Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 16-01-2022, 19:50   #321
ToreD
Flydiot
 
Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,288
Default Generelle spørsmål om Eurobonus

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Hadde vært spennende å se hvordan de gjør omregningen. Mulig de har lagret i systemet hva som var cash-prisen da du betalte og at du får tilbakebetalt poeng tilsvarende cashpris ved bestilling minus så mange poeng som 400 Euro tilsvarer.

Aner her at det beste for helsen dr å bare avskrive poenge som tapt om du må kansellere, men hadde vært spennende å vite hva som kom tilbake på konto om det kan avbestilles på nett.

Jeg avbestilte en biz smart t/r MIA i desember 2021. Betalt med poeng. Alle poengene ble refundert og de ville belaste de 400€ fra kortet jeg betalte avgiftene med.


Sent from my iPhone using Tapatalk
ToreD is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2022, 19:59   #322
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Quote:
Originally Posted by ToreD View Post
Jeg avbestilte en biz smart t/r MIA i desember 2021. Betalt med poeng. Alle poengene ble refundert og de ville belaste de 400€ fra kortet jeg betalte avgiftene med.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Takk - og der var fasiten. Har faktisk fått fire, fem forskjellige svar på dette spørsmålet og selv SAS kundeservice var ikke sikre. Da blir fort en "gratis" poengtur litt dyr.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2022, 18:33   #323
SeatBelt
ScanFlyer Gold
 
SeatBelt's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Brussels, Belgium
Posts: 1,024
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Quote:
Originally Posted by waytogo74 View Post
SAS gjør det litt lettere å rekvalifisere til gull for de med periode som utløper januar eller februar neste år:
Noen indikasjoner på utvidelse eller enklere rekvalifisering for de med periode som utløper senere enn det som ble annonsert i høst?
__________________
SeatBelt is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2022, 18:38   #324
ToreD
Flydiot
 
Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,288
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Quote:
Originally Posted by SeatBelt View Post
Noen indikasjoner på utvidelse eller enklere rekvalifisering for de med periode som utløper senere enn det som ble annonsert i høst?

Nei, ikke foreløpig. De har jo hatt 4x statuspoeng kampanje nå som utløper 31/1.

Om de gjør noe ytterligere nå er ikke godt å si


Sent from my iPhone using Tapatalk
ToreD is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2022, 10:21   #325
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Nå har jeg holdt på i tre uker med å logge meg inn på barnas Eurobonus konto. Plutselig fungerer ikke passordene lenger og jeg må da nullstille dem. Hver gang jeg nullstiller så kommer jeg enten ikke inn, eller så kommer det opp at kontoene er sperret.

Alle har separater EB numre MEN med min epost adresse.

Diamantmailen til SAS svarer forskjelig hver gang jeg spør og de gjentar om jeg har prøvd gorskjellige nettlesere (og det har jeg både fra PC, Iphone – med og uten VPN.

Noen som skjønner?
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2022, 10:24   #326
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Nå har jeg holdt på i tre uker med å logge meg inn på barnas Eurobonus konto. Plutselig fungerer ikke passordene lenger og jeg må da nullstille dem. Hver gang jeg nullstiller så kommer jeg enten ikke inn, eller så kommer det opp at kontoene er sperret.

Alle har separater EB numre MEN med min epost adresse.

Diamantmailen til SAS svarer forskjelig hver gang jeg spør og de gjentar om jeg har prøvd gorskjellige nettlesere (og det har jeg både fra PC, Iphone – med og uten VPN.

Noen som skjønner?

Jeg opplevde det samme. Så endte opp med å ringe så klarte de/vi å resette det på en eller annen måte

Så fikk jeg ordnet en ny emailadresse til arvingen
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 05-05-2022, 12:06   #327
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Jeg opplevde det samme. Så endte opp med å ringe så klarte de/vi å resette det på en eller annen måte

Så fikk jeg ordnet en ny emailadresse til arvingen
På tre minutter klarte du og svare på det SAS kundeservice ikke har klart på tre uker. Takk.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2022, 20:40   #328
Whoop_whoop
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 114
Default For mange grunnpoeng hos SK?

