hos Aegean. Jeg er sølvmedlem i deres program og man kan velge sete i forveien på alle flyvninger, men jeg finner ingenting under manage my booking.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2016, 17:28   #13
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,232
Default Re: Reise med Aegean (generelle spørsmål)

Et spm til om Aegean, har man adgang til SAS Biz lounge på OSL når man flyr i Aegean Buisiness?
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2016, 18:41   #14
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,232
Default Re: Reise med Aegean

Quote:
Originally Posted by geirfugl View Post
Aegean ved irrops, forsinkelser osv. Har booket med A3 og TAP fra Izmir til Terceira (Asorene), det er en forbindelse på bare en time i Athen, siden dette er fra utenfor Schengen til Schengen er jeg litt bekymret for denne, vet at ATH er en enkel flyplass men det skall ikke lang forsinkelse til før jeg mister Lisboa. Det er også bare to fly fra LIS til TER, er booket om morran. Har noen erfaring med hvordan A3 er når man mister en forbindelse, er de OK og booker det enkleste alternativet og gir en hotel eller sitter det langt inne ? Biletten er en del av et award fra United, det gjør det neppe enklere om de er generelt kjipe... Har naturligvis en PNR.

Om de er greie burde jeg klare et fly fra Lisboa til Terceira neste dag kl 18.00, om ikke (om de f.eks insisterer på A3 til Lisboa) kan jeg bli nødt til å sitte en hel dag i Athen og måtte bestille nytt hotel i Lisboa neste, det er ikke så morsomt siden jeg bare har tre netter på Terceira.

Får man foresten mat hos A3 i økonomi, det er fire timer til Lisboa...


Ja, du får god mat. Aegean har god service ombord


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2016, 10:18   #15
FBU
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 577
Default Re: Velge sete Aegean

Quote:
Originally Posted by jb1 View Post
Noen som vet hvordan man velger sete hos Aegean. Jeg er sølvmedlem i deres program og man kan velge sete i forveien på alle flyvninger, men jeg finner ingenting under manage my booking.
Du kan kun velge sete ved å ringe dem. Ja du har tilgang til SAS business lounge ved reise i business samt fast track
FBU is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2016, 10:35   #16
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,232
Default Re: Velge sete Aegean

Quote:
Originally Posted by FBU View Post
Du kan kun velge sete ved å ringe dem. Ja du har tilgang til SAS business lounge ved reise i business samt fast track


Takker, det var gode nyheter


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2016, 11:56   #17
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Velge sete Aegean

Quote:
Originally Posted by jb1 View Post
Takker, det var gode nyheter


Sent from my iPhone using Tapatalk


Er det SAS gs som handler Aegan? Hvis ikke kan det vel være de bruker OSL lounge om en ikke har gullkort.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2016, 19:05   #18
FBU
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 577
Default Re: Reise med Aegean (generelle spørsmål)

Aviator handler Aegean, og det har ingen betydning for adgang til SAS lounge såfremt man reiser på Star Alliance business
FBU is offline   Reply With Quote
Old 04-10-2016, 23:46   #19
SAS_flyer
ScanFlyer Blue
 
SAS_flyer's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 368
Default Re: Reise med Aegean (generelle spørsmål)

Noen som vet når Aegean slipper billetter for juli 2017?
SAS_flyer is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2016, 07:54   #20
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Reise med Aegean (generelle spørsmål)

Quote:
Originally Posted by FBU View Post
Aviator handler Aegean, og det har ingen betydning for adgang til SAS lounge såfremt man reiser på Star Alliance business

Hm, trodde dette bare var for gullkort. Brukte ikke UA osl loungen? Og har reisende i sas plus tilgang på lh loungen på lhr?

Uansett ikke store omveien om en går feil på Osl.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer) Tornerose Reiseforum 464 06-03-2024 13:56
Generelle spørsmål om å reise med Air France Tarzan Reiseforum 34 18-08-2023 11:30
Generelle spørsmål om å reise med KLM stonyo Reiseforum 124 22-03-2023 11:31
Generelle spørsmål/tips om å reise med Qatar Hpkris Reiseforum 245 10-11-2020 14:49
Reise med Ethiopean (Generelle spørsmål) Norge Rundt På 14 Dager Reiseforum 29 30-09-2017 07:35


All times are GMT +2. The time now is 19:13.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.