Jeg sjekket grunnpoengene mine i dag, og så til min forundring at jeg hadde fått en 8-9000 mer grunnpoeng i løpet av de siste dagene som jeg ikke visste om. Jeg har vært en fast gullkortkunde i årevis, men aldri flydd nok til engang tenke på diamantstatus. Imidlertid mangler jeg nå kun noen hundre poeng på dette, og har en drøy måned igjen av kvalifiseringsperioden. Grunnpoengene vises ikke noe sted som opptjent, men jeg står nå me over 89000 poeng i perioden, og det fremgår ingen plass hvor de ekstra grunnpoengene kommer fra.
Det var vel en periode i begynnelsen av perioden at man fikk ekstra grunnpoeng, men denne perioden var vel for i alle fall et halvt år siden?
Whoop_whoop is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2022, 21:57   #329
Trent600
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2008
Location: Oslo
Posts: 636
Default Re: For mange grunnpoeng hos SK?

Quote:
Originally Posted by Whoop_whoop View Post
Det var vel en periode i begynnelsen av perioden at man fikk ekstra grunnpoeng, men denne perioden var vel for i alle fall et halvt år siden?
Den ordningen har blitt forlenget mange ganger, gjelder vel nå med de som har opptjening til oktober synes jeg at jeg leste et sted.


Sent from my iPad using Tapatalk
Trent600 is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2022, 19:23   #330
raider66
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Oct 2005
Location: Bærums Verk
Posts: 5,079
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Dette er kanskje svart på tidligere og mulig dette er feil tråd, men jeg drister meg med mitt spørsmål her likevel :-)

Mister jeg mine ekstra baggasjerettigheter/-goder som diamantmedlem når jeg bestiller billetter i SAS Go Light? Blir det da kun 1 x under seat bag og 1 x 8 kg carry on bag? Det ser iallefall slik ut i appen etter at man har bestilt en reise i SAS Go Light.

Espen
raider66 is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2022, 20:26   #331
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,638
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Quote:
Originally Posted by raider66 View Post
Dette er kanskje svart på tidligere og mulig dette er feil tråd, men jeg drister meg med mitt spørsmål her likevel :-)

Mister jeg mine ekstra baggasjerettigheter/-goder som diamantmedlem når jeg bestiller billetter i SAS Go Light? Blir det da kun 1 x under seat bag og 1 x 8 kg carry on bag? Det ser iallefall slik ut i appen etter at man har bestilt en reise i SAS Go Light.

Espen
Det stemmer, ingen innsjekket bagasje. Heldigvis beholder du muligheten for en vanlig håndbagasje.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2022, 20:33   #332
raider66
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Oct 2005
Location: Bærums Verk
Posts: 5,079
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Takk skal du ha!

Espen
raider66 is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2022, 20:40   #333
raider66
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Oct 2005
Location: Bærums Verk
Posts: 5,079
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Det stemmer, ingen innsjekket bagasje. Heldigvis beholder du muligheten for en vanlig håndbagasje.
Hva med tilgang til fast track og lounge? Forsvinner dette også med denne billettklassen?

Espen
raider66 is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2022, 21:32   #334
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Quote:
Originally Posted by raider66 View Post
Hva med tilgang til fast track og lounge? Forsvinner dette også med denne billettklassen?

Espen
Nei. Om du har gullkort beholder du Fast Track og lounge uansett bookingklasse.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2022, 21:35   #335
raider66
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Oct 2005
Location: Bærums Verk
Posts: 5,079
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Nei. Om du har gullkort beholder du Fast Track og lounge uansett bookingklasse.
Takk

Espen
raider66 is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2022, 14:11   #336
88charlie
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 150
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Fikk akkurat en epost med tittelen "Dine ny fordeler som diamantmedlem" og i mailen var det et bilde med "velkommen som diamantmedlem" og tilhørende brevtekst under som begynte med "vi er veldig glade for å få ønske deg velkommen som diamantmedlem"

Jeg er allerede diamantmedlem og opptjeningsperioden går ut denne måneden (august). Poengsankingen er bare på litt over 72.000p for perioden så jeg hadde forventet nedrykk til EBG fra og med 1. September.

Er det bare SAS som er litt ute av sync eller har de vitterlig gitt meg EBD for en ny periode, på tross av manglende poeng? I et normalår ligger jeg godt over EBD, men Covid har selvfølgelig satt en demper på reiseaktiviteten.
88charlie is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2022, 14:44   #337
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Det kan være, men det finner du ikke ut av før 3 måneder etter opptjeningsperioden går ut, siden kortet varer 3 måneder ut over opptjeningsperioden.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2022, 16:20   #338
Novair
ScanFlyer Gold
 
Novair's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Location: Stavanger
Posts: 1,046
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Quote:
Originally Posted by 88charlie View Post
Fikk akkurat en epost med tittelen "Dine ny fordeler som diamantmedlem" og i mailen var det et bilde med "velkommen som diamantmedlem" og tilhørende brevtekst under som begynte med "vi er veldig glade for å få ønske deg velkommen som diamantmedlem"

Jeg er allerede diamantmedlem og opptjeningsperioden går ut denne måneden (august). Poengsankingen er bare på litt over 72.000p for perioden så jeg hadde forventet nedrykk til EBG fra og med 1. September.

Er det bare SAS som er litt ute av sync eller har de vitterlig gitt meg EBD for en ny periode, på tross av manglende poeng? I et normalår ligger jeg godt over EBD, men Covid har selvfølgelig satt en demper på reiseaktiviteten.
Sjekk segmenter. Jeg lå an til å havne rett under 45/gull, men fikk en liten boost av SAS rett før utløp og påfølgende e-post om fornyet status. Muligens et lite plaster på såret for oss som har/hadde utløp tett opptil streiken (?).
Novair is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2022, 17:20   #339
88charlie
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 150
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Quote:
Originally Posted by Novair View Post
Sjekk segmenter. Jeg lå an til å havne rett under 45/gull, men fikk en liten boost av SAS rett før utløp og påfølgende e-post om fornyet status. Muligens et lite plaster på såret for oss som har/hadde utløp tett opptil streiken (?).
Mener du antall flighter? Jeg flyr stort sett interkontinentalt så der når jeg ikke gull en gang 😂
88charlie is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2022, 17:44   #340
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Quote:
Originally Posted by 88charlie View Post
Fikk akkurat en epost med tittelen "Dine ny fordeler som diamantmedlem" og i mailen var det et bilde med "velkommen som diamantmedlem" og tilhørende brevtekst under som begynte med "vi er veldig glade for å få ønske deg velkommen som diamantmedlem"

Jeg er allerede diamantmedlem og opptjeningsperioden går ut denne måneden (august). Poengsankingen er bare på litt over 72.000p for perioden så jeg hadde forventet nedrykk til EBG fra og med 1. September.

Er det bare SAS som er litt ute av sync eller har de vitterlig gitt meg EBD for en ny periode, på tross av manglende poeng? I et normalår ligger jeg godt over EBD, men Covid har selvfølgelig satt en demper på reiseaktiviteten.
Jeg fikk samme mail i går og jeg fornyet i juni. 2 mndr siden. Så kan være noen som har snublet i et tastatur?
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Singapore Airlines - generelle spørsmål SudCaravelle Reiseforum 141 12-02-2024 19:45
Alberta, Canada - generelle spørsmål Cecilie Reiseforum 24 06-07-2019 15:05
Egypt... generelle spørsmål om reise Fnate Reiseforum 16 20-03-2018 18:07
Fly Pegasus - generelle spørsmål kekker Reiseforum 9 14-11-2017 09:53
Gibraltar - generelle spørsmål og tips nick5000 Reiseforum 3 10-06-2017 23:13


All times are GMT +2. The time now is 12:30.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.